Yazar "Toptaş, Veli" için listeleme
-
6. sınıf fen bilimleri dersi “ışık ve ses” ünitesinin kavramlara ulaşma durumunun, matematik dersi açılar öğrenme alanıyla ilişkisinin incelenmesi
Toptaş, Veli; Kırıkkale Üniversitesi, Rektörlük, Projeler (KırıkkaleKırıkkale Üniversitesi, 2017)… -
Bilim ve sanat merkezlerinin amacına uygun işleyişinin merkez öğretmenleri tarafından değerlendirilmesi
Yumuş, Asuman (Kırıkkale Üniversitesi, 2011)Bu çalışmada Türkiye' de bulunan 43 Bilim ve Sanat Merkezi' nde görev yapmakta olan öğretmenlerin Bilim ve Sanat Merkezleri' nin amacına uygun işleyişi hakkındaki görüşleri ve düşüncelerinin cinsiyet, hizmet yılları, Bilim ... -
Elementary school teachers’ opinions on instructional methods used in mathematics classes
Toptaş, Veli (2012)Bu araştırmada, sınıf öğretmenlerinin matematik dersinde kullanılan öğretim yöntemlerine ilişkin görüşlerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda verilerin toplanmasında yapılandırılmamış görüşme yöntemi ... -
Geometri Alt Öğrenme Alanlarının Öğretiminde Kullanılan Öğretim Materyalleri ile Öğretme-Öğrenme Sürecinin Bir Birinci Sınıfta İncelenmesi
Toptaş, Veli (2008)Bu araştırma İlköğretim Matematik Dersi (1–5) Öğretim Programında yer alan 1. sınıf geometri alt öğrenme alanlarının öğretim sürecinde kullanılan öğretim materyalleri ile öğretme-öğrenme sürecini ve öğrencilerin öğrenme ... -
Geometri Öğretiminde Sınıfta Yapılan Etkinlikler ile Öğretme-Öğrenme Sürecinin İncelenmesi
Toptaş, Veli (2008)Bu araştırma İlköğretim Matematik Dersi (1-5) Öğretim Programında yer alan 1. sınıf geometri alt öğrenme alanlarının öğretim sürecinde sınıfta yapılan etkinlikler ile öğretme-öğrenme düzeylerinin incelenmesi amacıyla ... -
İlkokul 3 ve 4. sınıf matematik ders kitaplarındaki etkinliklerin yenilenmiş bloom taksonomisine göre incelenmesi
Usluoğlu, Büşra (Kırıkkale Üniversitesi, 2020)Bloom Taksonomisi işin daha en başında eğitim hedeflerini ve öğrenme çıktılarını tanımlamak için ortak bir dil olmak amacıyla oluşturulmuştur. Ancak değişen çağ bu taksonomi için de bir yenilenme ihtiyacı doğurmuştur. Bu ... -
İlkokul Öğrenci Velilerinin Matematik Kaygı Düzeyleri Üzerine Bir Değerlendirme
Öztop, Feyyaz; Toptaş, Veli (2019)Bu araştırma, ilkokul öğrenci velilerinin matematik kaygı düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre anlamlı düzeyde farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla araştırmacı tarafından geliştirilen ... -
İlkokul öğrenci velilerinin matematik kaygısının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
Öztop, Feyyaz (Kırıkkale Üniversitesi, 2018)Bu araştırma, ilkokul öğrenci velilerinin matematik kaygısının çeşitli değişkenlere göre anlamlı düzeyde farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla araştırmacı tarafından geliştirilen "Velilere ... -
İlkokul Öğretmenlerinin Matematik Dersindeki Ölçme ve Veri İşleme Öğrenme Alanına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
Toptaş, Veli; Bodur, Büşra Nur; Usluoğlu, Büşra (2019)Bu çalışmada, ilkokul öğretmenlerinin matematik dersindekiölçme ve veri işleme öğrenme alanına ilişkin görüşlerininincelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada öğretmenlerin ölçme veveri işleme öğrenme alanına ilişkin görüş ve ... -
İlkokullarda uygulanan bireyselleştirilmiş eğitim programına ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi
Şengün, Hülya (Kırıkkale Üniversitesi, 2022)Özel eğitim, özel gereksinimli öğrencilere yönelik farklı yöntemler ve eğitim programlarının uygulanması, istenilen becerilerin kazandırılması ve bu bireylerin topluma uyum sağlaması süreci olarak ifade edilmektedir. ... -
İLKOKULLARDA YETİŞTİRME PROGRAMI (İYEP) KAPSAMINDAKİ MATEMATİK DERSLERİNİ YÜRÜTEN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
