Diğer Yayınlar Koleksiyonu

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 4 / 4
  • Öğe
    Suça Eğilimi Olan Lise Öğrencilerinin Ailelerine İlişkin Algıları
    (2015) Aslan, Sevda
    Bu araştırmanın amacı, suça itilmiş ve suça eğilimli olan lise öğrencilerinin ailelerine ilişkin algılarının belirlenmesidir. Veriler, 2011-2012 öğretim yılı bahar döneminde beş lisede öğrenim görmekte olan 142 öğrenciden elde edilmiştir. Bu araştırmada, veri toplama aracı olarak Türker (1977) tarafından geliştirilmiş olan Sosyoekonomik Bakımdan Dezavantajlı Öğrenciler Formu kullanılmıştır. Forma verilen cevaplara ilişkin frekans ve yüzdeler hesaplanacaktır. Sonuçta suça itilmiş ve suça eğilimli olan lise öğrencilerinin aileleriyle ilişkilerine ilişkin en olumlu algıla- malarının ailenin kendileriyle ilgili düşünce, karar ve davranışlardan en uygun olan- ları seçeceğine ve en doğruyu yapacağına güvenmesi, ailenin derslerdeki başarı du- rumuyla ilgilenmesine ve evden uzakta kalındığında doğru hareket edileceğine anne ve babaların güvenmelerine ait olduğu görülmektedir.
  • Öğe
    Sınıf Öğretmenlerinin Matematik (4. ve 5.sınıf) Dersinde Öğretim Materyalleri Kullanımını Engelleyen Unsurlarla İlgili Görüşleri
    (2011) Çekirdekci, Sıtkı; Toptaş, Veli
    Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin ilköğretim 4. ve 5. sınıf matematik dersinde programda belirtilen öğretim materyallerini kullanma durumları araştırılmıştır. Bu amaca uygun olarak araştırma tarama modeline göre tasarlanmıştır. Çalışmanın evrenini İstanbul ilindeki ilköğretim okullarında görev yapan 4. ve 5. sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklem grubu 20092010 eğitim öğretim yılında Sultanbeyli ilçesinde bulunan 25 ilköğretim okulunda, 4. ve 5.sınıflarda görev yapan toplam 268 sınıf öğretmeninden meydana gelmektedir. Araştırmanın sonuçlarına göre; Öğretmenlerin matematik derslerinde araç-gereç kullanmalarını engelleyen nedenler arasındaki Kullanılmak istenilen araç-gerecin okulda olmaması, Sınıf mevcudunun araç-gereç kullanmak için uygun olmaması en etkili nedenlerdir. Sınıfın fiziki koşullarının matematik dersinde araç-gereç kullanmak için yeterli olmaması etkili olan diğer nedendir. Öğretmenlerin araç-gereç kullanmalarını engelleyen nedenler ile yaş ve mesleki kıdem değişkenleri arasında anlamlı fark bulunmamıştır.
  • Öğe
    Bireysel sosyal sorumluluk Ölçeğinin (BSS) geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışması
    (2011) Eraslan, Levent
    Bu çalışmanın temel amacı, bireysel sosyal sorumluk (BSS) ölçeği geliştirmektir. Bu çalışmada bireysel sosyal sorumluluk kavramı açıklanmaya çalışılmış ve bu alanda yapılacak çalışmalarda kullanılması beklenen bireysel sosyal sorumluluk ölçeği geliştirilmiştir. Yöntem: Araştırmanın çalışma grubunu, 187’si kız, 75’i erkek olmak üzere 262 kişi oluşturmaktadır. Ölçek maddeleri, literatür taramasından ve farklı araştırmalarda kullanılan bazı ölçme araçlarından yararlanarak oluşturulmuştur. Sonuç: Ölçeğe ilişkin gerçekleştirilen geçerlik çalışması doğrultusunda veriler üzerinde KMO ve Bartlett testi değerleri hesaplanmıştır. Analiz sonuçlarına göre; ölçekte yer alan maddelerin maddetest korelasyonları büyük oranla 0,40 ve üzerindedir. Ölçeğe ilişkin KMO değeri, 797; Bartlett Testi değeri p0,001 olarak belirlenmiştir. Faktör analizi sonunda ölçekteki maddelerin tek faktör altında toplandığı saptanmıştır. Bu faktör toplam varyansın % 23,149’unu açıklamaktadır. Diğer taraftan, ölçeğin Cronbach alpha güvenirlik katsayısı, 86 ve iki yarı güvenirliği, 73 (birinci yarı) ve 77 (ikinci yarı) olarak belirlenmiştir. İki yarı form arasındaki korelasyon, 74 olarak hesaplanmıştır. Ayrıca Spearman Brown güvenirlik katsayısı, 85; Guttman iç tutarlık katsayısı, 85 çıkmıştır. Bu sonuçlara göre 28 maddeden oluşan bireysel sosyal sorumluk ölçeğinin psikometrik özelliklerinin beklenen düzeyde olduğu ve yapılacak bireysel sosyal sorumluk araştırmalarında ölçme aracı olarak kullanılabileceği görülmektedir.
  • Öğe
    İlköğretim öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme araçlarına ilişkin yeterlikleri ve hizmet içi eğitim ihtiyaçları
    (2010) Özdemir, Soner Mehmet
    Bu çalışmada, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin alternatif ölçme ve değerlendirme araçlarına yönelik yeterlikleri ve hizmet içi eğitim ihtiyaçları incelenmiştir. Örneklem grubunu Kırıkkale İli Merkezinde görev yapan 337 ilköğretim öğretmeni oluşturmuştur. Çalışmanın bulguları göstermiştir ki, öğretmenlerin kendilerini en çok yeterli gördükleri alternatif ölçme ve değerlendirme araçları, gözlem, performans görevi/ödevi, öz değerlendirme ve sunum değerlendirme iken, kendilerini en az yeterli gördükleri araçlar ise yapılandırılmış grid, tanılayıcı dallanmış ağaç, rubrik (dereceli puanlama anahtarı) ve tutum ölçekleridir. Ayrıca, öğretmenlerin görev yaptıkları öğretim kademesi ve kıdemlerine göre alternatif ölçme ve değerlendirme araçlarına ilişkin yeterlik düzeyleri arasında anlamlı farklılıklar varken, cinsiyet bakımından ise görüşler arasında anlamlı düzeyde farklılıklar bulunmamıştır. Öğretmenler alternatif ölçme ve değerlendirme araçları içinde en fazla tanılayıcı dallanmış ağaç, yapılandırılmış grid ve rubrik konusunda hizmet içi eğitime ihtiyaç duyduklarını belirtmiştir.