Yazar "Çağlar, Yasin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Atık Fosfojipslerin Yapı Malzemesi Olarak Ekonomiye Geri Kazandırılması(2015) Demirel, Yusuf; Çağlar, YasinDepolanması sırasında ekolojik dengeye zarar veren fosfojipsin, içerdiği safsızlıklar nedeniyle kullanımı sınırlı olmakla birlikte, yıkama ve kalsine etme yolu ile bu safsızlıkların giderilmesi mümkündür. Bu araştırmada, Türkiye’deki atık fosfojipslerin yol açtığı büyük çevre kirliliğinin önlenmesi ve yapı malzemesi olarak ekonomiye geri kazandırılabilme olanakları araştırılmıştır. Bu amaçla, doğal baz alçı, fosfojips ve belirli oranlarda karıştırılmış doğal baz alçı ve fosfojips karışımı üzerinde bir dizi fiziksel analiz yapılmıştır. Bu üç malzeme üzerinde yapılan fiziksel analizler; kristal suyu tayini, elek analizi, priz (donma) süresi ve yayılma çapı tayini, Ph belirleme, rutubet miktarının tayini, eğilmede çekme mukavemeti ve eksenel basınç mukavemeti tayinidir. Fosfojips ve doğal baz alçının karışım oranları Ph derecelerine göre belirlenmiştir. Doğal baz alçının Ph derecesi 6-7, fosfojipsin Ph derecesi ise 3’tür. Fosfojipsin asidik özelliğinin yapı malzemesi olarak kullanımını sınırlandırması nedeniyle karışım halinde kullanılmasında yarar görülmüştür. Bu amaçla Ph dengesini ve granülometrisini ayarlamak amacıyla birçok karışım hazırlanmıştır. Uygun karışım %15 fosfojips - %85 doğal baz alçı olarak bulunmuştur. Eğilmede çekme mukavemeti ve eksenel basınç mukavemeti deneyleri yapılmış, priz alma süresi de dikkate alınarak yapı malzemesi olarak kullanılabilirliği ve maliyeti irdelenmiştir.Öğe Çelik plakalar ile güçlendirilmiş betonarme kirişlerin modellenmesi ve sonlu elemanlar metodu ile analizi(Kırıkkale Üniversitesi, 2002) Çağlar, Yasin; Doğan, Y.OrhanDeprem veya yük artışlarından dolayı hasara uğramış, taşıma kapasitesi azalmış betonarme kirişlerin onarım/güçlendirilmesinde çelik plakalar kullanılmaktadır. Bu plakaların kirişlere uygulanmasında karşılaşılan dezavantajlardan biri yapıştırılan plakaların uçlarında meydana gelen kayma ve normal gerilmelerden dolayı oluşan ayrılma sonucu erken ve ani kırılmanın meydana gelmesidir. Plaka uçlarında meydana gelen normal ve kayma gerilmelerini etkileyen faktörlerden ikisi olan epoksi tabakasının ve çelik plakanın kalınlığı bu çalışmanın konusunu oluşturmaktadır. Bu çalışmada, iki farklı kalınlıkta epoksi ve çelik plaka ile güçlendirilmiş betonarme kirişin düzgün yayılı yük altındaki davranışları Ansys sonlu elemanlar programı ile analiz edilmiştir. Plaka uçlarında meydana gelen normal ve kayma gerilmeleri, iki boyutlu düzlemsel elemanlar yardımıyla modellenen kirişin analizinden elde edilerek farklı epoksi yapıştırıcısı ve çelik plaka kalınlığına sahip iki durum karşılaştırılmıştır. Plaka ve epoksi katmanı kalınlığının gerilmelerde nasıl bir değişime yol açtığı incelenmiştir. Daha önce yapılmış çalışmalar sonucu elde edilen bulgular ile analiz sonuçları karşılaştırıldığında sonuçların uyumlu olduğu görülmüştür. Yapılan analizler sonucu plaka ve epoksi tabakasının kalınlıklarının gerilmelerde aşırı artımlara yol açmamakta ancak artan plaka ve epoksi tabakası ile plaka ucundan kiriş ortasına doğru normal ve kayma gerilmelerindeki azalma daha yavaş olmaktadır. Anahtar Kelimeler : Onarım, Güçlendirme, Epoksi, Çelik Plaka, Ansys,Öğe Kömürhan Köprüsü'nde Düşey Yerdeğiştirmeler(2016) Şener, Sıddık; Çağlar, YasinBu çalışmada, Türkiye'nin ilk dengeli konsol yöntemi ile yapılmış Kömürhan Köprüsü'nün düşey yükler altında yerdeğiştirmeleri, gerilme dağılımları hesaplanmıştır. Bu amaçla ANSYS programında, malzeme özellikleri ve sınır koşulları dikkate alınarak köprünün gerçek durumunu yansıtan sonlu eleman modeli oluşturulmuştur. Kömürhan Köprüsü, ana açıklığı 143.5m olan simetrik, kenar mesnetleri karada, öngerilmeli kutu kesitli köprüdür. Köprüde yapılan kamyon yüklemesi altında ölçülen yerdeğiştirme, sonlu elemanlar ile modellenen yapıda elde edilen yerdeğiştirme birbirine çok yakın bulunmuştur. Gerçek davranışı veren modelde aşırı yükler altında köprüde çekinceli kesitlerde yerdeğiştirmeler, normal gerilmeler, kesme gerilmeleri elde edilmiştir. Köprüdeki aşırı yerdeğiştirmelerin, normal, kesme gerilmelerinin çekinceli kesitlerde elde edilmesi köprü güvenliği için önemlidir.