Yazar "Eraslan, Levent" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bireysel sosyal sorumluluk Ölçeğinin (BSS) geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışması(2011) Eraslan, LeventBu çalışmanın temel amacı, bireysel sosyal sorumluk (BSS) ölçeği geliştirmektir. Bu çalışmada bireysel sosyal sorumluluk kavramı açıklanmaya çalışılmış ve bu alanda yapılacak çalışmalarda kullanılması beklenen bireysel sosyal sorumluluk ölçeği geliştirilmiştir. Yöntem: Araştırmanın çalışma grubunu, 187’si kız, 75’i erkek olmak üzere 262 kişi oluşturmaktadır. Ölçek maddeleri, literatür taramasından ve farklı araştırmalarda kullanılan bazı ölçme araçlarından yararlanarak oluşturulmuştur. Sonuç: Ölçeğe ilişkin gerçekleştirilen geçerlik çalışması doğrultusunda veriler üzerinde KMO ve Bartlett testi değerleri hesaplanmıştır. Analiz sonuçlarına göre; ölçekte yer alan maddelerin maddetest korelasyonları büyük oranla 0,40 ve üzerindedir. Ölçeğe ilişkin KMO değeri, 797; Bartlett Testi değeri p0,001 olarak belirlenmiştir. Faktör analizi sonunda ölçekteki maddelerin tek faktör altında toplandığı saptanmıştır. Bu faktör toplam varyansın % 23,149’unu açıklamaktadır. Diğer taraftan, ölçeğin Cronbach alpha güvenirlik katsayısı, 86 ve iki yarı güvenirliği, 73 (birinci yarı) ve 77 (ikinci yarı) olarak belirlenmiştir. İki yarı form arasındaki korelasyon, 74 olarak hesaplanmıştır. Ayrıca Spearman Brown güvenirlik katsayısı, 85; Guttman iç tutarlık katsayısı, 85 çıkmıştır. Bu sonuçlara göre 28 maddeden oluşan bireysel sosyal sorumluk ölçeğinin psikometrik özelliklerinin beklenen düzeyde olduğu ve yapılacak bireysel sosyal sorumluk araştırmalarında ölçme aracı olarak kullanılabileceği görülmektedir.Öğe Değerler, Gençlik ve Sivil Toplum Kuruluşları(2015) Eraslan, Levent; Erdoğan, ErdiDeğer eğitimi, son yıllarda önemli çalışma alanlarından biri haline gelmiştir. Sağlıklı bir toplum düzeninin sağlanması açısından önemini gelecek yıllarda da koruyacağı öngörülmektedir. Bu araş- tırma değerler eğitimi bağlamında üniversite gençlerinin hem değer kavramına bakışlarını hem de sivil toplum kuruluşları - değer ilişkisine dönük görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araş- tırma, hem nicel hem de nitel olarak modellenmiştir. Çalışma, nicel açıdan tarama modeline dayalı betimseldir. Nitel açıdan ise kişilere evrensel ve yerel değer algıları sorulmuştur. Nicel verilerinin analizinde SPSS 15. 0 paket programından yararlanılmış, yüzde ve frekans değerleri belirtilmiştir. Nitel verilerin analizinde ise içerik analizinden yararlanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 18- 28 yaş arasındaki 170 kişiden oluşan üniversite öğrencileri ve üniversite mezunları oluşturmaktadır. Üniversite öğrencilerinden oluşan çalışma grubu; PDR, Türkçe Öğretmenliği, Sınıf öğretmenli- ği, BÖTE, Mezun grup ise; İşletme, İktisat, Ekonometri, Kamu Yönetimi, Edebiyat, Tarih, Coğrafya, Müzik, Din Kültürü ve Matematik gibi alanlardan oluşmaktadır. Araştırmanın bulguları ışığında, katılımcıların sivil toplum kuruluşlarının değer eğitimi sürecinde önemli bir yerinin olduğu, yerel değerler olarak aile, din ve hoşgörüyü, evrensel değerler olarak barış, insan hakları ve özgürlüğü gördükleri, değerlerine oldukça önem verdikleri ve aile değerine özel bir anlam yükledikleri sonuç- larına ulaşılmıştır.Öğe Eğitim temalı bilimsel dergilerin incelenmesi(2011) Eraslan, Levent; Çakıcı, DeryaBilimsel dergiler, bilim adamlarının ya da araştırmacıların ortaya koydukları çalışmaları bilimsel kamuoyuna duyurdukları paylaşma, tartışma ve bilgilendirme amaçlı periyodik eserlerdir. Bilimin her alanında akademik dergiler yayınlanmaktadır. Ülkemizde de özellikle son dönemde bilimsel dergi yayımcılığı artan bir ivmeye sahiptir. Bu bağlamda artan dergi yayımcılığının incelenmesi gerekmektedir. Bu araştırmada eğitim temalı bilimsel dergilerin incelenmesi amaçlanmıştır. Türkiye'de bilimsel dergiciliğin gelişim süreci Osmanlı Devleti, erken cumhuriyet dönemi ve son dönem olmak üzere üç bölümde, ele alınmıştır. Araştırma nitel araştırma tekniklerinden yararlanılarak hazırlanmıştır. Araştırma kapsamına, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri dergisi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi dergisi ve Milli Eğitim dergisinde 2009 ve 2010 yıllarında yayımlanan toplam 336 makaleden seçilen 173 makale ilgili oldukları alan, araştırma deseni, yazar sayısı, geçerlik ve güvenirlik belirleme türleri, veri toplama araçları ve kullanılan istatistiksel analizler açısından incelenmiştir.Öğe Hayat Bilgisi dersi öğretim programında liderlik öğretimi(2011) Eraslan, LeventLiderlik sosyal bilimlerin üzerinde en çok tartışılan kavramlarından biridir. Bu özelliği ile liderlik genel olarak hedefler bağlamında bireyleri sistematik olarak etkileme, harekete geçirme, yönlendirme süreci olarak tanımlanabilir. Liderliğe ilişkin çeşitli kuramlar bulunmakla beraber, liderliğin doğuştan gelen özellikler bütünü olmadığı ve çeşitli bilgi, beceri, davranışlar bağlamında bireylerde oluşabileceği anlayışı; liderliğin öğretimine yönelik çeşitli araştırma ve çalışmalar başlamasına neden olmuştur. Liderliğin özellikle erken yaşlarda öğretilmesi ile birlikte bireylerde gelişebileceği ve buna yönelik olarak hazırlanan sistematik liderlik eğitimi programlarıyla güçlendirebileceği hususunda önemli bir görüş birliği bulunmaktadır. Bu bağlamda öğretim programları önemli kaynaklardır. Bu bağlamda İlköğretim kademesinin birinci evresinde okutulan Hayat Bilgisi dersinin içeriği, amacı ve özellikleri liderlik becerilerini geliştirmeye dönüktür. Özellikle yaşam becerileri temelli olan dersin öğretimi, öğretmen etkinlikleri, destekleyici okul iklimi ile aile katkısı ile liderlik becerileri için etkili bir zemin oluşturmaktadır. Bu çalışmada; ilköğretimin ilk üç sınıfında okutulan ve 2005 yılında yeniden yapılandırılan Hayat Bilgisi dersi öğretim programındaki liderlik öğretimi kazanımları ve etkinlikleri tartışılacak ve çeşitli öneriler sunulacaktır. Ayrıca liderliğin öğretilebilirliği, liderliğin çeşitli kuramları bağlamında destekleyici öğeleri ile ele alınacaktır.Öğe İlköğretim okulu müdürlerinin dönüşümcü liderlik özellikleri(Kırıkkale Üniversitesi, 2003) Eraslan, Levent; Arslan, Y.Mehmet MetinÖZET Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okulu müdürlerinin dönüşümcü liderlik özelliklerini değerlendirmek ve çeşitli değişkenler açısından belirlemektir. Araştırmada kuramsal çerçeve içerisinde; liderlik olgusu, liderlik olgusunun tarihsel gelişimi, liderliğin güç kaynakları, lider-yönetici farkı, liderlik kuramları, yeni liderlik paradigması, eğitimde liderlik, dönüşüm kavramı dönüşümcü liderliğin boyutları, özellikleri, aşama ve stratejileri ile eğitimde dönüşümcü liderlik konuları tartışılmıştır. Araştırma tarama modelindedir. Veri toplama amacıyla örneklem grubuna altı boyuttan oluşan veri toplama aracı uygulanmıştır. Araştırma evrenini, Kırıkkale il merkezindeki 41 ilköğretim okulu oluşturmaktadır. Araştırma evreninden şans yoluyla 30 ilköğretim okulu seçilmiştir. Seçilen bu okulların müdür ve öğretmenleri araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Veri toplama aracı 30 ilköğretim okulu müdürü ve 300 ilköğretim okulu öğretmenine uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin istatistik analizinde, t-testi, tek yönlü varyans analizi ve Sheffe testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular tablo ve grafikler ile yorumlanmıştır. Araştırmaya ilişkin bulgular şunlardır; ¦ İlköğretim okulu müdürleri, dönüşümcü liderlik özellikleri ve liderlik