Yazar "Özer, Özlem" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 11 / 11
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Acil Servislerin TOPSIS Ve Gri İlişkisel Analiz Yöntemleriyle Değerlendirilmesi(2018) Kar, Ahmet; Özer, Özlem; Avcı, KezibanBu çalışmanın amacı, Türkiye’de AI grubunda yer alan kamu hastanelerinin acil servisleriyle ilgili olarak acilservis hasta memnuniyet oranı, acil servis mortalite hızı ve acilden sevk edilen hasta oranı değişkenlerinikullanarak hastanelerin göreceli sıralamasını yapmaktır. Bu amacı gerçekleştirmek için çok kriterli karar vermeyöntemlerinden TOPSIS ve gri ilişkisel analiz kullanılmıştır. Çalışma kapsamında örneklem seçilmemiş olupTürkiye’de faaliyet gösteren ve AI grubunda yer alan toplam 52 hastane çalışmaya dahil edilmiştir. Çalışmanınverileri 2016 yılını kapsamaktadır. Çalışmada verileri analiz etmek için ise Ms. Excel programı kullanılmıştır.Hem gri ilişkisel analiz hem de TOPSIS yönteminin sonuçlarına bakıldığında belirtilen değişkenlere göre 29470numaralı hastanenin ilk sırada yer aldığı, 1976185 numaralı hastanenin sondan ikinci sırada yer aldığı ve888550 numaralı hastanenin ise sondan üçüncü sırada yer aldığı belirlenmiştir. Ayrıca elde edilen sıralamalararasında %82 oranında yüksek korelasyon bulunmuştur.Öğe Aile hekimlerinin kanıta dayalı tıp uygulamalarını kullanım durumları ve bilgi arama davranışları(2013) Saygılı, Meltem; Kaya, Sıdıka; Sonğur, Cuma; Özer, ÖzlemAmaç: Bu çalışmanın amacı, aile hekimlerinin kanıta dayalı tıp uygulamalarını kullanma durumları ve bilgi arama davranışlarını değerlendirmektir. Materyal-Metot: Çalışma, Aralık 2012-Ocak 2013 tarihleri arasında yürütülmüştür ve çalışmada kanıta dayalı tıp uygulamalarına yönelik hazırlanmış olan anket formu kullanılmıştır. Hazırlanan anket, Kırıkkale ilinde görev yapan 81 aile hekimine uygulanmıştır. Bulgular: Çalışmanın sonunda hekimlerin %84,0'ünün kanıta dayalı tıp uygulamaları hakkında bilgi sahibi olduğu, %67,9'unun bu konuda herhangi bir eğitim almadığı, %82,7'sinin kanıta dayalı tıpla ilgili eğitim almak istediği ve % 82,7'sinin de hastaları hakkında karar verirken kanıta dayalı uygulamalardan yararlandığı belirlenmiştir. Hekimlerin kanıta dayalı bilgiye erişim için en fazla kullandıkları bilgi kaynakları ise %56,8 ile arama motorları, %53,1 ile de Sağlık Bakanlığınca hazırlanan tanı ve tedavi rehberleridir. Ortalamalara göre, hekimlerin kanıta dayalı tıp uygulamalarına en fazla katıldığı ifadeler 3.73 ile "kanıta dayalı tıp gelecekte klinik uygulamalarda pozitif rol oynayacaktır", "hasta ile ilgili kararlar güvenilir istatistiksel bilgilere dayandırılmalıdır" ve "doktorlar literatürü eleştirel bir gözle incelemelidir" ifadeleri olmuştur. En az katıldıkları ifadeler ise 2.49 ile "kanıta dayalı tıp uygulamaları, klinik tecrübelerin değerini düşürecektir" ve "kanıta dayalı tıp uygulamaları akademisyenler içindir" ifadeleridir. Tartışma: Aile hekimlerinin günlük uygulamalarında kanıta dayalı tıbbî bilgilere ihtiyaç duydukları ve bilgiye ulaşmak için en sık tıbbî veri tabanlarından yararlandıkları belirlenmiştir. Sağlık Bakanlığı'nın kendilerine bağlı olarak çalışan aile hekimlerinin bilgiye erişimlerini kolaylaştırmak için ücretli olarak ulaşılan bazı tıbbî veri tabanlarına abonelik sağlayarak, kanıta dayalı tıbbın kullanımını desteklemesi gerekmektedir.