Yazar "Üçgül, Memet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Kinect ile e-Egitsel Video Portfolyo Ortamının Tasarlanması, Gelistirilmesi ve Ögrencilerin Üstbilis Farkındalık Düzeyleri Üzerine Etkilerinin Arastırılması(2018) Yükseltürk, Erman; Erbay, Hasan; Karaman, Abdullah Cendel; Üçgül, MemetÖgrenme kuramları, ögrencilerin bilgiyi pasif olarak almasından çok bilgiye ulasma, bilgiyi elde etme ve bu esnada zihinsel süreçleri yönetme ve üst seviyede zihinsel beceriler kazanma gibi süreçler üzerinde durmaktadır. Bu süreçlerden planlama, bilgi yönetme, izleme, hataları ayıklama ve degerlendirme gibi beceriler yogun ilgi görmektedir. Ögrenmede basarıya ulasmak için gerekli olan bu beceriler, bilissel ve üstbilissel beceriler olarak adlandırılmaktadır. Fakat alan yazında, özellikle okullardaki derslerin ögrencilerin üstbilis becerilerini kullanabilecek sekilde tasarlanmadıgı ve bununla ilgili yeterli örneklerin olmadıgı görülmektedir. Bu nedenle, bu projede, Kinect ile e-egitsel (elektronik egitsel) video portfolyo ortamının tasarlanması, gelistirilmesi ve bu ortamın ögrencilerin üstbilis farkındalık düzeyleri üzerine etkilerinin arastırılması planlanmıstır. Bu ögrenme ortamı tasarlanıp gelistirilirken, sınıf ortamında ögrencilerin hem kendini gözlemleyebilecegi hem de gerçek hayata yakın ortamlarda grup olarak etkinliklere katılma fırsatının saglanacagı Kinect teknolojisi kullanılmıstır. Kinect teknolojisi ile ögrencilerin vücut görüntüsüyle beraber yasam temelli etkinliklere katılırken video kaydının alınması planlanmıstır. Bu amaç için, Egitim Fakültesi birinci sınıflara YÖK tarafından zorunlu olarak verilen yabancı dil dersini alan ögrencilere yönelik ögrenme materyali olarak Kinect tabanlı durumsal oyunlar (situational game) gelistirilmistir. Ögrencilerin bu oyunlara katılırken çekilen görüntüleri projeyle tasarlanacak olan çevrimiçi video portfolyo ortamına aktarılmıstır. Böylelikle, ögrencilere hem ders esnasında hem de ders sonrası performanslarını izleme ve degerlendirme fırsatı sunulmustur. Projedeki bu yenilikçi yaklasım, sınıf ortamında ögrencilerin üstbilis becerilerini hem kullanabildigi hem de bu becerilere yönelik farkındalıklarının artırabildigi alternatif bir yöntem olarak incelenmistir. Çalısmada, döngüsel olarak yapılan analiz, tasarım, gelistirme ve uygulama süreçlerini kapsayan tasarım-temelli (design-based) arastırma yöntemi ile nitel ve nicel yöntemleri içeren karma yöntem birlikte kullanılmıstır. Amaçlanan ortamı tasarlamak için öncelikle bir prototip gelistirilmis, prototipin uygulama sürecinin ardından verilerin analizi ısıgında revize edilerek tekrar uygulanmıstır. Bir baska ifadeyle, iki uygulamanın ardısık olarak incelendigi bu arastırmada, prototipin gelistirildigi ilk uygulamada tek grup üzerinde kontrolsüz ön-test son-test deneysel desen kullanılmıstır. Ilk uygulama sonunda revize edilen ögrenme ortamı tekrar incelenmek üzere ikinci kez uygulanmıstır. Bu ikinci uygulamada ise deney ve kontrol grupları seçkisiz atama ile olusturulan deneysel desen kullanılmıstır. Nicel verileri toplamak için kisisel bilgi formu ve üstbilissel farkındalık ölçegi, nitel verileri toplamak için yüz yüze görüsme teknikleri (odak grup görüsme ve yarı-yapılandırmıs görüsme), gözlem ve yansıtıcı ögrenen günlükleri kullanılmıstır. Buna ilaveten, toplanan verileri zenginlestirmek için yabancı dil egitimi verecek ögretmen adaylarının gelistirilen ortam hakkında görüsleri alınmıstır. Arastırmanın nicel verilerinin analizi için SPSS aracı ve ?t? testi kullanılması planlanmıstır. Arastırmanın nitel veri çözümleme süreci ise tümevarımcı bir yaklasım olan içerik analizi ile gerçeklestirilmistir. Özetle, proje kapsamında incelenen yenilikçi yaklasım, ögrencilerin kendi üstbilis ögrenme stratejilerinin farkında olması ve zayıf yönlerinin giderilmesine yönelik örnek bir uygulamadır. Ayrıca, Kinect gibi farklı özelliklere sahip yeni bir teknolojinin üniversitede verilen yabancı dil dersine etkili ve verimli bir sekilde adapte edilmesine çalısılmıstır. Projede kazanılan tecrübeler, bu teknolojinin farklı ögrenme ortamlarında kullanılmasıyla ilgili benzer projelere emsal teskil edebilecektir.