Yazar "Durukan, Tülin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 20 / 20
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe A Replication Study of Consumers' Private Label Purchase Intentions(University of South Australia, 2022) Karaoğlan, Serhat; Durukan, TülinThe primary purpose of the study is to examine variables related to consumers' intention to purchase private label products in Turkey. This research replicates the 2011 private label products study of Wu et al. (2011). The replication study was conducted in order to save time with the questions asked before, to fill theoretical gaps in the original study, and to be able to compare the results obtained a decade ago in Taiwan, to the present day in Turkey. Field research was conducted between December 2019 and February 2020, and 1505 usable surveys were analysed. The direct effects of store image and service quality on brand image and purchase intention, and the indirect effects of mediator variables perceived risk and price awareness on these relations are examined. Also, store type, namely discount, national, and local grocery, was also added to the model. As a result of the analysis, similar findings were obtained only in three out of nine hypotheses with the replicated study. Afterward, moderator variables were added as the discount, national and local stores differed in the model. Factor means in the model are also significantly different to those in Wu et al (2011) regarding store type. © 2022, University of South Australia. All rights reserved.Öğe Antecedents of the Mobile Shopping: A Scale Development and Validation(Int Journal Contemporary Economics & Administrative Sciences, 2022) Karaoğlan, Serhat; Durukan, TülinMobile shopping behavior may differ from traditional online shopping, as it is connected to a mobile device. This study was conducted to research the antecedents of mobile shopping. In this study, an inductive scale development study was conducted for mobile shopping. Thirty-nine items obtained after interviews with 17 consumers were presented to the opinion of 8 experts and were reduced to 34 items. Then, the items were turned into questions during the scale design phase. At this stage, the readability of the questionnaire was evaluated by experts. Therefore, a pilot study was conducted with 30 people. Later, 987 mobile shopping users participated in the purification study, and 34 items were reduced to 19 items. The antecedents of the mobile shopping scale, which comprise price advantage, ease, place advantage, enjoyment, and privacy dimensions, were validated with a new data set of 390 participants. A scale has been developed about mobile shopping, which has become a daily habit of consumers in the age of digitalized marketing through rapidly advancing technology and developments. The scale includes elements that direct consumers to mobile shopping and can be defined as mobile shopping's antecedents.Öğe Çin’in Kuzey Kutbu’na Olan İlgisi: Kutup İpek Yolu(2020) Çevik, Veli Ahmet; Durukan, TülinÇin 2013 yılında, küresel çapta ekonomik bağlantılarını artırmak amacıyla yüzyılın projesi olarak adlandırdığı Kuşak ve Yol Girişimi’ni duyurmuştur. Dünyanın en büyük ihracatçısı olan Çin, ticaret yollarını çeşitlendirerek güvence altına almanın yanı sıra yeni enerji kaynaklarına güvenli şekilde ulaşmak istemektedir. Buzulların erimeye başlamasının ardından hem yeni enerji kaynakları hem de yeni ticaret yollarına en iyi alternatifin Arktik bölgesinde ortaya çıkmasıyla Çin’in bölgeye olan ilgisi gün geçtikçe artmaya başlamıştır. Bu çalışmada Arktik bölgesinin önemi ile Çin’in bu bölgeye olan ilgisi araştırılmış ve kutup bölgesindeki faaliyetlerini Rusya ile işbirliği üzerinden sürdürdüğü sonucuna varılmıştır.