Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Karaoğlan, Serhat" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 11 / 11
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    A Replication Study of Consumers' Private Label Purchase Intentions
    (University of South Australia, 2022) Karaoğlan, Serhat; Durukan, Tülin
    The primary purpose of the study is to examine variables related to consumers' intention to purchase private label products in Turkey. This research replicates the 2011 private label products study of Wu et al. (2011). The replication study was conducted in order to save time with the questions asked before, to fill theoretical gaps in the original study, and to be able to compare the results obtained a decade ago in Taiwan, to the present day in Turkey. Field research was conducted between December 2019 and February 2020, and 1505 usable surveys were analysed. The direct effects of store image and service quality on brand image and purchase intention, and the indirect effects of mediator variables perceived risk and price awareness on these relations are examined. Also, store type, namely discount, national, and local grocery, was also added to the model. As a result of the analysis, similar findings were obtained only in three out of nine hypotheses with the replicated study. Afterward, moderator variables were added as the discount, national and local stores differed in the model. Factor means in the model are also significantly different to those in Wu et al (2011) regarding store type. © 2022, University of South Australia. All rights reserved.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Antecedents of the Mobile Shopping: A Scale Development and Validation
    (Int Journal Contemporary Economics & Administrative Sciences, 2022) Karaoğlan, Serhat; Durukan, Tülin
    Mobile shopping behavior may differ from traditional online shopping, as it is connected to a mobile device. This study was conducted to research the antecedents of mobile shopping. In this study, an inductive scale development study was conducted for mobile shopping. Thirty-nine items obtained after interviews with 17 consumers were presented to the opinion of 8 experts and were reduced to 34 items. Then, the items were turned into questions during the scale design phase. At this stage, the readability of the questionnaire was evaluated by experts. Therefore, a pilot study was conducted with 30 people. Later, 987 mobile shopping users participated in the purification study, and 34 items were reduced to 19 items. The antecedents of the mobile shopping scale, which comprise price advantage, ease, place advantage, enjoyment, and privacy dimensions, were validated with a new data set of 390 participants. A scale has been developed about mobile shopping, which has become a daily habit of consumers in the age of digitalized marketing through rapidly advancing technology and developments. The scale includes elements that direct consumers to mobile shopping and can be defined as mobile shopping's antecedents.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    BİST Kimya Petrol Plastik Endeksi'ndeki (XKMYA) işletmelerin finansal performanslarının çok kriterli karar verme yöntemleri ile ölçümü
    (Kırıkkale Üniversitesi, 2016) Karaoğlan, Serhat; Şahin, Doç. Serap
    Bir işletmenin finansal performansı, hem işletme hem de işletmenin paydaşları açısından, gelecekte verilecek kararları belirlemek adına önem taşımaktadır. Bu noktada finansal performansın doğru analiz edilmesi de alınacak kararları etkileyebilecek olması adına önemlidir. İşletmelerin finansal performansları analiz edilirken, çok sayıda faktör göz önüne alınmakta ve bu doğrultuda, Çok Kriterli Karar Verme (ÇKKV) yöntemleri finansal performans analizi için uygun birer araç olarak görülmektedir. Bu çalışmada, BİST Kimya, Petrol, Plastik Endeksi'nde (XKMYA) yer alan işletmelerin finansal performansları analiz edilmiş olup, endekste yer alan 24 işletme sıralanmıştır. Bunun için literatürde daha önceden yapılmış olan benzer çalışmaların ışığında, uzman görüşleriyle belirlenmiş olan 4 ana kriter ve 15 alt kriter, AHP yöntemi ile değerlendirilerek