Yazar "Güler, Ayşe" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Impact of a planned museum tour on the Primary School students’ attitudes(2011) Güler, AyşeAraştırmada, öğretmenin, müze gezisi öncesinde, müzede ve müze gezisi sonrasında yapılacak etkinlikleri planlayarak programlı bir müze gezisi hazırlamasına yardımcı olacak bir müze eğitim paketi geliştirilmiştir. Bu kapsamda araştırmada, Sanat Etkinlikleri dersi için geliştirilen müze eğitim paketini; uygulamanın, öğrencilerin tutumlarına etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma 2007-2008 eğitimöğretim yılında Ankara ili Şehit Mahmut Özdemir İlköğretim Okulu birinci kademe üçüncü sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Random yoluyla seçilen örneklem gruplarından biri deney grubu (37), diğeri kontrol grubu (38) olarak belirlenmiştir. Veriler tutum ölçeğiyle elde edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde ilişkisiz örneklemler t-testi ile tek faktörlü anova uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda, deney grubu öğrencileri ile kontrol grubu öğrencilerinin tutum düzeyleri arasında, deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuşturÖğe A New Practice Based Research Method in Art Education: A/r/tography The Criticism of the Paintings made for Gershwin’s Rhapsody in Blue(2015) Güler, AyşeCanlılığını sanatçıların, araştırmacıların ve eğitimcilerin yaşantılarıyla sürdüren uygulamaya yönelik bir araştırma yöntemi olan a/r/tografi (sanatçı, araştırmacı, öğretmen etkileşimli araştırma yöntemi) bunun yanında bu kişilerin birbirleriyle etkileşimde bulundukları deneyimleri de yorumlayarak yeni yaşantıları yaratıcı yollarla sunmayı sağlar. Bu bilgiler ışığında farklı bir disiplin olan müziği kendi çalışma alanıma aktararak, resimlerimde yeni bir araştırma metodu olan a/r/tografiyi deneyimledim. Bu kapsamda çalışma, hem araştırmacı ve eğitimci hem de sanatçı olarak (a/r/tographer) aynı kişi tarafından gerçekleştirilmiştir. A/r/tografi kişilerin uygulama sürecini yaşadıkları ve sürecin sonunda anlamın ağır bastığı estetik deneyimlerin tanımlandığı bir araştırma yöntemi olması bakımından da önemlidir. Bilginin, kişinin sezgisel olarak işitme duyusunu geliştirme derecesine etkisinin görülmesinin amaçlandığı bu çalışmada, George Gershwinin Rhapsody in Blue adlı eserinin resmi yapılmıştır. Birinci aşamada Gershwini ve eserini hiç tanımadan sadece sezgi ile eseri belli bir disiplinle dinleyerek resimler yapılmış, ikinci aşamada ise Gershwinin hayatı ve eserleri derinlemesine incelendikten sonra dinlenerek aynı eserin uyandırdığı duygular ile tekrar resim yapılmıştır. İkinci aşamada eser hakkında bilgilendikten sonra yapılan resimler kompozisyon, renk ve biçim yönünden ciddi farklılıklar göstermiştir.Öğe Stress Factors of Women During the COVID-19 Pandemic(2022) Çakmak, Aygen; Özhavzalı, Müzeyyen; Şahin, Hande; Taştan, Nuray; Güler, Ayşe; Belen, Fatıma Zeynep; Akgül, Ceylan SülüThis study aimed to examine the stress factors caused by the COVID-19 pandemic and the social isolation due to this pandemic in women and reveal whether various variables created a difference in stress responses. The study group consisted of 1515 female individuals aged between 18-65 years who voluntarily accepted to participate in the study. The research data were collected using the \"Personal Information Form\" prepared by the researchers, the \"Questionnaire\" including questions about the COVID-19 pandemic process, and the \"Resilience Scale\" adapted to Turkish by Doğan (2015). According to the study results, the pandemic process increased the anxiety level of 82.4% of women, adversely affected the future expectations of 80.9%, and increased the level of unhappiness in 77.5%. The other results of the study show that 63.8% of women felt lonely during this process, anger levels increased in 64.2%, sleep patterns were disturbed in 73.3%, 81.3% of women started to spend more time with their family, and 66.9% felt psychologically weak. Of the participants, 60.3% experienced more domestic conflicts in this process, 65.2% needed more social support, 66.8% needed more psychological support, 70.1% needed more economic support, and 91.4% were more worried about their family members. As a result of the