Öğe A Comparative Research to Identify the Factors That Affect the Branding in Electronic Commerce in View of the Customers and the Firms(2006) Elibol, Halil; Durukan, Tülin; Gökdeniz, İsmail; Keskin, SerhanGünümüzde pazarlama kavramına köklü değişiklikler getiren, yeni bir yön veren ve geleceğini belirleyen bazı ciddi oluşumlar yaşanmaktadır. İşletmelerin pazarlama programlarını, strateji ve uygulamalarını değiştiren trendlerin başlıcaları; bilgi teknolojilerindeki gelişmeler, internetin ticari amaçla kullanımı, küreselleşme sonucu değişen dünya ekonomisi, iş hayatında müşterinin artan değeri ve müşteri beklentilerinin değişimidir. Bu makalede, sözkonusu köklü değişimin en önemli unsuru olan internetin ticari amaçla kullanımı kapsamında, işletmelerin elektronik ortamda markalaşmaya yönelik çabalarının ve elektronik ortamda markalaşmayı etkileyen faktörlerin karşılaştırmalı bir araştırma sonucunda analizi amaçlanmıştır.Öğe Dijital Pazarlama Çağında Çevrimiçi Alışverişin Fayda ve Risk Algısı(2020) Karaoğlan, Serhat; Durukan, TülinAmaç – Bu araştırma, çevrimiçi alışveriş yapan tüketiciler ile alışveriş yapmayanların ve internet kullanımı yüksek yoğunlukta olan tüketiciler ile internet kullanımı düşük yoğunlukta olanların çevrimiçi alışverişte algıladıkları faydalar ve algıladıkları riskler arasında farklılık olup olmadığına bakılması ve çevrimiçi alışverişin algılanan faydası ile çevrimiçi alışverişin algılanan riski arasındaki ilişkinin incelenmesi amacı ile gerçekleştirilmiştir. Yöntem – Araştırma, yüz yüze anket yöntemi ile 448 kişiye yapılmıştır. Araştırmanın ilk bölümü tanımlayıcı sorulardan, ikinci bölümü ise Forsythe vd. (2006) tarafından hazırlanmış olan “Çevrimiçi Alışverişin Algılanan Fayda ve Riskleri” ölçeğinden adapte edilen sorulardan oluşmaktadır. Cronbach Alfa ve Faktör analizlerinin ardından internet kullanımına ve çevrimiçi alışveriş yapma durumuna ayrılan grupların algıladıkları fayda ve risklerinin ortalamaları arasındaki farklar için ttesti, algılanan fayda ile algılanan risk arasındaki ilişkinin incelenmesi için de Pearson korelasyon testi uygulanmıştır. Bulgular – İnternetten alışveriş yapıyor olmanın çevrimiçi alışverişin algılanan faydasını yükselttiği, algılanan riskini ise düşürdüğü tespit edilmiştir. İnternet kullanımı ise algılanan faydaya pozitif yönde etki ederken, yüksek yoğunlukta internet kullananlar ile düşük yoğunlukta internet kullananların algılanan riskleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunamamıştır. Çevrimiçi alışverişin algılanan faydası ve algılanan riski arasında da bir korelasyon tespit edilememiştir. Tartışma – Çevrimiçi alışverişin algılanan faydası ve algılanan riski, internet üzerinden alışveriş yapma eğilimine etki etmektedir. İnternet kullanımının artması, çevrimiçi alışverişin algılanan faydasını arttırmasına rağmen algılanan riskinde anlamlı bir değişikliğe sebep olmaktadır. Çevrimiçi perakendeciler ve diğer satıcıların, güvenlik sertifikaları, ürün değişimi, ödeme güvenliği ve farklı ödeme alternatifleri gibi tüketicilere yönelik riski düşürecek hizmetler sunmaları hem tüketicilerin hem de satıcıların faydasına olacaktır.