Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Demirbaş, Murat" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 11 / 11
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    6.Sınıf Fen Bilgisi ve Fen ve Teknoloji Öğretim Programlarının Karşılaştırılmalı Olarak İncelenmesi: Öğretim Öncesi Görüşler
    (2008) Demirbaş, Murat
    Türkiye’de modern fen öğretim programlarının geliştirilme çalışma-larının 1960’lı yıllarda başladığı görülmektedir. Günümüze kadar bir çok fen öğretim programının uygulamaları yapılmış ve 2005-2006 öğretim yılında 4. ve 5. sınıflarda Fen ve Teknoloji Öğretim Programı adı ile yeni öğretim programı uygulamaya konulmuştur. 2006-2007 öğretim yılında 6. sınıflarda da uygulamaya geçilen öğretim programının, her yıl kademeli olarak uygulaması yapılacaktır. Bu araştırmada, 2000 yılında uygulamaya konulan fen bilgisi öğretim programı ile 2005 yılında uygulamaya geçen fen ve teknoloji öğretim programının değişik yönleri ile analizi yapılmıştır. Verilerin elde edilmesi için Şahin ve diğ. (2005) tarafından, Malcolm Provus’un Farklılıklar (Discrepancy) modeli ile Stake’in Uyumluluk/-Uygunluk (Countenance) modelinden faydalanılarak oluşturulan ölçek kullanılmıştır. Belirlenen ölçek, 2006 yılının Haziran ayında Kırşehir Eğitim Fakültesi’nde düzenlenen Fen ve Teknoloji Öğretim Programını Tanıtma Seminerine katılan 71 fen bilgisi öğretmenine uygulanmıştır. Öğretmen-lerden, eski ve yeni uygulayacakları öğretim programlarını belirlenen kriter-lere göre (Fen Öğretim Programlarının Amaçlarının Başarılma Düzeyleri, İçeriklerinin Değerlendirilmesi, Öğrenme-Öğretme Süreçlerinin Değerlendi-rilmesi, Farklı Öğretim Yöntemlerinin Kullanılma Düzeyleri, Öğretmenin Rolü ve Değerlendirme) değerlendirmeleri istenmiştir. Öğretmenlerin görüş-lerine göre, fen ve teknoloji öğretim programının incelenen kriterler yö-nünden istenileni sağladığı yönde olmuştur.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    The effect of university process in improving the misconceptions of pre-service science teachers about motion
    (Sci Methodical Ctr-Sci Educologica, 2009) Bozdoğan, Aykut Emre; Demirbaş, Murat
    In this paper, the effects of university experiences in improving the misconceptions of pre-service science teachers about motion (displacement, distance, average velocity and speed) they brought from secondary education were investigated. This descriptive study was conducted in Ahi Evran University, Faculty of Education between 2003-2007 academic years. Total 52 students studying in science education department took part in the study. In the data collection, 12 open-ended questions were asked to pre-service science teachers both in the 1st and 4th years. Frequency tables and percentages were used for analyzing and presenting the data. The paper concludes by arguing that university process could not remove the misconceptions of pre-service science teachers regarding the definitions and quantities of displacement, distance, average velocity, speed, and operational questions.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Eğitim fakültesi öğrencileri ile formasyon eğitimi alan fen edebiyat fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik öz yeterlik inançları
    (2013) Elkatmış, Metin; Demirbaş, Murat; Ertuğrul, Nurcan
    Bu çalışmada, Eğitim Fakültesi öğrencileri ile formasyon eğitimi alan Fen Edebiyat Fakültesi öğrencilerinin, öğretmenliğe ilişkin mesleki öz yeterlik inançlarının çeşitli değişkenler açısından karşılaştırılması amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modeli kapsamında düzenlenen çalışmaya toplam 338 öğrenci dahil edilmiştir. “Öğretmen Özyeterlik Ölçeği” (Teachers’ Self Efficacy Scale) ile toplanan veriler SPSS istatistik programı kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, Eğitim Fakültesi öğrencileri ile formasyon eğitimi alan Fen Edebiyat Fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik öz yeterlik inançları arasında istatistiksel olarak bir farklılığın olmadığı görülmüştür. Bunun yanında Eğitim Fakültesinde öğrenim gören erkek öğretmen adaylarının öz yeterlik algılarının kızlara göre daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Öğrenim türü ve öğretmenlik mesleğini seçme nedenleri bakımından ise, istatistiksel olarak bir farkın olmadığı görülmüştür. Yine formasyon eğitimi alan Fen Edebiyat Fakültesi öğrencilerinin öz yeterlik algılarının cinsiyete, öğrenim türüne göre farklılaşmadığı tespit edilen sonuçlar arasındadır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Fizik laboratuarına yönelik tutum ölçeği geliştirme: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
