Yazar "Duman, Serap Nur" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 9 / 9
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 2018, 2023 ve 2024 Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarının Karşılaştırılması(2024) Önger, Seda; Duman, Serap NurTarihsel süreç içerisinde çeşitli yeniliklerin ve değişimlerin eğitim ortamlarına yansıması, eğitim programların güncellenmesini zorunlu hale getirmiştir. Bu araştırmada Milli Eğitim Bakanlığı’nın [MEB] yayınladığı 2018, 2023 ve 2024 sosyal bilgiler öğretim programlarının karşılaştırılması amaçlanmıştır. Bu araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi ile gerçekleştirilmiştir ve MEB tarafından yayınlanan son üç Sosyal Bilgiler Öğretim Programı araştırmada ele alınmıştır. Verilerin analizi için araştırmacılar tarafından Doküman İnceleme Formu oluşturulmuştur. Hazırlanan bu form üç öğretim programı için doldurulmuş ve ortaya çıkan üç form karşılaştırılarak yeni bir değerlendirme formu oluşturulmuştur. Veriler tablolar halinde verilmiş ve bu tablolar yorumlanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular, sosyal bilgiler öğretim programlarının biçimsel karşılaştırması, içerik karşılaştırması, eğitim durumu karşılaştırması ve ölçme-değerlendirme karşılaştırması başlıklarında değerlendirilmiştir. Bu incelemeler doğrultusunda temel olarak; sosyal bilgiler öğretim programlarının içindekiler bölümünün 2018 ve 2023 programlarında aynı olduğu görülmüştür. 2024 programında ise, programın temel felsefesi ve özel amaçları açıklanmış, programın uygulanmasına yönelik esaslar düzenlenmiştir. Sosyal bilgiler öğretim programlarının içerik yapısında ise, 2018 ve 2023 öğretim programlarının temel beceriler ve değerler eğitimi ayrı başlıklar olarak yer almaktadır. Ancak 2024 programında ise içerikte yeni bir düzenlemeye gidildiği görülmektedir. Sosyal Bilgiler öğretim programlarında eğitim durumu ile ilgili bir açıklama olmadığı, 2024 programında ise eğitim durumu ile ilgili detaylı bilgiler yer aldığı görülmektedir. Son olarak, ölçme ve değerlendirmeye yönelik 2018 ve 2023 sosyal bilgiler öğretim programında bir başlığa yer verilmiştir. 2024 sosyal bilgiler öğretim programında ise, ölçme ve değerlendirmeye dair bir başlığa yer verilmemiş, ancak program detaylandırılmasında öğrenme kanıtları başlığı ile her bir öğrenme alanına dair ölçme ve değerlendirme açıklamalarına yer verilmiştir. Genel olarak, bu araştırmanın yakın zamanda yayınlanan yeni sosyal bilgiler öğretim programı ile ilgili çalışma yapacak araştırmacılara katkı sağlayacağı düşünülmektedir.Öğe A Systematic Review of Postgraduate Theses on Curriculum Evaluation(2021) Taş, İlkay Doğan; Duman, Serap NurCurriculum evaluation is a process carried out to decide the effectiveness of training programs. In this process, the strengths and aspects of the training programs that are open to improvement are emphasized. Therefore, curriculum evaluation studies are an important part of curriculum development. In this respect, it is important to consider the research studies on curriculum evaluation studies together in order to develop curriculum. This study aims to review the postgraduate theses completed on the evaluation of curricula in Turkey between 2007 and 2019 according to several variables and to determine the research trend in this field. The method of the research was formed by systematic review. In this context, 586 postgraduate theses written on curriculum evaluation were reviewed. It was determined that the theses showed a balanced distribution according to years and were generally at master’s level. The postgraduate theses were mainly based on quantitative research methods, and in recent years, there has been a tendency towards qualitative and mixed-method studies. Questionnaires and interviews were used in the theses mostly prepared in accordance with the survey model and the data were collected from teachers and students. In the one-fifth of the theses on the evaluation of curricula which were examined within the scope of this research (105 theses), it was determined that curriculum evaluation models were taken into consideration and that the most preferred model was Stufflebeam’s CIPP model. Following this model, Erden’s \"Element-Oriented Curriculum Evaluation Model\" and Tyler’s \"Objective-Centered Evaluation Model\" were also preferred frequently.