Öğe Duyusal Pazarlama Kapsamında Mağaza Kokusunun Tüketici Satın Alma Davranışındaki Etkisi(2022) Şenlik, Özlem; Durukan, TülinAmaç – Bu araştırmanın amacı, duyusal pazarlama kapsamında uygulanan mağaza kokusunun tüketici algısı ve satın alma davranışındaki etkisinin araştırılmasıdır. Yöntem – Bu araştırma Yapısal Eşitlik Modeli (YEM) kullanılarak tasarımı gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini Kırşehir ilinde yaşamakta olan 18 yaş üzeri katılımcılardan oluşturulmuştur. Örneklemi kolayda örneklem yöntemiyle belirlenen, 470 katılımcıdan edilen veriler, SMARTPLS 4 programı ile analiz edilmiştir. Bu bağlamda oluşturulan ölçüm modeliyle araştırmada kullanılan yapıların geçerlik ve güvenirlik sonuçları test edilmiştir. Geçerlik ve güvenirlik için doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Yapılan faktör analiziyle yapıların birleşme ve ayrışma geçerliği ile iç tutarlık güvenirliği araştırılmıştır. Birleşme geçerliği için yapıları ölçen ifadelerin faktör yükleriyle açıklanan ortalama varyansların aldığı (AVE=Average Variance Extracted) katsayıları hesaplanmıştır. İç tutarlık güvenirliği içinde Cronbach’s Alfa ve birleşik güvenirlik (CR=Composite Reliability) değerleri kontrol edilmiştir. Bulgular – Verilerin analizi sonucunda; tüketicilerin duygusal ve bilişsel algılarının mağaza kokularından etkilenerek satın alma davranışı üzerinde pozitif yönlü etkiye sahip olduğu bulgusu görülmüştür. Mağaza kokusunun tek başına tüketiciyi satın alma davranışına yönlendirmede yetersiz kalması sebebiyle algıyı uyaran faktörlerin aracı rolü incelenmiştir. Tüketicinin algısını etkilemeyen mağaza kokusu satın alma davranışına yönlendirmediği, tüketicinin duygusal ya da bilişsel algısını etkileyen mağaza kokusunun satın alma davranışını yönlendirdiği, bulgusuna ulaşılmıştır Tartışma – Yapılan analizler tüketicilerin mağaza kokusu tarafından tetiklenen algıları doğrultusunda mağazalardan satın alma davranışı gerçekleştirdiklerini göstermiştir. Mağaza kokusu başlı başına tüketiciyi satın almaya yönlendirmemekte olduğu görülmüştür. Buna ek olarak mağaza kokusu ve satın alma davranışı konulu yapılmış çalışmalardan farklı olarak bu araştırma mağaza kokusunu duygusal ya da bilişsel olarak algılayan tüketicilerin satın alma davranışlarında mağaza kokusunun aracı rolünün pozitif yönlü gerçekleştiği bulgusuna ulaşılmıştır.Öğe Intermediary Role of Brand Trust in the Relationship between Customer Satisfaction and Customer Loyalty(2020) Çetinkaya, Nur Çağlar; Durukan, TülinCustomer satisfaction, defined as the adequacy between the expectations of the customers beforethe purchasing activity and all that is acquired after the purchasing activity, represents a very important conceptfor businesses. The first step in the formation of customer satisfaction is the correct identification of requestsand needs by businesses. Businesses that correctly identify their target audience aim to provide customersatisfaction with the action plan they will develop. Nowadays, the most important problem faced by businessesis the steady decline of loyal customers. Increasing competition and price advantages are the most importantfactors that trigger this