Başlık için Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı listeleme
Toplam kayıt 51, listelenen: 16-35
-
Mutavvel Sarf-ı 'Osmânî inceleme-metin
(Kırıkkale Üniversitesi, 2018)Bâb-ı Ser 'Askerî Tercüme Kalemi'nde vazifede bulunmuş, Türk edebî çevrelerince Mihrî mahlasıyla tanınmış olan Mihran Apikyan'ın yazmış olduğu "Mutavvel Sarf-ı 'Osmânî" (1889) adlı eser, mekâtib-i rüşdiye ve idâdîye ... -
Nurgül Ateş'in çocuk hikâyelerinin değerler eğitimi bakımından incelenmesi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2022)Değerler eğitiminin eğitim sistemlerinde yer alması son otuz yılda artarak devam etmektedir. Değerler bir toplumun gelecek nesillerinin sahip olması için gerekli olan en önemli kazanımlardandır. MEB, bu bağlamda müfredat ... -
Okuma çemberi yönteminin okuduğunu anlama becerisine etkisi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2016)Okuma, insanlara farklı bakış açısı, yaşam becerisi ve deneyimleri kazandırmanın yanında kişinin sosyal ve kültürel açıdan gelişmesini, çevreye duyarlı, sorumluluk bilinci gelişmiş nesiller yetişmesini sağlamaktadır. Bu ... -
Okuma çemberi yönteminin okumaya ve yazmaya yönelik tutuma etkisinin incelenmesi
(Kırıkkale Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2023)Dört temel beceriden ikisini oluşturan okuma ve yazma becerileri birbirini tetikleyen bir mekanizmayı oluşturmaktadır. Anlama becerilerinden biri olan okuma, anlatma becerilerinden biri olan yazmaya doğrudan tesir eder. ... -
Okuma çemberi yönteminin öğrencilerin okuma tutumlarına ve eleştirel okuma becerilerine etkisi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2019)Bu araştırmanın amacı, okuma çemberi yönteminin ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin okuma tutumlarına ve eleştirel okuma becerilerine etkisini belirlemektir. Bu etkinin ölçülmesi esnasında nicel verilerden yararlanılmıştır. ... -
Okuma güçlüğü çeken ortaokul öğrencileri üzerine bir eylem araştırması
(Kırıkkale Üniversitesi, 2019)Şahin, Kadir, "Okuma Güçlüğü Çeken Ortaokul Öğrencileri Üzerine Bir Eylem Araştırması," Yüksek Lisan Tezi, Kırıkkale, 2019. Okuma, okul çağı ile birlikte edinilen bir dil becerisidir. Okuma sürecinin mutlaka anlamlandırma ... -
Ortaokul öğrencilerinin okuma ilgi ve alışkanlıklarının incelenmesi (Kırıkkale ili örneği)
(Kırıkkale Üniversitesi, 2015)Bu araştırmada, ortaokul öğrencilerinin okuma ilgi ve alışkanlıklarının düzeyleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Kırıkkale merkezinde bulunan ortaokul öğrencileri ... -
Ortaokul öğrencilerinin yazılı üretimlerinde yer alan söz varlığı üzerine bir inceleme (Van ili örneği)
(Kırıkkale Üniversitesi, 2017)Söz varlığının genişliği dikkate alındığında Türkçe, dünyadaki diller arasında ilk sıralarda yer almaktadır. Bu kadar zengin bir dilin kullanılan kelime sıklığının ne olduğu başka bir ifadeyle kelime hazinesi her dönemde ... -
Ortaokul öğrencilerinin yazılı üretimlerinin tutarlılık ölçütlerine göre değerlendirilmesi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2018)Ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin yazılı üretimlerindeki tutarlılık görünümünü belirlemek bu çalışmanın amacıdır. Bu amaç doğrultusunda sosyo-ekonomik düzeyi farklı olan ortaokul öğrencilerinin yazılı üretimlerinin ne ölçüde ... -
Ortaokul Türkçe derslerinde metin türlerinin öğretimi üzerine öğretmen görüşleri
(Kırıkkale Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2023)Ortaokulda Türkçe derslerinin temel amacı öğrencilerin dinleme/izleme, okuma, konuşma ve yazma becerilerini geliştirmektir. Bu amaç doğrultusunda derslerde en yaygın kullanılan öğretim materyalleri ders kitaplarıdır. Ders ... -
