Yayın tarihi için Makale Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 45, listelenen: 1-20
-
XVI. yüzyıldda Niğde ve Kırşehir sancaklarında mahalle yapılanması
(2009)Bu çalışmada XVI.yüzyılda Niğde ve Kırşehirde yer alan ve kentsel yapı içerisinde en küçük yerleşim birimi olarak kabul edilen mahallelerin yüzyılın başından sonuna kadar sosyal dokularında meydana gelen değişimler ele ... -
Farklı yazı stillerinin okuduğunu anlama sürecine etkisi
(2010)Yazıya geçirilmiş bir metne bakarak bunu sessizce çözümleyip anlamak veya aynı zamanda seslere çevirmek okuma süreci olarak adlandırılmaktadır. Okuma süreci sırasında okumayı etkileyen çeşitli faktörler vardır. Bunlar ... -
Okunabilirlik ve ilköğretim 1. sınıf Türkçe ders kitabındaki düz yazı metinlerinin okunabilirlik açısından değerlendirilmesi
(2011)Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 1. sınıf Türkçe ders kitabında bulunan düz yazı metinlerini, metin seçiminde dikkat edilmesi gereken en önemli unsurlardan biri olan okunabilirlik açısından değerlendirmektir. Çalışmada Millî ... -
Yabancılara Türkçe Öğretenlerin Hâl Eklerinin Öğretimine İlişkin Görüşleri: Nitel Bir Araştırma
(2012)ÖZETHâl ekleri, cümlede adlar ile fiiller arasında anlam kurar.Yabancılara Türkçe öğretiminde hâl ekleri üzerine yapılan çalışmalar,genel olarak eklerin öğretimi sırasında öğrencilerin ne gibi zorluklaryaşadığını tespite ... -
1699-1718 Yıllarında Bolu'da yatırım araçları
(2012)Önemli bir tarihi mirasa sahip olan Bolu, en eski tarihliden başlamak üzere oldukça zenginşer’iyye sicillerine sahiptir. Özellikle Şer’iyyesicillerinde yer alan tereke kayıtları şehrin sosyal ve ekonomik yapısının ortaya ... -
Türkçe öğretim programlarının dinleme becerisi bakımından değerlendirilmesi
(2012)Bu çalışmanın amacı, literatürde “ihmal edilmiş beceri” şeklinde nitelenen dinlemeye, cumhuriyetin ilanından bugüne ilköğretim birinci ve ikinci kademede yürütülen Türkçe derslerine yönelik hazırlanan öğretim programlarında ... -
XVI. Yüzyılın sonu ve XVII. yüzyılın başlarında bolu’da sosyal hayat
(2012)Bir bölgenin sosyal ve ekonomik durumunun ortaya çıkarılmasında şer’iye sicillerinde yer alan tereke kayıtları araştırmacılara büyük ölçüde kolaylık sağlamaktadır. Bu kayıtlarda ölen bir kimsenin geride bıraktığı her türlü ... -
Öğretmen Adaylarının Türkçe Kavramına İlişkin Metaforları
(2013)Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının Türkçeyle ilgili algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim (Fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Çalışma grubunu Kırıkkale ... -
H.1131-1132/M.1718-1720 tarihli amasya şer'iyye sicilinin tanıtımı ve fihristi
(2013)Osmanlı Tarihinin en önemli arşiv kaynaklarından birisi Şeriyye sicilleridir. Şeriyye sicillerinde, devlet merkezi ile olan yazışmalar halk dilekleri, fermanlar, ilamlar, hüccetler, beratlar vs. gibi konulara ait bilgilerin ... -
XVI. Yüzyılın ikinci yarısında bozok sancağında kullanılan erkek şahıs isimleri
(2013)Bu çalışmada Başbakanlık Osmanlı Arşivinde TD 315 (H. 963/M. 1556) de kayıtlı bulunan Bozok Vilayetinin mufassal defterinden tespit ettiğimiz yaklaşık 5100 civarındaki erkek şahıs isimlerinin kökenleri, sayısal değerleri ... -
