Yazar "Ersöz, Süleyman" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 20 / 33
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe A model proposal for movie theater service performance index (MTSPI) calculation with structural equation modeling and application(Gazi Univ, 2024) Özek, Kübra İpek; Aktepe, Adnan; Ersöz, SüleymanIn this research, the objective is to create a performance index for movie theater services. In order to create the index, firstly the conceptual model for movie theater services was created. Secondly, physical evidence, social benefit, customer satisfaction and ambiance are determined as latent variables and verified with Confirmatory Factor Analysis (CFA). The relationships among latent variables are determined using the Structural Equation Model (SEM). Then Entertainment Performance Index is developed and calculated by using weights and scores of latent variables for movie theater services. Entertainment Performance Index is used for determining the level of performance and for proposing suggestions for decreasing the level of service quality gaps in movie theater services sector. In addition, satisfaction levels for different customer groups are compared according to the frequency of benefiting from revenue management applications. The ambiance dimension, which is about feeling yourself in the script and feeling the emotions more intensely in the movie theater atmosphere, was developed in this study.Öğe Ahilik ve 4C pazarlama ilişkisi: Tarihi perspektiften bakış(2011) Erbaşı, Ali; Ersöz, Süleymanİşletmelerin yaşadıkları yönetsel ve pazarlamaya ilişkin sorunların çözümüne yönelik müşteri yönelimli arayışlar son yıllarda önem kazanmıştır. Daha bilinçli ve seçici davranan müşteriler, işletmelerin stratejilerini de önemli ölçüde etkilemiştir. Böylece işletme stratejileri, müşteriye odaklı bir dönüşüme uğramıştır. Bu stratejilerden biri olan 4P pazarlama karmasının (ürünproduct, fiyat-price, dağıtım-place, tutundurma-promotion) müşteri yönelimli dönüşümü, 4C pazarlama karmasını (müşteri değeri-customer value, malın müşteriye maliyeti-cost to customer, müşteriye uygunluk-convenience for buyer, müşteri ile iletişim-customer communication) ortaya çıkarmıştır. Bu çalışmadaki amaç, 20. yüzyılın sonlarında ortaya atılan 4C pazarlama karması unsurlarının, 13. yüzyıl ve sonrasında Ahilik felsefesinde kullanıldığını ortaya koymaktır. Bu amaçla 4C pazarlama karmasının her bir unsuru, Ahilik felsefesindeki kullanımlarıyla ilişkilendirilmiştir. Müşteri değeri unsurunun müşteri velinimetimizdir, malın müşteriye maliyeti unsurunun denetsel fiyat, müşteriye uygunluk unsurunun müşterinin ürüne kolay ulaşımı ve müşteri ile iletişim unsurunun pazarla etkileşim şeklinde Ahi teşkilatlarında kullanıldığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu kapsamda Ahilik felsefesinin, daha derinlemesine analizler yapılması suretiyle günümüz işletmecilik sorunlarından önemli bir kısmına cevap verebilecek nitelikte olduğunu düşünmekteyiz.Öğe An Application on Analysis of Mask Production Factors with Clustering Approach(Kırıkkale Üniversitesi, 2023) Tebrizcik, Semra; Ersöz, Süleyman; Aktepe, AdnanWith the development of technology, large databases are becoming more accessible. Today, it is possible to use large databases in many fields. By using data kept in databases and data mining approaches, meaningful information and rules are discovered. Thus, information discoveries are made that will be useful for businesses. In this study, the production data of a factory producing surgical (medical) masks was used. Clustering analyzes of the variables that are effective in the production of faulty or error-free masks in the quality control stage were made with the Two Step method and the properties of the resulting clusters were compared. The most effective variables in cluster partitioning are; It has been observed that the amount of speed used in the creation of the mask body, the type of fabric of the middle layer of the mask body consisting of 3 layers, and the amount of ultrasonic heat used to create the pleats on the body. The information obtained to improve the performance of production activities will be used to improve the process.