    (2012) Tanrıverdi, Gülşah; Demirbaş, Murat
    Bu çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmenliği bölümünde öğrenim gören 1. sınıf öğre tmen adaylarının fizik laboratuarına yönelik tutumlarını değerlendirmek için geliştirilen tutum ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik sonuçlarının ortaya konulmasıdır. Çalışmanın ilk aşamasında, Fizik Laboratuarı I dersine katılmış olan öğretmen adaylarının fizik laboratu arı hakkındaki görüşleri alınmıştır. Öğretmen adaylarının bu görüşleri doğrultusunda ölçeğin ilk tutum maddeleri oluşturulmuş tur. Araştırmanın çalışma grubunu, Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümünde okuyan toplam 118 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Güvenirlik ve geçerlik çalışması sonucunda 21 i olumlu, 6 sı olumsuz olmak üzere toplam 27 tutum maddesi oluşturulmuştur. Elde edilen 27 maddelik tutum ölçeğine Fizik Laboratuarına Yönelik Tutum Ölçeği (FLYTÖ) adı verilmiştir. FLYTÖ ölçeğinin yapılan faktör analizi sonucunda toplam 6 faktörden oluştuğu görülmüştür. Bu 6 faktör, Derste Uygulanan Yöntem ve Teknikler, Derse Karşı Öğretmenin Tutumu, Laboratuardaki Teknik İmkanlar, Dersi Günlük Hayatla İlişkilendirme, Derse Karşı Öğrencinin Kişisel Tutumları, Alan Bilgisi boyutlarında olmuştur. Oluşturulan tutum ölçeğinin tamamının açıkladığı varyans % 59,143 olup Cronbach - Alfa iç tutarlık katsayısı ise ? 0,90 olarak bulunmuştur. Elde edilen sonuçlara göre, ölçeğin geçerli ve güvenirli bir ölçek olduğu söylenebilir. 5li likert türünde olan ölçek ile fen bilgisi öğretmen adaylarının fizik laboratu arına yönelik tutumlarının belirlenebileceği ifade edilebilir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Fizik Laboratuvarı Dersinde İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Öğrencilerin Akademik Başarılarını Geliştirme Etkisinin Araştırılması
    (2008) Demirbaş, Murat; Bozdoğan, Aykut Emre; Taşdemir, Adem
    İşbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin başarılarına etkisinin incelendiği bu araştırma için, Fen Bilgisi Öğretmenliği 1. sınıfında öğrenim gören 210 öğrenciden 1 deney 1 kontrol grubu oluşturulmuştur. Öğretim etkinliklerinin gerçekleştirileceği ders olarak, Fizik II Laboratuarı Dersi seçilmiş ve uygulama “Elektrik” ünitesinin işleneceği haftaları kapsamıştır. Verilerin toplanması amacıyla, uygulama düzeyinde 25 sorudan oluşan bir akademik başarı testi geliştirilmiştir. Başarı testinin güvenirliği için, KR-20 güvenirlik analizi yapılmış, analiz sonucunda testin KR-20 güvenirlik katsayısı 0.73 olarak bulunmuştur. Deney ve Kontrol gruplarının başarı testleri arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığını belirlemek için ilişkili ve ilişkisiz örneklemler için t-Testi analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, deney ve kontrol grubu öğrencilerinin başarı ön test – son test puanları arasında anlamlı farklılığın olduğu görülmüştür. Deney ve kontrol grubu öğrencilerinin başarı son test puanları arasındaki ilişki incelenmiş, deney grubundaki öğrencilerin son test puanlarının kontrol grubundaki öğrencilerin son test puanlarından yüksek olmasına rağmen bu farklılık istatistiksel olarak anlamlı olmamıştır. Bu sonuçlara göre, işbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin fen konularındaki başarılarını arttırmaya yönelik etkileri için önerilerde bulunulmuştur.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Tutumlarının Geliştirilmesinde Sosyal Öğrenme Teorisi Etkinliklerinin Kullanılması
    (2008) Demirbaş, Murat; Yağbasan, Rahmi
