Yazar "Orhan, Rüstem" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe A Study on the Physical Education and Sporting Habits of the Secondary School Students in Turkey(Kırıkkale Üniversitesi, 2016) Orhan, Rüstem; Yoncalık, OğuzhanThis study aims to discover the sporting habits of the secondary school students in Turkey, and their interest in physical education and sport courses, as well as their interest and participation in sporting activities. The population of the study comprises the whole official secondary school students studying in 5th, 6th, 7th and 8th grades in the 2014-2015 academic year. The study utilizes the stratified sampling method, which is a type of purposive sampling, because of the impossibility to reach the entire population. The sampling was conducted in 11 provinces in the Black Sea Region, 5 provinces in the Mediterranean Region, 4 provinces in the Eastern Anatolia, 1 province in the Southeastern Anatolia, 2 provinces in the Central Anatolia, 6 provinces in the Aegean Region, and 4 provinces in the Marmara Region, all covered by a Project titled “The Mobile Youth Center-Young Volunteers” supported by the Turkish Ministry of Youth and Sports. The number of the secondary school students participating in the study on voluntary basis was 1500 in total. A questionnaire developed by the researcher was used to investigate and display the general and sub-objectives of the study. The data obtained from the survey were analyzed using SPSS and Nvivo. The evaluation of the individual indicators of the students in the study was done on the basis of percentage distribution. According to the results, 88% of the students like Physical Education and Sports courses though only 46,7% of them perform sporting activities 1 or two days in a week, and the study also reveals that 64,5 % of the students are not aware of the events and activities of the Ministry of Youth and Sports, and it has been indicated that the 70,6 % of students do not have indoor sports hall in their schools. Findings of the study suggest that secondary school students in Turkey do not gain a sporting habit and a sporting culture.Öğe ALIŞKANLIK(Kırıkkale Üniversitesi, 2017) Orhan, RüstemBu çalışma, “alışkanlık nedir, alışkanlıklar nasıl edinilir, nasıl değiştirilir ve alışkanlıklardan nasıl vazgeçilir” gibi sorular üzerinde durarak, alışkanlıkların genel özelliklerini anlatmaktadır. Yapılan araştırmalar incelendiğinde, bunların birçoğunda alışkanlıklar hakkında detaylı bilgi verilmediği, çalışmaların daha çok bireylerin bir konu hakkındaki tutum ve alışkanlıkları üzerine durdukları sonucu çıkarılmıştır. Alışkanlıklar kişinin karakterini yansıtan yaşam boyu gerçekleştirilen tutum ve davranışlardır. Günlük davranışların yaklaşık yüzde 40’ını oluştururlar. Alışkanlıklar insan davranışları ile doğrudan ilişkilidir ve dolayısıyla sadece eğitim biliminin değil aynı zamanda sosyoloji, ekonomi, psikoloji gibi daha birçok disiplinin ilgi alanına girmektedir.