kriter ağırlıkları elde edilmiştir. Ardından, işletmelerin performansları, 2015 yılı bilançolarından elde edilen verilere göre, VIKOR, TOPSIS, GRA ve MOORA yöntemleri ile incelenmiş olup sıralanmıştır. Çalışmanın sonucunda, gerçekleştirilen örnek uygulama ile 4 farklı ÇKKV yöntemi karşılaştırılmış olup, bu yöntemlerin finansal performans analizi için kullanılabilirliği irdelenmiştir. Karşılaştırma sonucunda, kullanılan ÇKKV yöntemlerinin, birbirlerine yakın sonuçlar verdiği belirlenmiştir. Yapılan uygulama sayesinde, BİST XKMYA Endeksi'nde yer alan işletmelerin finansal performanslarının karşılaştırılması imkânı doğmuştur.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    DEMATEL ve AHP Yöntemleri İle İşletmelerin Satın Alma Problemine Bütünleşik Bir Yaklaşım, DSLR Kamera Örneği1
    (2016) Karaoğlan, Serhat; Şahin, Serap
    Satın alma kararları işletmeler için büyük önem taşımaktadır. İşletmeler bu kararı verirken, uzman görüşlerinin yanı sıra kendi önceliklerini de göz önüne almaktadırlar. Bu nedenle, hem uzman görüşlerini hem de işletme isteklerini göz önünde bulunduran bir yöntem geliştirme gereği bulunmaktadır. Bu çalışmada, satın alma sürecindeki faktörlerin ağırlıkları ve birbirleri ile ilişkisi DEMATEL (The Decision Making Trial and Evaluation Laboratory) yöntemi ile belirlenmiştir. Ardından, bu faktörlerin işletme için önceliği AHP (Analitik Hiyerarşi Süreci) yöntemi ile değerlendirilmiştir. Oluşturulan algoritma ile hem uzman görüşlerine, hem işletme önceliklerine, hem de satın alınacak teçhizatın teknik özelliklerine dayalı bütünleşik bir seçim yöntemi elde edilmiştir. Önerdiğimiz bu yöntem DSLR kamera satın alacak bir fotoğrafçılık işletmesinde uygulanmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Dijital Pazarlama Çağında Çevrimiçi Alışverişin Fayda ve Risk Algısı
    (2020) Karaoğlan, Serhat; Durukan, Tülin
    Amaç – Bu araştırma, çevrimiçi alışveriş yapan tüketiciler ile alışveriş yapmayanların ve internet kullanımı yüksek yoğunlukta olan tüketiciler ile internet kullanımı düşük yoğunlukta olanların çevrimiçi alışverişte algıladıkları faydalar ve algıladıkları riskler arasında farklılık olup olmadığına bakılması ve çevrimiçi alışverişin algılanan faydası ile çevrimiçi alışverişin algılanan riski arasındaki ilişkinin incelenmesi amacı ile gerçekleştirilmiştir. Yöntem – Araştırma, yüz yüze anket yöntemi ile 448 kişiye yapılmıştır. Araştırmanın ilk bölümü tanımlayıcı sorulardan, ikinci bölümü ise Forsythe vd. (2006) tarafından hazırlanmış olan “Çevrimiçi Alışverişin Algılanan Fayda ve Riskleri” ölçeğinden adapte edilen sorulardan oluşmaktadır. Cronbach Alfa ve Faktör analizlerinin ardından internet kullanımına ve çevrimiçi alışveriş yapma durumuna ayrılan grupların algıladıkları fayda ve risklerinin ortalamaları arasındaki farklar için ttesti, algılanan fayda ile algılanan risk arasındaki ilişkinin incelenmesi için de Pearson korelasyon testi uygulanmıştır. Bulgular – İnternetten alışveriş yapıyor olmanın çevrimiçi alışverişin algılanan faydasını yükselttiği, algılanan riskini ise düşürdüğü tespit edilmiştir. İnternet kullanımı ise algılanan faydaya pozitif yönde etki ederken, yüksek yoğunlukta internet kullananlar ile düşük yoğunlukta internet kullananların algılanan riskleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunamamıştır. Çevrimiçi alışverişin algılanan faydası ve algılanan riski arasında da bir korelasyon tespit edilememiştir. Tartışma – Çevrimiçi alışverişin algılanan faydası ve algılanan riski, internet üzerinden alışveriş yapma eğilimine etki etmektedir. İnternet kullanımının artması, çevrimiçi alışverişin algılanan faydasını arttırmasına rağmen algılanan riskinde anlamlı bir değişikliğe sebep olmaktadır. Çevrimiçi perakendeciler ve diğer satıcıların, güvenlik sertifikaları, ürün değişimi, ödeme güvenliği ve farklı ödeme alternatifleri gibi tüketicilere yönelik riski düşürecek hizmetler sunmaları hem tüketicilerin hem de satıcıların faydasına olacaktır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Dijital pazarlama çağında mobil alışverişin algılanan faydasına ilişkin bir ölçek geliştirme ve uygulama
    (Kırıkkale Üniversitesi, 2020) Karaoğlan, Serhat; Durukan, Tülin