Öğe Evaluation of intensive care performance in hospitals(Derman Medical Publ, 2017) Saygılı, Meltem; Özkan, Şirin; Kar, Ahmet; Özer, ÖzlemAim: The purpose of this study is to evaluate and compare the performances of intensive care units in public hospitals located in Kocaeli province (its central district and other districts). Material and Method: To this end, the intensive care data of nine hospitals from the year 2016 were evaluated through grey relational analysis method. Results: At end of the analysis, Hospital A was found to have the intensive care with the highest grey relational degree (0.77): the lowest intensive care mortality rate, the biggest number of; patient dependent on each ventilator, days with a patient dependent on each ventilator, days with a patient hospitalized per intensive care bed, patients discharged per intensive care bed, patients discharged from intensive care per nurse, and the highest occupancy rate. Discussion: It was revealed that grey analysis method applied in the present study can be used for comparing the intensive care units of different hospitals as well.Öğe Hekimlerin Akılcı İlaç Kullanımına Yönelik Bilgi, Tutum ve Davranışlarının Değerlendirilmesi(2015) Saygılı, Meltem; Özer, ÖzlemDünyanın diğer ülkelerinde olduğu gibi ülkemizde de akılcı ilaç kullanımı önemli bir sorundur. Bu konuda, hekimlerin mevcut bilgi ve tutumlarının ortaya konulması, varolan yapının iyileştirilmesi açısından önem taşımaktadır. Bu araştırmanın amacı Kırıkkale ili merkezinde faaliyet gösteren bir kamu hastanesinde çalışmakta olan hekimlerin, akılcı ilaç kullanımına ilişkin bilgi, tutum ve davranışlarını incelemektir. Araştırmada örneklem seçilmeksizin çalışmaya katılmak isteyen tüm hekimlere anket uygulanmış ve toplam evrenin (120) %72,5ine ulaşılmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler ve ki-kare testi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre, hekimlerin %57,5inin akılcı ilaç kullanımı konusunda herhangi bir eğitim almadığı, %89,7sinin reçeteleme yaparken bir bilgi kaynağına başvurdukları saptanmıştır. En çok kullanılan bilgi kaynakları ise vademecum (%82,1), internet (%53,8) ve tanı - tedavi rehberleri (%51,3)' dir.Öğe ÖRGÜTSEL ÖZDEŞLEŞME VE ÇALIŞAN PERFORMANSININ İNCELENMESİ: BİR KAMU HASTANESİNDE UYGULAMA(2019) Saygılı, Meltem; Özer, Özlem; Öke, PınarBu çalışmanın amacı, bir kamu hastanesinde çalışan personelin örgütsel özdeşleşme ve performans algıları arasındaki ilişkileriincelemektir. Çalışma, Kırıkkale’de bir kamu hastanesinde çalışmaya katılmayı kabul eden 460 kişi üzerinde gerçekleştirilmiştir.Çalışmada elde edilen veriler SPSS 20 programı ile analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda katılımcıların örgütsel özdeşleşme ve performans algılarının orta seviyede olduğu belirlenmiştir. Ayrıca katılımcıların örgütsel özdeşleşme ve performansalgılarının cinsiyete göre istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir. Yapılan regresyon analizi sonucundaise örgütsel özdeşleşmenin çalışan performansı üzerindeki toplam varyansın %9,3’ünü açıkladığı belirlenmiştir.Öğe SAĞLIK ÇALIŞANLARINDA EKİP ÇALIŞMASI TUTUMLARININ İNCELENMESİ(2020) Saygılı, Meltem; Özer, ÖzlemBu çalışma, sağlık çalışanlarının ekip çalışmasına ilişkin tutumlarını belirlemek ve sağlık çalışanlarının ekip çalışması tutumlarının sosyo-demografik değişkenlere göre farklılık oluşturup oluşturmadığını incelemek amacıyla yürütülmüştür. Araştırma, Kırıkkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi’nde görev yapmakta olan 321 sağlık çalışanı ile anket yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Veriler, SPSS programı ile analiz edilmiştir. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre, ekip çalışması alt boyutları arasında en yüksek ortalamanın, liderlik (4,25±0,62) alt boyutunda ve en düşük ortalamanın ise karşılıklı destek alt boyutunda (3,38±0,65) olduğu belirlenmiştir. Çalışmada katılımcıların karşılıklı destek alt boyutundan almış oldukları puanlarının yaşlarına, cinsiyetlerine, eğitim durumuna, görev unvanına ve birimde çalışma süresine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir. Ayrıca katılımcıların ekip yapısı alt boyutundan almış oldukları puanlarının görev unvanına göre; kurumsal iletişim alt boyutundan almış oldukları puanlarının ise yaşlarına göre istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar gösterdiği saptanmıştır. Araştırma sonucunda sağlık kurumlarında ekip çalışmasını oluşturan temel bileşenlerin (ekip yapısı, liderlik, durum izleme, karşılıklı destek ve kurumsal iletişim), sağlık çalışanlarının sosyo-demografik özelliklerinden ne düzeyde etkilendiği ortaya çıkarılmıştır. Sağlık hizmetleri yöneticilerinin sağladığı bireysel, kurumsal ve hastaya yönelik faydaları nedeniyle, ekip çalışmasını destekleyici bir örgüt kültürü oluşturmaları ve meslekler arası ekip çalışmasının önemi konusunda çalışanların farkındalıklarını artırmaları önerilebilir.Öğe Sağlık Çalışanlarının İşe Cezbolma Düzeylerinin Belirlenmesine İlişkin Bir Araştırma(2015) Özer, Özlem; Saygılı, Meltem; Uğurluoğlu, ÖzgürBu çalışmanın amacı sağlık çalışanlarının işe cezbolma düzeylerini belirlemek ve çalışanlara ilişkin bireysel ve demografik özelliklerin işe cezbolma düzeyi üzerinde etkili olup olmadığını ortaya koymaktır. Çalışmanın evrenini, Aydın Atatürk Devlet Hastanesi'nde çalışan tüm personel oluşturmaktadır. Araştırmada örneklem seçilmemiş, bütün evrene ulaşılmaya çalışılmış ve toplam 414 adet kullanılabilir anket elde edilmiştir. Yapılan analizler neticesinde, araştırmaya katılan çalışanların işe cezbolma düzeylerinin eğitim durumları, mesleki statüleri ve cinsiyetlerine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar gösterdiği ancak toplam çalışma süreleri, yaşları ve medeni durumlarının çalışanların işe cezbolma düzeyleri açısından bir farklılık yaratmadığı saptanmıştırÖğe Sağlık Çalışanlarının Örgütsel Depresyon Düzeylerinin Belirlenmesi(2016) Saygılı, Meltem; Avcı, Keziban; Uğurluoğlu, Özgür; Özer, ÖzlemBu çalışmanın amacı sağlık çalışanlarının örgütsel depresyon düzeylerini belirlemek ve çalışanlara ilişkin bireysel ve demografik özelliklerin örgütsel depresyon düzeyi üzerinde etkili olup olmadığını ortaya koymaktır. Tanımlayıcı türde olan bu çalışmanın evrenini Ankara'da faaliyet göstermekte olan bir kamu hastanesinde görev yapan tüm sağlık personeli oluşturmaktadır. Araştırmada örneklem seçilmemiş, bütün evrene (670) ulaşılmaya çalışılmış ve toplam 278 kişiden veri elde edilmiştir. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre, araştırmaya katılan çalışanların örgütsel depresyon düzeylerinin mesleki statüleri ve yaşlarına göre istatistiksel olarak anlamlı fark gösterdiği ancak medeni durum, eğitim durumu, cinsiyet ve çalışma süresinin çalışanların örgütsel depresyon düzeyleri açısından bir fark yaratmadığı saptanmıştır. Araştırmada; yaş ilerledikçe örgütsel depresyon düzeyinin azaldığı ve hemşirelerin örgütsel depresyon düzeyinin hekim ve diğer sağlık çalışanlarına göre daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.Öğe The effect of patient empowerment on patient activation level: A review of individuals with cardiovascular diseases(SAGE Publications Ltd, 2023) Düzel, Barış; Saygili, Meltem; Özer, Özlem; Zubaroğlu Yanardağ, MelekObjectives: The aim of this study is to examine the effect of patient empowerment on patient activation level in individuals with cardiovascular diseases. Methods: The population of the study is adult individuals receiving inpatient treatment in the Cardiology clinic of a city hospital operating in Turkey. In the study, convenience sampling method was applied, and a questionnaire was conducted from 543 patients. Results: As a result of the analyses made in the study, positive and low correlations were detected between the patient empowerment scale sub-dimensions and the patient activation level. According to regression analysis results, it was identified that the patient empowerment sub-dimensions together accounted for 6.4% of the total variance on the patient activation level, and the increase in the ‘knowledge and understanding’ levels of the patients statistically increased their perceptions of the patient activation level. Discussion: The results show that by providing patient empowerment in individuals with chronic diseases, their active participation can be increased in the treatment processes and consequently in the chronic disease management. © The Author(s) 2023.Öğe TÜRKİYE’DE SAĞLIK HİZMETLERİ ALTYAPI KAYNAKLARININ, HİZMET KULLANIM DÜZEYLERİNİN VE SAĞLIK SONUÇLARININ BÖLGESEL DÜZEYDE KARŞILAŞTIRILMASI(2020) Kar, Ahmet; Özer, ÖzlemBu çalışmanın amacı, Türkiye’de sağlık hizmetleri sunumunda gerekli olan kaynakların, bu kaynaklar aracılığıyla sunulmuş olan toplam hizmetin ve faydalanılan sağlık hizmeti neticesinde elde edilen sağlık sonuçlarının bölgeler bazında değerlendirilmesidir. Çalışmada çok kriterli karar verme yöntemlerinden birisi olan VIKOR yöntemi kullanılarak bölgelerin seçilen göstergeler açısından göreli sıralaması yapılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre; Doğu Karadeniz ve Ege bölgelerinin sağlık altyapısı açısından ilk iki sırada yer aldığı Doğu Marmara ve Güney Doğu Anadolu bölgelerinin ise son iki sırada yer aldığı görülmektedir. Batı Anadolu, sağlık hizmetlerinin en yoğun tüketildiği bölge olmuştur ve sağlık göstergeleri açısından da en iyi ikinci sırada yer almaktadır. Güney Doğu Anadolu bölgesi sadece sağlık altyapısı açısından değil aynı zamanda sağlık göstergeleri açısından da son sırada yer alırken, sağlık hizmetlerinin kullanım yoğunluğu bakımından onuncu sırada yer almıştır. Sağlık göstergeleri açısından yapılan sıralamada en iyi durumda olan Orta Anadolu bölgesinin sağlık altyapısı açısından yedinci sırada, sağlık hizmetleri kullanım yoğunluğu açısından ise dokuzuncu sırada olduğu belirlenmiştirÖğe Türkiye’deki Ağız Ve Diş Sağlığı Merkezlerinin Finansal Performans Değerlendirmesi(2019) Kar, Ahmet; Özer, Özlem; Avcı, KezibanBu çalışmanın amacı, Türkiye’de faaliyet gösteren tüm kamu ağız ve diş sağlığı merkezlerinin bazı finansal oranlarbaz alınarak finansal performanslarının değerlendirilmesidir. Bu amacı gerçekleştirmek için çok kriterli karar vermeyöntemlerinden birisi olan TOPSIS yöntemi kullanılmıştır. Çalışma kapsamında örneklem seçilmemiş olupTürkiye’de faaliyet gösteren 126 ağız ve diş sağlığı merkezi çalışmaya dahil edilmiştir. Çalışmanın verileri 2016 yılın ıkapsamaktadır. Çalışmada verileri analiz etmek için Ms. Excel programı kullanılmıştır. Analizde kullanılan finansalperformans göstergeleri ise TC Sağlık Bakanlığı Verimlilik Karne Gösterge Kartlarının Mali Hizmetler YönetimiBölümü’nden seçilmiştir. TOPSIS yöntemiyle değerlendirilen karar kriterleri; toplam tahakkuk gelirleri/toplam gider,global bütçe dışı diğer tahsilat/global bütçe dışı diğer tahakkuk, tahakkukların muhasebeleştirilmesi süresi, netborç/net hizmet tahakkuk tutarı ş eklindedir. Çalışmada yapılan analizler sonucunda ideal finansal performansa enyakın ağız ve diş sağlığı merkezi 1603530 ID numaralı birim olurken bunu 986730 ID numaralı birim izlemiştir.