Yazar "Karaca, E. Tuğçe" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İlköğretim 4. sınıf matematik programının öğrenme alanları ile matematik öğrenci çalışma kitabındaki soruların zihinsel alanlarının TIMSS’ e göre incelenmesi(2012) Toptaş, Veli; Elkatmış, Metin; Karaca, E. TuğçeTIMSS 4 y ılda bir yapılan, ülkelerin fen ve matematik başarılarını birçok değişken açısından değerlendiren uluslar arası bir araştırmadır. Türkiye 1999 ve 2007 yıllarında 8. Sınıf düzeyinde bu araştırmaya katılmıştır, çalışmaları devam eden TIMSS 2011e ise ilk defa 4. Sınıf düzeyinde de katılacaktır. Bu çalışmada ilköğretim 4. Sınıf matematik öğrenci çalışma kitabında yer alan soruların zihinsel ve öğrenme alanlarına göre incelenmiştir. Çalışmada nitel araştırma yönteminde kullanılan yazılı doküman analiz tekniği kullanılmıştır. Çalışma kitabındaki soruların hem öğrenme alanlarına hem de zihinsel alanlara göre yüzdelik dağılımlarının TIMSS ile büyük oranda farklılıklar gösterdiği görülmektedir.Öğe İLKOKULLARDA YETİŞTİRME PROGRAMI (İYEP) KAPSAMINDAKİ MATEMATİK DERSLERİNİ YÜRÜTEN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ(2019) Toptaş, Veli; Karaca, E. TuğçeİYEP ilkokulların 3. sınıflarına devam eden, önceki eğitim - öğretim yılları içinde çeşitli nedenlerle Türkçe ve matematik dersi öğretim programlarındaki öğrenme alanlarında yer alan ve bu program kapsamında belirlenen kazanımları yeterli düzeyde edinemeyen öğrencilerin bu alanlardaki eksik öğrenmelerinin giderilmesini, psiko-sosyal alanda da desteklenmesini amaçlayan bir tedbir programıdır. Bu çalışmada 2018-2019 öğretim yılında ilk kez uygulanan İYEP programı kapsamında özellikli olarak matematik derslerinin değerlendirilmesi amaçlanmış ve İYEP kapsamında matematik derslerini yürüten sınıf öğretmenlerinin İYEP matematik dersi ve sürecine ilişkin görüşleri incelenmiştir. Araştırma 2018- 2019 bahar döneminin sonunda gerçekleştirilmiş olup katılımcılar Kırıkkale ili merkez ve ilçelerindeki ilkokullarda görev yapan 86 sınıf öğretmenidir. Araştırmanın verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen açık uçlu yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre sınıf öğretmenleri İYEP matematik kazanımlarını ve etkinlik kitabını yeterli ve kapsamlı olarak değerlendirmiş fakat matematik dersleri için ayrılan süreyi yetersiz bulmuştur. Sınıf öğretmenlerinin İYEP’i genel olarak benimsediği ve verimli bulduğu belirtilebilir.Öğe AN OVERVIEW OF COMPUTER SOFTWARE FOR DEVELOPING SPATIAL THINKING SKILLS IN TEACHING GEOMETRY(2017) Toptaş, Veli; Karaca, E. TuğçeTeknolojinin değişmesi ve ilerlemesi insan yaşamının her alanını etkilediği gibi eğitim alanını da etkileyerek ciddi katkılar sağlamıştır. Bu katkıların en belirgin olanlarından biri de şüphesiz bilgisayarların öğrenme öğretme sürecinin içine dâhil edilmesi olmuştur. Genelde teknoloji, matematik eğitimi çalışmalarında faklı amaçlara yönelen değişik dinamik yazılımların kullanım imkânını sunmuştur. Özelde ise geometri kazanımları ile ilgili olarak kullanılan yazılımlardan en popüler olanları GeoGebra, Cabri vb gibi yazılımlardır. Bu yazılımlara ek olarak hem ücretsiz hem de kullanım kolaylığına sahip olan Google SketchUp yazılımı da son yıllarda kullanılmaya başlanmıştır. Geometri başarısında gerekli olduğu düşünülen ve zihinsel yeteneğin bir parçası olarak kabul edilen uzamsal becerilerin önemi birçok araştırmacının üzerinde durduğu bir konudur. Bilgisayar çoğunlukla görsel görüntülerle oynanmasına ortam sağlaması dolayısıyla uzamsal düşünmenin gelişmesine katkı sağlayabilir. Dinamik geometri yazılımlarından GeoGebra, Cabri ve Google SketchUp gibi yazılımların özellikle geometri konularında, uzamsal düşünme becerisinin geliştirilmek istendiği durumlarda oldukça kullanışlı olan bir yazılımdır. Bu nedenle bu çalışmada uzamsal düşünceye katkı sağlayan yazılımlarla ilgili çalışmaların ele alınıp değerlendirilmesi yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, bu yazılımların uzamsal düşünceyi olumlu katkılar sağladığı tespit edilmiştirÖğe Pedagogical materials use of primary grade teachers in mathematics education(2012) Toptaş, Veli; Çelik, Serkan; Karaca, E. TuğçeÖZ.Materyaller hem görsel hem de dokunsal olarak ilgi çekici olmakla birlikte, açık ve somut bir şekilde soyut matematiksel fikirleri temsil ederler.Bu çalışmanın odak noktası ilköğretim matematik programında belirtilen materyallerdir.Bu çalışmada 4. ve 5. Sınıf öğretmenlerinin matematik derslerinde materyal kullanımlarını sorgulamaktır. Çalışmanın verileri kullanımı için izin alınmış bir anket formu ile elde edilmiştir. Çalışmanın katılımcılarını 2011-2012 eğitim öğretim yılında Kırıkkale il merkezindeki 25 ilköğretim okulunda çalışan 137 4. ve 5. Sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Çalışmanın bulguları sınıf öğretmenlerinin materyalleri kullanımları yeterli düzeyde yüksek değildir. Çalışmanın bulgularına dayanarak öneriler sunulmuş ve çalışmanın sınırlılıkları tartışılmıştır.