    Sosyal öğrenme teorisine göre insanlar, ne iç güdüleri ile ne de çevresel uyarıcılar tarafından yönlendirilmektedir. Kişinin psikolojik alanında oluşan değişimler, kişisel ve çevresel belirleyicilerin sürekli bir etkileşimi sonucunda gerçekleşmektedir. Sosyal çevreyi insanlar oluşturduğu için; kişiler hem sosyal çevreyi oluşturan, hem de ondan etkilenen öğreniciler olarak kabul edilmektedir (Bandura, 2001). Bu çalışmada, sosyal öğrenme teorisine dayalı olarak gerçekleştirilen etkinliklerin, ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin bilimsel tutumları üzerindeki etkisinin araştırılması amaçlanmaktadır. Araştırma, ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen modeline göre tasarlanmıştır. Bu desende bir denek, deney veya kontrol gruplarının sadece birisinde yer almaktadır. Hazırlanan bilimsel tutum ölçeği deney ve kontrol gruplarındaki öğrencilere ön test, son test ve daha sonra kalıcılık testi olarak uygulanmıştır. Araştırma bulgularına göre, sosyal öğrenme teorisine dayalı olarak öğretimin yapıldığı deney grubunun bilimsel tutum son test ve kalıcılık test puanları, mevcut uygulamadaki fen bilgisi öğretim programının içerdiği öğretim etkinlikleri ile öğretimin yapıldığı kontrol gruplarına göre, daha yüksek bulunmuştur. Bu farklılık deney grubu lehine anlamlı olmuştur.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İlköğretim öğrencilerinin çevre sorunu ile ilişkili temel kavramları gerçekleştirme düzeyleri
    (2009) Demirbaş, Murat; Pektaş, Hüseyin Miraç
    Bu çalışmada ilköğretim öğrencilerinin çevre sorunlarına yönelik temel kavramları tanıma düzeyleri araştırılmıştır. Araştırmaya Kırıkkale merkez ilköğretim okullarında öğrenim gören 6.7. ve 8. sınıflardan toplam 86 öğrenci dahil edilmiştir. Öğrencilerin çevre sorunları için farkındalıkları, ön bilgileri ve çevreye yönelik duyarlılıkları açık uçlu sorularla belirlenmiştir. Araştırma bulgularına göre, öğrencilerin daha çok, çevre kirliliği, hava kirliliği ve atıklardan kaynaklanan çevre sorunlarının farkında oldukları görülmüştür. Öğrencilerin günlük hayatta karşılaştığı ve sıklıkla gördüğü çevre sorunlarına çoğunlukla doğru cevap verdikleri, ancak güncel sorunlardan olan fakat öğretim ortamında fazlaca nedenleri üzerinde durulmadığı düşünülen sera etkisi, küresel ısınma vb. konularında yanlış cevaplar verildiği görülmüştür. Ayrıca bununla ilgili olarak bazı kavram yanılgılarına da düşüldüğü belirlenmiştir. Bunun yanında, öğrencilerin çevreye yönelik duyarlılık düzeylerinin yeterli olduğu görülmüştür.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    The relationships between the scientist perception and scientific attitudes of science teacher candidates in Turkey: A case study
    (Academic Journals, 2009) Demirbaş, Murat
    Students draw from several experiences such as testing their ideas, developing searching skills and discovering the ways of seeking information that will be necessary throughout their life with the help of science. It is noted that the conceptions of students concerning science, the nature of science and the scientists have a positive or negative impact on the future profession selection and the achievement level of the students in that field. In this study, the scientist perception of the teacher candidates were explored in terms of cognitive conception, physical conception, source of conception, the scientists observed in the milieu and the favorite scientist variables. Furthermore, the relation between scientist perception and scientific attitude were assessed by examining the scientific attitudes of the students. In order to identify the scientist perceptions of students, the scale developed by Song and Kim (1999) and to specify their scientific attitudes the scale which was developed by Moore and Foy (1997) and translated into Turkish by the author were used. Both quantitative and qualitative methods were employed in the inquiry. The research comprised a single unit of analysis (an individual, a school, etc.) therefore a holistic single case design was used in the study. Quantitative data were gathered using descriptive survey technique. In the light of the findings of this study, several recommendations were made including the need for leading students towards activities involving the scientific methods and conceptions of the students and the ways of scientists.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Self-efficacy beliefs of students who take the pedagogic training program in the faculty of arts and sciences and students in the education faculty towards teaching profession