Öğe Akreditasyon Alanında Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi(2021) Duman, Serap NurAkreditasyon; sunulan ürün ve hizmetlerin, kalite standartlarına ne düzeyde sahipolduğunu belirleme sürecidir. Ürün ve hizmet çeşitliliğinin her geçen gün artmasıylaeğitimden sağlığa kadar pek çok farklı alanda akreditasyon araştırmaları yapılmaktadır. Buaraştırmalardan bazıları yükseköğretimde lisansüstü tez çalışmaları ilegerçekleştirilmektedir. Bu araştırmada akreditasyon konusunda yapılan lisansüstü tezlerincelenerek, yükseköğretim düzeyinde yapılan akreditasyon araştırmalarına yönelikkapsamlı bir değerlendirme çalışması yapmak amaçlanmıştır. Araştırma betimsel araştırmamodelinde tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunda, 1994-2019 yılları arasındaakreditasyon ile ilgili gerçekleşen ve erişime açık 220 lisansüstü tezin tamamı yer almıştır.Bu nedenle evrenin tamamı araştırmada yer almıştır. Araştırmada yer alan tezlerinincelemesinde doküman analizinden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgular; tez yazarlarınıncinsiyetine göre; tezlerin yapıldığı üniversiteye, enstitüye ve anabilim dallarına göre;tezlerde kullanılan araştırma yöntemi, araştırma modeli, veri toplama aracı ve örnekleminegöre ve son olarak tezlerin konularına göre detaylı olarak tablolar halinde sunulmuş veyorumlanmıştır. Tezlerin çoğunlukla sosyal bilimler enstitüsüne bağlı işletme / işletmeyönetimi anabilim dallarında gerçekleştiği ve tarama modelinde yapıldığına ulaşılmıştır.Bunun yanında tezlerde kullanılan veri toplama araçlarının genellikle anket ve dokümaninceleme formu olduğu belirlenmiştir. Akreditasyon ile ilgili yapılan lisansüstü tezçalışmaları genellikle sağlık ve eğitim konularında tamamlanmıştır.Öğe ERASMUS PROGRAMINA KATILAN ÖĞRETMEN ADAYLARININ DENEYİMLERİ(Kırıkkale Üniversitesi, 2020) Duman, Serap NurErasmus programlarına katılan öğretmen adaylarının deneyimlerini belirlemek amacıyla gerçekleştirilen bu araştırmada, olgubilim deseninden yararlanılmıştır. Olgubilim deseni çerçevesinde, araştırılan olguya yönelik deneyim sahibi kişilere ulaşmak için ölçüt örneklem modelinden yararlanılmıştır. Ölçüt örneklem modeli ile Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık programında öğrenim gören, 2018 ya da 2019 yılında Erasmus programından yararlanan 10 öğretmen adayı çalışmaya dahil edilmiştir. Veri toplama sürecinde araştırmacı tarafından hazırlanan görüşme formundan yararlanılmıştır. Öğretmen adaylarıyla yapılan görüşmeler yüz yüze ve bireysel olarak gerçekleştirilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde içerik analizinden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgular şekiller ve alıntılarla desteklenerek sunulmuştur. Bulgulara dayalı olarak; öğretmen adaylarının Erasmus programına yönelik görüşleri beş tema ve temalara bağlı kodlar altında sunulmuştur. Ortaya çıkan temalar; başvuru süreci, eğitim öğretim süreci, eğitim öğretim süreçlerinin ülkemizle karşılaştırılması, programın öğretmen adaylarına katkısı ve programın geliştirilmesine yönelik öneriler şeklinde belirlenmiştir.Öğe Evaluation of the Academic and Administrative Process in the Institutes of Educational Sciencesof Universities(2021) Erdamar, Gürcü; Duman, Serap NurThis study aims to understand the course of the academic and administrative processes in the institutes of educational sciencesand reveal the problems encountered in these processes. Based on this objective, 23 institutes of educational sciences locatedin Turkey were reached. The entire population was included in the study conducted in survey research design. The study groupconsisted of a total of 98 administrators including 24 institute administrators (director and deputy directors) and 74 heads ofdivision / heads of department in 23 institutes of educational sciences. The research data were collected by a questionnaireprepared by the researchers. The questionnaire contained a total of 64 items under the titles of administration, advisoryservices, official correspondence and announcements, personnel, physical facilities, student, cooperation, and theattractiveness of the institute. The analysis program SPSS was used in the analysis of data that were collected in approximatelytwo months. Based on the findings obtained, the use of electronic information and information technology systems in institutecorrespondence, the accessibility of the institute director and deputy directors by faculty members, the actualization of advisorassignments in accordance with the regulations, the need for more support to the institute budget, and the representation ofinstitute directors in the university administrative committee are the items with which the administrators agree most.However, the items with which the administrators agree least are the availability of separate classrooms for postgraduateprograms and of appropriate physical conditions for academic activities in institutes, students’ knowledge of postgraduateregulations, cooperation with the institutes of educational sciences of other universities, the decrease in the interest in theinstitute programs, and gathering institutes under one roof.