Ara
Toplam kayıt 11, listelenen: 1-10
Fen bilimleri öğretiminde etkileşimli tahta destekli araştırma sorgulamaya dayalı öğretim uygulamalarının etkililiği
(Kırıkkale Üniversitesi, 2018)
Bu araştırmanın amacı, fen bilimleri öğretiminde etkileşimli tahta destekli araştırma sorgulamaya dayalı öğretim uygulamalarının 6. sınıf öğrencilerinin vücudumuzdaki sistemler ünitesindeki akademik başarılarına, etkileşimli ...
Fen bilimleri dersi sınav soruları ve merkezi sınav sorularının yenilenmiş BLOOM taksonomisi, TIMMS ve PISA açısından analizi (Kırıkkale ili örneği)
(Kırıkkale Üniversitesi, 2018)
Bu araştırmanın amacı, 8. sınıf fen bilimleri öğretmenlerinin yazılı sınav soruları ile TEOG fen bilimleri sınav sorularının Yenilenmiş Bloom Taksonomisi (YBT), TIMSS 2015 ve PİSA 2015 bilişsel basamaklarına göre kıyaslanarak ...
Fen bilimleri öğretiminde yaşam temelli öğrenme yaklaşımının öğrenme ürünleri üzerine etkisi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2018)
Bu çalışmada Yaşam Temelli Öğrenme yaklaşımının 7. sınıf öğrencilerinin, Fen ve Teknoloji dersindeki akademik başarısı, bilimin doğası hakkındaki görüşleri ve bilimsel süreç becerileri üzerine etkisinin incelenmesi ...
Fen bilgisi öğretmenlerinin sorgulayıcı öğretime yönelik görüşleri ve sınıf içi uygulama düzeyleri
(Kırıkkale Üniversitesi, 2018)
Ülkemizde fen eğitiminde çeşitli sınırlılıklardan dolayı geleneksel öğretim yöntemlerinin kullanılması, öğrencilerin fene karşı olumsuz tutum geliştirmesi ve başarı düzeylerinin düşük olmasının sebeplerindendir. Bu durumun ...
Fen bilimleri dersi müfredatında yer alan kimya temelli etkinliklerin incelenmesi ve öğretmen görüşleri ile karşılaştırılması
(Kırıkkale Üniversitesi, 2018)
Öğrencilerin fen derslerini anlamalarına, hayat ile ilişkilendirmelerine ve anlamlı öğrenmeler gerçekleştirmelerinde en önemli görev, öğretmenlerin ve öğretmenler tarafından kullanılan program ve ders materyallerinindir. ...
Ortaokul öğrencilerinin fen bilimleri dersi öğretim programında yer alan matematiksel kavramları kazanma durumlarına yönelik disiplinlerarası bir çalışma
(Kırıkkale Üniversitesi, 2018)
Bilim ve teknolojinin üretilmesi, bilimsel bilgilerinhızla yayılması, yaratıcı potansiyeli yüksekolan kişilerin yetiştirilmeleri ülkelerde, özellikle ekonomik ve siyasi bakımdan önemli değişimlerin yaşanmasını sağlamıştır. ...
Fen öğretiminde kavram karikatürü kullanımının 5. sınıf yaşamımızdaki elektrik ünitesinde öğrenci başarısı ve tutumu üzerine etkileri
(Kırıkkale Üniversitesi, 2018)
ÖZET FEN ÖĞRETİMİNDE KAVRAM KARİKATÜRÜ KULLANIMININ 5. SINIF YAŞAMIMIZDAKİ ELEKTRİK ÜNİTESİNDE ÖĞRENCİ BAŞARISI VE TUTUMU ÜZERİNE ETKİLERİ ŞENOCAK, Kübra Zeynep Kırıkkale Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü İlköğretim ...
Eğitim fakültesi birinci sınıf öğrencilerine göre orta öğretim fizik öğretimine yönelik öğrenme güçlüklerinin belirlenmesi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2018)
Bu çalışmanın amacı orta öğretim fizik eğitiminde öğrenme güçlüğünün belirlenmesidir. Araştırma, Orta Öğretim Fizik Eğitiminde Öğrenme Güçlüklerini belirlemek için orta öğretimden yeni mezun olan Kırıkkale Üniversitesi ...
Farklılaştırılmış öğretim uygulamalarının öğrencilerin girişimcilik becerisi ve akademik başarısı üzerine etkisi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2018)
Yapılandırmacı yaklaşımla birlikte temelde öğrencilerin ilgi çeşitliliğine ve bireysel farklılıklarına göre tasarlanan farklılaştırılmış öğretimin, öğrenme sürecine önemli katkılar sağlayacağı ön görülmektedir. Çalışma, ...
Fen bilgisi öğretmenlerinin yaratıcı düşünce özellikleri ile okulların değişime açıklığı arasındaki ilişki
(Kırıkkale Üniversitesi, 2018)
Bu çalışmada, fen bilgisi öğretmenlerinin yaratıcı düşünce düzeyleri ile okullarının değişime ne derece açık olduğu ve okulların değişime açık olma durumlarının öğretmenlerin yaratıcı düşünmeleri üzerindeki etkisinin ...