Makale Koleksiyonu

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 20 / 85
  • Öğe
    Zeytin Etken Maddesi Olan Oleuropein’in Kimyasal Aktivitesinin Teorik Olarak Araştırılması
    (2017) Gökalp, Faik
    Bu çalışmanın amacı: zeytinin yapraklarında, olgunlaşmamış meyvelerinde bulunan ona acı tadı veren oleuropein ile önemli bir etken madde olan timolün termodinamiksel özellikleri, kimyasal aktiflik parametrelerinin (?G, HOMO, LUMO, ?(HOMO-LUMO), dipol moment) hesaplanmasıdır. Ayrıca bu değerlerin karşılaştırmasıyla birlikte radikalik yapılara karşı reaktif olup olmadıklarının tespit edilerek bununla ilgili yapılacak deneysel çalışmalara yön verilmesidir. Hesaplama yöntemi olarak RHF yöntemi kullanılmıştır. Bu yöntemler ve temel küme kullanılarak bileşiklerin tam optimize geometrik yapıları belirlenerek kimyasal aktivitesi değerlendirilmiştir. Hesaplamalarda Gaussian09W paket programından yararlanılmıştır. Bu yöntemi seçmemizin nedeni; molekülümüzün özelliklerini kısa sürede teorik olarak görmek, diğer yandan madde ve zaman kaybını önlemesi açısından oldukça önemli ve tercih edilebilir bir yöntem olmasıdır. Diğer önemli bir etken antioksidan madde olan timol ile karşılaştırıldığında; Oleuropeinde ki fenolik yapılardan dolayı kararsız özellikle radikalik yapılara karşı reaksiyon vermeye yatkın olduğu görülmektedir. Sonuç olarak; Oleuropein'in RHF ile yapılan hesaplamalarından elde edilen veriler ışığında; fenolik yapılardan dolayı kararsız, reaksiyon vermeye yatkın olduğunu ve metabolizmada zararlı mikroorganizmaların hücre yapısını bozarak antimikrobiyal etkili olacağı söylenebilir
  • Öğe
    Proje tabanlı öğrenme yaklaşımı üzerine uygulama güçlük ölçeğinin geliştirilmesi
    (2009) Pektaş, M.Hüseyin; Çelik, Harun; Köse, Sacit
    Bu çalışmanın amacı, fen ve teknoloji öğretmenlerinin proje tabanlı öğrenme uygulamalarında karşılaştıkları sorunlara katılma düzeylerini ölçen, geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmektir. Geliştirilen ölçek, Kırıkkale merkeze bağlı ilköğretim okullarında görev yapan fen ve teknoloji öğretmenleri arasından rasgele örnekleme yöntemiyle seçilen 82 öğretmene uygulanmıştır. 5’li likert tipindeki ölçek, 30 maddeden oluşmaktadır. Ölçeğin yapı geçerliğini belirlemek amacıyla yapılan faktör analizi sonucunda ölçeğin, faktör yüklerinin 0.93- 0.62 arasında değişen dört faktörden oluştuğu ve Kaiser-Meyer Olkin (KMO) değerinin 0.81, güvenirlik çalışması için hesaplanan iç tutarlık katsayısı (Cronbach Alpha) değerinin ? =0.92 olduğu belirlenmiştir. Geçerlik ve güvenirlik çalışmalarına ilişkin elde edilen bulgular ölçeğin geçerli ve güvenilir bir yapıya sahip olduğunu göstermektedir.