    (Pegem Akad Yayincilik Egitim Danismanlik Hizmetleri Tic Ltd Sti, 2013) Elkatmış, Metin; Demirbaş, Murat; Ertuğrul, Nurcan
    The aim of this study is to compare self-efficacy beliefs of students who take the pedagogic training program in the Faculty of Arts and Sciences and students from Education Faculty towards to teaching profession in terms of a variety of variables. A total of 338 teachers were included in the study held as part of the relational model of screening. The data collected with measurement tool which name is Teachers' Self Efficacy Scale, were analyzed using SPSS statistical software. As a result, it is derived that there is no statistically significant difference between the self-efficacy beliefs of students who take the pedagogic training program in the Faculty of Arts and Sciences and students in the Education Faculty towards the teaching profession. In addition, teachers' self-efficacy perceptions of boys attending faculty of education were found to be higher than girls. However, the difference between reasons for choosing the teaching profession and day or night classes was not statistically significant. Moreover, it is identified that perceptions of self-efficacy pedagogic training students in the faculty of science do not differ as per gender and day or night classes.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Sosyal Öğrenme Teorisinin, İlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerindeki Akademik Benlik Kavramı Puanlarının Kalıcılığına Etkisi
    (2007) Demirbaş, Murat; Yağbasan, Rahmi
    Bu araştırmada, ilköğretim öğrencilerinin akademik benlik kavramı gelişimine yönelik olarak, sosyal öğrenme teorisine dayalı öğretim etkinliklerinin uygulama sonuçlarına yer verilmiştir. Araştırma, ilköğretim okullarında öğrenim gören üç farklı okulun, 6.sınıf deney ve kontrol grupları üzerinde gerçekleştirilmiştir. İki kontrol grubunun alınması ile, öğretmen faktörünün araştırma üzerindeki etkisi azaltılmaya çalışılmıştır. Deney grubunda, sosyal öğrenme teorisine dayalı öğretim etkinliklerine yer verilirken, kontrol grubu I ve kontrol grubu II’ de mevcut uygulamadaki fen bilgisi öğretim programının içerdiği öğretim etkinlikleri ele alınmıştır. Araştırma verileri, akademik benlik kavramı ölçeğinin ön test-son test ve kalıcılık test uygulaması sonucunda elde edilmiştir. Araştırma sonuçları, deney grubunda uygulamasına yer verilen sosyal öğrenme teorisine dayalı öğretim etkinliklerinin, öğrencilerin akademik benlik kavramlarının gelişimine ve bunun devamına katkı sağladığını göstermiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin elektrik devrelerini kurma ve şematize etme durumlarının incelenmesi
    (2012) Çelik, Harun; Pektaş, Hüseyin Miraç; Demirbaş, Murat
    Bu çalışma, öğrencilerin, Fen ve Teknoloji Laboratuarı dersi içeriğinde yer alan deneylerden, basit elektrik devreleri kurma, şematize etme ve devre elemanlarının kullanımı (dirençlerin seri, paralel ve karışık bağlanması) ile ilgili deneylerin yapılış sürecinde karşılaştıkları sorunları ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmada, nitel ve nicel tekniklerin kullanılmasına imkân vermesinden dolayı özel durum yöntemi kullanılmıştır. Öncelikle, öğrencilerin laboratuara yönelik tutumlarını belirlemek amacı ile “Fizik Laboratuarına Yönelik Tutum Ölçeği (FTÖ)” kullanılmıştır. Bir diğer veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen kontrol listesinin, kapsam geçerliliğine yönelik olarak uzman görüşü alınmıştır. Ayrıca çalışmada, uzman görüşü alınarak oluşturulmuş açık uçlu sorulardan oluşan görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin FTÖ’ ye yönelik tutumlarının olumlu ( x =3.82) “katılıyorum” düzeyinde olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin problemlerle karşılaşma nedenleri onlara sorulmuş ve verdikleri cevaplardan yola çıkarak 6 problem grubu oluşturulmuştur. Bu 6 grup; 1. Elektrikle ilgili alan bilgisi p roblemi, 2. Araç-gereçleri yeterince tanımama ve etkili bir şekilde kullanamama problemi, 3. Yeterince uygulama imkânı bulamama problemi, 4. Elektrik deneylerine karşı ilgi ve kaygı problemi, 5. Verilen devre şemalarını üç boyutlu düşünememe problemi, 6. Kurulmuş bir devreyi şematize edememe problemi olarak tespit edilmiştir.

| Kırıkkale Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim