Yazar "Bulut, Mehmet Satılmış" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Spor bilimleri alanı akademisyenlerinin elektronik spora bakış açılarının incelenmesi(Kırıkkale Üniversitesi, 2020) Bulut, Mehmet Satılmış; Arslan, SibelElektronik ortamlara erişimin hızla yaygınlaşması ve bilgisayar oyunlarına olan ilginin artması nedeniyle Elektronik Spor hızla artan bir ilgiye sahip olmuştur. Bu ilginin bütün dünyada olduğu gibi Türkiye'de de arttığı bilinmektedir. Spor bilimleri alanında görev yapan akademisyenlerin elektronik spora bakış açılarının incelenmesi amaçlayan bu araştırma, tarama modelinde betimsel bir araştırmadır. Araştırma evrenini Türkiye'de spor bilimleri alanında görev yapan akademisyenler oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunda 241 kişi yer almıştır. Örneklem grubuna araştırmacı tarafından hazırlanan anket uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS 20 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Toplanan verilerin çözümlenmesinde yüzde (%), frekans (f) ve aritmetik ortalama (X¯) değerlerinden yararlanılmış, daha sonra elde edilen bulgular yorumlanmıştır. İki ayrı kümenin verdiği cevapların analizinde t-testi, çoklu grup karşılaştırmalarında Anova (tek yönlü varyans analizi) testi, farklılık yaratan grupları belirlemek amacıyla Tukey HSD Çoklu Karşılaştırma ve LSD Çoklu Karşılaştırma Testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda araştırmaya katılan akademisyenlerin, "Elektronik Spor, profesyonel bir meslektir", "Elektronik Sporların olimpiyatlarda olması gerektiğine inanıyorum", ''Elektronik Sporun yaygınlaşması desteklenmelidir'' ve "Elektronik Spor oyunları içeriğindeki unsurlar nedeniyle, dini değerlere zarar verme potansiyeli vardır" ifadelerine az katıldıkları belirlenmiştir. Akademisyenlerin, ''Elektronik Spor, sporun doğasına ve mantığına aykırıdır'', ''Elektronik Spor bireyleri bilgisayar başına kilitleyerek hareketsiz yaşamı tetikler'', ''Elektronik Spor fiziksel olarak sağlıklı yaşamdan uzaklaştırır'', ''Elektronik Spor bireyleri yalnızlaştırır'', ''Elektronik Spor bireyleri yaşadığı topluma yabancılaştırır'', ''Elektronik Spor oyunlarının, şiddet ve korku içermesinden dolayı olumsuz etkileri vardır'', ''Elektronik Spor yüz yüze bağlantı gerektirmediğinden, asosyalliği artırır'', ''Elektronik Spor sanal ortamda çokça vakit harcanmasından, katılımcıları gerçek dünyadan uzaklaştırır'', ''Elektronik Spor para kazanmaya aracılık eder'', ''Bilgisayar oyunları, dijital oyunlar ve elektronik spor oyunları aynı şeydir'', ''Elektronik Sporun yaygınlaşmasının, geleneksel sporların yaygınlaşmasına olumsuz etki edeceğine inanıyorum'', ''Elektronik Spor oyunların içeriğindeki unsurlar nedeniyle şiddeti destekler'', ''Elektronik Spor oyunları içeriğindeki unsurlar nedeniyle, kültürel yozlaşma yaratabilir'', ''Elektronik Spor popüler kültürün dayatmasıdır'', ''Elektronik Spor sermaye piyasasının ürünüdür'', ''Elektronik Sporun yaygınlaşması kaçınılmazdır'' ifadelerine katıldıkları belirlenmiştir. Ayrıca akademisyenlerin elektronik spora ilişkin görüşleri ile akademisyenlerin çalıştıkları üniversiteler, yaşları, medeni durumları, görev yaptıkları bölümler, akademik unvanları, mesleki kıdemleri, ekonomik durumları, idari görev yapma durumları, bilgisayar oyunu/dijital oyun/internet oyunları oynama durumları, spor branşları ve spor yapma sıklıkları arasında anlamlı farklılaşma olduğu belirlenmiştir.