study, it was also revealed that the resilience of the female participants increased with an increase in their age. Concerning educational status, the Resilience Scale mean scores of the women who were high school graduates were higher than those of secondary school, university graduates, and individuals with graduate degrees. The Resilience Scale mean scores of women who indicated their income as higher than their expenses, who lost their jobs due to the pandemic and who had no children were lower. In order to carry out this study, Ethics Committee permission was obtained with the letter dated 10/12/2020 and numbered 2020/13 of Kırıkkale University Non-Interventional Research Ethics Committee.Öğe The Transformative Role of Music in Visual Arts Education: Rediscovering Intercultural and Interdisciplinary Possibilities through A/r/tographic Inquiry(Ani Publishing, 2021) Güler, AyşeA/r/tographic inquiry is an art-based research method widely used abroad; this method has not yet become widespread in our country's undergraduate and graduate arts education. To reinvent the results of my a/r/tographic work, which I conducted by visualising the electroacoustic work Symbolic Gestures by Malaysian composer and academician Valerie Ross in 2017, with this study I invite my students to an a/r/tographic investigation (understanding/interpretation with artist identity). I aim to reveal intercultural and interdisciplinary creative learning experiences for my students with the methods and techniques (theorising/theory with researcher identity) that I discovered while questioning the transformative role of music in my creative process, and re-question my teaching and learning identities (practice with a teacher identity) through artistic practices. This study reveals a 6-week intercultural and interdisciplinary a/r/tographic inquiry in 2018-2019 with 12 undergraduate and 4 graduate students studying research and art. The research data consists of video and audio recordings, photographs, artistic products, student views, observation notes, diaries, and the work named Symbolic Gestures. The data were interpreted with an a/r/tographic inquiry approach. At the end of the research, the transformative role of music in visual arts education has produced significant results in the experiences of knowing, creating, metaphorical thinking, intuitive listening, and seeing in depth in undergraduate and graduate art students. The provocative, transformative, and convertible role of music can be used in learning, creating, and teaching experiences in visual arts education.Öğe ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ŞİDDETE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ(2024) Şahin, Hande; Çakmak, Aygen; Özhavzalı, Müzeyyen; Tastan, Nuray; Güler, Ayşe; Akgül, Ceylan SülüBu araştırma üniversite öğrencilerinin şiddete yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelemesinin amaçlandığı tanımlayıcı tipte bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubunu 926 üniversite öğrencisi oluşturmuştur. Çalışma örneklemini 2021-2022 eğitim yılı bahar döneminde Kırıkkale Üniversitesi’nin on iki fakültesinde öğrenim gören öğrenciler yerleşme puan türlerine göre tabakalandırılarak Hukuk, İslami İlimler, Veterinerlik, Fen Edebiyat ile Güzel Sanatlar Fakültesi'nde öğrenimine devam eden öğrencilerin gönüllü katılımları esas alınarak, beş fakülteden 926 öğrenci oluşturmuştur. Veriler \"Kişisel Bilgi Formu\" ile \"Üniversite Öğrencilerinde Şiddete Yönelik Tutum Ölçeği\" kullanılarak toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistikler, Tek Yönlü ANOVA testi, bağımsız örneklem t testi analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; üniversite öğrencilerinin şiddeti kabul etmeme açısından olumlu tutumlara sahip olduğu, şiddete tanık olmadıklarını belirten öğrenciler ile kadın öğrencilerin şiddeti kabul etmeme açısından puan ortalamalarının ise yüksek olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin şiddete yönelik tutum ölçeğinin şiddetin türleri ve kadına yönelik şiddet alt boyut puan ortalamaları ile toplam ölçek puan ortalamalarında yerleştirme puan türünün, şiddetin farklı boyutları açısından aile yapısının anlamlı bir farklılık oluşturduğu saptanmıştır (p<.05).