Yazar "Arar, Tayfun" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 20 / 22
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe AKADEMİDE GELİŞMELERİ KAÇIRMA KORKUSU İLE PERFORMANS ARASINDAKİ İLİŞKİDE SANAL KAYTARMANIN ARACI ROLÜ(2022) Arar, Tayfun; Yurdakul, GülşenAkıllı telefonlar, bilgisayarlar, tabletler vb. türlü cihazlar, çalışanların odaklarını iş dışındaki mecralara rahatlıkla çekebilmektedir. Bilgiye ve iletişime hızlı erişim yolu olan internet ile birlikte, sürekli bir biçimde değişen gündemi yakalama, yeni olaylar hakkında haberdar olma ve yaşanan gelişmelerden geride kalmama isteği, bireylerin bu tür cihazlarla geçirdikleri zamanı arttırmakta ve bu durum da iş performanslarına farklı şekillerde yansımaktadır. Mesleği gereği sürekli araştırma yapmak, kendini geliştirmek ve sadece genel olayları değil aynı zamanda literatürdeki son gelişmeleri de kaçırmamak adına akademisyenler de bu teknolojinin faydalarından ve bazı olası zararlarından etkilenebilmektedir. Bu çalışmada akademik personelin gelişmeleri kaçırma korkusu ile akademik performans algıları arasındaki ilişkide sanal kaytarmanın aracılık rolünün incelenmesi amaçlanmaktadır. İç Anadolu bölgesindeki 495 akademisyen ile gerçekleştirilen çalışmaya göre gelişmeleri kaçırma korkusu ile akademik performans algısı arasında negatif, gelişmeleri kaçırma korkusu ile sanal kaytarma arasında ise pozitif ilişki tespit edilmiştir. Bununla birlikte sanal kaytarma ile akademik performans algısı arasında istatistiki olarak ilişki bulunmamış olmasına karşın, sanal kaytarmanın ilgili ilişkide istatistiki olarak anlamlı aracılık rolü de tespit edilmiştir.Öğe Akademide iş yeri mutluluğu ile performans arasındaki ilişkide iş yaşam dengesi ve duygusal zekanın rolü(Kırıkkale Üniversitesi, 2020) Arar, Tayfun; Öneren, MelahatBu çalışma, literatürde farklı sektörlerde kabul görmüş olan "mutlu çalışan = üretken çalışan" tezinin akademideki geçerliliğini saptamak amacıyla yapılmıştır. Bu çerçevede öncelikle uluslararası literatürde son yıllarda önemi kavranan fakat ulusal literatürde çok az çalışılmış olan iş yeri mutluluğu kavramının akademik ortamda değerlendirilerek algılanan akademik performansa olan etkisi incelenmiştir. Buradaki sorunsal; akademisyenlerin sergilemiş oldukları performansın sadece iş yeri sınırlarında kalmayarak özel yaşamlarında da devam etmesidir. Bu yüzden iş yerindeki mutluluğun, iş yeri dışında da sergilenen performans üzerindeki etkisinin araştırılmaya değer nitelikte olduğu düşünülmektedir. Bununla birlikte bu ilişkide öncelikle bir akademisyenin olmazsa olmazı diye nitelendirilebilecek duygusal zekaya sahip olmasının, ilişkideki düzenleyicilik etkisini incelemek amaçlanmıştır. Ayrıca akademisyenlerin iş yerinde mutlu olduklarında, işlerine daha fazla zaman ayıracağı düşüncesi ile iş yaşam dengelerini kuramadıkları için en azından algılanan akademik performanslarının da yükseleceği öngörülmektedir. Bu kapsamda ilk kez 2016 yılında uygulanan Akademik Teşvik Sistemi'nin sonuçlarına göre ülkemizde en yüksek ortalamayı İç Anadolu Bölgesi'ndeki akademisyenlerin alması sebebiyle bölgedeki 1136 akademisyen ile çalışma gerçekleştirilmiştir. Sonuçlar iş yeri mutluluğunun, algılanan akademik performansı pozitif yönde anlamlı olarak etkilediğini göstermiştir. Duygusal zekası yüksek olan akademisyenlerin iş yerinde mutlu olduklarında algılanan akademik performans düzeylerinin en üst noktaya çıktığı belirlenmiştir. İş yaşam dengesinin boyutları olan yaşamı ihmal etme ile yaşamın işten ibaret olması, bu ilişkide kısmi aracılık görevi üstlenmiştir. Bununla birlikte çalışma kapsamındaki değişkenlerin, katılımcıların demografik niteliklerine göre kısmen farklılaştığı tespit edilmiştir.