Öğe Arge Departmanında Süreç İyileştirme Yöntemlerinin Uygulanması(Kırıkkale Üniversitesi, 2021) Denizer, Bedriye; Ersöz, Süleyman; Bulut, KezbanElektronik Arge Birimi departmanında yaşanan problemlerin; müşteriye zamanında teslimat sağlayamamak, hatalı ürünleri müşteriye teslim etmek, yüksek maliyetli ürünler üretmek, birim üretim sürelerinde artış, müşteri kayıpları gibi sorunlara neden olacağı öngörülmüştür. Problemlerin çözülmesi firmanın Ar-Ge departmanını idame ettirmesi için önemlidir. Departmanın tüm sürecindeki problemler kapsamlı olarak incelenmelidir. Problemler, 5 faz altında değerlendirilecektir. Bu fazlar süreç, metot, insan , çevre, yönetim bazlı olarak şekillenmiştir. Problemler, DMAIC(tanımlama,ölçme,analiz,iyileştirme,kontrol) metodolojisi kullanılarak çözüme ulaştırılabilir. Bu metodolojide problemin tanımlanması, ölçülmesi, analiz edilmesi, geliştirilmesi ve kontrol edilmesi üzerine iyileştirmelerin yapılması amaçlanmaktadır. DMAIC metodolojisinde her faz için farklı yöntemler uygulanmaktadır. Yapılan çalışmalar sonucunda; sorunların belirlenmesi, analiz edilmesi, ölçülmesi, iyileştirilmesi, kontrol edilmesi aşamasında Ar-Ge Departmanına uygulanması en optimal olacak 6 Sigma yöntemleri belirlenecektir. DMAIC’in her fazı için farklı 6 Sigma yöntemleri seçilecektir. Tanımlama fazı için; Sıpoc analizi, ölçüm fazı için; akış şemaları, analiz fazı için; kök neden analizi, iyileştirme fazı için; beyin fırtınası, kontrol fazı için; kontrol tabloları kullanılması planlanmaktadır. Yapılan iyileştirmeler sonrasında kontrol tabloları kullanılarak kıyaslama yapılıp, iyileştirmeler sınanacaktır.Ar-Ge departmanında yapılacak olan iyileştirmeler sonucunda; birim üretim süresinde azalma, müşteriye zamanında ürün teslim edilmesi, kalite kontrol süreçlerinde iyileşmeler, optimal maliyetlerde ürün üretilmesi, malzeme tedarik süresinde azalma, geri bildirim ve raporlama eksikliğinin giderilmesi hedeflenmektedir. Amaçlanan iyileştirmeler sonucunda, rekabetçi piyasada optimal fiyatlarda müşterinin istediği kalitede ürünü zamanında üretmek yeni müşteri portföyü kazanmaya, firmanın farklı Ar-Ge projelerinde yer alabilmesine, çalışan memnuniyetinin artmasını sağlayacaktır.Öğe Calculation of Efficiency Rate of Lean Manufacturing Techniques in a Casting Factory with Fuzzy Logic Approach(Springer Science and Business Media Deutschland GmbH, 2024) Coskun, Zeynep; Aktepe, Adnan; Ersöz, Süleyman; Mangan, Ayşe Gül; Kuruoğlu, UğurSectoral growth is increasing day by day and the competition market is growing with it. At the same time, customer awareness is also increasing. As customer awareness increases, the quality of service provided should also increase. One of the ways that companies will apply in order to maintain their existence in this competitive environment and to prevent customer loss is to make the lean manufacturing philosophy a corporate culture. It is a production approach that does not contain any unnecessary elements in the lean manufacturing structure, minimizes waste and aims to increase efficiency in production. When moving to the lean manufacturing philosophy, it is of great importance for companies to draw a correct road map. This study was applied to the product/product group produced in a foundry. Value stream mapping (VSM), which is one of the lean manufacturing techniques for the determined product/product group, was made and the current situation value stream map was created. With value stream mapping, bottlenecks and losses