Yazar "Selvitopu, Abdullah" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Eğitim Bilimleri Alanı Bilimsel Yayın Performansı: G-20 Ülkeleri Ve Türkiye(2018) Selvitopu, Abdullah; Kaya, Metin; Taş, AliBu çalışmanın amacı, Türkiye ve diğer G-20 ülkelerinin eğitimbilimleri alanındaki bilimsel yayın performansını bibliyometrik verilerışığında karşılaştırmalı olarak incelemektir. Çalışma durum çalışmasıdeseninde tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Türkiye vediğer G-20 ülkeleri oluşturmaktadır. Çalışmada eğitim bilimaraştırmalarına ait bibliyometrik değişkenlere ilişkin veriler, SCImago veULAKBİM veri tabanlarında sunulan istatistiksel raporlardan eldeedilmiştir. Veriler, doküman analizi tekniğiyle irdelenmiştir. Araştırmabulgularına göre 2012 yılından bu yana eğitim bilim alanında üretilenyayın sayısı,G-20 ülkelerinin büyük çoğunluğunda ciddi düzeydeartmıştır. Diğer yandan atıf yapılabilir doküman sayısı değişkeninde detablo çok farklı değildir. Türkiye, toplam doküman ve atıf yapılabilirdoküman sayısı değişkenlerinde ilk on ülke arasında bulunmaktadır.Toplam atıf sayıları ve atıf oranları dikkate alındığında ise Türkiye ve G-20 ülkelerinin sıralamalarının oldukça farklılaştığı gözlenmiştir. Türkiyeilk üç göstergede üst kategoride yer alırken, atıf oranında son 5 yılortalamalarının altında kalarak son sıralarda yer almıştır. Eğitim bilimalanında ülkelerin h-endeks ve etki faktörü değerlerinin önemli düzeydefarklılaştığı ve söz konusu değişkenlerde belirli ülkelerin açık araüstünlüğü dikkat çekmektedir. Genel olarak değerlendirildiğindeTürkiye, yayın sayısı, atıf sayısı ve atıf yapılabilir yayın sayısıçerçevesinde görece iyi düzeyde iken, atıf oranı, h-endeksi ve etki faktörüaçısından alt sıralarda bulunmaktadır. Bu durum doküman ve atıf sayısı gibi nicel değişkenlerdeki başarının atıf oranı, h-endeksi ve etki faktörügibi nitel göstergelere yansımadığını göstermektedir.Öğe Lise Öğretmenlerinin İş Doyumu ve Mesleki Motivasyon Düzeylerinin İncelenmesi(2020) Taş, Ali; Selvitopu, AbdullahBu çalışmanın amacı lise öğretmenlerinin mesleki motivasyonlarının iş doyum düzeylerini yordayıcılığını ve öğretmenlerin iş doyumu ve motivasyon düzeylerinin bazı demografik özelliklere göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemektir. Betimsel tarama modelinde olan araştırmanın evrenini Ankara ili Altındağ ve Mamak ilçelerindeki liselerde 2016-2017 eğitimöğretim yılında görev yapan lise öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise Altındağ ve Mamak ilçelerinde bulunan liselerde görev yapan lise öğretmenlerinden tesadüfî örnekleme yöntemi ile seçilen 290 öğretmenden oluşmaktadır. Veriler, “Kişisel Bilgi Formu” “Minnesota İş Doyum Ölçeği” ve “Motivasyon Ölçeği” ile toplanmıştır. Verilerin analizinde t-testi, ANOVA, Pearson Korelasyon ve aşamalı çoklu regresyon teknikleri kullanılmıştır. Analizler sonucunda elde edilen bulgulara göre, öğretmenlerin iş doyum düzeyleri cinsiyetlerine göre anlamlı farklılık göstermezken, yaşlarına, kıdemlerine ve lisans mezuniyetlerine göre anlamlı bir farklılık göstermektedir. Öğretmenlerin mesleki motivasyon düzeyleri cinsiyetlerine ve kıdemlerine göre anlamlı farklılık göstermezken, yaşlarına ve lisans mezuniyetlerine göre anlamlı bir farklılık göstermektedir. Lise öğretmenlerinin mesleki motivasyon alt boyutlarının iş doyumu düzeylerini yordadığı belirlenmiştir.