Yazar "Akbaş, Oktay" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 11 / 11
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Almanya'da Yaşayan 15-19 Yaş Türk Gençlerinin Eğitim Sorunlarına İlişkin Bir İnceleme (Kuzey Ren Vestfalya Örneği)(2009) Özdemir, Soner Mehmet; Benzer, Halis; Akbaş, OktayBu çalışmanın amacı, Almanya’da yaşayan 15-19 yaş arası ortaöğretim çağındaki Türk öğrencilerinin eğitimle ilgili sorunlarını betimlemektir. Araştırmada çalışma grubunu Almanya’nın Kuzey Ren Vestfalya eyaletine bağlı Lünen şehrindeki ortaöğretim okullarında öğrenim gören 15-19 yaş arasındaki 197 Türk öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmanın verilerini toplamak amacıyla Türk öğrencilerin eğitimle ilgili sorunlarını kapsayan bir ölçek geliştirilmiştir. Araştırmada Türk öğrencilerin büyük kısmı Almanca okuma, yazma, anlama ve konuşma düzeylerinin genelde iyi olduğunu, öğrencilerin üçte bire yakını ise Almanca gramer düzeylerinin orta ve çok az düzeyinde olduğunu belirtmiştir. Çalışmada ayrıca, öğrencilerin yarıdan daha fazlası okullarındaki öğretmenlerin kendilerine karşı tutumlarının oldukça olumlu olduğunu, öğrencilerin beşte ikiye yakını okul yöneticilerinin genelde kendilerine Alman öğrenciler kadar eşit davrandıklarını, yaklaşık üçte ikisi okullarındaki imkanlardan eşit yararlanabildiklerini ifade etmişlerdir. Bunun yanında, Türk öğrencilerin dörtte üçü okudukları okullardan memnun olduklarını belirtirken, yarıdan daha fazla bir bölümü ise mezun olduktan sonra rahatça iş bulabileceklerini düşünmektedirler.Öğe Amerikan Gönüllü Kuruluşları: Barış Gönüllülerinin Dünyada ve Türkiye'deki Çalışmaları(2006) Akbaş, OktayBarış Gönüllüleri Örgütü 1961 yılında kurulmuştur. Barış Gönüllülerinin amacı diğer milletleri yakından tanımak, Amerikalıları diğer milletlere tanıtmak ve gelişmekte olan ülkelere kalkınmaları hususunda becerili işgücü ile yardımcı olmaktır. Barış Gönüllüleri 1962-1970 yılları arasında Türkiye’de bulunmuşlardır. Ülkemize gelen gönüllü sayısı 1201’dir. Barış Gönüllülerinin dörtte birinden fazlası Ankara’da görev yapmıştır. Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerine gönderilmeyeceği belirtilmesine rağmen gönüllülerin yaklaşık onda biri bu bölgelere gönderilmiştir. Gelen Barış Gönüllülerinin yüzde 67’si İngilizce öğretiminde, yüzde 14’ü toplum kalkınmasında, yüzde 6’sı ise çocuk bakımı programında çalışmıştır. Bu gönüllülerin ağırlıklı olarak eğitim sektöründe çalıştıkları görülmektedir. Barış Gönüllüleri ülkemizden gideli 36 yıl olmuştur. Ancak yayınları ile ülkemizin ABD’de tanıtımına olumlu veya olumsuz etkileri devam etmektedir. Türkiye’de Barış Gönüllüsü olarak bulunanlar tarafından internet üzerinde www.arkadaslar.info isimli site oluşturulmuştur. Sitenin amacı, Türkiye’de gönüllü olarak bulunan kişileri bir araya toplamaktır. Sitede hatıralar, kitaplar ve fotoğraflar vardır. Bu çalışmada genel olarak, Amerikan gönüllü örgütleri tanıtılmış, barış gönüllülerinin dünyadaki ve Türkiye’deki çalışmalarına yer verilmiştir. Bu tür gönüllü kuruluşların eğitim boyutu incelenmiştir. Ayrıca bu çalışmanın, ülkemizde gönüllü gençlik organizasyonlarının tanıtılmasına ve kurulmasına katkı sağlayacağı umulmaktadır.Öğe Bireysel öğrenme amacıyla hazırlanan metinlerde açıklama ve kavram haritası kullanımının akademik başarıya etkisi(2009) Akbaş, OktayBu çalışmada bireysel öğrenme amacıyla hazırlanan metinlerde açıklama ve kavram haritası kullanımının akademik başarıya etkisi incelenmiştir. Bu amaçla araştırmacı tarafından sunuş ve buluş yoluyla öğretim stratejilerini içeren iki farklı metin hazırlanmıştır. Metinlerden birinde açıklama ve kavram haritası kullanılmış, diğeri ise klasik kitap formatında hazırlanmıştır. Araştırma 2007-2008, 2008-2009 öğretim yılında Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesinde yapılmıştır. Çalışmada deney ve kontrol gruplu deneysel tasarım kullanılmıştır. Her iki uygulama sonunda deney grubunda bulunan öğretmen adaylarının akademik başarısı ile kontrol grubunda bulunan öğretmen adaylarının akademik başarısı arasında anlamlı düzeyde farklılık bulunmamıştır. Her iki uygulamada deney grubunda bulunan öğretmen adaylarının standart sapma değerlerinin daha düşük çıkması, metinlerde açıklama ve kavram haritalarının ön bilgisi yeterli olmayan öğrencilerin başarılarını artırdığı şeklinde yorumlanabilir.