    Teknoloji gelişirken hayatın her alanı gibi pazarlama ve tüketici davranışları da değişmektedir. Değişim, pazarlamanın yeni bir döneme girmesine ve dijital pazarlama çağının yaşanmasına sebep olmuştur. Yeni çağ ile birlikte tüketiciler de dijital kullanıcılar haline gelmekte, akıllı cihazları vasıtasıyla işletmeler ile etkileşime geçebilmekte ve alışveriş yapabilmektedirler. Böylelikle ticaretin yapısında da değişiklikler olmakta ve mobil ticaret önemli bir konu haline gelmektedir. Bu tezde, dijital pazarlama çağı ile ilerleme kaydeden mobil alışverişe ilişkin bir ölçek geliştirme çalışması yapılmıştır. 17 tüketici ile yapılan görüşmelerin ardından elde edilen maddeler 8 uzmanın görüşüne sunulmuştur. Ardından ölçek geliştirmenin basamakları takip edilerek yapılan sadeleştirme çalışmasına 987 mobil alışveriş kullanıcısı tarafından katılım sağlanmış olup 34 madde 19 maddeye düşürülmüştür. Elde edilen 19 madde ile 390 kişilik yeni veri seti ile yapılan analiz sonucunda ölçek doğrulanmıştır. Elde edilen 5 faktörlü mobil alışverişin algılanan faydaları ölçeği; fiyat ve ürün, konfor, yer, haz ve gizlilik faktörlerinden oluşmaktadır. Ölçeğin güvenilirlik ve geçerlilik değerleri kabul edilebilir değerlerin çok üstündedir. Doğrulanan ölçek ile yapılan analizler sonucunda da yüksek düzeyde mobil alışveriş yapan grubun, düşük düzeyde mobil alışveriş yapan gruba göre algıladıkları fayda düzeylerinin daha yüksek olduğu ve algılanan fayda düzeyi yükseldikçe mobil alışverişe devam etme niyetinin yükseldiği görülmüştür.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Gelişmekte Olan Piyasa Ekonomilerinin İhracat Performansının Bulanık AHP ve TOPSIS Yöntemi ile Değerlendirilmesi
    (2018) Işık, Nihat; Engeloğlu, Özgür; Karaoğlan, Serhat
    Bu çalışmada, yükselen piyasa ekonomisi ülkelerinin 2013 yılı ihracat performansı bulanık AHP ve TOPSIS yöntemleri ile ölçülmüş ve analize dâhil olan 22 ülke performanslarına göre sıralanmıştır. AHP yöntemi ile uzman görüşleri alınarak yapılan değerlendirme sonucunda belirlenen ağırlıklara göre, en önemli gösterge olarak yüksek teknoloji ürünlerinin ihracatı (HTECH) ön plana çıkmıştır. TOPSIS yöntemi kullanılarak yapılan analiz sonucunda, HTECH göstergesi en yüksek ülke olan Filipinler belirlenen ağırlıkların da etkisiyle 2013 yılı itibarıyla ihracat performansı en iyi ülke olmuştur. Yine HTECH göstergesi en yüksek 6 ülke aynı zamanda ihracat performansı en iyi 6 ülke olarak sıralanmıştır.Çalışmada Türkiye’nin ise 22 ülke arasında 17. sırada yer aldığı gözlemlenmektedir. 7 göstergenin 6’sında ilk 16 ülke arasında yer alan Türkiye’nin sıralamada bu kadar gerilerde kalmasının başlıca sebebi, en önemli gösterge olarak belirlenen HTECH göstergesinde 20. sırada yer almasıdır. Buna göre, Türkiye’nin ihracat performansının artmasında HTECH ürünlerinin ihracattaki payını artırmaya dönük politikalar uygulanması oldukça önemli olacaktır.
  • [ X ]
    Öğe
    Mobil Alışveriş Uygulamalarına Yönelik Davranışsal Niyetin ve Kullanım Davranışının UTAUT2 Modeli ile İncelenmesi
    (2022) Karaoğlan, Serhat
    Bu çalışmanın amacı Türkiye’de yer alan tüketicilerin mobil alışveriş uygulamalarına yönelik davranışsal niyetlerini, kullanım davranışlarını ve bu davranışları etkileyen faktörleri incelemektedir. Ölçümü yapabilmek amacıyla literatürde sıklıkla kullanılan UTAUT2 (Genişletilmiş Birleşik Teknoloji Kabulü ve Kullanımı Teorisi) modeli temel alınarak bir soru formu hazırlanmıştır. Mobil alışveriş uygulamalarının ücretsiz olması sebebiyle fiyat değeri faktörü hariç tutulmuştur. 2021 yılının ilk çeyreğinde çevrimiçi olarak sunulan soru formundan kolayda örneklem yöntemiyle 604 adet kullanılabilir veri elde edilmiştir. Modeli test etmek için IBM SPSS AMOS programı aracılığıyla Yapısal Eşitlik Modeli uygulanmıştır. Elde edilen bulgulara göre performans beklentisi, çaba beklentisi, hedonik motivasyon ve alışkanlık boyutlarının davranışsal niyet üzerinde, kolaylaştırıcı koşullar, alışkanlık ve davranışsal niyet boyutlarının da kullanım davranışı üzerinde istatistiksel olarak anlamlı etkiye sahip oldukları görülmüştür. Sosyal etki ve kolaylaştırıcı koşullar faktörlerinin davranışsal niyet üzerindeki etkisi ise istatiksel olarak anlamlı bulunmamıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Online Retail Food Shopping During The Covid-19 Pandemic Period