Toptaş, Veli; Karaca, E. Tuğçe (2019)İYEP ilkokulların 3. sınıflarına devam eden, önceki eğitim - öğretim yılları içinde çeşitli nedenlerle Türkçe ve matematik dersi öğretim programlarındaki öğrenme alanlarında yer alan ve bu program kapsamında belirlenen ... -
İlköğretim 4. sınıf matematik programının öğrenme alanları ile matematik öğrenci çalışma kitabındaki soruların zihinsel alanlarının TIMSS’ e göre incelenmesi
Toptaş, Veli; Elkatmış, Metin; Karaca, E. Tuğçe (2012)TIMSS 4 y ılda bir yapılan, ülkelerin fen ve matematik başarılarını birçok değişken açısından değerlendiren uluslar arası bir araştırmadır. Türkiye 1999 ve 2007 yıllarında 8. Sınıf düzeyinde bu araştırmaya katılmıştır, ... -
İlköğretim matematik dersi (1-5) öğretim programındaki becerilerle ilgili sınıf öğretmenlerinin görüşleri
Toptaş, Veli (2010)İlköğretim Matematik Dersi(1-5) Öğretim Programının geliştirmeyi hedeflediği beceriler; problem çözme, iletişim, ilişkilendirme ve akıl yürütmedir. Araştırma programın hedeflediği becerilerin kazandırılmasında uygulayıcı ... -
Matematik dersinde yaratıcı drama yönteminin ilkokul 3. sınıf öğrencilerinin akademik başarı ve bilgilerinin kalıcılığına etkisi
Duran, Selin (Kırıkkale Üniversitesi, 2022)Bu araştırma, ilkokul 3. sınıf Matematik dersi "Doğal Sayılarda Bölme İşlemi" alt öğrenme alanının yaratıcı drama yöntemi kullanılarak öğretilmesinin, öğrencilerin matematik başarılarına ve öğrenilen bilgilerinin kalıcılığına ... -
AN OVERVIEW OF COMPUTER SOFTWARE FOR DEVELOPING SPATIAL THINKING SKILLS IN TEACHING GEOMETRY
Toptaş, Veli; Karaca, E. Tuğçe (2017)Teknolojinin değişmesi ve ilerlemesi insan yaşamının her alanını etkilediği gibi eğitim alanını da etkileyerek ciddi katkılar sağlamıştır. Bu katkıların en belirgin olanlarından biri de şüphesiz bilgisayarların öğrenme ... -
Pedagogical materials use of primary grade teachers in mathematics education
Toptaş, Veli; Çelik, Serkan; Karaca, E. Tuğçe (2012)ÖZ.Materyaller hem görsel hem de dokunsal olarak ilgi çekici olmakla birlikte, açık ve somut bir şekilde soyut matematiksel fikirleri temsil ederler.Bu çalışmanın odak noktası ilköğretim matematik programında belirtilen ... -
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Demokratik Tutumlarının İncelenmesi
Elkatmış, Metin; Toptaş, Veli (2015)Bu çalışmanın temel amacı sınıf öğretmeni adaylarının demokratik tutumlarının farklı değişkenler açısından test edilmesidir. Araştırmada Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim ... -
Sınıf Öğretmenlerinin Matematik (4. ve 5.sınıf) Dersinde Öğretim Materyalleri Kullanımını Engelleyen Unsurlarla İlgili Görüşleri
Çekirdekci, Sıtkı; Toptaş, Veli (2011)Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin ilköğretim 4. ve 5. sınıf matematik dersinde programda belirtilen öğretim materyallerini kullanma durumları araştırılmıştır. Bu amaca uygun olarak araştırma tarama modeline göre ... -
Sınıf öğretmenlerinin matematik dersinde alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin kullanımı ile ilgili algıları
Toptaş, Veli (2011)Bu çalışma, İlköğretim Matematik Dersi(l-5) Öğretim Programının matematik dersi için önerdiği alternatif ölçme ve değerlendirme süreçlerinde "değerlendirme yapma, ölçme ve değerlendirme planı hazırlama, ölçme ve değerlendirme ... -
Sınıf öğretmenlerinin matematik dersinde çoklu temsilleri kullanma ile ilgili görüşlerinin incelenmesi
Düşünsel, Ceren Meral (Kırıkkale Üniversitesi, 2019)Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin matematik dersinde çoklu temsilleri kullanma ile ilgili görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışmada matematiksel bilginin temsil edilmesinde Lesh, Post ve Behr'in (1987) önermiş ...