Yazar "Aslan, Emrah" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Okçuluk eğitiminde kullanılan enstrümanların modifikasyonu ile derin duyulardaki değişimin ilişkisi(Kırıkkale Üniversitesi, 2020) Aslan, Emrah; Yoncalık, OğuzhanBu araştırmada okçuluk eğitiminde kullanılan enstrümanların (Aşırı Çekiş Engelleyici Aparat, Ayna ve Atış Çizgisi Uygulaması) modifikasyonu ile derin duyulardaki değişim arasında ilişki incelenmiştir. Araştırma Kırıkkale ili Yahşihan ilçesinde bulunan Cumhuriyet Ortaokulu ve Şehit Bekir Ferhat Kaya Ortaokulu'nda eğitimlerine devam eden 32 erkek 10 kadın olmak üzere toplam 42 denek ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma 2018-2019 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Döneminde ve deneklerin gönüllü katılımı esasına dayalı olarak yürütülmüştür. Araştırma 11 haftalık deneysel bir süreci kapsamaktadır. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Deneysel işlemden önce araştırmaya katılan deneklerin genel demografik bilgileri, daha önce okçuluk eğitimi alıp almadıkları, spor geçmişleri, kronik rahatsızlıklarının olup olmadığı, aktif göz tayini, çekiş uzunluğu, boy uzunluğu, vücut ağırlığı ölçümleri yapılmıştır. İnklinometre ölçümleri (maksimum eklem hareket açıklığı ve eklem hareket hissi) ön test-son test olarak uygulanmıştır. Atış tekniğinin değerlendirilmesi için Atış Başarı Testleri esnasında video çekimleri gerçekleştirilmiştir. Atış Başarı Testi esnasında alınan video görüntüleri alan uzmanı üç antrenör tarafından değerlendirilerek Okçuluk Atış Tekniği Dereceleme Ölçeğine kaydedilmiştir. Deneysel işlemin yürütülmesi ve verilerin toplanması bizzat araştırmacı tarafından yapılmıştır. Gönüllü Onay Formu ve Güvenlik Kuralları Formunu velilerine imzalatıp teslim edenler araştırmaya dâhil edilmiştir. Atış başarı testi hariç tüm ölçümler her iki okulun çok amaçlı salonlarında gerçekleştirilmiştir. Atış başarı testleri deneysel işlemin gerçekleştirildiği okul bahçelerinde yapılmıştır. Verilerin normal dağılıma uygun olup olmadığını ortaya koymak amacıyla normallik testlerinden Shapiro-Wilk normallik testi yapılmıştır. Gerekli görülen demografik verilerin frekans dağılımlarına ilişkin betimleyici istatistiklere başvurulmuştur. Karşılaştırma yaparken gruplar arası ortalamaların farklı olup olmadığı t-testi ya da parametrik olmayan test yöntemlerinden Mann-Whitney-U testi ile incelenmiştir. Eldeki bu araştırmada okçuluk sporunda ok atış tekniği olarak bilinen becerinin öğretilmesinde kullanılan ayna uygulamasına ek olarak iki yeni enstrümana başvurulmuştur. Bu iki enstürüman araştırmacı tarafından geliştirilmiş ve tasarlanmıştır. Bunlardan ilki Antrenman Kiriş Seti içinde yer alan Aşırı Çekiş Engelleyici Aparat olarak araştırmacı tarafından isimlendirilen ve patent başvurusunda da bulunulan enstrümandır. İkincisi ise bilinen fakat somut olarak bir materyal olarak kullanılmayan ve yine araştırmacı tarafından isimlendirilen Atış Çizgisi Uygulamasıdır. Bahsi geçen enstrümanlarla ok atış tekniği öğretiminin, propriosepsiyon duyusu üzerindeki etkisinin yanı sıra atış başarısı ve atış tekniği üzerine etkilerine de bakılmıştır. Propriosepsiyon duyusunun ölçülmesi için inklinometre cihazı kullanmıştır. İnklinometre cihazı ile iki farklı ölçüm yapılmıştır. Bunlardan birisi eklem pozisyon hissi testleri diğeri ise eklem hareket açıklığı testleridir. Eklem pozisyon hissi testleri olarak omuz, dirsek ve kalça ekleminde, 20°, 50°, 90° lik açılarda ölçümler alınmıştır. Eklem hareket açıklığı testleri olarak ise, omuz ve dirsek eklemlerinde maksimum eklem hareket açıklığına bakılmıştır. Yapılan deneysel işlem sonucunda deney ve kontrol grupları arasında propriosepsiyon duyusu bakımından herhangi bir anlamlı fark tespit edilememiştir. Atış başarılarının ölçülmesinde 12 metreden yapılan atış sonuçlarına başvurulmuştur. Atış başarı puanları bakımından deney ve kontrol