Öğe Analyzing the Relationsip Between Organizational Justice and Cyberloafing: A Study in a Public University(Bc Grup Inc, 2017) Akin, Adnan; Ulukok, Esra; Arar, TayfunTechnological developments bring many benefits and facileness to both private and business lives. By accelerating the businesses, organizations have become much more competitive. On the other hand they sometimes may suffer from the technology with the malevolently usage by the employees what is called as cyberloafing. Apart from other reasons to lead employees to this behavior, an unjust environment can cause cyberloafing to neutralize the situation. This research aims to investigate the relationship between four dimensioned organizational justice and cyberloafing on the administrative employees of a public university in Turkey. The results showed that there is not a significant relationship among the dimensions of organizational justice and cyberloafing.Öğe Bibliometric Review on the Business Management Field(Alexandru Ioan Cuza Univ Iasi Fac Economics & Business Adm, 2023) Arar, Tayfun; Yurdakul, GülşenThe purpose of this article is to review the business management field evolution from 2000 up to date and to map the conceptual, social, and intellectual structure of the research in this field. Data were collected from the WoS database, comprising 12,145 articles published between 2000 and 2022. Several bibliometric techniques were applied, including analysis of co-words, co-citation, bibliographic coupling, and co-authorship networks in addition to performance analysis. VosViewer and the Bibliometrix/Biblioshiny packages were used to perform the analyses. Besides revealing the evolution of the business management field, the results identify the most active and influential authors, articles, journals, and topics in this field.Öğe Covid-19 Kapsamında Uzaktan Eğitim Sürecinin Lisansüstü Öğrencilerin Algısındaki Yeri: Kırıkkale Üniversitesi Örneği(2021) Arar, Tayfun; Öneren, Melahat; Yurdakul, GülşenBu çalışma, pandemi sürecinde uzaktan eğitimi deneyimleyen öğrencilerin görüşlerini ve algılarını incelemeyi amaçlamaktadır. Bu kapsamda katılımcılar, amaçlı örneklem ile Kırıkkale Üniversitesi İşletme Bölümünde lisansüstü yapmakta olan öğrencilerden (n=7) seçilmiştir. Çalışmada derinlemesine analiz yapabilmek için fenomenolojik yaklaşım ile nitel veri toplama yöntemlerinden görüşme tercih edilmiştir. Veriler MAXQDA 2020 paket programı ile analiz edilmiştir. Görüşme pandemi sebebi ile çevrimiçi olarak gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın bulgularına göre katılımcılar kapsamında uzaktan eğitimin en avantajlı yönü zaman olurken; en dezavantajlı yönleri ise iletişim-etkileşim eksikliği, internet altyapısı ve ifade aktarım güçlüğü olarak belirlenmiştir. Uzaktan eğitimin aynı anda hem avantaj hem de dezavantajı olacak şekilde çift yönlü etkisinde ise en yüksek skoru derse erişim almıştır. Katılımcılara göre uzaktan eğitimin öncelikli olarak iyileştirilmesi gereken temel eksikliklerinin başında etkileşim-iletişim sorunsalı ile altyapı yetersizliği gelmiştir. Çalışma kapsamında kategorize edilen tüm ana kodların ortak faktörü ekonomi olarak belirlenmiştir. Ayrıca katılımcıların çoğunluğuna göre eğitimin geleceğinin hala örgün öğretimde olduğu belirlenmiştir. Çalışmanın bulguları uzaktan eğitimin gelecekte daha da geliştirilerek, pandemi gibi sadece zaruri durumlarda kullanılan bir alternatif olmaktan ziyade, kısmi dersler için örgün öğretim yerine kullanılabilmesi açısından yol gösterici niteliktedir.