Öğe Evaluation Of The Distance Education Process Carried Out During The Epidemic Period(T.C. Milli Egitim Bakanligi, 2020) Duman, Serap NurIn this study, it was aimed to evaluate the distance education process based on the opinions of prospective teachers. The study group of the research, which was designed as a case study from qualitative research, was determined by the criterion sampling model. 28 prospective teachers, who are studying in Preschool Education, Classroom Education, Science Education, Turkish Education, Guidance and Psychological Counseling programs, constituted the working group of the research. Interviews were used in the data collection process of the research. The analysis of the data obtained from the interviews conducted via telephone and e-mail was carried out as descriptive analysis. Findings obtained as a result of descriptive analysis are presented in tables within the framework of the sub-problems of the research and supported by quotations. The learning-teaching process of the lessons during the distance education period, the evaluation process of the lessons during the distance education process, the advantages and disadvantages of the distance education process, the communication between the lecturer and the prospective teachers in the distance education process and suggestions for the distance education process were specified as the findings of the current study. © 2020. All Rights Reserved.Öğe Evaluation of Turkish and mathematics curricula according to value-based evaluation model(Taylor & Francis As, 2017) Duman, Serap Nur; Akbas, OktayThis study evaluated secondary school seventh-grade Turkish and mathematics programs using the Context-Input-Process-Product Evaluation Model based on student, teacher, and inspector views. The convergent parallel mixed method design was used in the study. Student values were identified using the scales for socio-level identification, traditional values, democratic values, work-business values, scientific values, and basic values. Teacher values, on the other hand, were identified using the Schwartz Values Scale. As a result of the analysis, regarding gender, there were significant differences in helpfulness, consistency, reliability, working hard, investigation, and esthetic value dimensions in favor of the female students. The helpfulness value is the most important one for both Turkish and mathematics teachers.Öğe Öğretmen Adaylarının Juggle Öğrenme Deneyimi Sırasındaki Epistemolojik İnançları ve Öz Düzenlemeli Öğrenme Algıları(2019) Akbaş, Oktay; Taş, İlkay Doğan; Duman, Serap Nur[Özet Yok]Öğe SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİNDE LİSANSÜSTÜ EĞİTİME DEVAM EDEN ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK OKURYAZARLIĞINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ(Kırıkkale Üniversitesi, 2024) Duman, Serap Nur; Önger, SedaBu araştırmada sosyal bilgiler eğitiminde, lisansüstü eğitim gören öğrencilerin akademik okuryazarlık hakkında görüşlerinin ortaya çıkartılması amaçlanmıştır. Bu araştırma nitel araştırma deseninde planlanmış bir durum çalışmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu sosyal bilgiler eğitimi alanında lisansüstü eğitim gören 12 öğrenci oluşturmuştur. Çalışma grubu belirlenirken ölçüt örneklem kullanılmıştır. Nitel araştırmanın doğasına uygun olarak bu araştırmanın verilerinin toplanmasında görüşmelerden yararlanılmıştır. Görüşmelerin analizinde içerik analizi kullanılmış ve MAXQDA veri analiz programından yararlanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre; sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim gören öğrenciler lisansüstü eğitim yapma nedenlerinin mesleki gelişimlerine destek olmak, kendilerini geliştirmek olarak ifade etmişlerdir. Öğrenciler akademik okuryazarlığı bilimsel metinleri anlayabilme ve yorumlayabilme olarak açıklamışlardır. Öte yandan lisansüstü eğitimin akademik okuryazarlığa en büyük katkısının düşünme becerilerini geliştirme noktasında olmuştur. Lisansüstü eğitim alan öğrencilere göre, lisansüstü eğitim sürecinde en sık karşılaşılan durum dil sorunudur. Diğer yandan, öğrencilerin teorik bilgileri paylaşma ve uygulama noktasındaki eksiklikler diğer sorunlardan birkaçıdır. Son olarak, lisansüstü eğitim sürecinde teknolojik araçlardan yararlanılması ve maddi desteklerin olması bulgusuna ulaşılmıştır. Araştırmada elde edilen sözü edilen sonuçlar doğrultusunda, öğrencilerin lisansüstü eğitim süreçlerinde akademik okuryazarlık konusunda farkındalıklarını artırmaya yönelik ders dışı etkinlikler yapılabilir.