Öğe Tarih Öğretimine Yönelik 3B Sanal Ortamın Değerlendirilmesi: Pilot Çalışma(2022) Üçgül, Memet; Lüy, Zehra; Başkaya, Muzaffer; Keleş, EsraSanal dünyalar, sağladıkları imkanlar ile sınıf ortamında gerçekleştirilmesi imkansız ya da zor olan birçok etkinliğin gerçekleştirilmesine olanak sağlamaktadır. Özellikle yükseköğretim düzeyindeki yabancı dil, matematik, fen, arkeoloji ve sosyal bilgiler gibi eğitimin birçok alanında sanal dünyalar kullanılmaktadır. Bu çalışma, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi-1 dersi kazanımları temel alınarak hazırlanmış olup öğrencilerin tarihsel canlandırma tekniği ile tarihi senaryoları canlandırmalarına olanak sağlayan 3 boyutlu (3B) Sanal Tarih ortamının değerlendirilmesine yönelik pilot uygulamayı içermektedir. OpenSimulator platformu kullanılarak tasarlanan Sanal Tarih ortamında, dönemin tarihi mekanları ve karakterleri aslına uygun olarak modellenmiştir. Çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Uygulamaya 21 Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü son sınıf öğrencisi katılmıştır. Anket, görüşme ve gözlem veri toplama araçları kullanılarak gerçekleştirilen bu çalışmada Sanal Tarih ortamı, teknik, yönlendirme, duygusal, bilişsel ve pedagojik boyutlar açısından değerlendirilmiştir. Çalışma sonucunda, Sanal Tarih ortamının tasarımına yönelik herhangi bir değişikliğe gereksinim olmadığı belirlenmiştir. Bununla birlikte, ortamın kullanımını kolaylaştırmak ve yaşanabilecek ışınlanma ve avatar değişikliği problemlerini çözmek amacıyla envanter paylaşımı önerilmiştir.Öğe You are an astroneer: the effects of robotics camps on secondary school students’ perceptions and attitudes towards STEM(Springer Science and Business Media B.V., 2022) Üçgül, Memet; Altıok, SerhatCreativity, critical thinking, communication and collaboration are thought to be the core skills that will enable students to be successful in the future. Economic and social development of a nation is associated with the individuals’ such new skills, which are commonly referred as the twenty-first-century skills. However, the educational methods used in transmitting knowledge from teachers to students are not capable enough to bring up such competent individuals. The “Science, Technology, Engineering, and Mathematics” (STEM) education is a promising approach to help students gain those skills and robotics offers opportunities to integrate STEM education. This study aims to investigate the effects of robotics summer camps with STEM activities on students’ perception and attitudes towards STEM. The researchers organized two robotics summer camps in 2017 and 2018 with 48 students. Data were collected by using the STEM Perception Test and STEM Attitude Test. The pre-test post-test quasi-experimental design without a control group was used in the study. Wilcoxon’s Matched-Pairs Signed-Ranks tests showed that students’ perceptions towards STEM increased at the first robotics camp; however, students’ attitudes towards STEM did not change significantly in both robotics camps. Furthermore, mathematics sub-dimension of STEM perception at the first camp and science sub-dimension of STEM attitude at the second camp significantly increased. © 2021, The Author(s), under exclusive licence to Springer Nature B.V.