Ottoman Turkısh conversatıon grammar adlı eserin yabancı dil olarak türkçenin öğretimi açısından incelenmesi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2019)16. yüzyılda Türk-İngiliz diplomatik ve siyasi ilişkilerinin başlamasıyla birlikte İngiliz tüccarlar ile seyyahların Osmanlı'ya ilgileri giderek artmıştır. Bu tüccar ve seyyahlardan bazıları, İngiltere'ye döndüklerinde ... -
Ödül almış çocuk kitaplarının çocukların edebiyata ihtiyaçları bağlamında incelenmesi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2022)Bu çalışmada, ödül alan on iki çocuk edebiyatı eseri, çocukların edebiyata olan ihtiyaçları bağlamında incelenmiştir. Nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi yönteminin ve betimsel çözümleme tekniğinin kullanıldığı ... -
Ödüllü çocuk kitaplarındaki başkahramanların yaşadıkları çatışmaları çözme yöntemlerinin incelenmesi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2018)Bu çalışmada, ödül alan 13 yerli çocuk kitabı ile bu kitaplardaki başkahramanların yaşadıkları çatışmaları hangi yöntemlerle çözdüklerinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Betimsel çözümleme ve betimsel yöntemlerin kullanıldığı ... -
Tunus'ta yabancı dil olarak Türkçe öğretimine iki dilliliğin etkisi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2019)Günümüzde gerek bireysel tercihler gerek de toplumsal zorunluluk ya da ihtiyaçlar sebebiyle Tunus, iki dilli bir toplum olarak karşımıza çıkmaktadır. Genel olarak bakıldığında iki dillilik; bireyin tercihen ya da zorunlu ... -
Türkçe eğitimi açısından Celal Nuri İleri'nin 'Yeni Alfabe ve İmla Dersleri' adlı eseri
(Kırıkkale Üniversitesi, 2018)Asıl adı Mehmet Celalettin olan, çalışma hayatına avukatlıkla başlayan ancak asıl faaliyet gösterdiği alan gazetecilik olan Celal Nuri İleri'nin yazmış olduğu "Yeni Alfabe ve İmla Dersleri" (1928) adlı eser, dönemin Türkçesi ... -
Türkçe eğitimi açısından Nurettin Topçu'nun eserlerinde değer eğitimi unsurları
(Kırıkkale Üniversitesi, 2019)Bu çalışmada, Nurettin Topçu'ya ait eserler Türkçe Dersi Öğretim Programında yer alan 10 adet kök ve 6 adet alt değer çerçevesinde incelenmiştir. Araştırmanın evrenini Nurettin Topçu eserleri; örneklemi ise yazarın: Ahlâk, ... -
Türkçe öğrenen yabancılar için "Uzun Hikâye" nin B1 düzeyine uyarlaması
(Kırıkkale Üniversitesi, 2022)Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde sadece ders kitabı kullanımı belli bir noktadan sonra yetersiz kalmaktadır. Türkçe öğrenen öğrencilerin yardımcı okuma materyallerinin yanı sıra edebi zevk alabilecekleri, düzeylerine ... -
Türkçe öğrenen yabancılar için Dede Korkut hikâyeleri'nin B1 düzeyinde sadeleştirilmesi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2018)Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde ders kitaplarının tek başına yeterli olmadığı bilinen bir gerçektir. Ders kitaplarının yanında öğretim sürecini destekleyecek yardımcı okuma kitapları da hazırlanmalıdır. Yardımcı ... -
Türkçe öğretmenlerinin ilköğretim II. kademede gerçekleştirilen dil bilgisi öğretimi hakkındaki görüşleri
(Kırıkkale Üniversitesi, 2010)Dil bilgisi, bir dilin bağlı olduğu kuralları tespit eden bilim dalıdır. Bir dilin ses, şekil, cümle ve anlam yapıları ile bu yapılar arasındaki ilişkileri inceleyerek bu yapıların işleyiş biçimlerini ortaya koyar ve kurala ... -
Türkçe öğretmenlerinin özel alan yeterliklerine ilişkin bir araştırma: Kırıkkale ili örneği
(Kırıkkale Üniversitesi, 2010)Bu çalışmada, Türkçe öğretmenlerinin özel alan yeterliklerine sahip olma durumlarına ilişkin görüşlerini belirlemeye yönelik bir araştırma yapılmıştır. Ülkemizde öğretmenlerin özel alan yeterliklerini belirlemeye yönelik ...