in the process were determined and a future situation value stream map was created. Lean manufacturing techniques were applied at these determined points, problems were eliminated and productivity increase was achieved in production. Fuzzy logic was used to clearly determine the productivity increase. Fuzzy logic creates numerical models by imitating the human mind many vague, non-numerically expressed terms that we use daily. With fuzzy logic, the efficiency rate was modeled numerically and the contribution of the lean manufacturing techniques applied to productivity was determined. © 2024, The Author(s), under exclusive license to Springer Nature Singapore Pte Ltd.Öğe Closed Loop Supply Chain Management Performance Evaluation Criteria(2019) Yontar, Emel; Ersöz, SüleymanEvaluating chain performance to develop an effective supply chain has become a necessity because it plays a critical role in the success of businesses. The most important decision to evaluate the chain performance is the correct selection of indicators. The closed-loop supply chain method consists of a whole of forward and reverselogistics activities. For this reason, advanced supply chain management and reverse supply chain management performances are handled separately in this study. The performance evaluation criteria which are discussed by the authors who work on the supply chain management performance evaluation issues are analyzed and it is stated that the authors make a study by taking into consideration the evaluation criteria. At the same time, thearticles examined in reverse supply chain management performance evaluation studies are examined and all criteria are summarized as a table. In the light of these studies, the planned criteria for the use of closed loop supply chain management performanceevaluation of the enterprises have emerged. With the main criteria being divided into Economic, Social and Environmental headings, which are supposed to bring innovation to the literature, the sub-criteria are detailed. These titles were brought together both for the first time in closed loop supply chain management performance evaluation and as a main topic in advanced supply chain management. The performance criteria reduced to subheadings will help the experts to continue their studies, and it is thought that they will guide the future studies.Öğe Comparison of AHP-TOPSIS and AHP-VIKOR Methods in Product Selection in terms of Inventory Management(2019) Kokoç, Melda; Ersöz, SüleymanFirms must develop and implement effective inventory policies that minimize costs and maximize profits in today's market conditions where extraordinary competition is experienced. Inventory has an important place in the total assets of manufacturing enterprises. Implementation of effective inventory management policies for this important item is crucial for the future of firms. Firms can meet customer needs more effectively by controlling fewer inventories that they classify according to their importance level. In this study, which is prepared by taking advantage of this point of view, application is presented that applies multicriteria decision-making methods to determine the most important product in terms of inventory management. In the process of determining the product in the most important according to criteria determined, AHP method which is frequently used in the literature is applied for calculation weights of criteria. These weights are used in TOPSIS and VIKOR methods and results of these two methods are compared.