problem. However, customer satisfaction alone is not enough to ensure customerloyalty. Consumers' confidence in the brands that produce the goods and services they demand is of greatimportance in increasing brand loyalty. This study focused on the intermediary role of trust in the relationshipbetween customer satisfaction and customer loyalty. The aim of this study is to provide the perspective thattrust in the brand will form a more dominant loyalty when combined with customer satisfaction for themarketing researchers studying customer loyalty. For this reason, the effect of customer satisfaction oncustomer loyalty was initially examined and then a comparative assessment was made by adding theintermediary role of trust in the brand. According to the results obtained from the participants using the samesmart phone in their previous choice, it is observed that trust in the brand plays an intermediary role in theeffect of customer satisfaction on customer loyalty. In order to determine the variables used in the study,explanatory and confirmatory factor analyzes were conducted and structural equation model was used to testthe hypotheses.Öğe Kredi Kartlarındaki Taksit Uygulamasının Tüketicinin Harcama Alışkanlıkları Üzerindeki Etkisini Ölçmeye Yönelik Bir Araştırma(2005) Durukan, Tülin; Elibol, Halil; Özhavzalı, MüzeyyenModern bir ödeme aracı olan kredi kartları, günümüzün yoğun rekabet ortamında gerek üreticiler ve gerekse satıcılar açısından pazarda varolmanın ve güçlü kalmanın önemli unsurlarından biri haline gelmiştir. Plastik para olarak da adlandırılan kredi kartları tüketici açısından ise prestij, kısa vadeli nakit kredi, para taşıma gereksizliği, taksitli alış-veriş imkanı ve geç ödeme avantajından yararlanma v.b. özellikler içermektedir. Son dönemlerde kredi kartında taksit uygulamasının giderek yaygınlaşması, daralan ekonomiye canlılık kazandırmak, mal ve hizmet satışlarını artırmak amacıyla satıcıların seçtiği yöntemlerden yalnızca bir tanesidir. Bu makalede kredi kartlarındaki taksit uygulamasının tüketicilerin harcama alışkanlıkları üzerindeki etkisi ölçülmeye çalışılmıştır.Öğe Mobil iletişimde pazar yoğunlaşması "Türkiye ile Kazakistan, Kırgızistan, Tacikistan, Türkmenistan ve Özbekistan karşılaştırması"(2009) Durukan, Tülin; Hamurcu, ÇağrıPazar yoğunlaşması kavramı, ürün pazarında alıcı ve satıcıların sayı ve büyüklük bakımından dağılımı olarak ifade edilmektedir. Piyasadaki firma sayısı ile yoğunlaşma derecesi arasında ters yönlü bir ilişki vardır. Yoğunlaşma arttıkça pazardaki rekabet şansı da o ölçüde azalmaktadır. Bu makalede, Türkiye ve Orta Asya Türk Cumhuriyetlerinde bulunan beş ülkedeki mobil iletişim pazarlarının yapıları ve yoğunlaşma oranları Herfindahl- Hirschman Endeksi analiz yöntemi kullanılarak belirlenmeye çalışılmıştır.Öğe Müşteri Güçlendirme İle Algılanan Pazarlama Performansı İlişkisi: Mobilya Sektöründe Bir Uygulama(2016) Bozacı, İbrahim; Durukan, TülinGünümüz pazar şartlarını geçmişten ayırt eden en önemli özelliklerden biri; tüketicilerin daha bilgili, bilinçli, sorgulayıcı, karşılaştırıcı olması ve kontrollü alışveriş yapma olanaklarına kavuşmuş olmasıdır. Bu olanaklar içerisinde; iletişim araçlarının ve kabiliyetlerinin artması, ürünleri satın alırken karşılaştırma yapma imkanlarının artması, bilgi arama ve paylaşma imkanlarının artması, tüketicilerin eğitim düzeyinin