  • Öğe
    İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Matematiksel Akıl Yürütme Becerisi Üzerine Görüşleri
    (2017) Öz, Tuba; Işık, Ahmet
    Bu çalışmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının "Matematiksel akıl yürütme becerisi" hakkında görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2014-2015 eğitimöğretim yılı bahar döneminde bir üniversitenin eğitim fakültesinin ilköğretim matematik öğretmenliği lisans programında öğrenim gören 117 ilköğretim matematik öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımlarından durum çalışması yöntemi kullanılmış olup veri toplama aracı olarak altı sorudan oluşan yazılı görüş formu kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler analiz edilirken içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, matematiksel akıl yürütme becerisinin ne anlama geldiğine dair çeşitli görüşlerin olduğu tespit edilmiştir. Öğretmen adayları genel olarak matematiksel akıl yürütme becerisi ile ilgili bir ders ya da seminer aldıklarını söylerken matematiksel akıl yürütme becerisinin ortaokul matematik dersi öğretim programında yer alması gerektiğini, öğrenciler için yararlı olduğunu düşünmektedirler
  • Öğe
    Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bölme İşleminin Anlamına Dair Alan Bilgilerinin İncelenmesi
    (2020) Sitrava, Reyhan Tekin; Özel, Zeynep; Işık, Ahmet
    Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının bölme işleminin anlamına ve bu anlama bağlı olarak bölme işleminin modellenmesine ilişkin bilgilerinin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması yöntemi kullanılmış ve amaçlı örneklem yöntemi ile belirlenen 25 sınıf öğretmeni adayı ile çalışma yürütülmüştür. Çalışmanın verileri açık uçlu 2 problemden oluşan “Bölme İşleminin Anlamı” soru seti ile yarıyapılandırılmış görüşmeler vasıtasıyla iki aşamada toplanmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda, sınıf öğretmeni adaylarının yarısından fazlasının ilkokul 2. sınıf düzeyinde yer alan “Bölme işleminde gruplama ve paylaştırma anlamlarını kullanır” kazanımına ilişkin yeterli bilgiye sahip olmadığı görülmüştür. Öğretmen adaylarının yaklaşık üçte biri bölme işleminin farklı anlamlarını bilmekte ve verilen problemin bölme işleminin hangi anlamını içerdiğini ayırt edebilmektedir. Diğer taraftan, çalışmaya katılan sınıf öğretmeni adaylarının yaklaşık yarısının bölme işleminin modellenmesine yönelik yeterli bilgiye sahip olduğunu, yaklaşık üçte birinin bölme işleminin modellenmesine yönelik bilgilerinin yetersiz olduğunu ve kalanının da bölme işleminin modellenmesine yönelik yeterli bilgiye sahip olmadığını göstermektedir. Sınıf öğretmeni adaylarının bölme işlemine yönelik alan bilgileri eksik olduğu için, sınıf öğretmenliği programında yer alan derslerde alan bilgilerinin artırılması büyük önem taşımaktadır. Öğretmenlik Uygulaması I-II derslerinde bu konuları anlatma deneyimi yaşamaları ve rehber öğretmenlerinden bu konularda geri bildirim alarak öğretmen adaylarının alan bilgilerinin güçlendirilmesi sağlanabilir.
  • Öğe
    Sınıf Öğretmeni Adaylarının Serbest Problem Kurma Becerilerinin İncelenmesi
    (2018) Sitrava, Reyhan Tekin; Işık, Ahmet
    Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının doğal sayılarda dört işlem ile ilgili kurdukları problemleri ve problem kurma becerilerini incelemektir. Veriler, nitel araştırma yaklaşımları arasında yer alan durum çalışması yöntemi kullanılarak toplanmıştır. Çalışmaya 72, sınıf öğretmeni adayı katılmış ve çalışmanın verileri iki sorudan oluşan “Serbest Problem Kurma Soru Seti” aracılığıyla toplanmıştır. Verileri analiz etmek için içerik analizi yaklaşımı kullanılmıştır. Çalışmanın bulgularına göre, bazı öğretmen adaylarının yeterli müfredat bilgisine sahip olmadığı için kazanıma uygun olmayan problemler kurdukları belirlenmiştir. Ayrıca, sözel denklem yazan ve hiç problem kuramayan öğretmen adaylarının ise alan bilgisinin, problem çözme deneyiminin ve yaratıcılık yeteneklerinin yeterli düzeyde olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmaya katılan öğretmen adaylarının büyük çoğunluğu az işlemli sözel problemler kurmuşlardır. Bu doğrultuda, alan bilgisi (Temel Matematik I, II) ve alan eğitimi (Matematik Öğretimi I, II)derslerinin ders saatleri arttırılarak öğretmen adaylarının alan ve müfredat bilgilerinin artırılması sağlanabilir.