    (Mehmet Akif Ersoy Univ, 2022) Karaoğlan, Serhat; Hamşıoğlu, Ahmet Buğra
    This study was conducted to measure consumer attitudes towards online retail food shopping and the impact of the Covid-19 pandemic on these attitudes. Therefore, data were collected from 390 volunteers through an online survey in the first half of 2021, when the pandemic was intense. Effects of perceived convenience, risk, price advantage, and trust factors on purchase intention were studied. For this, a structural equation model was performed. Then, the moderator effect of pandemic anxiety was examined. Finally, consumers were grouped according to the number and amount of online shopping. The differences between the means of the groups regarding the factors in the model were examined. According to the results, perceived convenience, price advantage, and trust factors have positive and significant on purchase intention; perceived risk factor has a negative and significant effect. It has been found that pandemic anxiety moderates the relationship between risk and price with purchase intention. It is seen that the light online shoppers differ from the moderate and heavy online shoppers in the convenience, risk and trust perception, and purchase intention. Moderate and heavy online shoppers differ only in the trust factor. There was no statistically significant difference between the three groups regarding perceived price advantage and pandemic anxiety.
  • [ X ]
    Öğe
    TÜKETİCİ REZONANSININ SOSYAL MEDYA SİTELERİNDEN SATIN ALMA NİYETİNE ETKİSİ
    (2021) Karaoğlan, Serhat; Çetinkaya, Nur Çağlar; Durukan, Tülin
    Yoğunlaşan rekabet ortamı ticari faaliyetlerinin bir kısmını veya tamamını çevrimiçi ağlararacılığıyla gerçekleştiren işletmelerin tüketici rezonansı oluşturarak, tüketicinin satın almaniyetini, kendi ürün ve hizmetleri lehine değiştirmeye zorlamaktadır. Bu amaçla kullanılansosyal medya, çevrimiçi dijital platformlarda kullanıcıların etkin iletişim sağladıkları, fikiralışverişinde bulundukları ve kendileri veya başkaları tarafından üretilmiş olan içerikleripaylaştıkları web tabanlı ağları ifade etmektedir. Tüketiciler ile yeni nesil iletişim kurmakanalları olan sosyal ağlar ise tüketici rezonansını sağlamada büyük önem taşımaktadır.Ağızdan ağıza etkileşime benzeyen tüketici rezonansı; faydacı değer, hazsal değer, ilişki gücü,benzeşim, güven, normatif etki, kendini gösterme ve bilgi etkisi boyutlarından oluşmaktadır. Bumakalede, tüketici rezonansının tüketicinin satın alma niyeti üzerindeki etkisini ölçmeyeyönelik yüz yüze anket uygulaması şeklinde yapılan bir saha araştırmasına ilişkin veriler vedeğerlendirme sonuçları bulunmaktadır.
  • [ X ]
    Öğe
    Tüketicilerin Organik Gıdaları Satın Alma Niyetine Etki Eden Tasarruf Eğilimi, İnanç ve Çevresel Faktörlerin İncelenmesi
    (2021) Çetinkaya, Nur Çağlar; Durukan, Tülin; Karaoğlan, Serhat
    Bu araştırma tasarruf eğilimi, inanç ve çevresel faktörlerin tüketicilerin satın alma niyetlerine olan etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Organik gıdaların zengin besin içeriği ve besin değerine sahip olmaları nedeniyle endüstriyel gıdalara göre daha sağlıklı olduklarına yönelik inanç araştırmanın organik gıdalara yönelik inanç ve satın alma niyeti arasındaki ilişkinin incelenmesinde etkili olmuştur. Aynı zamanda literatürde çevresel faktörlerin tüketicilerin organik ürünlere yönelik tutumlarına olan etkisini inceleyen çalışmaların varlığı çevresel tutum ve algılanan çevresel etki değişkenlerinin modele eklenerek analiz edilmesini gerektirmiştir. Yapılan analizler sonucunda organik gıdaya ilişkin inancın ve çevresel tutumun organik gıdaya ilişkin tutum ile pozitif yönde anlamlı bir ilişki içinde olduğu görüşmüştür. Tasarruf eğiliminin, algılanan çevresel etki düzeyinin, organik gıdaya ilişkin tutumun ve çevresel tutumun ise organik gıda satın alma niyeti üzerinde etkisi olduğu görülmüştür.

| Kırıkkale Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim