Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Acar, Özlem Özel" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Akıllı Tahta Kullanımının Lise Öğrencilerinin Beden Eğitimi Ve Spor Dersine Olan Tutumuna Etkisi
    (2018) Acar, Özlem Özel; Ayan, Sinan
    Bu çalışmanın amacı; Ortaöğretim düzeyinde Beden Eğitimidersinde çeşitli branşların kazanımlarının akıllı tahta etkinlikleri ileöğretim sürecinde öğrencilerin Beden Eğitimi dersine yöneliktutumlarının etkisini incelemektir.Araştırmanın çalışma grubunu Yozgat İlinde 4 devlet okulu ve 1özel okuldaki farklı sınıflarda okuyan toplam 986 öğrencioluşturmaktadır. Pilot ilde yapılan uygulamada rastgele seçilenörneklem grubuna ilk etapta Test 1 uygulanmış ve kitlenin genel eğilimiyoklanmıştır. Yine aynı öğrenci grubuna ders içerikleri akıllı tahtakullanılarak, yapılandırmacı öğrenme yaklaşımını temel alan yöntem vetekniklerle dersler işlenmiştir. Araştırmanın uygulama basamağısonrasına öğrencilere Test 2 uygulanmıştır. Araştırmanın uygulamaaşaması 2016 – 2017 eğitim öğretim yılının ikinci döneminde, Nisan veMayıs aylarında 5 hafta boyunca gerçekleştirilmiştir.Çalışmanın değerlendirmesi aşamasında SPSS 21.0 (StatisticalPackage for Social Sciences) programı kullanılmıştır. Çalışmada eldeedilen anket bilgileri uygun bir şekilde sayısallaştırılarak bilgisayarortamına girilmiş, likert tipi sorular için kodlama “1. KesinlikleKatılmıyorum”, “2. Katılmıyorum”, “3. Kararsızım”, “4. Katılıyorum”, “5.Tamamen Katılıyorum” biçiminde yapılmıştır. Araştırma sonucunda, beden eğitimi dersinde akıllı tahtakullanılarak, yapılandırmacı öğrenme yaklaşımını temel alan yöntem vetekniklerle derslerin anlatılması bir fark oluşturmuştur. Akıllı tahtakullanılarak derslerin işlenmesi sonucunda, öğrencilerinin uygulamaöncesine göre akıllı tahtaya yönelik tutumlarında istatistiksel olarakanlamlı bir farklılık bulunmuştur.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Akıllı tahta kullanımının lise öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine olan tutumuna etkisi
    (Kırıkkale Üniversitesi, 2018) Acar, Özlem Özel; Ayan, Sinan
    Bu çalışmanın amacı; Ortaöğretim düzeyinde Beden Eğitimi dersinde çeşitli branşların kazanımlarının akıllı tahta etkinlikleri ile öğretim sürecinde öğrencilerin Beden Eğitimi dersine yönelik tutumlarının etkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Yozgat İlinde 4 devlet okulu ve 1 özel okuldaki farklı sınıflarda okuyan toplam 986 öğrenci oluşturmaktadır. Pilot ilde yapılan uygulamada rastgele seçilen örneklem grubuna ilk etapta Test 1 uygulanmış ve kitlenin genel eğilimi yoklanmıştır. Yine aynı öğrenci grubuna ders içerikleri akıllı tahta kullanılarak, yapılandırmacı öğrenme yaklaşımını temel alan yöntem ve tekniklerle işlenmiştir. Araştırmanın uygulama basamağı sonrasına öğrencilere Test 2 uygulanmıştır. Araştırmanın uygulama aşaması 2016 – 2017 eğitim – öğretim yılının ikinci döneminde, Nisan ve Mayıs aylarında 5 hafta boyunca gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın değerlendirmesi aşamasında SPSS 21.0 (Statistical Package for Social Sciences) programı kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen anket bilgileri uygun bir şekilde sayısallaştırılarak bilgisayar ortamına girilmiş, likert tipi sorular için kodlama "1.Kesinlikle Katılmıyorum", "2.Katılmıyorum", "3.Kararsızım", "4.Katılıyorum", "5.Tamamen Katılıyorum" biçiminde yapılmıştır. Araştırma sonucunda, beden eğitimi dersinde akıllı tahta kullanılarak, yapılandırmacı öğrenme yaklaşımını temel alan yöntem ve tekniklerle derslerin anlatılması bir fark oluşturmuştur. Akıllı tahta kullanılarak derslerin işlenmesi sonucunda, öğrencilerinin uygulama öncesine göre akıllı tahtaya yönelik tutumlarında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Ayrıca öğrenciler ile yapılan görüşmelerde akıllı tahta kullanımına yönelik daha kapsamlı görüşler elde edilmiştir. Bu çalışma akıllı tahta kullanımının öğrenci başarısı ve beden eğitimi dersine yönelik tutumu üzerine etkilerini ortaya çıkarması açısından derslerinde akıllı tahta kullanmak isteyen beden eğitimi öğretmenlerine ve alanda çalışmak isteyen alan eğitimcilerine fikir verme potansiyeline sahiptir.

| Kırıkkale Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim