Yazar "Arslan, Sibel" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Okul Deneyimi Dersini Algılama Düzeyleri(2002) Hergüner, Gülten; Arslan, Sibel; Dündar, HakanBu çalışma, Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü 1. sınıf öğrencilerinin Okul Deneyimi I dersine başlamadan önce, derse ilişkin algılarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada öğrencilerin Okul Deneyimi I dersi ile ilgili algılarını belirlemek için bir anket uygulanmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin öğretmenlik mesleğinin kişisel özelliklerine uyduğu ve öğretmen olmayı istedikleri; Okul Deneyimi I dersinin gelecekteki öğrenim yaşantılarını şekillendirmede yardımcı ve öğretmenlik mesleğini daha iyi tanımada önemli olduğunu algıladıkları belirlenmiştir. Ayrıca spor yapmış veya spora yatkın olanların, hiç spor yapmamış veya yeterince uğraşmamış olanlara oranla daha az kaygılı ve kendilerine daha güvenli oldukları belirlenmiştir.Öğe Kentli Bireylerin Rekreasyon Tercihlerini Etkileyen Faktörlerin Analizi: Ankara Büyükşehir Belediyesi Örneği(2012) Arslan, SibelKırıkkale Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Özet: Rekreasyon kentli insanların yaşadığı bunalımlı dünyada birçok soruna çözüm olabilen ve hem toplumsal hem bireysel yaşam kalitesini olumlu yönde etkileyen çok boyutlu bir kavramdır. Bu çalışmada Ankara Büyükşehir Belediyesinin sunduğu yetişkinlere yönelik rekreasyon hizmetlerinden yararlanan kent halkının, genel olarak rekreasyon tercihlerinde etkili olan faktörler tespit edilmeye çalışılmıştır. Katılımcıların rekreasyon etkinliklerine ilişkin görüşleri anket ile araş- tırılmış ve yapılan faktör analizi sonucunda rekreasyon tercihlerini etkileyen faktörler belirlenmiştir. Kentli yetişkinleri rekreasyon etkinliklerinin seçiminde doğrudan ya da dolaylı olarak etkileyen birçok unsur bulunmaktadır. Etkinlik türünün seçiminde sırasıyla kişisel uygunluk, yönlendirme ve ortam faktörlerinin daha baskın olduğu; etkinliklere başlarken beklentilerinde sosyalleşme faktörü, kişisel nedenler faktörü, öğrenme isteği ve yenilenme faktörü ile sağlıklı yaşam faktörünün etkin olduğu görülmektedir. Belediyenin sunduğu rekreasyon etkinliklerini tercih etme nedenlerinde ise tesis ve hizmet kalitesi faktörü ile ulaşım kolaylığı ve ekonomik olma faktörünün öne çıktığı görülmektedir.Öğe Serbest Zaman Kullanımı: Sıradan Serbest Zaman Etkinlikleri Ve Sistemli Serbest Zaman Etkinlikleri(2011) Arslan, SibelBu çalışmanın konusu insan yaşamında giderek artan serbest zamanın kullanımındaki farklılıklar ve bu farklı serbest zaman kullanımının taşıdığı risk ve sağladığı yararlardır. Bu ayırımın farkına varılması, serbest zamanın bireysel ve toplumsal getirilerine daha fazla erişebilmek adına gereklidir. Bu çalışmada serbest zaman, Türkiye'de bugüne kadar hiç üzerinde durulmamış olan sıradan ve sistemli serbest zaman etkinlikleri bağlamında, farklı boyutlarıyla incelenmiştir. Sonuç olarak, serbest zaman kullanımındaki farklılıklara yönelik bilgi verilerek, daha fazla getirisi olan sistemli serbest zaman etkinliklerine dikkat çekilmiş ve yaygınlaştırılması ile ilgili öneriler sunulmuştur.Öğe Spor Bilimleri Alanı Akademisyenlerinin E-Spora Bakış Açılarının İncelenmesi(2021) Arslan, Sibel; Bulut, MehmetElektronik ortamlara erişimin hızla yaygınlaşması ve bilgisayar oyunlarına olan ilginin artması nedeniyle E-Spor hızla artan bir ilgiye sahip olmuştur. Bu ilginin bütün dünyada olduğugibi Türkiye’de de arttığı bilinmektedir. Spor bilimleri alanında görev yapan akademisyenlerinE-Spora bakış açılarının incelenmesini amaçlayan bu araştırma, tarama modelinde betimsel biraraştırmadır. Araştırma evrenini Türkiye’de Spor Bilimleri alanında görev yapan akademisyenler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini 241 akademisyen oluşturmaktadır. Verilerintoplanmasında araştırmacılar tarafından geliştirilen anket kullanılmıştır. Betimsel verilerinanalizinde yüzde (%), frekans (f) ve aritmetik ortalama (X?) değerlerinden yararlanılmış; ikiayrı kümenin verdiği cevapların analizinde t-testi, çoklu grup karşılaştırmalarında Anova (tekyönlü varyans analizi) testi, farklılık yaratan grupları belirlemek amacıyla Tukey HSD ÇokluKarşılaştırma ve LSD Çoklu Karşılaştırma Testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda SporBilimleri akademisyenlerinin, E-Spora ilişkin görüşlerinin olumsuz olduğu ve spor olarakkabul etmedikleri belirlenmiştir. Ayrıca akademisyenlerin E-Spora yönelik görüşleri ilecinsiyet, yaş, görev yaptıkları bölüm, elektronik oyun oynama durumları ve spor yapmasıklıkları arasında anlamlı farklılaşma olduğu belirlenmiştir.Öğe Türkiye’de Yayınlanan Yetişkin Eğitimine İlişkin Makalelerin Meta Değerlendirmesi(2016) Kılıç, Çiğdem; Arslan, Sibelbilimsel araştırmada bulunması gereken temel unsurlar bağlamında metadeğerlendirmesini amaçlamaktadır. Bu temel amaç doğrultusunda araştırma-inceleme türünde hazırlanmış 49 makale giriş, yöntem, bulgular, sonuç ve önerilerbaşlıkları altında değerlendirilmiştir. Araştırmanın yöntemi nitel araştırmalardakullanılan doküman incelemedir. Verilerin çözümlenmesinde nitel analiztekniklerinden, betimsel analiz tekniği kullanılmış, geliştirilen “makaledeğerlendirme formu” kullanılarak makaleler değerlendirilmiş, veriler frekans/yüzde değerleri ile ifade edilmiştir. Araştırma sonucunda genellikle, yetişkineğitimine yönelik yazılmış makalelerin paradigmatik olarak nicel araştırmalardanoluştuğu ve bu araştırmaların betimsel tarama türünde desenlendiği görülmüştür.Ayrıca veri toplama aracı olarak çoğunlukla anket/ölçek kullanıldığı; veri analiztekniklerinden frekans, yüzde, ortalama, t-testi, Ki kare ve ANOVA’nın sıklıklatercih edildiği, ileri analiz tekniklerinin ise çok az sayıda kullanıldığı belirlenmiştir.