  • Öğe
    Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi
    (2019) Kırındı, Talip; Durmuş, Gülsüm
    Bu çalışmanın amacı, fen bilimleri öğretmenlerinin alan bilgilerinin teknoloji ile entegrasyonu sonucunda özyeterlik inançlarını incelemektir. Yapılan çalışmada hem nitel hem de nicel araştırma yöntemlerinden yararlanılmıştır. Araştırma basit seçkisiz örnekleme yöntemi kapsamında Kırşehir ilinde görev yapmakta olan 75 fen bilimleri öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın nicel kısmında TPAB öz-yeterlik ölçeği, nitel kısmında ise yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde SPSS programı, nitel verilerin analizinde ise betimsel ve içerik analizi birlikte kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, teknolojik yeniliklerin derse entegre edilmesi ile öğretmenlerin öz yeterlik inançlarının geliştiği gözlenmiştir. Bununla birlikte öğretim teknolojilerinin cinsiyete bağlı olarak değişmediği, fakat TPAB öz yeterlik inançlarının cinsiyete göre erkekler lehine değiştiği sonucuna ulaşılmıştır. Mezun olunan okul türünün öğretim teknolojileri algılarını etkilediği görülmüştür. Fen bilimleri öğretmenlerinin TPAB konusunda bilgi eksikliklerinin (Örn. teknoloji ile pedagojik alan bilginin entegrasyonunda) olduğu belirlenmiştir. Bu eksikliklerin hizmet içi eğitimler ile giderilebileceği düşünülmektedir. Aynı zamanda birçok öğretmenimizin günümüz teknolojisine uyum sağlamada (internet erişimi, alt yapı ve donanım eksikliği, güncelleme eksiklikleri vb.) zorlandıkları tespit edilmiştir
  • Öğe
    Ortaokul Matematik Öğretmeni Adaylarının Bakış Açısıyla Öğretmenlik Mesleği ve Lisans Eğitiminin Niteliği
    (2017) Gökçek, Tuba; Kaya, Tuğba Baran
    Bu çalışmanın amacı ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının olmak istedikleri matematik öğretmeni profilini ortaya koymak ve bu doğrultuda lisans eğitimlerine ilişkin değerlendirmelerine yer vermektir. Bu amaçla araştırmaya 2012-2015 yılları arasında Okul Deneyimi dersini almış olan Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesi son sınıf öğrencilerinden toplam 50 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmanın yöntemi durum çalışması olup, veri toplama aracı olarak iki açık uçlu sorudan oluşan bir form kullanılmıştır. Ankette öğretmen adaylarına "Nasıl bir öğretmen olmak isterdiniz?" ve " Üniversitede aldığınız eğitimin iyi bir öğretmen olmanıza katkısı nedir?" şeklinde sorular yöneltilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Verilerin analizleri sonucunda öğretmen adaylarının olmak istedikleri öğretmen profili ile ilgili "Bilgi", "Değerler", "Liderlik", "İletişim", "Rehberlik", "Matematik" ve "Kültür" olmak üzere yedi farklı tema ortaya çıkmıştır. Öğretmen adaylarının lisans eğitimlerine ilişkin verilerin analizi sonucunda da cevaplar "Öğretmen Yetiştirme Programı", "Akademisyen", "Mesleki Boyut", "İletişim" olmak üzere dört ana tema altında toplanmıştır
  • Öğe
    İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Etkinlik Uygulama Süreçlerinin İncelenmesi
    (2020) Öztürk, Ferhat; Işık, Ahmet
    Bu araştırmanın amacı; ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının lisans eğitimleri doğrultusunda etkinlik uygulama süreçlerini incelemektir. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımlarından durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Programı’nın dördüncü sınıfında öğrenim gören 12 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma grubu belirlenirken araştırmaya uygun, verimli ve rahat ulaşılabilir bir örneklem seçildiği için kolay ulaşılabilir durum örneklemesi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak, öğretmen adaylarının etkinlik uygulama süreçlerini incelemeye yönelik yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmıştır. Bu doğrultuda veriler, görüşme ve gözlem (video kaydı) yoluyla elde edilmiştir. Görüşmelerden elde edilen verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizi sonucunda, ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının etkinlik uygulama sürecine yönelik yeterli bilgi ve deneyime sahip olmadıkları tespit edilmiştir.