gruplarında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunamamıştır. Fakat atış başarı test puan ortalamalarının deney grubunda daha yüksek bulunması, diğer taraftan tüm denekler arasında en yüksek atış başarı puanının deney grubundan iki kişi tarafından kaydedilmesi, bu durumun deney grubunda uygulanan enstrümanlarla verilen eğitimden kaynaklanabileceği yönünde bir kanaat oluşturmuştur. Atış tekniğinin değerlendirilmesinde, öğrencilerin atış başarı testleri sırasında kaydedilen video görüntülerine başvurulmuştur. Elde edilen kayıtlar yine araştırmacı tarafından geliştirilen Okçuluk Atış Tekniği Dereceleme Ölçeği ile değerlendirilmiştir. Okçuluk Atış Tekniği Dereceleme Ölçeği ile atış başarı puanları arasında pozitif yönde ve istatistiksel açıdan anlamlı bir korelasyon gözlenmiştir. Bu sonuç, hazırlanan dereceleme ölçeği ile yapılan puanlamanın gerçekçi olduğu fikrini desteklemektedir. Deney grubunun okçuluk atış tekniği puan ortalamasının, kontrol grubunun ortalamasından yaklaşık 12 puan yüksek olmasına rağmen, deney ve kontrol grubu dereceleme ölçeği puanları arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir farka rastlanmamıştır. Her iki grupta da en yüksek puanlar, alınabilecek en yüksek puan olan 170'e yaklaşmışken, minimum puanlara bakıldığında deney grubunun kontrol grubundan 35 puan daha iyi olduğu gözlenmiştir. Bu durumun deney grubu uygulamalarından (aşırı çekiş engelleyici aparat, ayna ve atış çizgisi uygulaması) kaynaklandığı düşünülebilir. Bunlara ek olarak iki grup için değişim katsayıları incelendiğinde deney grubunun daha homojen olduğu görülmüştür. Bu da deney grubu uygulamalarının deneklere etki düzeyinin daha iyi olduğu fikrini uyandırmaktadır.Öğe Overdraw Prevention and Imaginary Shooting Line Practice in Archery(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2023) Aslan, Emrah; Yoncalik, OguzhanLearning a new skill involves learning the appropriate basic form. In archery basic form is shooting form and it has globally accepted standards. Shooting form general lines are divided into phases as stance, nocking the arrow, hooking, and gripping, setup, drawing, loading, anchoring, holding, expansion and aiming, release and follow-through. Archery skills are characterized by repeating the same movements with high similarity and consists of phases that continue one after another. This article is about simple and affordable teaching tips for archery teaching. It proposes an answer to the question How can I get correct shooting form more easily? .Öğe Şehir parklarında bulunan spor alanlarında egzersiz yapanların fiziksel aktivite düzeylerinin elektronik ortamda tespit ve analizi(Kırıkkale Üniversitesi, 2015) Aslan, Emrah; Öçalan, MehmetÇalışmanın amacı; Kırıkkale İl Merkezindeki Belediyenin park ve bahçelerindeki açık spor alanlarının (yürüyüş yolları ve spor aletleri) yapılan sportif faaliyetler açısından değerlendirilmesi. yeterli olup olmadığını, yürüyüş ve spor aletlerindeki enerji tüketimleri arasındaki farkın tespiti, bu alanlarda spor yapan bireylerin görüş, istek ve önerini tespit etmek üzerinde yapılmıştır. Enerji tüketim değerleri, egzersiz şiddeti, kronik rahatsızlık, BKİ, spor yapma amacı, sigara kullanımı, meslek gibi değişkenler karşılaştırmalı olarak belirlenmiştir. Ortalama yaş değeri 43,32±14,13 yıl, boy 160,21±8,10 cm, 78,01±13,69 kg olan 99 gönüllü denek ile çalışma yapılmıştır. Deneklere ait egzersiz verileri toplanmıştır. Yapılan egzersizden yürüyüş ve spor aletleri olarak iki ayrı egzersiz enerji tüketimi, şiddeti, süresi, MET değeri alınmıştır. Ölçümler spor alanında (yoğun olduğu saatler 06.00-10.00 ile 15.00-19.00) aralıksız 15 gün süre ile 06.00 ile 19.00 saatleri arasında yapılmış ve spor yapmaya gelen bireylerle görüşülmüştür. Spor yapmaya kendi iradesi ile gelen kişiler metabolik holter cihazı, hassas terazi ve elektronik boy ölçer ile veri toplanmıştır. Bulgular: Toplam egzersiz süresi, toplam