Yazar "Taş, Ali" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 13 / 13
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Educational Problems of Migrants, Refugees and Asylum Seekers in Turkey(Kırıkkale Üniversitesi, 2023) Fidan, Mutlu Sadık; Taş, AliAnadolu çok eski zamanlardan beri insanoğlunun kitlesel ya da bireysel hareketleriyle karşılaşmış bir coğrafyadır. Ancak 2011 yılından itibaren Afganistan, İran, Irak, Suriye’de başlayan siyasi istikrarsızlık ve iç karışıklıklardan dolayı Türkiye’ye olan göç akınında önemli oranda bir artış olmuştur. Türkiye’deki Suriyeli göçmenlerin göz ardı edilemeyecek bir kısmının okul çağında olması konunun artarak devam eden önemini ortaya çıkarmaktadır. Bu araştırmada, Türkiye’nin geleceği için büyük önem arz eden göçmen nüfusun eğitimi konusunda yaşanan sorunların detaylı olarak ortaya konması hedeflenmiştir. Alanyazın taraması olarak yapılan bu çalışmada ülkemizde bulunan okul çağındaki Suriyeli sığınmacı, mülteci ve göçmenlerin eğitimine yönelik araştırmalar taranarak konuyla ilgili çözülmesi gereken problemlerin ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırmada 2011 yılından günümüze ülkemizdeki göçmen çocukların eğitimine dönük yapılan araştırmalar taranarak bir durum tespiti yapılmıştır. Göçmen öğrencilerin eğitim süreçlerinde yaşamış oldukları sorunlar, eğitim politikalarına yönelik sorunlar, dil-iletişim sorunu, eğitime erişimi engelleyen faktörler, okul dışı sorunlar, kültürel sorunlar olarak belirlenmiştir.Öğe Eğitim Bilimleri Alanı Bilimsel Yayın Performansı: G-20 Ülkeleri Ve Türkiye(2018) Selvitopu, Abdullah; Kaya, Metin; Taş, AliBu çalışmanın amacı, Türkiye ve diğer G-20 ülkelerinin eğitimbilimleri alanındaki bilimsel yayın performansını bibliyometrik verilerışığında karşılaştırmalı olarak incelemektir. Çalışma durum çalışmasıdeseninde tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Türkiye vediğer G-20 ülkeleri oluşturmaktadır. Çalışmada eğitim bilimaraştırmalarına ait bibliyometrik değişkenlere ilişkin veriler, SCImago veULAKBİM veri tabanlarında sunulan istatistiksel raporlardan eldeedilmiştir. Veriler, doküman analizi tekniğiyle irdelenmiştir. Araştırmabulgularına göre 2012 yılından bu yana eğitim bilim alanında üretilenyayın sayısı,G-20 ülkelerinin büyük çoğunluğunda ciddi düzeydeartmıştır. Diğer yandan atıf yapılabilir doküman sayısı değişkeninde detablo çok farklı değildir. Türkiye, toplam doküman ve atıf yapılabilirdoküman sayısı değişkenlerinde ilk on ülke arasında bulunmaktadır.Toplam atıf sayıları ve atıf oranları dikkate alındığında ise Türkiye ve G-20 ülkelerinin sıralamalarının oldukça farklılaştığı gözlenmiştir. Türkiyeilk üç göstergede üst kategoride yer alırken, atıf oranında son 5 yılortalamalarının altında kalarak son sıralarda yer almıştır. Eğitim bilimalanında ülkelerin h-endeks ve etki faktörü değerlerinin önemli düzeydefarklılaştığı ve söz konusu değişkenlerde belirli ülkelerin açık araüstünlüğü dikkat çekmektedir. Genel olarak değerlendirildiğindeTürkiye, yayın sayısı, atıf sayısı ve atıf yapılabilir yayın sayısıçerçevesinde görece iyi düzeyde iken, atıf oranı, h-endeksi ve etki faktörüaçısından alt sıralarda bulunmaktadır. Bu durum doküman ve atıf sayısı gibi nicel değişkenlerdeki başarının atıf oranı, h-endeksi ve etki faktörügibi nitel göstergelere yansımadığını göstermektedir.