Keskin Meslek Yüksekokulu
Güncel Gönderiler
-
Spor Ürünleri Piyasasında Aktif Pazarlama Karması Bileşenlerinin Tespitine Yönelik Müşteri Tercihleri Araştırması
(2015)Gerçekleştirilen bu araştırma ile özellikle spor mallarına yönelik talebin değişimi ve yönü incelenmeye çalışılarak, bu malları sunan firmaların etkinlik ve verimlilik için oluşturması gereken pazarlama karması kararları ... -
Bireysel Zaman Baskısının Satın Alma Sonrası Pişmanlığa Etkisinde Alışverişte Zaman Baskısının Aracı Rolü Üzerine Bir Araştırma
(2019)Bu çalışmanın amacı, zaman baskısının satın alma sonrası pişmanlık üzerindeki etkisini, zaman baskısı türlerine (bireysel zaman baskısı, alışverişte zaman baskısı) göre belirlemektir. Zaman baskısı pazarlama literatüründe ... -
Dini Mesajların Tüketici Algılamaları ve Tercih Eğilimine Etkisi Üzerine Deneysel Bir Çalışma
(2017)Bu çalışmada pazarlama iletişimlerinde İslami sembollerin tüketici algılama ve davranış eğilimlerindeki etkileri incelenmektedir. Bu kapsamda genç tüketiciler ile deney çalışması gerçekleştirilmiştir. Çalışma belirlenen ... -
Al1070/TiB2 Kompozitlerin Tornalanmasında TiB2 Takviye Miktarının Esas Kesme Kuvveti Ve Yüzey Pürüzlülüğüne Etkisi
(2020)Bu çalışmada Al1070 matrisli TiB2takviyeli kompozitin işlenebilirliği incelenmiştir. İlk aşamada ağırlıkça %2, %4 ve %8 TiB2 takviyeli Al1070 kompozitler üretilmiştir. Daha sonra; kuru kesme şartlarında, 1 mm sabit kesme ... -
Algılanan Yönetici Kibrinin, Satış Elemanlarının Tükenmişlik Ve İşten Ayrılma Niyeti Üzerindeki Etkisine Yönelik Bir Alan Araştırması
(2018)Bu çalışma yönetim literatüründe göz ardı edilmiş ve üzerine yeterince bilimsel çalışmanın bulunmadığı yönetici kibrinin satış elemanları üzerindeki etkilerini konu almaktadır. Kibrin insan yaşamının her alanında karşılaşılan ... -
Online Ortamda Reklama Yönelik Tutum, Gösteriş Tüketimi ve Alışveriş Bağımlılığı İlişkilerinin İncelenmesi
(2020)Amaç – İnternet erişiminin artması, internet kullanımının yaygınlaşması ve insanların zamanının önemli kısmını internet üzerinde geçirmesi, internet üzerinde sorunlu veya bağımlılık düzeyinde tüketici davranışlarının ortaya ... -
The Effect of Boredom Proneness on Smartphone Addiction and Impulse Purchasing: A Field Study with Young Consumers in Turkey
(KOREA DISTRIBUTION SCIENCE ASSOC, 2020)The study seeks to understand the effects of boredom proneness on impulse purchasing and smartphone addiction of young consumers. Moreover, the possible mediating role of smartphone addiction is tested for the effect of ... -
A New Polar Representation for Split and Dual Split Quaternions
(Springer Basel Ag, 2017)We present a new different polar representation of split and dual split quaternions inspired by the Cayley-Dickson representation. In this new polar form representation, a split quaternion is represented by a pair of complex ... -
Perakendecilik Sektöründe İşletme Ve Müşteri Pazarlama Etik Bakış Açılarının Karşılaştırılması
(2014)Değişen ve her geçen gün müşteri odaklı yönde ilerleyen modern pazarlama algısının en önemli dinamiklerinden bir tanesi de pazarlama etiği ve bu buna uygun oluşturulması gereken müşteri ilişkileri yönetimidir. Gerçekleştirilen ... -
Müşterinin Gizlilik Davranışları ile İlişkili Faktörlerin Belirlenmesi
(2015)Bu araştırmanın amacı müşterinin gizlilik algılamaları ve tutumları ile gizlilik davranışları arasındaki ilişkilerin ortaya konulmasıdır. Bu kapsamda Kırıkkale Üniversitesi Keskin Meslek Yüksekokulu öğrencileri ile anket ... -
