Yazar "Bora, Veysel" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe KIZ ÇOCUKLARININ ORTAÖĞRETİME GÖNDERİLMEME NEDENLERİ(Kırıkkale Üniversitesi, 2017) Bora, Veysel; Taş, AliBu çalışma, kız çocuklarının ortaöğretime gönderilmeme nedenlerini belirlemeyi amaçlamaktadır.Araştırmanın çalışma grubunu; Urfa İl merkezi ile ilçelerine bağlı köylerdekızlarını ortaöğretime göndermeyen 46 veli oluşturmaktadır. Veriler, yarı yapılandırılmışgörüşme tekniği ve ses kayıt cihazı kullanılarak toplanmıştır. Veriler içerik analizi yöntemiyleçözümlenmiştir. Kız çocuklarının ortaöğretime gönderilmemesinde; ailelerin ekonomikdurumlarının, okullarda uygulanan karma eğitimin, kılık kıyafet uygulamasının vekız çocuklarına biçilmiş toplumsal rollerin etkili olduğu bulunmuştur.Öğe Meslek lisesi öğrencilerinin okul terk nedenleri(2013) Taş, Ali; Selvitopu, Abdullah; Bora, Veysel; Demirkaya, YusufBu çalışmada, devam ettikleri mesleki eğitim programını tamamlamadan okulu terk etmiş bireylerin, okulu terk nedenlerini belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaca ulaşmak için kartopu örnekleme yöntemi kullanılarak okulu terk etmiş 19 katılımcıya ulaşılmış ve görüşmeler gönüllülük esasına dayanarak gerçekleştirilmiştir. Çalışma kapsamında veriler, yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Veri analizinde tümevarımcı içerik analiz yöntemi kullanılmıştır. Bulgular, okulu terk nedenlerinin; okul, çevre, aile ve birey kaynaklı olduğunu göstermektedir. Çoğu ailenin, çocuklarına maddi manevi her yönden destek olduğu ancak bazı ailelerin maddi anlamda gerekli düzeyde destek sağlayamadıkları tespit edilmiştir. Öğretmen ve akranların tutum ve davranışlarının okul terk riski olan öğrenciler üzerinde önemli etkisi vardır. Okulu terk eden bireylerin çoğu, okula dönmeyi hiç düşünmemişlerdir. Katılımcıların büyük çoğunluğu okuldaki rehberlik servisiyle görüşmeyi gerekli bulmamıştır. Sonuç olarak, okulu terk etmek bireysel ve toplumsal yönden büyük kayıplara neden olan önemli bir sorundur ve bu sorunun önlenmesi amacıyla çeşitli tedbirler alınmalıdır.Öğe Ortaöğretim Öğrencilerine Kazandırılması Gereken Değerlere İlişkin Velilerin Okuldan Beklentileri(2015) Selvitopu, Abdullah; Bora, Veysel; Taş, AliBu çalışmada amaç, ortaöğretim öğrencilerine kazandırılması gereken değerlere ilişkin velilerin okuldan beklentilerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda fenomenolojik desende tasarlanan çalışmanın verileri, yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Çalışma kapsamında 17 katılımcı ile görüşme gerçekleştirilmiştir. Veri analizinde, tümevarımcı içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Bulgulara göre, veliler, okulun çocuklarına insani, milli ve manevi değerleri kazandırmasını beklemektedirler. Çoğu veliye göre, okul, değer kazandırma bağlamında beklentileri karşılamamaktadır. Veliler çocuklarına değer kazandırabilmek için, onlara öğüt vermeye ve örnek olmaya çalışmaktadırlar. Ayrıca veliler, günümüzde öğrencilerin toplumdan soyutlanmış, bencil ve maddeci olduklarını ve bunun nedeni olarak da en çok; medya ve teknoloji alanında meydana gelen gelişmelere vurgu yapmışlardırÖğe Reasons for Dropout for Vocational High School Students(Edam, 2013) Tas, Ali; Selvitopu, Abdullah; Bora, Veysel; Demirkaya, YusufThis study aimed to determine the reasons for dropout for persons who have not completed vocational education programme and left school without a diploma. By using snowball sampling method, 19 persons, willing to participate in the study, were reached. Data were obtained by semi structured interview forms. In data analysis process, inductive content analysis method was used. Findings show that reasons for dropout can be divided into four categories as "individual", "school", "family" and "neighborhood based". Most of the families supported their children but some couldn't due to low socio-economic status. Attitudes and behaviors of teachers, peers and school administration have major effects on students who are at dropout risk. Most of the participants have never thought of returning back to school. And also, most of the participants did not find it necessary to talk with psychological guidance and counseling services. It is known that dropping out causes lots of problems socially and individually so some precautions should be taken to prevent it.