Başlık için Doktora Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 59, listelenen: 17-36
-
İnsan kaynakları eğitiminde özel rehberlik (Coaching) yaklaşımıyla yönetici yetiştirme
(Kırıkkale Üniversitesi, 2000)ÖZET İşletmelerde nitelikli insan kaynaklarına sahip olmak arzulanan bir durumdur. Nitelikli bireylere sahip olmak ya diğer örgütlerden insan kaynağı transferi ile ya da örgüt insan kaynaklarını yetiştirme yoluyla mümkündür. ... -
İş tatmininde kişilik özelliklerinin ve sosyal ilişkilerin rolü: Bir enerji işletmesinde araştırma
(Kırıkkale Üniversitesi, 2017)Bu araştırma, çalışanların iş tatmininin oluşmasında kişilik özellikleri ve sosyal ilişki faktörleri arasındaki ilişkileri incelemek amacıyla yapılmıştır. Bununla beraber katılımcıların demografik özelliklerinin de iş ... -
İşletmelerde sosyal medya kullanımının işe adanmışlık, çalışan sadakati ve bireysel performansa etkisi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2020)Son yıllarda internet kullanımı ve bu kullanım içinde kendisine geniş bir yer edinen sosyal medya kullanımının hızla artması, bu kavramın işletme yönetimi açısından da dikkate alınmasına neden olmuştur. İşletmelerde sosyal ... -
İşletmelerin demokratik yönetim sürecinde karşılaştığı sorunlar ve bir uygulama
(Kırıkkale Üniversitesi, 2009)Örgütlerde insan ve yönetime ilişkin sorunlar, diğer bütün sorunlardan daha acil ve önemli hale gelmiştir. Bu sorunların görmezden gelinmesi, gözden kaçırılması ve ihmal edilmesi durumunda örgütler olumsuz sonuçlarla ... -
Kişilik tiplerinin satış performansı üzerindeki etkisi ve süpermarket zincirlerinde bir uygulama
(Kırıkkale Üniversitesi, 2013)Son yıllarda işletmeler hangi sektörde faaliyet gösterirlerse göstersinler içinde bulunduğumuz bilişim çağı nedeniyle, yaşadıkları rekabet, ticari yaşamları boyunca gördükleri en zor şartlara sahip hale gelmiştir. Rekabet ... -
Kişisel satış sürecinde yaratıcı düşüncenin etkinliği: Hazır giyim sektöründe bir uygulama
(Kırıkkale Üniversitesi, 2011)Değişmeyen tek şeyin değişimin kendisi olduğu günümüz iş hayatında rekabet üstünlüğü sağlayabilmek ancak değişimi yönetebilmekle mümkündür. Yoğun rekabet koşulları işletmeleri her açıdan yeniliğe zorlamaktadır. Bu nedenle ... -
KOBİ'ler için KOSGEB destek modellerinin veri zarflama analizi ve çok ölçütlü karar verme yöntemleri ile belirlenmesi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2017)Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler (KOBİ), oluşturdukları katma değer itibariyle genel ekonomide katalizör görevi yapmaktadır. Üretim, pazarlama, ihracat ve istihdama sağladığı katkı tartışmasız çok ciddi boyutlara ulaşmış, ... -
Kredi temerrüt takası primini belirleyen faktörler: Bir panel veri analizi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2017)Kredi Temerrüt Takası (CDS), yatırımcılara kredi riskinden korunma imkanı sağlayan bir kredi türev ürünüdür. CDS primi, ilgili referans varlık, referans kurum veya referans ülke için temerrüde düşme ihtimalini gösterir. ... -
Kurumsal yatırımcı sahipliğinin firma ve marka değeri üzerindeki etkisi: Brand Finance'te listelenen şirketlerde bir araştırma
(Kırıkkale Üniversitesi, 2019)Günümüzde rekabetin uluslararasılaşması, müşteri ihtiyaçlarının çeşitlenmesi; artan finansal ve ticari entegrasyon, bilgi ve iletişim ağının güçlenmesi gibi faktörler sebebiyle işletmelerin fon ihtiyaçları artmaya başlamıştır. ... -
Küresel çerçevede marka ülke Türkiye: Yerelden genele kent markalaşması bağlamında bir model önerisi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2020)Bir ülkenin marka olarak algılanması kent markasından farklı olarak küresel ekonomi, politik yapı, bulunulan coğrafya gibi değişkenlere bağlıdır. Ancak kentler bazında güçlü özelliklerin bulunması ve özelliklerin güçlendirilmesi ... -
Merkezi planlı ekonomiden piyasa ekonomisine geçişte sosyal güvenlik sisteminin reorganizasyonu-Türk Cumhuriyetlerindeki durum
(Kırıkkale Üniversitesi, 2000)ÖZET Merkezi planlı ekonomilerdeki sosyal güvenlik programlan birçok yönden piyasa ekonomisi sistemlerindeki uygulamalardan farklıdır. Ekonomik sistem değişikliği yüksek enflasyon, işsizlik artışı ve bütçe sınırlamaları ... -
Muhasebe hata ve hilelerin önlenmesinde bağımsız denetimin rolü ve etkinliği: Bir uygulama
(Kırıkkale Üniversitesi, 2013)Bir ülke ekonomisinin etkinliğinde en önemli etmenlerden biri o ülkede var olan işletmelerin başarısıdır. İşletmelerin başarılı olabilmesi için yapılması gerekenlerden biri denetim ve muhasebe tekniklerinin uygun ... -
Müşteri güçlendirme ile pazarlama performansı ilişkisi: Mobilya sektörüne yönelik bir uygulama
(Kırıkkale Üniversitesi, 2014)Geçmişin kitlesel olarak üretilen ürünleri ve mesajları olduğu gibi kabul eden, daha iyiyi talep etmeyen, haklarını aramayan, bilgisiz ve pasif tüketici yapısı değişmektedir. Günümüz tüketicisinin, çok daha kolay bir şekilde ... -
Müşteri nezaketsizliğinin hizmet sabotajı üzerine etkisi ve algılanan yönetici desteğinin rolü üzerine bir araştırma
(Kırıkkale Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı, 2023)Bu araştırmanın amacı, müşteri nezaketsizliğinin hizmet sabotajı üzerindeki etkisinin tespit edilmesi ile algılanan yönetici desteğinin söz konusu etkiye yönelik muhtemel rolünün araştırılmasıdır. Bu kapsamda müşteri ... -
Örgütsel etik iklimin iş gören motivasyonuna etkisinde örgütsel özdeşleşmenin ve iş tatmininin aracı rolü
(Kırıkkale Üniversitesi, 2022)Bu çalışmanın amacı, iş görenlerin örgütsel etik iklim algılarının iş gören motivasyonuna etkisinde, örgütsel özdeşleşmenin ve iş tatmininin aracılık rolünü belirlemektir. Araştırmanın evreni, Çankırı'da kamu kurum ve ... -
Örgütsel sessizlik, işe yabancılaşma ve örgütsel güven ilişkisi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2015)Bu araştırma, çalışanlarda örgütsel sessizlik, işe yabancılaşma ve örgütsel güven ilişkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla, Kırıkkale Valiliği ve Valiliğe bağlı kamu kurumlarında çalışan 435 personele anket ... -
Pazar tabanlı yeteneklerin işletme performansı üzerindeki etkisi: Türkiye imalat işletmelerinde bir uygulama
(Kırıkkale Üniversitesi, 2015)Bu tezin amacı, kaynak tabanlı kuram ekseninde pazar tabanlı yetenekleri incelemek ve bu bağlamda Türkiye imalat işletmelerinde pazar tabanlı yeteneklerin işletme performansı üzerindeki etkilerini belirlemektir. Bu doğrultuda, ... -
Perakende mağazaların başarı değişkenleri ve müşteri sadakati
(Kırıkkale Üniversitesi, 1999)Perakende mağazacılıkta yaşanan gelişmeler ve yoğunlaşan rekabet sonucu, mağaza yöneticiliğinin bazı anlayışlarında değişimler yaşanmaktadır. Hemen her alandaki işletmeler müşteri memnuniyeti üzerinde durmakta ve çabalarını ... -
Perakendecilik sektöründeki satış elemanlarının örgütsel bağlılığı, meslek etiği algılamaları, iş tatmini ve tükenmişliği arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2017)Yapılan bu araştırma üç bölümden oluşmaktadır. İlk iki bölümde konuyla ilgili teorik bilgiler yer almaktadır. Araştırmanın birinci bölümünde perakendecilik konusu ayrıntılı olarak açıklanmış, daha sonra perakendeciliğin ... -
Posta tedarik zincirinde pazar yoğunlaşması ve Türkiye örneği
(Kırıkkale Üniversitesi, 2022)Posta hizmetlerinin bir haberleşme hizmetinden ziyade çeşitli kurum ve kişiler arası paket teslimatına dönüşüm süreci, tüm dünyada ve ülkemizde hem kamu otoritesi olarak var olan posta işletmelerinin yapısını hem de paket ...