Yazar "Bal, Elif" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe An Organizational Analysis of Guidance and Research Centers(Turkish Education Assoc, 2014) Aslan, Sevda; Bal, Elif…Öğe Rehberlik ve Araştırma Merkezlerinin Örgütsel Analizi(2014) Aslan, Sevda; Bal, ElifBu çalışmada, Milli Eğitim Bakanlığı merkez örgütünün ana hizmet birimlerinden biri olan Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğüne bağlı, rehberlik ve araştırma merkezlerinin amacı, yapısı, personelinin niteliksel durumu incelenerek örgüt analizi yapılması amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Ankara İli'nin 15 ilçesinde bulunan 15 rehberlik ve araştırma merkezinden 14 yönetici, 14 rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri bölümü personeli ve 36 özel eğitim hizmetleri bölümü görüşülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak Rehberlik ve Araştırma Merkezinin İşlevlerine Yönelik Görüşme Formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler nitel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre rehberlik ve araştırma merkezlerinin eğitim kurumlarıyla iş birliği içinde oldukları belirlenmiştir. RAM'lar ile yükseköğretim kurumlarının ilgili bölümleri arasındaki ilişki kuvvetlendirilmelidir.Öğe Rehberlik ve araştırma merkezlerinin örgütsel analizi(Kırıkkale Üniversitesi, 2011) Bal, Elif; Aslan, SevdaBu araştırmanın amacı Özel Eğitim Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğüne bağlı rehberlik ve araştırma merkezlerinin kuruluş amaçları, yapısı, işleyişi ve personelinin niteliksel durumunu inceleyerek örgütsel analiz yapmaktır. Bu amaçla Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliğinden yararlanılarak hazırlanan görüşme soruları ile veri toplamıştır. Araştırma nitel analiz yöntemleri kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma Ankara ili merkezinde ve ilçelerinde bulunan 15 rehberlik ve araştırma merkezinde görev yapan 14 yönetici ve 50 uzman ile gerçekleştirilen görüşmelerle gerçekleştirilmiştir. Görüşmeler MAXQDA nitel analiz programı yardımıyla analiz edilmiştir.Araştırmanın bulgularına göre RAM'ların rehberlik ve psikolojik danışma bölümünün işleyişinde sıkıntılar olduğu saptanmıştır. 2006 yılında çıkan Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği ile birlikte özel eğitim hizmetlerinin devlet destekli ve ücretsiz olmuştur. Bu nedenle RAM'larda özel eğitim gerektiren bireylerin tanılanması görevine ağırlık verilmiş, RAM'ların iş yükü artmış ve personel yetersizliği açığa çıkmıştır. Özel eğitim hizmetleri bölümüne eleman aktarımı sonucunda rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri bölümünün işlevselliği azalmıştır. Ayrıca RAM'ların yüksek öğretim kurumları ile iş birliği düzeylerinin yeterli olmadığı belirlenmiştir. RAM'ların eğitim-öğretim kurumlarına çok sık ziyarette bulunamadığı saptanmıştır. RAM'ların özel eğitim gerektiren bireylerin tanılanması yoğun bir şekilde yapılırken bu bireylerin saptanmasına yönelik yapılması gereken taramalarda aktif görev almadığı belirlenmiştir. RAM'lara rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri ile ilgili başvuran birey sayısının özel eğitim hizmetleri amacıyla başvuran birey sayısından çok daha az olduğu saptanmıştır. RAM'ların rehber öğretmeni olmayan okullara yönelik çalışmalar yapıldığı belirlenmiştir. RAM bünyesinde çalışmaların niteliğini arttırmak, çevredeki ve okullardaki sorunları saptamak amacıyla yapılması gereken araştırmaların yapılmadığı saptanmıştır. RAM'larda düzenlenen eğitimlerin daha çok okul rehberlik servislerinde görevli rehber öğretmenlere yönelik yapıldığı saptanmıştır. RAM personelinin hizmet içi eğitim ihtiyacı olarak psikolojik testler olduğu saptanmıştır. RAM'ların ilçede bulunduğu konum göz önüne alındığında bir çoğuna ulaşım sorun teşkil etmektedir. Ayrıca bir çok RAM'ın bağımsız bir binası bulunmadığı saptanmıştır ve RAM'ların fiziksel yapı ve donanım açısından önemli eksiklikleri bulunmaktadır. Ayrıca RAM'lara ayrılan bütçenin eksik olduğu belirlenmiştir.Anahtar kelimeler: Rehberlik ve Araştırma Merkezleri, Örgüt Analizi, Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri.Öğe A study on the effects of seat belt posters on drivers(Elsevier Science Bv, 2010) Akbas, Oktay; Guven, Resul; Cebeci, Gonca; Bertlek, Seydi Battal; Aldemir, Gulsah; Bal, ElifThe primary aim of this study was to identify the effects of several posters designed to encourage the use of seat belts on drivers. Discovering the seat belt use habits of drivers and their reasons for failing to use them constitute the secondary aims of the study. In order to fulfill these aims, four different posters appealing to drivers' safety and normative motivations were designed. The drivers were then asked to choose the poster that impressed them most. Half of the drivers chose the first poster, which drew a parallelism between the casualites of terrorism, earthquake and traffic, as most impressive. The second most impressive poster was the fourth one, which emphasized the link between traffic rules and morality. Female drivers found this poster with a moral message more impressive than males. Another finding of the study was that primary school and university graduates were more impressed by the posters appealing to normative motivation. (C) 2010 Elsevier Ltd. All rights reserved.