Öğe Oryantiring sporcularının kendi kendine liderlik algıları(Kırıkkale Üniversitesi, 2012) Orhan, Rüstem; Yoncalık, OğuzhanOryantiringde sporcular yarışma bölgesinde belirtilmiş hedeflere (kontrol noktaları) pusula ve harita yardımıyla en kısa sürede ulaşmaya çalışırlar. Oryantiringi benzerlerinden ayıran en önemli unsur sporcuların hedefe doğru koşarken içinde bulundukları arazinin özelliklerini dikkate alarak en doğru kararı en kısa süre içinde vermeleri, bir başka ifade ile atletik kapasitelerine ek olarak mutlaka zihin yeteneklerini kullanmalarıdır.Oryantiring sporunun yukarıda belirtilen özelliklerinden dolayı sporcuların fiziksel, psikolojik ve zihinsel açılardan gelişimlerinin yanında kendi kendilerine karar alabilmelerinde ve kendilerine olan güvenin artmasında da önemli katkısı bulunmaktadır. Özellikle çocukların küçük yaşlarda bu sporu yapmaya başlamaları, onların zekâ gelişimlerinde çok büyük etki yaparak ruhsal ve bedensel olarak sağlıklı bir şekilde büyümelerini sağlayacaktır. Tüm bu özelliklerinden dolayı oryantiring batılı ülkelerde ilköğretim okullarında ders olarak okutulmakta, bir dershane, okul binası, okul bahçesi veya küçük bir park alanı bile oryantiring parkuru olabilmektedir.Bu çalışmada oryantiring sporu ve oryantiring sporcularının kendi kendine liderlik algıları incelenmeye çalışılmıştır. Bu araştırmanın örneklemini 2011'de Nevşehir'de gerçekleştirilen Kapadokya Uluslararası Oryantiring Yarışmasına katılan 274 oryantiring sporcusu, evreni ise Türkiye genelindeki tüm oriyantiring sporcuları oluşturmaktadır.Oryantiring sporcularının kendi kendine liderlik özelliklerini belirlemek amacı ile Houghton ve Neck'in (2002) olusturdukları Kendi Kendine Liderlik Ölçeği'nin (KKLÖ) Doğan ve Şahin (2008) tarafından Türkçe'ye uyarlamış formu kullanılmıştır.Öğe Özel Gereksinimli Bireylerin Fiziksel Aktivite Programlarına Katılımlarını Engelleyen Faktörlerin İncelenmesi(2017) Orhan, RüstemBu araştırma; Özel Gereksinimli (ÖG) bireylerin fiziksel aktivite programlarına katılımlarını engelleyen faktörlerin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Fiziksel aktiviteye katılıma engel olan faktörleri anlamak ve ortadan kaldırmak, bireylerin fiziksel aktiviteye katılımını teşvik ederek etkin müdahaleler tasarlamak için önemlidir. Konu ile ilgili bilimsel çalışmalar, tarih sınırlaması yapılmaksızın literatür taranarak derlenmiştir. Tarama, üç temel kavram ve bunların eşanlamlı kelimeleriyle yapılmıştır. Bu temel kavramlar; fiziksel aktivite, engel (bariyer) ve engelliliktir. Ayrıca, elde edilen çalışmaların kaynakça listeleri taranarak ilgili çalışmalara ulaşılmıştır. Tarama sonucu konu ile ilgili 26 makale, üç tez çalışması tespit edilmiş olup ÖG bireylerle birlikte, bu bireylerin aileleri, bakıcıları, antrenör ve beden eğitimi öğretmenleri ile yapılan çalışmalar araştırmaya dahil edilmiştir. Yurt dışında 27 bilimsel çalışma yapılırken, ülkemizde iki bilimsel çalışma yapıldığı tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda 44 engel belirlenmiş, bu engeller dört alt başlığa ayrılmıştır. Bunlar; kişisel, sosyal, çevresel ve diğer engellerdir. ÖG bireylerin fiziksel aktivite yapmalarını en fazla engelleyen faktörler: Diğer engeller başlığı altında yer alan "ekonomik faktörler" (ulaşım ücreti, ekipman ücreti vb.) 14 çalışmada; çevresel engeller başlığı altında yer alan "ulaşım" engeli 10 çalışmada rapor edilmiştir. Çalışmayla belirlenen engeller ilgili kişi ve kuruluşlar tarafından ortadan kaldırılarak, ÖG bireylerin daha kolay ve verimli olarak fiziksel aktiviteye katılmalarının sağlanabileceği sonucuna ulaşılmıştırÖğe PSİKO-MOTOR VE GELİŞİM KURAMLARI AÇISINDAN SPOR PEDAGOJİSİ(Kırıkkale Üniversitesi, 2018) Orhan, Rüstem; Ayan, SinanÇocukluk ve özellikle de erken çocukluk dönemi insanoğlunun hayatındaki en önemli dönemlerin başında yer alır. Gelişim sürecinin hızlı yaşandığı bu dönemde, çocukların