Öğe Comparison of AHP-TOPSIS and AHP-VIKOR Methods in Product Selection in terms of Inventory Management(Kırıkkale Üniversitesi, 2019) Kokoç, Melda; Ersöz, SüleymanFirms must develop and implement effective inventory policies thatminimize costs and maximize profits in today's market conditions whereextraordinary competition is experienced. Inventory has an important place inthe total assets of manufacturing enterprises. Implementation of effectiveinventory management policies for this important item is crucial for the futureof firms. Firms can meet customer needs more effectively by controlling fewerinventories that they classify according to their importance level. In thisstudy, which is prepared by taking advantage of this point of view, applicationis presented that applies multi-criteria decision-making methods to determinethe most important product in terms of inventory management. In the process ofdetermining the product in the most important according to criteria determined,AHP method which is frequently used in the literature is applied forcalculation weights of criteria. These weights are used in TOPSIS and VIKORmethods and results of these two methods are compared.Öğe Critical Analysis on the Using of the Entropy in Multicriteria Decision Making Problems Under Interval-Valued Intuitionistic Fuzzy Environment(Gazi Univ, 2022) Kokoç, Melda; Ersöz, SüleymanEntropy, developed to measure information uncertainty, is taken place in the literature as an important concept after adapting to the fuzzy set theory. Fuzzy entropy gives a measure of the uncertainty of the situation, which is considered the average amount of information lost when passing from a classical pattern to the fuzzy pattern. One of the areas where entropy is used is multi-criteria decision making (MCDM) problems. In some of the studies on MCDM problems, entropy is used to calculate weights of criteria or experts, or to rank alternatives. In this study, the compatibility of entropy measures developed for the interval-valued intuitionistic fuzzy (IVIF) environment with MCDM problems is investigated. As a result of the exemplary calculations and discussions, it is seen that that the entropy functions developed for ADSB clusters does not work effectively in MCDM problems due to its theoretical properties.Öğe Denetimsiz Öğrenme İle E-Ticaret Sektöründe Faaliyet Gösteren Bir İşletmede Müşteri Segment Analizi Ve Uygulaması(Kırıkkale Üniversitesi, 2024) Ganioğlu, Beyza; Aktepe, Adnan; Ersöz, Süleyman; Tebrizcik, SemraElektronik ticaretin yaygınlaşması ile birlikte e-ticaret firma sayısında artış olmuş ve rakipler arasında rekabet başlamıştır. İşletmelerin rakip firmalar karşısında başarılı olması açısından müşteri memnuniyetinin günümüzde önemli bir yeri vardır. Müşteri memnuniyeti, müşterilerin aldığı hizmet veya ürün karşısında olumlu geri bildirim sağlamasıdır. Müşterilerin firma memnuniyetini artırması adına müşterilerin beklentilerini doğru analiz ederek müşteri memnuniyetini ve bağlılığını üst düzeye çıkarmak mümkündür. Müşterileri sadık müşteri, kaybetmek üzere olunan müşteriler ve kaybedilen müşteriler olarak kümelere ayırmak mümkündür. Bu çalışmada müşteri profillerini doğru analiz edip sadık müşterilerin sadakatini artırmak, kaybetmek üzere olunan müşterilerin bağlılığını ve memnuniyetini artırmak, kaybedilen müşterileri ise geri kazanmak adına doğru stratejileri geliştirmek amaçlanmıştır. Makalede 28 soruluk anket çalışması 100 farklı müşteri üzerinde uygulanmış olup, müşteriler e-ticaret sektöründe Kendini Örgütleyen Haritalar (KO?H/SOM) yardımıyla müşteriler 4 kümeye ayrılmıştır. Kümelerin özellikleri belirlenerek her bir kümeye özel satış stratejileri geliştirilmiştir. Müşteri kümeleri özelinde geliştirilen stratejiler ile müşterilerin memnuniyeti ve müşteri bağlılıklarını artırarak e-ticaret sitesinin sadık müşteri sayısını artırmak hedeflenmiştir.Öğe Design of a Tracking Welding Robot Automation System for Manufacturing of Steam and Heating Boilers(2018) Ersöz, Süleyman; Türker, Ahmet Kürşad; Aktepe, Adnan; Atabaş, İrfan; Kokoç, MeldaFor satisfying customers companies want to respond to customer requests on time. At the same time, they expect production process to be completed with low cost and low loss. For this reason, the importance of mechanization and automation in production sector has increased. As a result, companies have begun to give more importance to robotic systems, which are the basic components of automation systems. Despite the likelihood of mistakes caused by physiological and mental states of humans, these systems can perform operations precisely without any variability. In this study, an application was carried out for the automation of welding process of industrial type boilers in different sizes and features. For products of which standard measurements or welding operations are difficult to perform manually, a robotic system was proposed in which measurement and welding operations can be performed automatically. In addition, operators are prevented from exposure to gas and light via the proposed system which enables a safer working condition.Öğe ERP Kurulum Sürecinin Tamamlanmasının Ardından Modelleme Çalışmalarına Geçiş(2019) Yontar, Emel; Ersöz, SüleymanSon yıllarda işletmelerin bilgi teknolojisi tabanlı sistemlere yönelimlerinde artış olduğu görülmektedir. Bu ilginin artmasında, bilgi sistemlerinin işletmelere sağladığı faydaların etkili olduğu düşünülmektedir. Bu bağlamda firmaların aradığı ve geniş bir modüle sahip olan bilgi sistemi Kurumsal Kaynak Planlama (Enterprise Resource Planning-ERP) sistemleridir. İşletmelerde, doğru bilgiye hızlı şekilde ulaşarak etkin bir bilgi akışını sağlayan ERP sistemleri kullanımları her geçen gün artmaktadır. ERP sistemleri, işletmelerde veri tabanı olarak kullanılıp entegre bir şekilde bilgi paylaşımlarını koordine eder ve farklı departmanlarda çalışanların bilgilere eş zamanlı ulaşmasını sağlar. Bu noktada ERP sisteminde yer alacak ve bölümler arası koordineyi sağlayacak, ürün kodlamaları ön plana çıkmaktadır. Kurulum aşamasının ardından sistem analizi ile birlikte firma içerisinde ürünleri özelleştirmek yapılması gereken en temel çalışmadır. Bu çalışmada ERP uygulamalarının kullanılması için tarım makine sanayinde yer alan bir firma seçilmiştir. Tarım makine sanayinde yer alan firmaların ürün çeşitliliğinin çok geniş olması, üretim yoğunluğunun mevsimsel ve stok oranlarının düzensiz olması, planlamada yaşanan aksaklıkların verimliliği düşürmesi sebebiyle bu sektör ele alınmıştır ve ürünlere dair karışıklığın giderilmesi, benzerliklerin ortadan kaldırılması istenmiştir. ERP sisteminin bu firmaya uyarlanması noktasında da en temel yapılması gereken çalışma sistem analizinin ardından ürünlerin ERP sistemine uyarlanarak, ürün kodlarının hazırlanması olmuştur. Hammadde, yarı mamul, mamul ve malzemeler karakteristik özellikleri bakımından incelenerek, ürünlere ait spesifik bilgilerin yer aldığı modellenme çalışması yapılmıştır. Yapılan çalışmalar tamamlanmış ve her ürün için proses kartları oluşturulmuştur. Bu çalışma ile tarım makine sanayi sektöründe yer alan ve ERP yazılımı kullanacak olan diğer firmalara ERP kodlama çalışmalarında örnek olunmak istenmiştir.Öğe Evaluation of Profession Predictions for Today and the Future with Machine Learning Methods: Emperical Evidence From Turkey(Gazi Univ, 2023) Karaahmetoglu, Ebru; Ersöz, Süleyman; Türker, Ahmet Kürşat; Ateş, Volkan; İnal, Ali FıratFor the purpose of evaluating present and future trends of professions within the labor market, text mining approach could be an alternative to more traditional approaches such as employer surveys. Specifically, machine learning algorithms are used for making accurate predictions about the future directions of the professions which consequently will influence professional development of labour force. The aim of this study is to investigate the professions of the future and current in Turkey by the application of supervised learning algorithms and clustering methods to