Öğe Küçük ve orta ölçekli otomobil tamircilerinin mesleki eğitim ihtiyaçlarına dayalı bir öğretim programın geliştirilmesi ve uygulaması(2009) Akbaş, Oktay; Dirikolu, Hüsnü; Kalaycı, Barış; Başaran, Sinan[Abstract Not Available]Öğe Kırıkkale İl Merkezinde Bulunan Genel Lise Öğrencilerinin Profillerine İlişkin Bir Araştırma(2008) Akbaş, Oktay; Akbaş, EmineBu çalışmanın amacı Kırıkkale il merkezinde bulunan genel liselerde öğrenim gören gençlerin profillerini belirlemektir. Bu amaca ulaşmak için öğrencilerin aile, eğitim, boş zamanları değerlendirme ve öğrenim görülen kurumdan beklentileri içeren bir ölçme aracı geliştirilmiştir. Elde edilen veriler SPSS programında analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda; öğrencilerin çoğunluğunun orta sosyo-ekonomik düzeyde bulunan ailelerden geldikleri görülmüştür. Boş zamanlarını müzik dinleyerek ve TV izleyerek geçirme, eğitim kurumlarında daha çok spor alanı ve bilgisayar bulunmasını isteme, nitelikli yüksek öğretim kurumlarında eğitim alarak kendilerini geliştirmeyi isteme diğer bulgulardır. Ayrıca kız öğrenciler okullarında güzel sanatlara daha çok yer verilmesini, okul öncesi eğitim almış öğrenciler ise okullarda daha sıkı disiplin uygulamalarına gereklilik olduğunu belirtmiştir.Öğe Lise birinci sınıf öğrencilerinin sınıf içi güven algılarının bilgisayar oynama durumlarına göre incelenmesi(2009) Akbaş, Oktay; Usta, Ertuğrul; Çakır, RecepBu araştırmanın temel amacı, lise birinci sınıf öğrencilerinin sınıf içi güven algılarını bilgisayar oyunu oynama durumlarına göre incelemektir. Bu amaçla Kırşehir’de farklı liselerde öğrenim gören 224 öğrenciye sınıf içi güven ölçeği uygulanmıştır. Uygulanan ölçek temel güven, tehdit algılaması ve ifade özgürlüğü isimli üç alt boyuttan oluşmaktadır. Nitel veri toplamak amacıyla açık uçlu sorular kullanılmıştır. Elde edilen bulgular, genel olarak bilgisayarda oyun oynamanın öğrencilerin temel güven, ifade özgürlüğü ve tehdit algılama alt boyutlarına ilişkin algılarında farklılığa neden olmadığını ortaya koymuştur. Oyun çeşitleri dikkate alınarak yapılan analizde ise strateji, yarış ve futbol oyunlarının bireyin temel güven, ifade özgürlüğü ve tehdit algılarında farklılık yaratmadığı bulunmuştur. Dövüş ve savaş oyunları, bireyin temel güven ve ifade özgürlüğü algılarına etki etmezken, tehdit algılamalarına etki etmiştir. Sonuç olarak, dövüş ve savaş içerikli oyunları oynayan lise birinci sınıf öğrencileri sınıfta kendilerini daha çok tehdit altında hissetmektedirler.Öğe Lise öğrencilerinin insanların çoğunluğuna güvenmeme nedenleri: Değerler eğitimi bağlamında bir inceleme(2012) Akbaş, OktayBu çalışmada lise öğrencilerinin diğer insanlara güvenmeme nedenleri belirlenmeye çalışılmıştır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı araştırmada, doküman analizi ve yarı yapılandırılmış görüşme teknikleri ile veri toplanmıştır. Çalışma grubunun seçiminde amaçlı örnekleme yöntemlerinden biri olan ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Çalışma grubunda bulunan 87 öğrenciden açık uçlu soruları içeren formu cevaplamaları istenmiş ve 10 öğrenci ile görüşme yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen açık uçlu soruları içeren form ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Yapılan içerik analizine göre öğrencilerin diğer insanlara güvenmeme nedenleri; herkesin kendi çıkarını düşünmesi, insan doğasına güvensizlik, günümüzde insanların değişmesi, hayal kırıklığına uğrama, insanları tanımama, insanların sır saklamaması ve para için her şeyin yapılmasıdır. Bulgular değer eğitimi bağlamında yorumlanmış ve eğitim kurumlarına yönelik öneriler sıralanmıştır.