Yazar "Daymaz, Didem" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Evalution of sleep quality and sleep hygiene information for the employees of one of the company(Oxford Univ Press, 2021) Daymaz, Didem; Yildiz, A. N.[Abstract No tAvailable]Öğe PAKİSTAN SAĞLIK SİSTEMİNİN COVID-19 PANDEMİSİNE YANITI(2022) Daymaz, DidemBu çalışmada, Pakistan sağlık sisteminin COVID-19 salgınına verdiği yanıt incelenmektedir. Pakistan’ta sağlık hizmeti sunumu; kamu\rve özel sektörden oluşmakta ve üç basamaklı sağlık hizmet modeli ve bir dizi halk sağlığı uygulaması şeklinde yürütülmektedir. Sağlık\rsistemi finansmanı her biri farklı yapılar içeren bazı hükümet ya da yarı hükümet kuruluşları tarafından sağlanmakta olup, toplam\rnüfusun yaklaşık %10,0’unun sigorta kapsamında olduğu görülmektedir. Pakistan’da COVID-19 pandemi süreci “Ulusal Sağlık Hizmetleri\rMevzuat ve Koordinasyon Bakanlığı” tarafından yönetilmektedir. COVID-19 pandemisine dair veriler resmi web sayfasından günlük olarak\rpaylaşılmaktadır. Pakistan’da ilk vaka 26 Şubat’ta, Karaçi ilinde tespit edilmiştir. COVID-19’a yönelik Pakistan yönetimi tarafından ilk resmi\ryazı 28 Ocakta 2020’de, “Pakistan Ulusal COVID-19 Eylem Planı” ise Mart ayında yayımlanmıştır. Ülkede vakaların özellikle Nisan ayı ortası\ritibarıyla arttığı, 1 Temmuz itibarıyla en yoğun vaka görülen ayın Haziran olduğu görülmektedir. COVID-19 salgını ilan edildikten sonra,\rPakistan Hükümeti COVID-19 ile mücadele kapsamında bir dizi önlem almıştır. Ancak test kapasitesinin sınırlı olması, kişisel koruyucu\rdonanım tedariğindeki yetersizlikler, sağlık tesislerinde enfeksiyon önleme ve kontrol uygulamalarındaki aksaklıklar pandemi sürecinde\rtespit edilen sorunlardan bazılarıdır. Uluslararası kuruluşların, enstitülerin ve meslek örgütlerinin de desteğiyle mevcut sorunları gidermeye\ryönelik kampanyalar başlatılmış, sağlık hizmetlerini iyileştirmeye yönelik düzenlemeler yapılmıştır. Ayrıca halkı bilgilendirmeye yönelik\rçalışmalar yürütülmüştür.Öğe The Response of the Pakistan Healthcare System to the COVID-19 Pandemic(Turkish Medical Association, 2022) Daymaz, DidemThis study examines the response of the Pakistan healthcare system to the COVID-19 pandemic. The health care delivery system in Pakistan consists of public and private sectors. Pakistan provides healthcare through a three-tiered healthcare delivery system and a range of public health interventions. Health system is financed by some government or semi-government organizations, each with different structures. It is seen that approximately 10.0% of the population is covered by insurance. COVID-19 pandemic process in Pakistan is managed by the “Ministry of National Health Services Regulations and Coordination” . Daily reports and updates about the COVID-19 Pandemic in Pakistan is shared on the official website. The first case of coronavirus was reported from Karachi on February 26. The first official letter for COVID-19 disease was published on January 28 2020, and the National Action Plan for COVID-19 was published in March by the Government of Pakistan. It is observed that the cases in the country increased especially as of mid-April, and the month with the highest number of cases as of July 1 was June. After declaration of the COVID-19 pandemic Pakistan government took several measures to cope with COVID-19, but some problems identified during the pandemic process, such as limited test capacity, inadequacy in the supply of personal protective equipment, lack of infection prevention and control practices of health facilities. With the support of international organizations, institutes and professional organizations, campaigns have been initiated to address existing problems, and healthcare services have been improved and regulated. In addition, studies have been carried out to inform the public about COVID-19 . © 2022, Turkish Medical Association. All rights reserved.