Yazar "Yeşilyurt, Murat Kadir" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe A Study Toward Analyzing the Energy, Exergy and Sustainability Index Based on Performance and Exhaust Emission Characteristics of a Spark-Ignition Engine Fuelled with the Binary Blends of Gasoline and Methanol or Ethanol(Kırıkkale Üniversitesi, 2020) Doğan, Battal; Yeşilyurt, Murat Kadir; Erol, Derviş; Çakmak, AbdülvahapIn this study, engine performance and exhaust emission tests were performed using pure gasoline and volumetrically 10% ethanol-C2 or methanol-C1/gasoline blends (G100, E10, and M10) fuels in a single-cylinder, four-stroke, water-cooled, spark-ignition (SI) engine under constant engine speed (1500 rpm) and different loads (25%, 50%, 75%, and 100%). In the tested engine, the brake specific fuel consumption values of G100, M10 and E10 fuels under full load condition were found to be as 0.279 kg/kWh, 0.296 kg/kWh and 0.307 kg/kWh, respectively. When the exhaust emissions were examined, E10 and M10 fuels were observed to have lesser CO, CO2, NOX, and HC emissions compared to pure gasoline. The lowest CO emission was determined as 3.15% for E10 fuel at 75% load. NOX emission decreased with the increase of engine load in all fuel blends, the best performance is measured as 908.86 ppm in E10 fuel at 100% load. The minimum HC emission for E10 fuel was measured as 116.36 ppm at 75% load. Compared with G100 fuel, E10 and M10 blends emitted 39% and 35% less HC emissions, respectively at 75% load. In addition, E10 and M10 fuels generated 8% and 5% less CO2 emissions at all engine loads, respectively, as compared to G100 fuel. As a result of thermodynamic analyses; The highest exergy efficiency values were found to be at 21.0% for G100, 17.92% for E10, and 16.85% for M10, respectively. Besides, the energy efficiencies were obtained to be as 30.01% for G100, 28.33% for E10, and 29.90% for M10, respectively. According to the sustainability analysis, E10 fuel performed better results than M10 fuel in order to be an alternative to G100 fuel.Öğe Dizel Yakıtına Farklı Ağır Alkoller (1-Bütanol, 1-Pentanol ve 1-Hekzanol) İlave Edilmesinin Tek Silindirli Bir Dizel Motorunun Performans, Yanma ve Egzoz Emisyon Karakteristiklerine Etkileri(Kırıkkale Üniversitesi, 2020) Yeşilyurt, Murat KadirPetrol tüketiminin artmasına bağlı olarak tüm dünyada rezervlerin gün geçtikçe azalması ve çevre kirliliğinin ciddi boyutlara ulaşması araştırmacıları içten yanmalı motorlar için alternatif ve temiz enerji kaynakları araştırmaya yönlendirmiştir. Kısa zincirli alkollerin (metanol ve etanol) düşük enerji içerikleri ve setan sayıları gibi olumsuz özelliklerinden dolayı kimyasal yapılarında dört ya da daha fazla karbon atomu içeren ağır alkoller, dizel motorlar için ön plana çıkmaktadır. Bu çalışmanın amacı, dizel yakıtına hacimsel olarak %15 oranlarında 1-bütanol, 1-pentanol ve 1-hekzanol alkolleri eklenerek hazırlanan alternatif yakıtları (Bt15: %15 1-bütanol + %85 dizel yakıtı, Pt15: %15 1-pentanol + %85 dizel yakıtı, Hk15: %15 1-hekzanol + %85 dizel yakıtı) tek silindirli, dört zamanlı, direkt enjeksiyonlu bir dizel motorda 1500 d/d sabit motor devri ve farklı yüklerde (%25, %50, %75 ve %100) test ederek performansı, emisyon ve yanma karakteristiklerini referans dizel yakıt (D100) ile karşılaştırmaktır. Sonuç olarak, alkollerin dizel yakıtına göre düşük kalori değerlerine sahip olmalarından dolayı, alkol karışımlı yakıtlar fren termal verimin azalmasına, fren özgül yakıt tüketiminin ise yükselmesine neden olmuştur. %100 motor yükünde; D100, Bt15, Pt15 ve Hk15 yakıtlarının maksimum net ısı salımı hızları sırasıyla 29,55 J/o, 31,14 J/o, 32,66 J/o ve 33,80 J/o olarak bulunurken, maksimum silindir basınçları ise sırasıyla 46,97 bar, 47,76 bar, 48,41 bar ve 48,91 bar olarak gözlemlenmiştir. Ayrıca alkol karışımlı yakıtların düşük setan sayılarından dolayı tutuşma gecikmesi süresini dizel yakıtına göre genel olarak artırdığı belirlenmiştir. Dizel yakıtına alkol ilavesi ile CO, HC ve NOX emisyonları ile egzoz gazı sıcaklıkları azalırken, CO2 ve O2 emisyonları ise artmıştır. Tüm deneysel sonuçlar değerlendirildiğinde, Hk15 karışımının performans, emisyon ve yanma özellikleri açısından en iyi sonuçları verdiği söylenebilir.Öğe Expanded polystyrene styrofoam (EPS) ısı yalıtım malzemelerinde gözenekliliğin ısıl iletkenliğe etkisinin deneysel ve sayısal incelenmesi(Kırıkkale Üniversitesi, 2013) Yeşilyurt, Murat Kadir; Uzun, İbrahimSürekli artan enerji kullanımı ve bu kullanım sırasında oluşan kayıpları önlemek açısından yalıtım uygulamaları kaçınılmaz bir hale gelmektedir. Özellikle enerji kayıplarının çok fazla olduğu yerler olan binalara uygulanacak yalıtım uygulamalarında düşük ısıl iletkenlik, yüksek mukavemet ve kolay uygulanabilirliği açısından sentetik bir yalıtım malzemesi olan Expanded Polystyrene Styrofoam (EPS) büyük oranda tercih edilmektedir. EPS üretim aşamasında içyapısında oluşan gözenekler sayesinde mükemmel bir ısı yalıtımı sağlamaktadır. Yalıtım malzemelerinin efektif ısıl iletkenlik değerleri gözeneklilik oranına ve gözeneklerin dağılımına bağlı olarak değişmektedir. Bu nedenle ısı transferi hesaplamalarında gerçek mikro ve makro görüntülerin kullanılması ısı geçişinin açıklanmasında önemli bir rol oynamaktadır. Bu çalışmada gerçek mikro ve makro görüntüler kullanılarak EPS?nin efektif ısıl iletkenlik değeri Fluent 6.3.26 paket programı ile tespit edilmiştir. Sayısal olarak bulunan bu değerler deneysel sonuçlar ile karşılaştırılmıştır. Sayısal olarak elde edilen efektif ısıl iletkenlik değerleri deneysel sonuçlara göre 18, 22 ve 32 kg/m3 için sırasıyla %8,1, %10,7 ve %11,6 hata payı göstermiştir. Bu hata oranı da malzemenin içyapısının homojen olmayışı ve modelin 3 boyutlu olarak tasarlanamamasından kaynaklanmaktadır. Bu çalışma ile EPS yalıtım malzemelerinin efektif ısıl iletkenlik değeri mikro ve makro görüntüleri kullanılarak sayısal olarak tespit edilebileceği, ayrıca EPS ısı yalıtım malzemelerinde gözeneklerinde ısı geçişinin hangi yollar ile gerçekleştiği bulunmuştur.