various Turkish data including documents belonging to Turkey's institutions. In this study, the popular professions were predicted with an accuracy rate between congruent to 0.81 and congruent to 0.93 thorough various machine learning algorithms. It was discovered that methodologically perceptron and stochastic gradient descent algorithms demonstrated superiority over other algorithms thanks to their intelligence functions. Furthermore, the analysis of current professions in Turkey revealed that the class of Professional occupations, Managers and Technicians and assistant professional members were popular, and according to the analysis of the future, information technology-based occupations will be important. Although limited Turkish data sources for the analysis of future, results with an accuracy of nearly 1 were produced.Öğe FIELD STUDY ON DETERMINING PERFORMANCE EVALUATION CRITERIA IN SUSTAINABLE SUPPLY CHAIN MANAGEMENT(2020) Ersöz, Süleyman; Yontar, EmelThe most important factors for the sustainability of supply chain management areeconomic, social and environmental factors. In order to maintain sustainability in thisfield, companies need to see areas where they can improve by performing performanceevaluation. For this purpose, in this study, it is aimed to determine the criteria to be usedin the performance evaluation of sustainable supply chain management. In this respect,firstly, the performance criteria of supply chain management and reverse supply chainmanagement studied in the literature are examined separately; these main criteria havebeen defined by taking into account economic, social and environmental factors. As aresult of the literature review, 46 sub-criteria are determined which are in line with themain economic, social and environmental criteria. It is planned to make priority rankingof these criteria and to use the criteria which are obtained at a high rate according totheir importance levels in performance evaluation. Representatives and academiciansfrom the sector are asked to score 46 performance evaluation criteria according to theirimportance level. With the findings obtained, it is aimed to determine the criteria of highimportance by performing Pareto Analysis. As a result of the studies carried out, nine newcriteria can be added to the literature and a total of 33 criteria have been determined forperformance evaluation. The criteria that companies can use for performance evaluationin the field of sustainable supply chain management are finalized and it is aimed to gainvalue for the sectors to improve themselves.Öğe Hizmet Kalitesinin Servqual Metodu İle Ölçümü ve Sonuçların Yapısal Esitlik Modelleri İle Analizi: Ögretmen Evi Uygulaması(Kırıkkale Üniversitesi, 2009) Ersöz, Süleyman; Pınarbaşı, Mehmet; Türker, A. Kürşat; Yüzükırmızı, MustafaÖnemi giderek artan hizmet isletmeleri basarılı olmak ve çetin rekabet ortamında ayakta kalabilmek için kaliteli hizmet anlayısına dönmek zorunda kalmaktadır. Kalitesizligin getirecegi yok olma durumu isletmeleri hizmet kalitelerini ölçmeye yönlendirmektedir. Bu çalısmada ögretmen evlerinin hizmet kalitesinin ölçümü ve sonuçların analiz edilmesi için bir model tasarlanmıstır. Hizmet kalitesi ölçüm yöntemi olarak kullanım alanı en yaygın olan SERVQUAL yönteminden, sonuçları destekleyici ve kalitenin düsük oldugu noktalarda yöneticilere yol gösterici olması için de Yapısal Esitlik Modellerinden faydalanılmıstır. Anketlerle toplanan veriler faktör analizleri, güvenilirlik analizleri, anova analizleri ve regresyon analizleri ile test edilmis ve olumlu sonuçlar alınmıstır. Analizlerde SPSS 12.0 ve MS. Office 2007 programları ile Yapısal Esitlik Modeli analizinde AMOS 16 programından faydalanılmıstır.