artması, tüketici bilincinin artması, firma ile iletişim kurma ve dolayısıyla firmadan bilgi alma ve firmaya bilgi sağlama imkanlarının artması, tüketiciyi koruma kuruluşlarının sayısının ve öneminin artması gibi gelişmeler gösterilebilir. Bu şartlar altında bu çalışmada, müşterinin bilgi, beceri ve kontrolünün desteklenerek güçlendirilmesinin işletmelerin başarısı için önemi incelenmektedir. Bu bağlamda öncelikle müşteri güçlendirme faaliyetleri ile müşterinin algıladığı pazarlama performansı değişkenleri arasındaki olası ilişkiler öncelikle teorik olarak incelenmektedir. Ardından, müşteri güçlendirme ile müşteri memnuniyeti, müşteri sadakati, çalışanlara güven, algılanan yenilik ve fiyata karşı duyarlılık gibi değişkenler arasındaki ilişkiler mobilya sektöründe mağazadan müşteriye kadar gerçekleştirilen bir zincir anket çalışması ile araştırılmaktadır. Sonuçta müşteri güçlendirmenin, müşteri bakımından performans değişkenleri ile yakından ilişkili olduğu görülmektedir.Öğe Müşterinin firmaya şikâyet etme eğilimini etkileyen örgütsel faktörler üzerine uygulamalı bir çalışma(2012) Bozacı, İbrahim; Durukan, Tülin; Gökdeniz, İsmailSatın alınan mal veya hizmetle ilgili müşteri sorunlarının firmaya ulaştırılan bölümünün çözüme kavuşturulması çabaları veya şikâyet yönetimi, önemli bir pazarlama stratejisi olarak ifade edilmektedir. Ancak müşterilerin çoğu yaşadıkları sorunları firmaya iletmek yerine sessiz kalma, firmayı terk ederek cezalandırma, çevresine olumsuz imaj yayma gibi davranışlar sergilemekte ve müşteri sorunlarının farkına varılması ve çözülmesi zorlaşmaktadır. Dolayısı ile müşteri problemlerinin çözülmesi şikâyetlerin doğrudan firmaya ulaştırması ile mümkün olduğu görülmektedir. Bu noktada firmanın rolünün ve yapabilecekleri faaliyetlerin belirlenmesi gerekmektedir. Bu çalışmanın temel amacı, müşterilerin şikâyetlerini firmaya iletme eğilimini etkileyen örgütsel faktörlerin belirlenmesidir. Bu doğrultuda şikâyet etme eğilimini etkileyen örgütsel faktörleri araştırmak amacıyla Kırıkkale Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencileri ile anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Sonuç olarak daha önceki çalışmalardan farklı ve yeni bir bakış açısı ile kurum güvenilirliği, kurum çalışanından duyulan memnuniyet, algılanan şikâyet sisteminin özellikleri, firmanın telafi politikasının olumlu algılanma düzeyi gibi “örgütsel faktörlerin” şikâyet etme eğilimi ile ilişkili olduğu ileri sürülmekte ve saha araştırması ile desteklenmektedir.Öğe Pazar Tabanlı Yeteneklerin İşletme Performansı Üzerindeki Etkisi: Türkiye İmalat İşletmelerinde Bir Uygulama(2018) Hamşıoğlu, Ahmet Buğra; Durukan, TülinBu çalışmanın amacı, kaynak tabanlı kuram ekseninde pazar tabanlı yetenekleri incelemek ve bu bağlamda Türkiye imalat işletmelerinde pazar tabanlı yeteneklerin işletme performansı üzerindeki etkilerini belirlemektir. Türkiye imalat işletmeleri listesine bağlı olarak büyük ve orta boy imalat işletmeler belirlenmiştir. Belirlenen bu işletmelerden, 500 işletme yöneticisine anket yöntemi uygulanarak araştırma gerçekleştirilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde; SPSS 16.0 paket programından yararlanılarak analiz edilmiştir. Oluşturulan modeli ve hipotezleri test etmek amacıyla kısmi en küçük kareler yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan ölçeklerin geçerlilikleri ve güvenilirleri test edilmiş ve daha sonara hem ölçüm modeli hem de yapısal model SMART PLS programı yardımı ile analiz edilmiştir. Bu çalışmanın sonucu olarak, pazar tabanlı yeteneklerin işletme performansı üzerinde doğrudan ve pozitif etkileri olduğu görülmüştür.