Öğe Meslek lisesi öğrencilerinin okul terk nedenleri(2013) Taş, Ali; Selvitopu, Abdullah; Bora, Veysel; Demirkaya, YusufBu çalışmada, devam ettikleri mesleki eğitim programını tamamlamadan okulu terk etmiş bireylerin, okulu terk nedenlerini belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaca ulaşmak için kartopu örnekleme yöntemi kullanılarak okulu terk etmiş 19 katılımcıya ulaşılmış ve görüşmeler gönüllülük esasına dayanarak gerçekleştirilmiştir. Çalışma kapsamında veriler, yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Veri analizinde tümevarımcı içerik analiz yöntemi kullanılmıştır. Bulgular, okulu terk nedenlerinin; okul, çevre, aile ve birey kaynaklı olduğunu göstermektedir. Çoğu ailenin, çocuklarına maddi manevi her yönden destek olduğu ancak bazı ailelerin maddi anlamda gerekli düzeyde destek sağlayamadıkları tespit edilmiştir. Öğretmen ve akranların tutum ve davranışlarının okul terk riski olan öğrenciler üzerinde önemli etkisi vardır. Okulu terk eden bireylerin çoğu, okula dönmeyi hiç düşünmemişlerdir. Katılımcıların büyük çoğunluğu okuldaki rehberlik servisiyle görüşmeyi gerekli bulmamıştır. Sonuç olarak, okulu terk etmek bireysel ve toplumsal yönden büyük kayıplara neden olan önemli bir sorundur ve bu sorunun önlenmesi amacıyla çeşitli tedbirler alınmalıdır.Öğe Ortaöğretim Öğrencilerine Kazandırılması Gereken Değerlere İlişkin Velilerin Okuldan Beklentileri(2015) Selvitopu, Abdullah; Bora, Veysel; Taş, AliBu çalışmada amaç, ortaöğretim öğrencilerine kazandırılması gereken değerlere ilişkin velilerin okuldan beklentilerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda fenomenolojik desende tasarlanan çalışmanın verileri, yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Çalışma kapsamında 17 katılımcı ile görüşme gerçekleştirilmiştir. Veri analizinde, tümevarımcı içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Bulgulara göre, veliler, okulun çocuklarına insani, milli ve manevi değerleri kazandırmasını beklemektedirler. Çoğu veliye göre, okul, değer kazandırma bağlamında beklentileri karşılamamaktadır. Veliler çocuklarına değer kazandırabilmek için, onlara öğüt vermeye ve örnek olmaya çalışmaktadırlar. Ayrıca veliler, günümüzde öğrencilerin toplumdan soyutlanmış, bencil ve maddeci olduklarını ve bunun nedeni olarak da en çok; medya ve teknoloji alanında meydana gelen gelişmelere vurgu yapmışlardırÖğe Reasons for Dropout for Vocational High School Students(Edam, 2013) Tas, Ali; Selvitopu, Abdullah; Bora, Veysel; Demirkaya, YusufThis study aimed to determine the reasons for dropout for persons who have not completed vocational education programme and left school without a diploma. By using snowball sampling method, 19 persons, willing to participate in the study, were reached. Data were obtained by semi structured interview forms. In data analysis process, inductive content analysis method was used. Findings show that reasons for dropout can be divided into four categories as "individual", "school", "family" and "neighborhood based". Most of the families supported their children but some couldn't due to low socio-economic status. Attitudes and behaviors of teachers, peers and school administration have major effects on students who are at dropout risk. Most of the participants have never thought of returning back to school. And also, most of the participants did not find it necessary to talk with psychological guidance and counseling services. It is known that dropping out causes lots of problems socially and individually so some precautions should be taken to prevent it.