Öğe Daha İyi Bir İş Yaşamı: Örgütsel Toksisiteni Oluşmasında Etkili Faktörlerin Ahp İle Hiyerarşik Olarak Sıralanması(2020) Arar, Tayfun; Arar, Eda Sultan; Öneren, MelahatBu araştırma; iş dünyasının her alanında karşılaşılabilecek olan örgütsel toksisite olgusuna etki eden faktörleri akademik bağlamda incelemek amacı ile üniversitelerin akademik kadrolarında hiyerarşik olarak en altta yer alan araştırma görevlileri kapsamında yapılmıştır. Örgütsel toksisiteye neden olan faktörler temel olarak; yöneticiden, iş arkadaşlarından ve kurumdan kaynaklanan olmak üzere 3 ana faktörde ve her bir ana faktör altında dört alt faktör olmak üzere toplamda 12 faktör; literatür taraması sonucunda elde edilerek Analitik Hiyerarşi Prosesi (AHP) yöntemi ile hiyerarşik olarak sıralanmıştır. Araştırma neticesinde ilgili örnekleme göre örgütsel toksisiteye neden olan en önemli etmen ana faktör bağlamında yönetici olurken; alt faktör bağlamında kurumdan kaynaklı kurum kültürü ile yöneticiden kaynaklı etik dışı davranışlar olmuştur. Elde edilen bulgulara göre örgütsel toksisitenin engellenmesine veya azaltılmasına yönelik çeşitli önerilerde bulunulmuştur.Öğe Developing Competitive Strategies Based on SWOT Analysis in Porter's Five Forces Model by DANP(2017) Öneren, Melahat; Arar, Tayfun; Yurdakul, GülşenIn such a competitive business area, companies which are especially pioneers in the sector try to develop sustainable and competitive strategies to retain their positions in the market. In this purpose, in literature many theories have been developed. Because each of those strategies have their own strong and weak sides, developing new strategical analyses keeps on. In this research an integrated model of SWOT (StrengthsWeakness-Opportunities-Threats) Analysis and Porter’s Five Forces Model has been used to develop a competitive strategy model for a business firm in food sector by DEMATEL (Decision Making Trial and Evaluation Laboratory) and ANP (Analytic Network Process) techniques. Based on results, in regards of relative important items those are related to strengths and opportunities in competitors force which have considerable weights in the global weights table, maxi-maxi type competitive strategies have been developed for the companyÖğe Distance Learning: The Motivators, the Preventers and the Neutralizers for Faculty Members and Students(2021) Arar, Tayfun; Yurdakul, Gülşen; Öneren, MelahatTechnological developments have closed up the distances so far. Compared to 50 years ago, people can reach everything from all over the world thanks to internet. Not only products, but also any service can be provided online such as purchasing, accommodation, health services, catering and so on. One of these services is education. Especially in state of emergency such as natural disaster, war or in today’s case, pandemic when social distance is necessary, internet based distance learning becomes a must more than an option. This study examines the weights of factors affecting the motivation of both faculty members and doctoral students, who are two important parties of education, for distance learning. For this purpose two models are formed parties. In first model developed for students, there are three main criteria and 12 sub-criteria; while in second model developed for faculty members, there are three main criteria and 14 sub-criteria at total. Criteria for both model are decided either by literature review, authors’ observations and interviews with participants. Analytic Hierarchy Process is used in analysis. Results of this case study showed that for both parties, formal education type is the most preferred one. While expression difficulty in quantitative courses is the most determined one of the motivation for academicians, accessing problems of exams and courses is for doctoral students. In discussion part results of both faculty members and students are compared considering both theoretically such as motivational theories and empirically such as the education system of both Turkey and the developed countries.Öğe The Effect of Proactive Personality on the Relationship Between Emotional Intelligence and Burnout Syndrome: A Case Study on Academic Staff Working in Public Universities of Aegean and Central Anatolia Regions(2019) Öneren, Melahat; Çetiner, Nurcan; Arar, Tayfun; Yurdakul, GülşenPurpose – Success in an ever-changing business environment requires employees not only to have knowledge and experience, but also to have the ability to predict their proactive behavior, and to have the ability to use their emotional intelligence to manage people in and around the workplace. In this study, the moderating effect of proactive personality on the relationship between emotional intelligence and burnout syndrome is investigated. Design/methodology/approach – In this concept, data obtained from 162 academic staff working for public universities in Aegean and Central Anatolia regions of Turkey are analysed. SPSS 21.0 program is utilized to analyse data accessed by snowball sampling method. Findings – The results show that there is moderate negative relationship between emotional intelligence and burnout syndrome. On the other hand, there is not found that statistically significant moderating effect of proactive personality on the relationship between emotional intelligence and burnout syndrome for the sample. Discussion – Future studies may be contributed to the literature by expanding the sample, comparing public-private universities, or examining related phenomena in different sectors.Öğe I Will Be An Astranout When I Grow Up, But How?(2018) Öneren, Melahat; Arar, Tayfun; Arar, Eda SultanWhen asked what is wished to be in future, people would reply a well-reputed occupation that theyonly know by the environment but a little about the fact. As time goes by, especially in college yearswhen the students start to know about the professions related with their departments, financial andemployment situation of the home country, they realize that there is either none or weak relationshipamong their dream jobs and the reality which results in whole life-disappointment. For people todetermine the best career path, they first should be aware of themselves and then the professionalenvironment. In this research the aim is to analyze the effect of personal SWOT analysis in careerplanning process by principal component analysis in university students. The results showed studentsmostly determine their career path by the awareness of their strengths as a 38.1% importance degree.The least determining factor is the awareness of close environmental threats by 10.25%. Thissituation is interpreted in the conclusion part.Öğe KARİYER SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİ ÖLÇEĞİNİN TÜRKÇEYE UYARLANMASI(2023) Arar, Tayfun; Çetiner, NurcanBu çalışmada sürekli değişen çalışma ortamlarında örgüt çalışanlarının kariyerlerinin sürdürülebilirlik düzeylerini belirleyebilmek amacıyla Chin, Jawahar ve Li’nin (2021) geliştirdiği Kariyer Sürdürülebilirliği Ölçeğinin Türkçeye uyarlaması sunulmaktadır. Türkiye’de kamu ve özel sektör kapsamındaki sağlık, eğitim, bilişim ve enerji sektörlerindeki 18-65 yaş arasındaki 402 adet beyaz yaka çalışan ile yapılan anket verileri ile uygulanan AFA sonucunda ölçekte bulunan ifadeler 2 faktör altında toplanmış olup; ifadelerin faktör yükleri ise 0,730 ile 0,910 arasında değer almış ve açıklanan toplam varyans ise %67 olarak hesaplanmıştır. Gerçekleştirilen DFA analizi sonuçlarına göre Kariyer Sürdürülebilirliği Ölçeği’nin Türkçeye uyarlanmış halinin (ki-kare =105,153 sd = 51, pÖğe Kurumsal İtibar Kavramı Ve Hisse Senedi Fiyatlarına Etkisi: Türkiye Örneği(2017) Göker, İlkut Elif Kandil; Arar, Tayfun; Uysal, Bahadırİçinde bulunduğumuz yüzyılda, firmaların piyasa değerinin en önemli belirleyicilerinden biri sahip oldukları maddi olmayan varlıkları olarak kabul edilmektedir. Söz konusu varlıklar kapsamında değerlendirilebilecek olan kurumsal itibarın finansal performansı, hisse senedi fiyatlarını ne şekilde etkilediği, firmalara ne şekilde değer yarattığına dair literatürde pek çok çalışma yer almaktadır. Bu çalışma ile Türkiye’de 2000 yılından beri Capital Dergisi tarafından yayınlanmakta olan “Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri” listesinde yer alan şirketlerden oluşturulmuş porföyün getirisinin 2008-2014 yılları arasında piyasa getirisinin üzerinde olup olmadığı Fama French Üç Faktör Modeli kullanılarak analiz edilmiş, tek örneklem t testi ile analiz sonucunun istatistiksel olarak anlamlılığı sınanmıştır. Araştırma sonuçları kurumsal itibarın, firmaların finansal performansı pozitif yönlü etkilediği hipotezini ele alınan dönem ve veri seti için doğrulamıştır.Öğe Proposing a New Term for Organizational Behavior Literature: Achilles's Tendon Syndrome in Businesses(Univ Zagreb, Fac Organization & Informatics, 2022) Arar, Tayfun; Oneren, Melahat; Yurdakul, GulsenIn spite of threatening external factors such as uncertain environmental structure and market pitfalls, the companies struggling with the difficulty of retaining the current customer and finding the potential ones should first realize the existence of Achilles Tendons within themselves. To prevent this potential problem, they should focus on the labor which can be a very substantial weak point and an important asset as well. Regarding serious problems arisen from labor force, this study proposes a new term called as Achilles Tendon Syndrome to be used in organizational behavior literature. Various theories from different disciplines such as medicine, psychology, physics, economics and sociology support development process of the term. Similarities and differences with other close concepts are also provided throughout the paper. The current study aims to inspire future studies by filling an important gap in the organization and management literature.Öğe Psikobiyolojik Kişilik Kuramı Faktörleri İle İş Performansı Arasındaki İlişkide Etik Eğilimlerin Etkisi(2019) Doğan, Ahmet; Arar, Tayfun; Öneren, Melehat; Kartal, CihatAmaç – Bu araştırma psikobiyolojik kişilik kuramına göre mizaç ve karakter faktörleri ile iş performansı arasındaki ilişkide etik eğilimlerinin aracılık rolünün olup olmadığını tespit etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir.Yöntem – Araştırmanın örneklemini Ankara ilinde bulunan insan kaynakları danışmanlığı kapsamında özellikle işe alım süreçlerinde adayların kişilik özelliklerinin iş performansına etkisinin incelenmesini talep eden uluslararası düzeyde faaliyet gösteren tıbbi cihaz üretim fabrikası, ulusal düzeyde elektrik ürünleri üretim fabrikası, ulusal ve uluslararası düzeyde faaliyet gösteren mühendislik firması ve hizmet sektöründe faaliyet gösteren finansal danışmanlık firması olmak üzere 4 firmanın çalışanları (n111) oluşturmuştur. Veriler “Karakter ve Mizaç Ölçeği (TCI)”” ve Etik Eğilimler Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizi için frekans, güvenirlik, korelasyon, açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri ve yapısal eşitlik modellemesi kullanılmıştır.Bulgular – Yapılan analizler sonucunda mizaç faktörlerinden ‘yenilik arayışı’, karakter faktörlerinden ‘acıma’ ve etik eğilimlerden ‘acıdan kaçınma’ ile iş performansı arasında istatistiki anlamlı ilişki olduğu tespit edilmiştir. Ancak temel hipotez olan kişilik özellikleri ile iş performansı arasındaki ilişkide etik eğilimlerin aracılık rolü desteklenmemiştir.Tartışma – Araştırma sonuçlarına göre özellikle işe alım süreçlerinde belirli pozisyonlar için belirli kişilik özelliklerine sahip adayların daha başarılı olacağına ilişkin algının tersine, kişilik özelliklerinin ve etik eğilimlerin belirgin bir şekilde iş performansını yordamadığı görülmüştür. Bu sonuçlar göz önünde bulundurulduğunda araştırmanın, işe alım süreçlerinde kişilik ve etik eğilimlerin tespit edilmesine odaklanmak yerine daha somut düzeyde tutum ve davranışları belirlemeye yönelik yöntemlere odaklanılması konusunda araştırmacı ve uygulayıcılara fikir vereceği öngörülmektedir.Öğe Quiet Quitting: Building a Comprehensive Theoretical Framework(2023) Arar, Tayfun; Çetiner, Nurcan; Yurdakul, GülşenPurpose: The purpose of this research is to introduce the recently popular concept of quiet quitting to organizational behavior literature. Design/Methodology: We have drawn a theoretical framework of quiet quitting grounding on Social Exchange Theory, Conservation of Resources Theory and Theory of Generations in addition to literature review. Findings: As a result of the literature review and aforementioned theories, first we defined the issue briefly. Then we classified antecedents of the problem into two groups as managerial/organizational factors and employee based factors. Similarly we decided the possible outcomes of quiet quitting and presented the ways to hande with it. On the other hand we presented three factors which have bi-directional effects of quiet quitting as both an antecedent and an outcome. We also argued that whether it is in scope of business ethics or against it. Limitations: The study is based on three theories and limited number of studies. Therefore, as more studies relating with this problem conducted, scholars will be better understanding the natüre of the concept. Originality/Value: The topic is such a new one in organizational behavior literature. Although we have met a handful of studies on the concept, we realized that the relevant studies do not address the concept comprehensively based on any theoretical background but only one. Therefore, we conducted this study, which is still in its infancy, for further researchers to conduct it empirically within the scope of cause-and-effect relationships in the organizational behavior literature.Öğe Revisiting Maslow's hierarchy of needs: Is it still universal content?(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2023) Yurdakul, Guelsen; Arar, TayfunThe purpose of this research is to investigate the current validity of Maslow's hierarchy of needs theory (HNT). Based on social role theory, Mannheim's theory of generations and income inequality approach and in the light of the purpose, this research is conducted with MMR (mixed-methods research) which has two sub-studies. In the first study, 240 randomly chosen people were asked to compare the satisfaction priority of needs pairwise. The data were examined according to different demographic groups that participated in the study. Results showed that Maslow's HNT depends on gender, age, and income level. The second study was conducted to deeply understand why this variety in the hierarchy occurs. Thus, we interviewed 12 people, chosen with purposive sampling, of different age, gender, and income level of the aforementioned sample. In the discussion part, the results of both sub-studies were interpreted.Öğe Revisiting Maslow’s hierarchy of needs: Is it still universal content?(Routledge, 2023) Yurdakul, Gülşen; Arar, TayfunThe purpose of this research is to investigate the current validity of Maslow’s hierarchy of needs theory (HNT). Based on social role theory, Mannheim’s theory of generations and income inequality approach and in the light of the purpose, this research is conducted with MMR (mixed-methods research) which has two sub-studies. In the first study, 240 randomly chosen people were asked to compare the satisfaction priority of needs pairwise. The data were examined according to different demographic groups that participated in the study. Results showed that Maslow’s HNT depends on gender, age, and income level. The second study was conducted to deeply understand why this variety in the hierarchy occurs. Thus, we interviewed 12 people, chosen with purposive sampling, of different age, gender, and income level of the aforementioned sample. In the discussion part, the results of both sub-studies were interpreted. © 2023 Taylor & Francis Group, LLC.Öğe Role of Emotional Intelligence and Work-Life Balance in Relationship between Workplace Happiness and Perceived Performance in Academic Setting(Ege Univ, Fac Economics & Admin Sciences, 2021) Arar, Tayfun; Oneren, MelahatThis study was conducted to confirm the thesis of happy employee=productive employee in an academic setting in which the working hours and workplace is not as clear as in other workplace settings that the aforementioned thesis was handled in. Thus, the pioneer aim was to investigate the relationship between workplace happiness and perceived academic performance. Based on the possible relationship, it was to analyze the moderator effect of emotional intelligence and mediator effect of work-life balance with sub-dimensions respectively. The study was conducted in 42 universities locating in Central Anatolia Region of Turkey with 1136 academicians. In analyzing data, hierarchical regression analysis was conducted. The results showed that workplace happiness positively affected perceived academic performance directly. Moreover, this effect became stronger with emotional intelligence and its three sub-dimensions. Besides, three sub-dimensions of work-life balance partially mediated this relationship. This research make theoretical contributions to literature by validating the thesis also in academic setting and the mediating role of work-life balance, opposite to that of the literature. It also has some practical contributions to universities by showing how to improve performance.Öğe TURKISH ADAPTATION OF THE CAREER SUSTAINABILITY SCALE(Mehmet Akif Ersoy Univ, 2023) Arar, Tayfun; Cetiner, NurcanIn this study, the Turkish adaptation of the Career Sustainability Scale developed by Chin, Jawahar and Li (2021) is presented in order to determine the sustainability levels of the careers of the employees in the ever-changing working environment. As a result of the EFA applied to 402 white-collar employees between the ages of 18-65 in the health, education, informatics and energy sectors within the scope of the public and private sectors in Turkey, the items in the scale were grouped under 2 factors and the factor loads of the items ranged from 0.730 to 0.910. The total variance explained was calculated as 67%. According to the results of the CFA analysis, it was validated that the Turkish version of the Career Sustainability Scale (chi-square =105.153 df = 51, p <.001; CMIN/DF= 2.062; RMSEA = .73; NFI = 0.957; RFI = 0.945; IFI = 0.978) ; TLI = 0.971; CFI = 0.977), consisted of 12 statements with two factors. As a result of the findings, it was concluded that the Career Sustainability Scale is a measurement tool with proven validity and reliability.Öğe YÖNETSEL BİR METAFOR: İSVİÇRE ÇAKISI PERSONELDE AHP YÖNTEMİ İLE NİTELİK ÖNCELİKLENDİRİLMESİ*(2020) Arar, Tayfun; Arar, Eda Sultan; Öneren, MelahatYaşamın farklı zamanlarında ve farklı mekânlarında üstlenmek zorunda kaldığı farklı rolleri başarı ile gerçekleştirebilen işgörenleriçin kullanılan “İsviçre Çakısı Personel” metaforu bu çalışmada, tek bir alan ya da yetkinlik üzerinde uzmanlaşmak yerine, farklıbecerilere sahip olan, örgütlerin ve özellikle bazı iş kollarının ihtiyaç duyduğu işgörenler için kullanılmıştır. Bunlardan biriside hem akademik hem sosyal hem de kişisel yetkinliklere sahip olması gereken öğretmenlerdir. Çakı denilince akla gelen ilkaparatın bıçak olması ve diğer aparatların bıçak kadar önemli olmaması düşüncesinden yola çıkarak öncelikle çoklu niteliğesahip olan öğretmenlerdeki bu çakı aparatlarını belirlemek ve daha sonrasında “bıçak” derecesindeki öneme sahip olanyetkinliğini bulmak amacı ile Analitik Hiyerarşi Prosesi (AHP) tekniği ile ağırlıklandırmak çalışmanın amacını oluşturmaktadır.Nihayetinde, işveren ya da amir pozisyonundaki kişinin çoklu beceriye sahip işgörenindeki “bıçağı” bileyip keskin tutması içinne tür yönetsel önlemler alması gerektiği tartışılacaktır.