Öğe Justice in the Classroom: Evaluation of Teacher Behaviors According to Students' Perceptions(Ani Yayincilik, 2012) Tomul, Ekber; Çelik, Kazım; Taş, AliProblem Statement: In Turkey, students' perceptions about teachers' discrimination and justice behaviors and their effects on teacher-student relations have not been extensively studied. Within educational contexts, especially in justice literature, there is a lack of research about the perceptions of teacher candidates, as well as about teachers' and students' abilities to form a common meaning for symbols, values, and behaviors in order to better understand teacher-student relations, to know the process of forming relations, and to better train teachers. Purpose of the Study: This study aims to define students' perceptions about teachers' discrimination and justice behaviors. For that purpose, the relation between perceived causes of discrimination and justice was measured in terms of students' socio-economic status and gender. Method: Data were obtained from the students attending the Education Faculty of Mehmet Akif Ersoy, Pamukkale, Sinop, Ondokuz May's, and Siirt Universities in Turkey. The study group consisted of 1,092 participants, comprising 61.17% girls and 38.83% boys. Data were analysed with correlation and t-test statistical techniques. Analysed data were presented with arithmetic means and percentages. Results: In general, students perceive that teachers discriminate due to socio-economic status. Data show that while 28.3% of students claim teachers do not discriminate based on socio-economic status, 71.7% say they do. Most students think that teachers behave unfairly in both distributing instruments, grades, punishment, rewards, and the like, and in their relations with some students. In this study, it was found that there is a negative correlation between students' perceptions of a teacher's relational justice behaviors and socio-economic status; thus, a student's socio-economic status can be an important variable in the perception of discrimination and justice. When a student perceives that s/he has been discriminated because of socio-economic status, the student thinks that teachers are unfair in their relations with students. When students think that teachers discriminate because of socioeconomic reasons, they are also of the opinion that teachers are unfair in their distributive and relational roles. Conclusions and Recommendations: Consequently, most students think that teachers' attitudes and behaviors in the classroom are unfair. They also think that this discrimination has a high correlation with students' socio-economic status. There is a strong relation between students' socioeconomic status and students' perceptions of discrimination and justice. Teachers may have more successful relationships with their students by ascertaining their socio-economic status. To overcome the prejudiced perceptions of students, teachers should always be fair and sincere in their affairs and also in evaluation processes.Öğe KIZ ÇOCUKLARININ ORTAÖĞRETİME GÖNDERİLMEME NEDENLERİ(Kırıkkale Üniversitesi, 2017) Bora, Veysel; Taş, AliBu çalışma, kız çocuklarının ortaöğretime gönderilmeme nedenlerini belirlemeyi amaçlamaktadır.Araştırmanın çalışma grubunu; Urfa İl merkezi ile ilçelerine bağlı köylerdekızlarını ortaöğretime göndermeyen 46 veli oluşturmaktadır. Veriler, yarı yapılandırılmışgörüşme tekniği ve ses kayıt cihazı kullanılarak toplanmıştır. Veriler içerik analizi yöntemiyleçözümlenmiştir. Kız çocuklarının ortaöğretime gönderilmemesinde; ailelerin ekonomikdurumlarının, okullarda uygulanan karma eğitimin, kılık kıyafet uygulamasının vekız çocuklarına biçilmiş toplumsal rollerin etkili olduğu bulunmuştur.