Öğe Improvement of Quality Performance in Mask Production by Feature Selection and Machine Learning Methods and An Application(2024) Tebrizcik, Semra; Ersöz, Süleyman; Aktepe, AdnanWith the development of technology, large databases become more accessible thanks to automation systems that automatically keep data and allow the use of large databases in many areas. Machine learning approaches, a sub-branch of artificial intelligence, are used in making decisions about the process by analyzing the data stored in databases and converting them into information. In this paper, the body production process of the surgical (medical) mask is analyzed. As it is known, surgical masks have become a part of our lives by becoming widespread all over the world with the COVID-19 pandemic. In the surgical mask body production process, using the real data of the production factors, first of all, filtering feature selection methods and analyzes were made and the feature selection method to be used was determined. With the specified feature selection method, the factors affecting the product quality are determined. Secondly, machine learning methods were used to determine the values and value ranges of factors (features) in the production of defect-free products. The performances of the machine learning models established in the second stage were increased by feature selection analysis. In the study, together with the parameter optimizations made to machine learning algorithms, it was seen that the best algorithm to estimate the defective product rate was the Ibk algorithm with 92.3% accuracy, 91.9% F measurement and 93% AUC value. Finally, in line with the decision rules revealed in the study, it was observed that the fabric types used for the upper/middle/lower layers that make up the body part in the mask body production process greatly affect the rates of defective or defect-free products. If the rod apparatus around the nose belongs to class k, it has been determined that many masks are defective. Improvement suggestions were presented according to the application results.Öğe İstatistiksel Veri Analizi ile Çalışma Salonu Memnuniyet Ölçümü Üzerine Bir Uygulama(Kırıkkale Üniversitesi, 2022) Tebrizcik, Semra; Ersöz, Süleyman; Aktepe, Adnan; Uzun, Barancan; Yolbilir, Buğrahan; Güler, Erol ÇağatayBu çalışmada, bir üniversitede öğrencilerin kullanmış oldukları çalışma salonu ergonomik faktörler dikkate alınarak, salonu kullanan öğrencilerin memnuniyeti analiz edilmeye çalışılmaktadır. Araştırmada örneklemi oluşturan öğrencilere anket uygulamasıyla 5’li likert ölçeği kullanılarak sorular hazırlanmış ve çevrimiçi ulaştırılmıştır. Anket soruları çalışma salonunda kullanılan masalar, sandalyeler, lavabolar gibi ortak kullanılan alanlar ve ekipmanlar, güvenlik açısından kamera sistemleri ve güvenliği, teknolojik anlamda yeterliliği, ders çalışmaya uygun sessizliği, ışıklandırmaları, temizliği, özellikle günümüzde önemi artan çalışma salonunun havalandırma sistemi, sıcaklığı ve öğrencilerin oturma alanlarının yeterliliği ve randevu sisteminin kullanılabilirliği koşulları için öğrencilerin memnuniyetlerini sorgulamak üzere 8 soru hazırlanmıştır. Anket verileri SPSS paket programına aktarılıp Çok Değişkenli İstatistiksel Analiz yöntemleri, Faktör Analizi, Korelasyon ve Çoklu Regresyon analizleri yapılarak sonuçlar değerlendirilmiştir. Sonuçlar çalışma salonundaki memnuniyetsizliğin büyük ölçüde teknolojik yetersizlik ve temizlik koşullarından kaynaklandığını ortaya koymaktadır. Analiz sonuçları doğrultusunda ortaya çıkan yetersizlikler ve çözüm yolları çalışma salonu yetkilileriyle değerlendirilerek yapılabilecek iyileştirme önerileri görüşülüp çözümün uygulanması için takvim oluşturulmuştur.