Üstbiliş Strateji Eğitiminin Ortaokul Öğrencilerinin Okuma Kaygılarına Etkisi
(2014)Kişisel kullandıkları beceri okuma olmasına rağmen bu becerinin pek çok değişkene göre şekillenmesi nedeniyle okuma eğitiminde istenen başarı elde edilememektedir. Bu değişkenlerden birisi de okuma kaygısıdır. Okuma ... -
Okuma Kaygısı Ölçeğinin Psikometrik Özelliklerinin Belirlenmesi
(2014)Okumaya karşı geliştirilen bir tepki olan okuma kaygısı, okuma becerisinin unsurlardan biridir. Bu nedenle öğrencinin okuma kaygısına sahip olup olmadığının bilinmesi, sahipse kaygı düzeyinin belirlenmesi gerekir. Bu ... -
Öğrencilerin vatandaşlık bilincini etkileyen faktörlere ilişkin öğretmen görüşleri
(2014)Bu çalışmanın amacı, öğrencilerde vatandaşlık bilincini etkileyen faktörlere ilişkin öğretmen görüşlerinin bir değerlendirmesini ortaya koymaktır. Nitel araştırma yönteminin temel alındığı bu çalışmada veri toplama aracı ... -
Meb yayınları 5. sınıf Türkçe dersi öğrenci çalışma kitabındaki etkinliklerin dil öğrenme alanlarına ve taksonomiye göre değerlendirilmesi
(2014)Bu çalışmanın amacı, ortaokul 5. sınıf Türkçe Dersi Öğrenci Çalışma Kitabındaki etkinlikleri MEB Türkçe Dersi Öğretim Programında belirtilen öğrenme alanlarına ve Bloom Taksonomisine göre incelemektir. Çalışmada doküman ... -
Türkçe Öğrenen Yabancıların Öğrenme Süreçlerine Yönelik Algıları
(2014)Yabancılara Türkçenin öğretimi konusu üzerine yapılan çalışmalarda Türkçe öğrenen yabancı öğrencilerin geçirdikleri süreç bir inceleme alanı olarak değerlendirilmemiştir. Bu çalışmada yabancı öğrencilerin Türkçeyi öğrenirken ... -
Ortaokul Öğrencileri İçin Konuşma Kaygısı Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
(2014)Türkçe öğretiminde temel dil becerilerinden biri olan konuşmanın geliştirilmesi amaçlanır. Konuşma becerisinin geliştirilebilmesi için kişinin kendisini o konuda yetkin ve yeterli hissetmesi gerekir. Öğrencinin beceri ... -
Determining the Psychometric Features of Reading Anxiety Scale
(Turkish Education Assoc, 2014)Reading anxiety is a reaction that is created against reading. It is one of the components that obstruct the process of transforming reading skill into a habit. For this reason, there is the necessity of knowing whether ... -
Çocuk edebiyatı ilkeleri ışığında halikarnas balıkçısı'nın ‘yol ver Deniz' hikâyesi üzerine bir değerlendirme
(2014)Bütün yaşlara hitap eden edebî eserler, hem düşüncelerin şekillenme- sinde hem de duyguların çeşitlenmesinde oldukça önem arz etmektedir. Özel- likle hedef kitlesi çocuklar olan edebî eserler, bir yandan çocuklara edebî ... -
An analysis of reading texts in course books of turkish language for grade 7 in terms of transmission of values
(T.C. Milli Egitim Bakanligi, 2015)Reading texts, which are primary means of teaching Turkish, are tools for transmitting the values, which global and national culture are based on, to students. Accordingly, the aim this study is to find out which values ... -
Ermeni Tehciri’Nin 100. Senesinde Öğretim Programlarımızda Ermeni Meselesi
(2015)Bu araştırmanın amacı, Türkiyeyi özellikle her sene nisan ayında uluslararası alanda meşgul eden Ermeni Meselesine, öğretim programlarımızda ve ders kitaplarında nasıl yer verildiğine ilişkin bir değerlendirme ortaya ...