Öğe Lise Öğretmenlerinin İş Doyumu ve Mesleki Motivasyon Düzeylerinin İncelenmesi(2020) Taş, Ali; Selvitopu, AbdullahBu çalışmanın amacı lise öğretmenlerinin mesleki motivasyonlarının iş doyum düzeylerini yordayıcılığını ve öğretmenlerin iş doyumu ve motivasyon düzeylerinin bazı demografik özelliklere göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemektir. Betimsel tarama modelinde olan araştırmanın evrenini Ankara ili Altındağ ve Mamak ilçelerindeki liselerde 2016-2017 eğitimöğretim yılında görev yapan lise öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise Altındağ ve Mamak ilçelerinde bulunan liselerde görev yapan lise öğretmenlerinden tesadüfî örnekleme yöntemi ile seçilen 290 öğretmenden oluşmaktadır. Veriler, “Kişisel Bilgi Formu” “Minnesota İş Doyum Ölçeği” ve “Motivasyon Ölçeği” ile toplanmıştır. Verilerin analizinde t-testi, ANOVA, Pearson Korelasyon ve aşamalı çoklu regresyon teknikleri kullanılmıştır. Analizler sonucunda elde edilen bulgulara göre, öğretmenlerin iş doyum düzeyleri cinsiyetlerine göre anlamlı farklılık göstermezken, yaşlarına, kıdemlerine ve lisans mezuniyetlerine göre anlamlı bir farklılık göstermektedir. Öğretmenlerin mesleki motivasyon düzeyleri cinsiyetlerine ve kıdemlerine göre anlamlı farklılık göstermezken, yaşlarına ve lisans mezuniyetlerine göre anlamlı bir farklılık göstermektedir. Lise öğretmenlerinin mesleki motivasyon alt boyutlarının iş doyumu düzeylerini yordadığı belirlenmiştir.Öğe Meslek lisesi öğrencilerinin okul terk nedenleri(2013) Taş, Ali; Selvitopu, Abdullah; Bora, Veysel; Demirkaya, YusufBu çalışmada, devam ettikleri mesleki eğitim programını tamamlamadan okulu terk etmiş bireylerin, okulu terk nedenlerini belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaca ulaşmak için kartopu örnekleme yöntemi kullanılarak okulu terk etmiş 19 katılımcıya ulaşılmış ve görüşmeler gönüllülük esasına dayanarak gerçekleştirilmiştir. Çalışma kapsamında veriler, yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Veri analizinde tümevarımcı içerik analiz yöntemi kullanılmıştır. Bulgular, okulu terk nedenlerinin; okul, çevre, aile ve birey kaynaklı olduğunu göstermektedir. Çoğu ailenin, çocuklarına maddi manevi her yönden destek olduğu ancak bazı ailelerin maddi anlamda gerekli düzeyde destek sağlayamadıkları tespit edilmiştir. Öğretmen ve akranların tutum ve davranışlarının okul terk riski olan öğrenciler üzerinde önemli etkisi vardır. Okulu terk eden bireylerin çoğu, okula dönmeyi hiç düşünmemişlerdir. Katılımcıların büyük çoğunluğu okuldaki rehberlik servisiyle görüşmeyi gerekli bulmamıştır. Sonuç olarak, okulu terk etmek bireysel ve toplumsal yönden büyük kayıplara neden olan önemli bir sorundur ve bu sorunun önlenmesi amacıyla çeşitli tedbirler alınmalıdır.Öğe MİLLİ EĞİTİM BAKANLARININ EĞİTİM FAALİYETLERİ (1999-2016)(Kırıkkale Üniversitesi, 2017) Cankar, Bilgin; Taş, AliBu çalışmada; 1999 yılından 2016 yılına kadar Milli Eğitim Bakanlarının eğitim faaliyetlerinin neler olduğunun belirlenmesi amaçlanmıştır. Literatür tarama yöntemi kullanılarak 1999 yılında iktidarda olan 57. Koalisyon Hükümeti Milli Eğitim Bakanı Metin Bostancı’dan başlanılarak AK PARTİ’nin kurduğu 64. Hükümetin Milli Eğitim Bakanı Nabi AVCI dâhil 7 Bakanın eğitim faaliyetleri incelenmiştir. Yapılan incelemede; koalisyon partileri ile tek parti arasında eğitim açısından görüş farklılıkları olabildiği gibi aynı parti tarafından kurulan hükümetlerin Milli Eğitim Bakanları arasında da farklı uygulamaların olduğu tespit edilmiştir.