  • Öğe
    İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Etkinlik Kavramına Yönelik Algılarının İncelenmesi
    (2020) Öztürk, Ferhat; Işık, Ahmet
    Bu araştırmanın amacı; ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının etkinlik kavramına yönelik algılarını incelemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Türkiye’nin doğusunda yer alan bir devlet üniversitesindeki ilköğretim matematik öğretmenliği lisans programının dördüncü sınıfında öğrenim gören 12 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama amacıyla görüşme yönteminden yararlanılmıştır. Bu doğrultuda veri toplama aracı olarak, öğretmen adaylarının etkinlik kavramına ilişkin algılarını incelemeye yönelik yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşmelerden elde edilen verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizi sonucunda öğretmen adayları etkinlik kavramını; materyal kullanılan, oyun oynatılan, aktif katılımı sağlayan, daha iyi öğrenmeyi sağlayan, dersi sevdiren, grup çalışması yapılan, öğrenmeyi kolaylaştıran, şarkı söyletilen ve günlük yaşamdan örneklerin kullanıldığı uygulamalar ve öğretim yöntemi olarak algıladıkları görülmüştür. Ayrıca öğretmen adaylarının neredeyse yarısı lisans öğrenimleri süresince etkinlik kavramına yönelik ders almadıklarını ifade etmişlerdir. Ders aldığını belirten öğretmen adaylarının büyük çoğunluğu ise bu derslerin, etkinlik kavramına yönelik olarak yetersiz bilgi sağladığını dile getirmişlerdir.
  • Öğe
    İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Etkinlik Hazırlama Süreçlerinin İncelenmesi
    (2018) Öztürk, Ferhat; Işık, Ahmet
    Bu araştırmanın amacı; ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının lisans eğitimleri doğrultusunda etkinlik hazırlama süreçlerini incelemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Programı’nın dördüncü sınıfında öğrenim gören 12 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla görüşme ve doküman analizi yöntemlerinden yararlanılmıştır. Bu doğrultuda veri toplama aracı olarak öğretmen adaylarının etkinlik hazırlama süreçlerini incelemeye yönelik yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmıştır. Ayrıca doküman incelemesi yöntemiyle, görüşmelerden elde edilen verileri desteklemek için öğretmen adaylarının hazırlamış oldukları ders planlarında yer alan etkinlik planları incelenmiştir. Görüşmelerden elde edilen verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Adayların hazırlamış oldukları etkinlik planlarının analizinde ise betimsel analiz yönteminden yararlanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizi sonucunda, özet olarak, ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının etkinlik hazırlama sürecine yönelik yeterli bilgi ve deneyime sahip olmadıkları tespit edilmiştir.
  • Öğe
    Çalışma Yapraklarıyla Cebir Öğretiminin Öğrenci Başarısına Etkisi
    (2017) Işık, Ahmet; Çelik, Elif
    Bu araştırmanın amacı, yapılandırmacı öğretim yaklaşımına uygun olarak hazırlanmış çalışma yaprakları ile öğretimin ilköğretim yedinci sınıf matematik dersinde cebirsel denklemlerin öğretiminde öğrenci başarısına etkisini incelemektir. Araştırmada, ön test-son test kontrol gruplu tam deneysel araştırma yöntemi uygulanmıştır. Araştırma, 2011-2012 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı, Erzurum ili Pasinler ilçesinde bulunan bir İlköğretim Okulu'nun yedinci sınıfında öğrenim gören öğrenciler ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma süreci başlamadan önce hazırlanan başarı testi Deney ve kontrol gruplarına, ön-test olarak uygulanmıştır. Deney grubuna çalışma yapraklarıyla öğretim süreci 3 haftada 12 ders saati sürmüştür. Öğretim süreci sonunda her iki gruba da, başarı testi son-test olarak tekrar uygulanmıştır. Araştırmanın bulguları, çalışma yaprakları ile yapılan öğretimin başarıyı gözle görülür bir biçimde arttırdığını göstermiştir