Öğe Kalite Fonksiyon Yayılımı Yaklaşımı İle Özel Bir Hastanede Hizmet Kalitesi İyileştirme Üzerine Bir Uygulama(Kırıkkale Üniversitesi, 2018) Aktepe, Adnan; Ersöz, Süleyman; Hayyaoğlu, Ayşe Nur; Şakar, Behiye BesteSağlık sektörünün başlıcaunsuru olan hastanelerin, hastaların ihtiyaçlarını karşılayabilmesi vehastaların bekledikleri kaliteli hizmeti sunabilmesi gerekmektedir.Hastanelerin insanlara sundukları hizmetin kaliteli ve güvenilir olması,verdikleri sağlık hizmetinin ertelenemez özellikte olması açısından önemlidir.Hasta memnuniyeti hastaneler için önemli yer tutmaktadır. Bu nedenle hastalarasunulan hizmetin kalitesinin analiz edilerek önceliklerin tayin edilmesi vebunun devamında iyileştirilmesi gerekmektedir. Sunulan hizmetin kalitesininanaliz edilmesinde kullanılan yöntemlerden biri de Kalite Fonksiyon Yayılımı(KFY)’dır. KFY müşterilerin (hastaların) istek ve beklentilerinin nelerolduğunu belirleyen ve bunlara yönelik işletmelere çeşitli faydalar sağlayanbir tekniktir. Bu çalışmada hastaların hastanede yaşadıkları ergonomiksorunları en aza indirgemek ve aldıkları hizmetin kalitesini arttırmak amaçlanmıştır.Bu amaca ulaşmak için, özel bir hastanede 250 hastaya anket uygulanmıştır.Anket sonuçları dikkate alınarak, hastaların görüşleri SPSS yazılımı aracılığıile analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonucunda hasta isteklerinin önemdereceleri hesaplanmıştır. Hasta isteklerini karşılayabilmek için belirlenenteknik gereksinimlerden en önemli 10 kriter belirlenmiştir. Bu gereksinimlerarasındaki ilişki derecesi ve hasta beklentilerini karşılayabilecek teknikgereksinimler KFY yöntemi ile belirlenmiştir.Öğe Kalite ve Toplam Kalite Yönetimi'nin Üniversite Öğrencileri Arasında Hangi Ölçülerde Tanındığına Yönelik Bir İnceleme(2007) Erbaşı, Ali; Başak, Gülcan; Ersöz, SüleymanTüketicilerin ürünün niteliksel ve niceliksel özelliklerini sorgulamaya başlamasından bu yana kalite, işletmeler için en önemli rekabet etmeni durumuna gelmiştir. Türk toplumunun kalite hareketini başlatıp sürekli gelişim amacına ulaşabilmesi için kalitenin kulaktan duyma bilgilerle değil, bütün ayrıntılarıyla öğrenilmesi gerekmektedir. Kalite kavramının üretim ve hizmet sektörlerinde yeşerip filizlenmesi için, tüm toplumun bilincine yerleştirilmesi zorunluluğu bulunmaktadır. Kalite kavramının insanlara benimsetilmesinde en uygun iklim üniversiteler olmaktadır. Bu çalışmadaki amaç; kalite ve toplam kalite kavramlarının üniversite öğrencileri tarafından ne ölçüde kavranabildiğin! belirlemektir.Öğe Kargo Sektöründe Müşteri Memnuniyeti Endeksinin Yapısal Eşitlik Modellemesi ile Hesaplanması(Kırıkkale Üniversitesi, 2022) Özgül, Esra Nur; Aktepe, Adnan; Ersöz, SüleymanBu çalışmada, yapısal eşitlik modellemesi yaklaşımı ile kargoculuk sektöründe hizmet veren bir firmaya ait müşteri memnuniyet analizini yapmak maksadıyla bir model önerisi geliştirilmiş ve uygulaması yapılmıştır. Analiz için ihtiyaç duyulan veriler önceden hazırlanmış ve toplam iki bölüm 29 sorudan oluşan bir anket aracılığıyla toplanmıştır. Firmaya ait Ankara Bölge Müdürlüğüne bağlı illerde ikamet eden ve kargo şirketinden hizmet alan 580 müşteriye hazırlanan anket yüz yüze görüşülerek uygulanmıştır. Literatür incelenmesi ve uzman görüşüne başvurmak suretiyle 8 adet boyut belirlenmiştir. Belirlenen boyutlar müşteri memnuniyeti, iletişim, bağılık, yeterlilik, zaman yönetimi, süreç yönetimi, imaj ve hizmet sunumudur. İstatistiksel veri analizlerinden sonra doğrulayıcı faktör analizi ve yapısal eşitlik modelleri kurulmuştur. Ayrıca kurulan yapısal eşitlik modelinin standart çözümü incelendiğinde belirlenen boyutlar arasında anlamlı ve olumlu bir ilişki olduğu görülmüştür. Uygulama sonucunda her bir boyut için 100 üzerinden endeks puanı da hesaplanmıştır. Bu hesaplamaya göre boyutların yedi tanesi çok iyi bir tanesi iyi seviyede skor almıştır. Yapılan hesaplamalara göre müşteri memnuniyeti boyutu en yüksek puanı, hizmet sunumu ise en düşük puanı almıştır. TMME başarı cetveline göre en kötü puanı alan hizmet sunumu ve yedinci sırada olan imaj boyutunun geliştirilebilmesi için iyileştirme önerileri getirilmiştir.