Öğe Öğretmen Motivasyonunu Etkileyen Faktörlere İlişkin Yönetici Ve Öğretmen Görüşleri Üzerine Karşılaştırmamalı Bir İnceleme(2018) Köse, Esra Karabağ; Taş, Ali; Küçükçene, Mehmet; Karataş, ErdemBu araştırmada, okullarda öğretmen motivasyonunu etkileyen faktörleri, özellikle son dönem eğitim politikalarının da etkileri bağlamında ve yönetici öğretmen bakış açılarıyla karılaştırmalı olarak incelemek amaçlanmıştır. Araştırma, görüşme tekniğinin kullanıldığı nitel bir olgu bilim çalışması olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın katılımcılarını, 10 okul yöneticisi ve 10 öğretmen oluşturmaktadır. Yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla elde edilen araştırma verileri, içerik analizi ve betimsel analiz kullanılarak incelenmiştir. Araştırma sonuçları öğretmen motivasyonunun; okul içi ve velilerle ilgili faktörlerin yanı sıra, FATİH Projesi, 12 yıllık zorunlu eğitim sistemi, müfredat çalışmaları gibi genel politikalardan ve eğitim politikalarındaki istikrarsızlıktan etkilendiğini, ayrıca öğretmen ve yöneticilerin motivasyonla ilgili görüşleri arasında önemli farklılıklar olduğunu göstermektedir. Öğretmen motivasyonu ile ilgili olarak, öğretmenler içsel motivasyon unsurlarını vurgularken okul yöneticileri dışsal motivasyon unsurlarını vurgulamaktadır.Öğe Ortaöğretim Öğrencilerine Kazandırılması Gereken Değerlere İlişkin Velilerin Okuldan Beklentileri(2015) Selvitopu, Abdullah; Bora, Veysel; Taş, AliBu çalışmada amaç, ortaöğretim öğrencilerine kazandırılması gereken değerlere ilişkin velilerin okuldan beklentilerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda fenomenolojik desende tasarlanan çalışmanın verileri, yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Çalışma kapsamında 17 katılımcı ile görüşme gerçekleştirilmiştir. Veri analizinde, tümevarımcı içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Bulgulara göre, veliler, okulun çocuklarına insani, milli ve manevi değerleri kazandırmasını beklemektedirler. Çoğu veliye göre, okul, değer kazandırma bağlamında beklentileri karşılamamaktadır. Veliler çocuklarına değer kazandırabilmek için, onlara öğüt vermeye ve örnek olmaya çalışmaktadırlar. Ayrıca veliler, günümüzde öğrencilerin toplumdan soyutlanmış, bencil ve maddeci olduklarını ve bunun nedeni olarak da en çok; medya ve teknoloji alanında meydana gelen gelişmelere vurgu yapmışlardırÖğe Üniversite Bölüm Başkanları ve Araştırma Görevlilerinin Değer Tercihlerinin Karşılaştırması (SDÜ ve MAKÜ Örneği)(2014) Önder, Emine; Taş, AliAraştırmada, bölüm başkanları ve araştırma görevlilerinin bireysel değerlere ilişkin algılarını tespit etmek amaçlanmıştır. Bu amaç kapsamında, "Değerler, Suç Anlayışı ve Ahlaki Hüküm Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, SDÜ ve MAKÜ'de görev yapan 97 bölüm başkanı ile 183 araştırma görevlisinden oluşmaktadır. Katılımcıların değer tercih algıları T-Testi ve Mann Whitney U-Testi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, bireysel değerlerin bölüm başkanlarında ahlaki, estetik, ekonomik, dini, bilimsel, sosyal ve siyasi, araştırma görevlilerinde ise siyasi, sosyal, bilimsel, dini, ekonomik, estetik ve ahlaki şeklinde sıralandığı anlaşılmıştır. Görev türüne göre, ahlaki değere ilişkin algılar arasında anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir. Cinsiyette göre bölüm başkanlarının estetik, araştırma görevlilerinin siyasi ve estetik değer algılarının farklılaştığı ve bayan bölüm başkanları ile bayan araştırma görevlilerinin söz konusu değerleri daha üst düzeyde benimsedikleri anlaşılmıştır. Bölüm başkanlarının ve araştırma görevlilerinin bireysel değer algıları, görev yapılan üniversiteye ve yaşlarına göre farklılaşmamaktadır.Öğe Üniversite Öğrencilerinin Örgütsel İmaj Algıları(2018) Taş, Ali; Karataş, Erdem; Küçükçene, MehmetBu araştırmanın amacı, öğrencilerin öğrenim gördükleri üniversitenin örgütsel imajına ilişkin algılarını çeşitlideğişkenler açısından belirlemektir. Araştırma, betimsel tarama modelindedir. Araştırma örneklemini, 2016-2017öğretim yılında Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim görmekte olan 526 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırmada verileri toplamak amacıyla, Polat (2011) tarafından Türkçe’ye uyarlanarak geliştirilen “Örgütsel İmajÖlçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın verileri tanımlayıcı istatistik ve parametrik testlerle analiz edilmiştir.Araştırmanın bulgularına göre, öğrencilere göre üniversitenin algılanan örgütsel imajı “orta” düzeydedir.Öğrencilerin örgütsel imaj algılarının barınma-beslenme, sosyal ortam, kalite, genel görünüm-alt yapı ve programimajı boyutlarında “orta” düzeyde, spor ve eğlence imajı boyutlarında ise “düşük” düzeyde olduğu tespitedilmiştir. Öğrencilerin öğrenim gördükleri üniversitenin örgütsel imajına ilişkin algı düzeylerinin cinsiyet, sınıf,bölüm, üniversite tercih sırası ve aile gelir durumu değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar gösterdiğibelirlenmiştir.Öğe Validity and Reliability Study of Teacher Professional Motivation Scale: A Comparison of Online and Paper-Pencil Administration(Dergipark Akad, 2021) Karabağ Köse, Esra; Karataş, Erdem; Küçükçene, Mehmet; Taş, AliThe study aims to develop a valid and reliable measurement tool that evaluates the motivational dynamics of teaching within its unique conditions, and that can be used to determine the levels of teachers' professional motivation. A total of 1054 primary, secondary, and high school teachers at three different stages were included in the study. In the final stage of the process, the confirmatory factor analysis data were collected through the online administration. The findings of the research have indicated that Teacher Professional Motivation Scale consists of four sub-dimensions as inschool factors, out-of-school factors, professional development and respectability, and physical facilities. The results of the confirmatory factor analysis revealed that the four-factor structure of the scale showed acceptable agreement. The factor structure of the paper-pencil administration was also confirmed by the online administration. The internal reliability coefficients of the sub-scales are above acceptable limits for both for paper-pencil administration and online administration. As a result, the study shows strong evidence that both the paper-pencil form and the online form of the scale are a valid and reliable assessment tool that can be used to evaluate teacher motivation in schools.Öğe X VE Y KUŞAĞI ÖĞRETMENLERİN KULLANDIKLARI MOTİVASYON TÜR VE ARAÇLARI(Kırıkkale Üniversitesi, 2021) Şanlı, Merve; Taş, AliBu çalışmanın amacı X ve Y kuşağındaki öğretmenlerin Z kuşağındaki öğrencilerini motive ederken kullandıkları motivasyon araç ve türlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubu, Kırıkkale il merkezindeki 30 ortaokul öğretmeninden oluşturmaktadır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Veriler içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Öğretmenlerin kuşak farkı olmaksızın çoğunlukla motivasyon türü olarak sosyal motivasyonu, motivasyon aracı olarak da psiko-sosyal motivasyon araçları ile örgütsel ve yönetsel motivasyon araçlarını tercih ettiği sonucuna ulaşılmıştır.