  • Öğe
    Sınıf Öğretmeni Adaylarının Etkinlik Kavramına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
    (2020) Öztürk, Bilge; Öztürk, Ferhat
    Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının etkinlik kavramına ilişkin düşüncelerini belirlemektir. Nitel araştırma desenlerinden durum çalışması yönteminin kullanıldığı araştırmanın çalışma grubunu, bir üniversitenin sınıf öğretmenliği lisans programının dördüncü sınıfında öğrenim gören ve kolay ulaşılabilir durum örneklemesi ile seçilen 15 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Öğretmen adaylarıyla yapılan görüşmeler daha sonra transkript edilmek amacıyla ses kayıt cihazıyla kaydedilmiştir. Transkriptlerden elde edilen yazılı metinler içerik analizinden yararlanılarak analiz edilmiş ve kodlar çıkarılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda, genel olarak etkinlik kavramına ilişkin farklı dersler almış olduklarını ifade eden sınıf öğretmeni adaylarının, etkinlik kavramıyla ilgili görüş ve düşüncelerinin çeşitlilik göstermesinin yanında yetersiz olduğu belirlenmiştir. Bu doğrultuda adaylara lisans programında yer alan özellikle öğretime yönelik derslerde etkinlik içerikli uygulamalı çalışmalara sıklıkla yer verilmesinin önemli olduğu düşünülmektedir.
  • Öğe
    Sosyal Öğrenme Teorisinin, İlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerindeki Akademik Benlik Kavramı Puanlarının Kalıcılığına Etkisi
    (2007) Demirbaş, Murat; Yağbasan, Rahmi
    Bu araştırmada, ilköğretim öğrencilerinin akademik benlik kavramı gelişimine yönelik olarak, sosyal öğrenme teorisine dayalı öğretim etkinliklerinin uygulama sonuçlarına yer verilmiştir. Araştırma, ilköğretim okullarında öğrenim gören üç farklı okulun, 6.sınıf deney ve kontrol grupları üzerinde gerçekleştirilmiştir. İki kontrol grubunun alınması ile, öğretmen faktörünün araştırma üzerindeki etkisi azaltılmaya çalışılmıştır. Deney grubunda, sosyal öğrenme teorisine dayalı öğretim etkinliklerine yer verilirken, kontrol grubu I ve kontrol grubu II’ de mevcut uygulamadaki fen bilgisi öğretim programının içerdiği öğretim etkinlikleri ele alınmıştır. Araştırma verileri, akademik benlik kavramı ölçeğinin ön test-son test ve kalıcılık test uygulaması sonucunda elde edilmiştir. Araştırma sonuçları, deney grubunda uygulamasına yer verilen sosyal öğrenme teorisine dayalı öğretim etkinliklerinin, öğrencilerin akademik benlik kavramlarının gelişimine ve bunun devamına katkı sağladığını göstermiştir.
  • Öğe
    4’-Metil-3-Fenilakrilofenon Bileşiğinin Moleküler ve Kristal Yapı Analizi
    (2019) İnaç, Hasan; Yağcı, Nermin Kahveci
    Bileşiğin kristal yapısı (C16H14O) 296 K’de tayin edildi. Tek kristal bileşiğin yapısı tek kristal X-ışını kırınımı yöntemi kullanılarak belirlendi. Kristal yapının birim hücre parametreleri a=14.9921(9) Å, b=9.8460(4) Å, c=17.5570(11) Å, ?=90°, ?=105.721(5)°, ?=90° ve Z=8’dir. Bileşik monoklinik yapıda kristalleşmiş olup uzay grubu C 2/c’dir. Kristal yapıda moleküller arası C-H… O hidrojen bağları, (Bu C-H… O hidrojen bağları zayıf etkileşimli bağlardır) molekülleri üç boyutlu bir ağa bağlar. Bu zayıf etkileşimler, moleküllerin sentrosimetrik dimerik yapı oluşturmasına neden olur.