MET, toplam atılan adım, toplam enerji tüketimi, dakikada atılan adım sayısı normal dağılım göstermemiştir. Bu yüzden parametrik olmayan test yöntemleri uygulanmıştır. Deneklerin egzersiz gün sayısı ortalaması 4.17 gün olarak çıkmıştır. Deneklerin BKİ ortalamaları 30,50 çıkmıştır. Bu değer literatür çerçevesinde obezitenin alt sınırına işaret etmektedir. Deneklerin, kronik rahatsızlıkları ile ilgili soruya verdikleri cevaplardan, 17'si tansiyon, 10'u şeker, 7'si kolestrol, 6'sı astım diye devam etmiştir. Kronik rahatsızlık ve toplam adım sayısı ortalaması (101.05±25.24) arasında istatistiksel açıdan önemli farklılık gözlenmiştir (p<0.05). Dakikada atılan adım sayıları ile sigara kullanımı arasında anlamlı ilişki tespit edilmiştir (p?0.05). Yaş gruplarıyla da dakikada atılan adım sayısı arasında anlamlı sonuç bulundu (p?0.05). En yüksek ilişki 40-59 yaş gurubunda gözlenirken en düşük sonuç beklendiği üzere 60 yaş ve üzeri grupta tespit edildi. Dakikada atılan adım sayıları ile sigara kullanımı arasında anlamlı ilişki tespit edilmiştir (p?0.05). Sigara kullananların dakikadaki adım sayısı (114.93±15.25) kullanmayanlardan (104.71±21.98) yüksek olduğu görüldü. Sonuç: Belediyenin açık spor alanları farklı yaş grupları tarafından kullanıldığı fakat en fazla 40-60 yaş grubu insanlar tarafından kullanılmaktadır. Yürüyüş yolları ve spor aletlerinin aralarında kıyaslanması sonucunda, alet kullanımı esnasındaki sedanter süre fazla ve MET değeri, enerji tüketimi bakımından düşük sonuçlar çıkmıştır. Bu alanları kullanan bireylerin beklentilerinin başında yürüyüş alanının geniş ve araç trafiğinden uzak olması gelmektedir. Alan ile ilgili olumsuz görüşlerden aletler bozuk, egzoz dumanı ve spor alanı hakkındakiler en fazla dile getirilmiştir. Belediyenin park ve bahçelerindeki açık spor alanlarının düzenlenmesinde ve kullanılmasında elde edilen verilerin dikkate alınmasının faydalı olabileceği düşünülmektedir. Anahtar sözcükler: Fiziksel aktivite, metabolik holter, SWA, yürüyüş yollarıÖğe Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmen Öz-yeterlik İnançları ve Öğretim Tekniklerini Seçebilme Yeterlikleri(2020) Yılmaz, Aynur; Aslan, Emrah; Ayan, SinanBu çalışmanın amacı beden eğitimi öğretmen adaylarının öz-yeterlik inancı ve öğretim tekniklerini seçebilme yeterlikalgılarını tespit etmektir. Araştırma nicel araştırma yaklaşımından ilişkisel tarama modeli ile tasarlanmıştır. Araştırma,2017-2018 eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılında, Kırıkkale Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi 3. ve 4. sınıf öğrencileriüzerinde gerçekleştirilmiştir. Bu öğrenciler fakültedeki farklı bölümden (Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği66,Antrenörlük Eğitimi38, Spor Yöneticiliği79 ve Rekreasyon44) öğrenciler olmak üzere toplam 227 öğretmenadayından oluşmaktadır. Veriler araştırmacılar tarafından hazırlanan “Kişisel Bilgi Formu”, Çapa, Çakıroğlu veSarıkaya (2005) tarafından Türkçeye uyarlaması yapılan “Öğretmen Öz-yeterlik Ölçeği” ve Fırat Durdukaya vd.(2017) tarafından geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan “Öğretmen Adaylarının Öğretim Tekniklerini SeçebilmeYeterliği Ölçeği” aracılığıyla elde edilmiştir. Veri analizinde; betimsel istatistikler (aritmetik ortalama, standart sapma),bağımsız gruplar t-testi, tek yönlü varyans analizi, basit doğrusal regresyon analizi ve Pearson Correlation testikullanılmıştır. Sonuç olarak öğretmen öz-yeterlik inancı öğretim tekniklerini seçebilme yeterliğini anlamlı şekildeyordamaktadır. Öğretim tekniklerini seçebilme yeterlik algısı ve öğretmen öz-yeterlik inancı puan ortalamalarıöğretmen adaylarının okudukları bölüme göre farklılık gösterirken; cinsiyet ve mezun olunan okul türüne göre anlamlıfarklılık göstermediği belirlenmiştir. Bu bulgular ışığında; öğretmen öz-yeterlik inancı öğretim tekniklerini seçebilmeyeterliği açısından önemli olduğu söylenebilir.