sonraki yaşamlarında önemli rol oynayacak karakter eğitimlerinin temeli atılır, bilişsel geleceklerinin alt yapısı oluşur, çevresini algılamaya başlar, tutum ve duyguları büyük ölçüde gelişir. Bireylerin ileriki hayatlarını doğrudan etkileyen bu dönemin çok iyi yönetilmesi, ailelerin bilinçlendirilmesi ve eğitim-öğretimin buna göre planlanması gerekmekir. Bu çalışmada, spor pedagojisi ile çocukların zihinsel ve fiziksel büyüme süreçlerini kapsayan psiko-motor gelişimleri, Freud’un Psikanalitik Kuramı, Erikson’un Psikososyal Gelişim Kuramı, Piaget’in Bilişsel Gelişim Kuramı, Robert Havighurst’ün Gelişim Kuramı, Arnold Gesell’in Olgunlaşma Kuramı ve Bandura’nın Toplumsal Öğrenme Kuramı incelenmiştir. Çalışmada psiko-motor ve gelişim kuramları üzerinde durulmuş ve bu kuramların spor pedagojisi açısından ele alınarak betimsel bir inceleme yapılmıştır. Spor pedagojisinin bir konusu da çocukların bilişsel ve zihinsel gelişimleri ile ilgilidir. Çalışma sonucunda sporun hayatın içinden hayata hazırlayıcı etkisinin maksimum düzeyde sağlanması için aileler ve okullar başta olmak üzere gerek bakanlık gerekse sportif alanda ön plana çıkmış sporcularımıza büyük görevler düştüğü hususuna tarafımızdan dikkat çekilmiştir.Öğe Türkiye'deki ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi ve spor alışkanlıkları üzerine bir araştırma(Kırıkkale Üniversitesi, 2016) Orhan, Rüstem; Yoncalık, OğuzhanBu çalışmada, Türkiye'deki ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine ilgileri, sportif faaliyetleri izleme, faaliyetlere katılma ve spor yapma alışkanlıklarının incelenip ortaya çıkartılması amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini 2014-2015 eğitim-öğretim yılında resmi ortaokullarda 5., 6., 7. ve 8. sınıflarda öğrenim gören tüm ortaokul öğrencileri oluşturmaktadır. Evrenin tamamına ulaşma imkanı olmadığından amaçlı örneklem türlerinden tabakalı örnekleme yöntemi kullanılarak, T.C. Gençlik ve Spor Bakanlığı (GSB) tarafından desteklenen "Mobil Gençlik Merkezi - Genç Gönüllüler Hareketi" projesine dahil olan Karadeniz Bölgesi'nden 11 il, Akdeniz Bölgesi'nden 5 il, Doğu Anadolu Bölgesi'nden 4 il, Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nden 1 il, İç Anadolu Bölgesi'nden 2 il, Ege Bölgesi'nden 6 il, Marmara Bölgesi'nden ise 4 ilden öğrenci seçme yoluyla örnekleme gidilmiştir. Bu araştırmaya gönüllü olarak 1500 ortaokul öğrencisi katılmıştır. Bu çalışmadaki genel ve alt amaçların incelenip ortaya çıkartılması için araştırmacı tarafından geliştirilen anket kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler, araştırmanın amaçları doğrultusunda SPSS ve Nvivo programlarında analiz edilmiştir. Araştırma kapsamına giren ortaokul öğrencilerinin kişisel göstergelerinin değerlendirilmesinde yüzde dağılımları esas alınmıştır. Yapılan analizler sonucu ortaokul öğrencilerinin %88'sinin Beden Eğitimi ve Spor dersini sevdiği, %46,7'sinin haftada sadece 1-2 gün spor yaptığı, %64,5'inin GSB'nin faaliyetlerinden haberdar olmadığı ve %70,6'sının kapalı spor salonu bulunmayan ortaokullarda öğrenim gördükleri tespit edilmiştir. Elde edilen bulgulardan, ortaokul öğrencilerinin spor yapma alışkanlığı kazanmadığı, spor kültürlerinin gelişmediği ve GSB'nin program ve faaliyetlerinden haberdar olmadıkları gözlemlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Spor Alışkanlığı, Ortaokul Öğrencileri, Gençlik ve Spor Bakanlığı, Spor Kültürü, Beden Eğitimi ve Spor