  • Öğe
    A Model That Examines Epistemological Beliefs And Self-Efficacy On Science Literacy
    (2017) Kandemir, Mehmet; Kırındı, Talip; Yavuz, İbrahim Ethem
    Araştırmada fen bilgisi öğretmen adaylarının fen okuryazarlıklarının, epistemolojik inançları ve fen bilgisi öğretimi öz yeterlik inançlarıyla ne düzeyde açıklandığını bir model aracılığıyla incelemek amaçlanmıştır. Araştırmanın bağımlı değişkeni üzerindeki bağımsız değişkenlerin doğrudan ve dolaylı etkilerini belirleyecek bir model oluşturulmuş ve test edilmiştir. Araştırmada nedensel karşılaştırmalı desen kullanılmıştır, araştırmanın çalışma grubunu farklı üniversitelerden 415 bayan ve 181 erkek olmak üzere 596 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Laugksch ve Spargo (1996), tarafından geliştirilen ve Yetişir (2007), tarafından Türkçe'ye uyarlanan temel fen ve teknoloji okuryazarlık ölçeği, Riggs ve Enochs (1990), tarafından geliştirilen ve Özkan, Tekkayave Çakıroğlu (2002) tarafından Türkçe'ye uyarlanan fen bilgisi öğretimi öz yeterlik inancı ölçeği ve Schommer (1990), tarafından geliştirilen ve Deryakulu ve Büyüköztürk (2002) tarafından Türkçe'ye uyarlanan Epistemolojik inanç ölçeği kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS 21 ve AMOS programlarıyla analiz edilmiştir. Araştırmada model testi için path analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda fen bilgisi öğretmen adaylarının fen okuryazarlıklarının, epistemolojik inançları bakımından doğrudan, fen öğretimi öz yeterlik inançları bakımından ise dolaylı olarak açıklandığı belirlenmiştir. Çalışmada değişkenler (fen bilgisi öğretmen adaylarının fen okur yazarlığı, epistemolojik inançları ve fen öğretimi alanındaki öz yeterlik inançları) arasındaki ilişki için kavramsal bir model önerilmiştir. Tek bir doğru olduğuna dair inanç değişkeninin bağımsız ve diğer değişkenlerle etkileşimsiz olduğu görülmüş ve bu değişken modele alınmamıştır
  • Öğe
    6,8-disübstitüe kinolin analoglarının anti kanser ajanlar olarak yapı aktivite (SAR) çalışması
    (2017) Ökten, Salih; Çakmak, Osman; Tekin, Şaban
    Amaç: Bu çalışmada, 6,8-disübstitüe kinolin türevlerinin antikanser potansiyelleri, etki mekanizmaları ve farklı sübstituentlerin aktiviteye etkilerinin belirlemesi amaçlanmıştır.Gereç ve Yöntem: Tetrahidrokinolin molekülü (1), moleküler brom (Br2) ile reaksiyonu ve müteakiben aromatlaştırılması ile 6,8-dibromo-1,2,3,4-tetrahidrokinolin (6,8-dibromoTHQ, 2) ve 6,8-dibromokinolin (6,8-diBrQ, 3) elde edildi. Bu moleküller, yer değiştirme ve Suzuki Kenetleme reaksiyonları sonucu ile 6,8-dimetoksikinolin (6,8-diMeOQ, 4), 6,8-disiyanokinolin (6,8-diCNQ, 6) ve 6,8-difenilkinolin'e (6,8-diPhQ, 5) dönüştürüldü. Sentezlenen bileşiklerin antikanser potansiyellerinin ortaya çıkartmak için HeLa (İnsan rahim kanser hücresi), HT29 (Kolon kanseri) ve C6 (Sıçan beyin kanser hücresi) hücre hatlarına karşı BrDU hücre proliferasyonu, LDH sitotoksisite, DNA bantlaşma ve DNA Topoizomeraz I inhibisyon testleri uygulandı.Bulgular: HT29 hücre hatlarında ise, bileşikler 2, 3, 4 ve 5 numaralı bileşikler hücre proliferasyonunu inhibe etmiştir fakat HeLa ve C6 hücre hatlarında sadece 6,8-dibromoTHQ 2 ve 6,8-diPhQ 5 bileşikleri önemli derecede antiproliferatif etki göstermiştir. 6,8-dibromoTHQ 2, tüm hücre hatlarında yüksek inhibisyon gösterirken, sitotoksik etki göstermemiştir. 6,8-dibromoTHQ 2 DNA bantlaştırma ve Topoizomeraz I enziminin inhibe edebilme özelliği ortaya çıkarılmıştır.Sonuçlar: Kinolin halkasının C-6 ve C-8 konumlarında fonksiyonel grupların değiştikçe farklı aktiviteleri gözlenmiştir. 6,8-DiBrTHQ 2 ve 6,8-diPhQ 5 moleküllerinin antiproliferatif ve apoptotik aktivite göstermeleri sebebiyle antikanser ajan olma potansiyelleri belirlenmiştir
  • Öğe
    Antimicrobial Activity of Centaura derderiifolia, Stachys aleurites and Anthemis aciphylla
    (2009) Güven, Kıymet; Karabacak, Ersin; Çelik, Sezgin; Uysal, İsmet
    The antimicrobial activity of the ethanol, aseton, ethyl asetate and chloroform extracts from Centaurea derderiifolia Wagenitz (Asteraceae) , Stachys aleurites Boiss. (Lamiaceae) and Anthemis aciphylla Boiss. var.aciphylla (Asteraceae) were investigated by agar-well diffusion assay. These extracts were tested in vitro against 26 bacterial and 3 yeast species. Etyhl acetate and acetone extracts of C. derderiifolia, S. aleurites and A. a.var. aciphylla showed antimicrobial activity in varying degrees on all the microorganisms tested. However, chloroform and ethanol extracts of all the plants were not active on some microorganisms tested. Ethyl asetate extracts of the samples exhibited stronger and broader spectrum of antimicrobial activity as compared to ethanol, aseton and chloroform extracts. Therefore, minimal inhibitory concentration (MIC) of only ethyl acetate extracts of the samples was determined for seven bacteria chosen from agar-well diffusion assay. MIC values of the extracts were between 250-125 ?g/ml. In conclusion, ethyl asetate extract of C. derderiifolia was the most active against Aeromonas hydrophila both in agar-well diffusion and MIC assays
  • Öğe
    The Investigation Of Menthol's Bioactivity As Theoritical By Using DFT (Density Functional Theory)
    (2015) Gökalp, Faik
    Mints are used tradational medicine for hundred years by humankind. The important constitiuent of mint, menthol, is especially in blood is eager to give reaction as an antioksidan. To understand menthol's bioactivity in body, some thermodynamical values (gibbs free energy, dipol moment HOMO, LUMO and the difference between HOMO, LUMO) of menthol are measured by using DFT. Menthol dissolves in blood easily, reacts as antioksidant and it is more stable than in gas form. So,It is so stable as protecting from radicalic attracts
  • Öğe
    A Study on Piperine, Active Compound of Black Pepper
    (2016) Gökalp, Faik
    Piperine, the most important compound of black pepper, is used for treating several diseases such as breast, colon, rectal, and stomach cancer. In this study, the thermodynamical properties of this molecule in blood were obtained by using DFT and HF at the level of B3LYP/6-31+g(d,p). The results of calculations are supported with the experimental literatüre knowledges. DFT and HF basis set calculations support to the each other as comparing theoretical calculations of the interactions taking place within the molecular species.
  • Öğe
    Selecting and Sequencing Students' Solutions in Orchestrating Mathematical Discussions: Subtraction of Fractions
    (ANI PUBLISHING, 2020) Sitrava, Reyhan Tekin
    This study examined the decisions of the pre-service mathematics teachers about the students' solution methods related to subtraction of fractions while conducting mathematics discussions in terms of selecting and sequencing within the framework of 5 application models. Additionally, the pre-service mathematics teachers' reasons for their selection and sequencing were investigated. The participants of this study, designed as a single embedded case design model, were 30 pre-service middle school mathematics teachers. Data was collected through Selecting and Sequencing Question Set involving different student solutions and semi-structured interviews, and analyzed using content and frequency analysis method. Findings showed that most of the pre-service teachers have chosen right solution methods to discuss in the classroom and the majority of them ignore wrong solution methods. It has been concluded that pre-service teachers' reasoning for selecting and sequencing depend on pedagogical reasons and make their selection and sequencing without establishing any relationship among student solutions.