Öğe Pazar Yönlülük, Pazarlama Yeteneklerinin Rekabet Avantajı Elde Etmede İhracat Performansı Üzerine Etkileri: Ankara İli İhracat İşletmelerinde Bir Uygulama(Kırıkkale Üniversitesi, 2015) Durukan, Tülin; Hamşioğlu, A. BuğraGünümüzde rekabetin yeniden tanımlanması ve içeriğinin değişmesi işletmeleri oldukça zorlamakta ve geçici başarılara değil kalıcı üstünlüklere odaklanmaları gerçeğini ortaya çıkarmıştır. Özelliklede pazarlama paradigmasında yaşanan değişimler/dönüşümler işletmelere benzersiz yol haritaları sunmaktadır. Bu haritaların başında ise, pazar yönlü olma ve pazarlama yeteneklerine odaklanarak rekabet avantajı sağlamasıdır. İşletmeleri, sahip oldukları pazar yönlülük ve pazarlama yetenekleri sayesinde rekabetçi üstünlükte daha fazla değer üreterek uzun dönemde performanslarını da artırırlar.Bu eksende çalışma, Ankara ilindeki faaliyet gösteren ihracat işletmelerinde rekabet avantajı elde etmede pazar yönlülük, pazarlama yeteneklerinin ihracat performansı üzerindeki olası etkilerini belirlemeye yönelik görgül bir değerlendirmeyi kapsamaktadır. Bu doğrultuda toplam 225 ihracat işletmesinden toplanan 200 anketle çalışma gerçekleştirilmiş olup sonuçlar değerlendirilmiştir. Bulguların değerlendirilmesinde yapısal eşitlik modeli kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, pazar yönlülük ile pazarlama yetenekleri arasında, pazarlama yetenekleri ve ihracat performansı arasında ve pazar yönlülük ile ihracat performansı arasında istatistiki açıdan anlamlı ve pozitif bir ilişki olduğu görülmüştür.Öğe Posta İşletmelerinde Sunulan Hizmetlerin Kalitesinin Karşılaştırmalı Ölçümü: Türkiye Posta İşletmesi Örneği(2021) Aktepe, Hilal Saadet; Durukan, TülinHaberleşme ihtiyacı ve hakkının devlet otorite ve güvencesiyle sağlanması amacıyla kurulan posta işletmeleri\rküresel ölçekte yaşanan neredeyse tüm gelişmelerden doğrudan etkilenmişlerdir. Faaliyetlerinde bu denli eski ve\rönemli olan posta işletmeleri, küresel ölçekte yaşanan bu gelişmeleri takip etmeye çalışmaktadır Özellikle\rekonomik ve teknolojik gelişmeler bu işletmelerin hizmet alanlarını ve hizmet sunum şekillerini şekillendirmeye\rdevam etmektedir. Bu çalışmada Türkiye’nin evrensel hizmet yükümlüsü posta işletmesinin (PTT A.Ş.) temel\rfaaliyet alanı olan posta ve banka hizmetlerinin kalitesi SERVPERF ölçeği ile karşılaştırmalı olarak ölçülerek\ranlamlı farklılıkların tespiti ve nedenleri üzerinde değerlendirmeler yapılmıştır. PTT’den en az bir kere\rposta&kargo ve banka hizmetlerinden yararlanmış müşterilere anket yapılmıştır. Elde edilen anketler ile veriler\ranaliz edilmiş, öncelikle çalışmaya katılanların demografik özelliklerine yer verilmiş ve çalışmanın hipotezleri\rbağımsız örneklem T testi sonuçları aracılığıyla test edilmiştir. T testi sonuçlarına göre hizmet kalitesi algısı ve\ralt boyutlarından güvenilirlik, güvence ve empati algılarında PTT müşterilerinin posta&kargo ve bankacılık kalite\ralgıları farklılık göstermektedir. Hizmet kalitesi algısının fiziksel unsurlar ve cevap verebilirlik boyutlarında ise\rbu iki hizmet arasında müşteriler tarafından istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık gözlemlenmemiştir.Öğe Relational Marketing Approach for the Challenged (Disabled)(Kırıkkale Üniversitesi, 2024) Kartal, Cihat; Erdinç, Bülent; Durukan, TülinIn today's world, where shopping carries meanings beyond meeting basic needs, being deprived of this can not only be an obstacle for individuals to maintain their integrity, but also create a negative impact on their adaptation to society. Developed societies have developed the term "those who live life hard" groups in the society, and developments have been made in the field of marketing as one of the many legs of this. In this study, the literature was reviewed to examine the definition of " those who live life hard - HZY" and the change in its scope, and to reach marketing-specific conclusions about what has been done and what can be done for the benefit of HZY groups. In the review, the differences between the two different approaches to HZY, the medical approach and the social approach, were highlighted. The importance of the study is to reveal that the awareness on the subject has just started to develop in our country and therefore academic studies are insufficient. In this respect, this article is one of the first academic studies. In addition, this study addressed the EIA approach for HZY within the accessibility dimension from a relationship marketing perspectiveÖğe Satış temsilcilerinin motivasyonu üzerine bir alan araştırması: İlaç sektörü örneği(2009) Durukan, Tülin; Güler, Yunus BahadırÇalısanların isi isteyerek yapması olarak tanımlanan motivasyon günümüz yöneticilerinin en önemli sorunlarından biridir. Bu sorunun çözümlenmesi çalısanların bir çok çevresel ve psikolojik faktöre bağlı olarak değisen, ihtiyaç ve isteklerinin tatminine bağlıdır. İsletme için her çalısan süphesiz son derece önemlidir. Ancak rekabetin arttığı ve tutundurmanın ön plana çıktığı günümüz kosullarında kisisel satıs temsilcileri isletmeler için çok daha fazla önemli hale gelmistir. Bu amaçla ilaç sektöründe çalısan satıs temsilcilerine elektronik posta yoluyla anket uygulanmıstır. Arastırmada elde edilen veriler SPSS 13 istatistic programı ile analiz edilmis ve çalısanların motivasyonu üzerinde etkili olan faktörler belirlenerek, sonuçlar değerlendirilmistir.Öğe TÜKETİCİ REZONANSININ SOSYAL MEDYA SİTELERİNDEN SATIN ALMA NİYETİNE ETKİSİ(2021) Karaoğlan, Serhat; Çetinkaya, Nur Çağlar; Durukan, TülinYoğunlaşan rekabet ortamı ticari faaliyetlerinin bir kısmını veya tamamını çevrimiçi ağlararacılığıyla gerçekleştiren işletmelerin tüketici rezonansı oluşturarak, tüketicinin satın almaniyetini, kendi ürün ve hizmetleri lehine değiştirmeye zorlamaktadır. Bu amaçla kullanılansosyal medya, çevrimiçi dijital platformlarda kullanıcıların etkin iletişim sağladıkları, fikiralışverişinde bulundukları ve kendileri veya başkaları tarafından üretilmiş olan içerikleripaylaştıkları web tabanlı ağları ifade etmektedir. Tüketiciler ile yeni nesil iletişim kurmakanalları olan sosyal ağlar ise tüketici rezonansını sağlamada büyük önem taşımaktadır.Ağızdan ağıza etkileşime benzeyen tüketici rezonansı; faydacı değer, hazsal değer, ilişki gücü,benzeşim, güven, normatif etki, kendini gösterme ve bilgi etkisi boyutlarından oluşmaktadır. Bumakalede, tüketici rezonansının tüketicinin satın alma niyeti üzerindeki etkisini ölçmeyeyönelik yüz yüze anket uygulaması şeklinde yapılan bir saha araştırmasına ilişkin veriler vedeğerlendirme sonuçları bulunmaktadır.Öğe Tüketicilerin Organik Gıdaları Satın Alma Niyetine Etki Eden Tasarruf Eğilimi, İnanç ve Çevresel Faktörlerin İncelenmesi(2021) Çetinkaya, Nur Çağlar; Durukan, Tülin; Karaoğlan, SerhatBu araştırma tasarruf eğilimi, inanç ve çevresel faktörlerin tüketicilerin satın alma niyetlerine olan etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Organik gıdaların zengin besin içeriği ve besin değerine sahip olmaları nedeniyle endüstriyel gıdalara göre daha sağlıklı olduklarına yönelik inanç araştırmanın organik gıdalara yönelik inanç ve satın alma niyeti arasındaki ilişkinin incelenmesinde etkili olmuştur. Aynı zamanda literatürde çevresel faktörlerin tüketicilerin organik ürünlere yönelik tutumlarına olan etkisini inceleyen çalışmaların varlığı çevresel tutum ve algılanan çevresel etki değişkenlerinin modele eklenerek analiz edilmesini gerektirmiştir. Yapılan analizler sonucunda organik gıdaya ilişkin inancın ve çevresel tutumun organik gıdaya ilişkin tutum ile pozitif yönde anlamlı bir ilişki içinde olduğu görüşmüştür. Tasarruf eğiliminin, algılanan çevresel etki düzeyinin, organik gıdaya ilişkin tutumun ve çevresel tutumun ise organik gıda satın alma niyeti üzerinde etkisi olduğu görülmüştür.Öğe Üretim ve Hizmet Sektörlerinin Covid-19 Süreci ve Sonrasındaki Geleceği Üzerine Bir Değerlendirme(2020) Yurdakul, Gülşen; Çelenk, Abdullah; Deveci, Mustafa; Durukan, Tülin2019 yılının sonunda başlayıp 2020 yılında tüm dünyaya yayılan COVID-19 virüsü küresel bir krize sebep olmuştur. Dünya Sağlık Örgütü (WHO)’nün salgını pandemi olarak nitelendirmesiyle birlikte tüm ülkelerin sağlık, sosyal ve ekonomik açıdan büyük zarara uğradığı görülmektedir. Hiç kuşkusuz bu süreçten Türkiye’de önemli ölçüde etkilenecektir. Salgının yayılma hızının yüksek olması sıkı tedbirlerin alınmasını gerekli kılmıştır. Bu makalede Türkiye’nin ekonomik verileri incelenerek üretim ve hizmet sektörleri açısından pandemi sürecinde güçlü ve zayıf yanları tespit edilecektir. Söz konusu güçlü yanlarımız ile dış çevrede oluşması muhtemel fırsatlardan ne şekilde yararlanacağımıza, zayıf yanlarımızı ise nasıl güçlendirip tehditlerden uzaklaştıracağımıza ilişkin bir değerlendirme ve geleceğe ilişkin tahmin ve önerilerde bulunulacaktır.Öğe Ürün Konumlandırmanın Ankara Ve Çankırı’da Yaşayan X Kuşağının Satınalma Niyetine Etkisinin Ölçülmesine Yönelik Karşılaştırmalı Bir Araştırma(2019) Çetinkaya, Nur Çağlar; Durukan, TülinÇalışmanın amacı ürün konumlandırma stratejilerinin X kuşağının satınalma niyetleri üzerindekietkilerinin araştırılmasıdır. Bu doğrultuda yapısal eşitlik modeli uygulaması ile ürün konumlandırma stratejileriTeknoloji Kabul Modeli esas alınarak analiz edilmiştir. Araştırmada Türkiye pazarında kolaylıkla teminedilebilen on bir adet akıllı telefon markası incelenmiş, Çankırı ve Ankara illerinde X kuşağı esas alınarakkarşılaştırmalı analizler yapılmıştır. 964 adet anlamlı veriye ulaşılan çalışmada dört ürün konumlandırmastratejisi ürüne uyarlanabilmiş ve kuşağın özellikleri ile örtüşen sonuçlara ulaşılmıştır. Araştırmada X kuşağınınher iki yerleşim yerinde de fiyata göre konumlandırma stratejisi ve tasarım kalitesine göre konumlandırmastratejisinden etkilendiği fakat diğer stratejilerden etkilenmediği sonuçlarına ulaşılmıştır.