Konum Tabanlı Mobil İletişimlerin Benimsenmesini Etkileyen Faktörler Üzerine Bir Araştırma
(2019)Amaç – Günümüzde artan teknolojik gelişmelere bağlı olarak mobil iletişim araçlarının kullanımı yaygınlaşmaktadır. İşletmeler, müşterilerine ulaşmak için konum tabanlı mobil iletişimlerden yararlanmaktadır. Ancak, konum ... -
Kent Marka Bağlılığına Yerel Katılım Eğiliminin Etkisini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma
(2015)Modern anlamda pazarlama yaklaşımlarının tıpkı mal ve hizmetler gibi kentler içinde uygulanması bugün kentsel kalkınmanın vazgeçilmezi haline gelmiştir. Bu bağlamda kent markasının oluşturulmasında yeni fikirlere imkân ... -
Kırıkkale belediyesi’nde görev yapan zabıta personelinin iş doyum düzeylerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma
(2013)Bu çalışmada, Kırıkkale Belediyesinde görev yapan zabıta personelinin iş doyum düzeylerini ortaya koymak ve aynı grup için, iş doyum düzeyleri açısından farklılığa sebep olan özellikleri belirlemek amaçlanmıştır. Bu çalışmaya ... -
Popüler kültür ve spor ilişkisi üzerine bir araştırma
(2014)Toplumsal ve kültürel değişmenin bir göstergesi olarak sporun; popüler kültür içerisinde nasıl konumlandırıldığı çalışmanın temel amacını oluşturmaktadır. Sporun, popüler kültürün temel alanlarından biri olduğu düşüncesi, ... -
Satış temsilcilerinin müşteriye karşı tutum ve davranışlarının müşteri tercihlerindeki etkisi, bir zincir hazır giyim mağazası örneği
(2009)Özet: Günümüzde küreselleşen pazar koşulları, yaşanan hızlı değişim sürecinde üretilen mal ve hizmetlerdeki çeşitlilik, uluslararası ticaretin gelişimi, ticari sınırların ortadan kalkması ve teknolojik ilerlemeler beraberinde ... -
Yeni Medyada Ürün Yerleştirmenin Ebeveynlerin Satın Alma Eğilimine Etkisi: Çocuk Videolarıyla İlgili Kırıkkale İlinde Bir Araştırma
(2019)Amaç – Ürün yerleştirme, tüketiciye pazarlama mesajlarının iletilmesinde kullanılan yöntemlerden biridir. Sosyal ağlar başta olmak üzere günümüzde gelişen ve kullanımı yaygınlaşan yeni medya araçları, ürün yerleştirmenin ... -
Müşterinin firmaya şikâyet etme eğilimini etkileyen örgütsel faktörler üzerine uygulamalı bir çalışma
(2012)Satın alınan mal veya hizmetle ilgili müşteri sorunlarının firmaya ulaştırılan bölümünün çözüme kavuşturulması çabaları veya şikâyet yönetimi, önemli bir pazarlama stratejisi olarak ifade edilmektedir. Ancak müşterilerin ... -
Şikâyet yönetim süreci sonrası memnuniyeti etkileyen faktörler üzerine uygulamalı bir araştırma
(2011)Müşteri beklentilerinin karşılanmaması sonucu oluşan tatminsizliğin ifade edilmesi olarak tanımlanan müşteri şikâyetlerinin özenle ele alınıp çözülmesi, pazarlama biliminde müşteri memnuniyetinin sağlanması ve müşterilerin ... -
Müşteri Odaklılık, Marka Güvenilirliği Ve Yerel Perakende Sadakati İlişkisi
(2014)Büyüyen ve rekabetin arttığı perakendecilik sektöründe, ulusal ve uluslararası firmalara karşı mücadele etmeye çalışan yerel organize perakendeciler bu çalışmanın temel konusunu oluşturmaktadır. Araştırma ile yerel organize ... -
Üniversite Öğrencilerinin Girişimci Kişilik Özelliklerini Ölçmeye Yönelik Bir Alan Araştırması
(2014)Bu çalışmada Kırıkkale Üniversitesi Keskin Meslek Yüksekokulu'nda öğrenim görmekte olan öğrencilerin sahip oldukları kişilik özelliklerinden yola çıkılarak girişimcilik potansiyelleri ölçülmeye çalışılmıştır. Çalışmaya ...