Öğe Lise Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi(2013) Çakır, Recep; Akbaş, OktayBu çalışmanın amacı, lise öğrencilerinin öğrenme stilleri ile cinsiyet, bilgisayar oyunu oynama durumu veöğrenim görülen lise türü değişkenleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. İlişkisel tarama modeline göredüzenlenen bu çalışmaya 3 ilden 4 farklı lise türünden 2295 öğrenci katılmıştır. Örneklemin seçiminde amaçlıörnekleme yöntemi kullanılmıştır. Çalışmaya katılan öğrencilerin 892'si (%38.9) kız ve 1402'si (%61.1)erkektir. Araştırmada Kolb (1984) tarafından geliştirilen ve Aşkar ve Akkoyunlu (1993) tarafından Türkçeyeçevrilip geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan Kolb Öğrenme Stili Envanteri kullanılmıştır. Elde edilenverilerin analizinde ki-kare testi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre,öğrencilerinin yarıdan fazlasının (%55,2) öğrenme stili değiştirendir. Öğrencilerin cinsiyetleri ve öğrenimgördükleri okul türü ile öğrenme stilleri arasındaki ilişki anlamlı çıkmıştır. Bununla birlikle, öğrencilerin en çokoynadıkları bilgisayar oyun türü ile öğrenme stilleri arasında anlamlı düzeyde bir ilişki olmadığı görülmüştürÖğe Öğretmen Adaylarının Juggle Öğrenme Deneyimi Sırasındaki Epistemolojik İnançları ve Öz Düzenlemeli Öğrenme Algıları(2019) Akbaş, Oktay; Taş, İlkay Doğan; Duman, Serap Nur[Özet Yok]Öğe A study on the relationship between pre-service teachers' information literacy skills and their attitudes towards distance education(Elsevier Science Bv, 2009) Özdemir, Soner Mehmet; Akbaş, Oktay; Çakır, RecepThis paper presents the relationship between pre-service teachers' information literacy skills and their attitudes towards distance education. Two questionnaires were administered to 235 pre-service teachers enrolled in the department of primary school teaching, the department of science teaching and the department of Turkish language teaching at Kirikkale University in Turkey in order to examine their attitudes and their literacy skills. Results of this study show that there is no significant relationship between participants' information literacy levels and their attitudes towards distance learning. (C) 2009 Elsevier Ltd. All rights reservedÖğe The Enhancement of Prospective Teachers’ Competence and Awareness in the Understanding by Design(Ozgen Korkmaz, 2023) Akbaş, Oktay; Başaran, OnurIn this study, a group of participants found the process of designing backward thinking distressing. Furthermore, the lack of practical strategies in schools and the absence of resources related to planning can lead to inadequacy in teachers' planning skills. This research aimed to enhance prospective teachers' competence and awareness of Understanding by Design. A case study was conducted with the participation of 17 teacher candidates from Kırıkkale University, Faculty of Education in Türkiye. The selection of candidates was voluntary. A 30-hour course on the theory and stages of backward design used in Understanding by Design was implemented from May 16th to 19th, 2022. This qualitative research employed data collection tools such as pre-and post-study open-ended questionnaires and performance tasks assessing lesson designs. The Understanding by Design template lesson plan and thought process were used to teach backward design in planning the training activity. The evaluation revealed that the pre-service teachers effectively utilized critical concepts associated with Understanding by Design, expressing their intention to incorporate understanding-based design into their future lessons and projects. The participants also emphasized the importance of all teachers adopting this instructional approach. Ultimately, the research suggests that the participants' competence and awareness of understanding-based design significantly improved throughout the course. © 2023, Ozgen Korkmaz. All rights reserved.