davranışlarını gösterme düzeylerinin, kendi değerlendirmelerine göre yüksek düzeyde olduğunu belirtmektedirler. Okul müdürleri kendilerini dönüşümcü liderlik davranışları açısından çok yeterli olarak görmektedirler. ¦ İlköğretim okulu müdürlerinin dönüşümcü liderlik özelliklerinin öğretmenler tarafından değerlendirmesinde anlamlı farklılık bulunmaktadır.IV ¦ Öğretmenlerin cinsiyet ve kıdem değişkenlerine göre okul müdürlerinin dönüşümcü liderlik özellikleri değerlendirmelerinde anlamlı farklılıklar bulunmakta, eğitim durumu değişkeninde ise anlamlı farklılıklar bulunmamaktadır. ¦ Öğretmenlerin cinsiyet değişkenine göre okul müdürlerinin dönüşümcü liderlik özelliklerinin değerlendirmelerine ilişkin olarak, grupların yaptıkları değerlendirmeler arasındaki farklar manidardır. ¦ Öğretmenlerin kıdem değişkenine göre okul müdürlerinin dönüşümcü liderlik özelliklerinin değerlendirmelerine ilişkin olarak, grupların yaptıkları değerlendirmeler arasındaki farklar manidardır iÖğe Pedagojik Formasyon Programı Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları(2011) Eraslan, Levent; Eser, Derya ÇakıcıFen-edebiyat fakültesi öğrencilerine öğretmenlik bilgi ve becerisi kazandırmak amacıyla pedagojik formasyon dersleri 2010-2011 öğretim yılından itibaren tekrar verilmeye başlamıştır. Böylece öğretmen yetiştirmede iki kaynak oluşmuş ve bu durum da çeşitli tartışmalara yol açmıştır. Bu tartışma konularından biri de Fen-edebiyat fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarıdır. Araştırmanın amacı, bu konudaki tartışmalara paralel olarak fen-edebiyat fakültesi öğrencilerinin öğrenim basamağı, cinsiyet, öğrenim görülen bölüm, mezun olunan lise, üniversiteye gelmeden önce yaşanılan yerleşim birimi ve üniversite tercihinde eğitim fakültesinin yer alması veya almaması gibi değişkenler ve 35 önermelik “Öğretmenlik Mesleği Tutum Ölçeği” ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2010–2011 öğretim yılı güz döneminde pedagojik formasyon dersleri alan 214 öğrenci oluşturmuştur. Yapılan istatistiksel analizlerde öğrenci tutumlarının çeşitli değişkenlerde farklılaştığını saptanmıştır.Öğe Türkiye’de Eğitim Derneklerinin Sorun Alanlarının Değerlendirilmesi(2011) Eraslan, Levent; Bertlek, Seydi BattalDernekler sivil toplum alanının çok yaygın bir örgütlenme biçimidir. Derneklerin kurulma kolaylıkları ve etki alanlarının geniş olması tercih edilme nedenleri arasındadır. Tarihsel olarak da köklü bir geçmişe sahip olan dernekler, Cumhuriyet öncesi ve sonrası dönemde var olmuş ve etki alanlarını genişletmiştir. Bu bağlamda toplumsal yaşamın her alanında kurulan dernekler, Türkiye’de özellikle eğitim alanında artarak çoğalmaktadır. Bu araştırmanın amacı, ülkemizdeki eğitim amaçlı derneklerin sorun alanlarını ortaya koymak ve değerlendirmektir. Eğitim alanında Kırıkkale ve Çorum illerinde faaliyet gösteren 17 adet eğitim amaçlı dernek, araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Nitel araştırma yöntemlerinden görüşme tekniği kullanılmış ve 20 adet dernek yöneticisi ve üyesi ile görüşme yapılmıştır. Ayrıca dernek ortamları da gözlemlenerek eğitim derneklerinin işleyiş şekilleri ve sorunları değerlendirilmiştir. Bunlara ek olarak derneklerin tanımı ve gelişimi hem tarihsel bağlamda hem de Türkiye özelinde ele alınmıştır. Araştırma sonuçlarına göre Türkiye’de eğitim derneklerinin hızlı bir gelişim sürecine sahip olduğu fakat çeşitli alanlarda da problemlerinin bulunduğu görülmektedir. Ekonomik alan başta olmak üzere, bu problem alanları, devlet ile ilişkiler, toplumsal destek ve iletişimsizlik şeklinde sıralanmıştır. Ayrıca dernek çalışmalarının sistematik yapılamadığını, hem dernek üyeleri arasında hem de diğer dernekler arasında etkili bir iletişim ve koordinasyonun bulunmadığı sonuçlarına ulaşılmıştır.