Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Özdemir, Soner Mehmet" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 13 / 13
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Almanya'da Yaşayan 15-19 Yaş Türk Gençlerinin Eğitim Sorunlarına İlişkin Bir İnceleme (Kuzey Ren Vestfalya Örneği)
    (2009) Özdemir, Soner Mehmet; Benzer, Halis; Akbaş, Oktay
    Bu çalışmanın amacı, Almanya’da yaşayan 15-19 yaş arası ortaöğretim çağındaki Türk öğrencilerinin eğitimle ilgili sorunlarını betimlemektir. Araştırmada çalışma grubunu Almanya’nın Kuzey Ren Vestfalya eyaletine bağlı Lünen şehrindeki ortaöğretim okullarında öğrenim gören 15-19 yaş arasındaki 197 Türk öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmanın verilerini toplamak amacıyla Türk öğrencilerin eğitimle ilgili sorunlarını kapsayan bir ölçek geliştirilmiştir. Araştırmada Türk öğrencilerin büyük kısmı Almanca okuma, yazma, anlama ve konuşma düzeylerinin genelde iyi olduğunu, öğrencilerin üçte bire yakını ise Almanca gramer düzeylerinin orta ve çok az düzeyinde olduğunu belirtmiştir. Çalışmada ayrıca, öğrencilerin yarıdan daha fazlası okullarındaki öğretmenlerin kendilerine karşı tutumlarının oldukça olumlu olduğunu, öğrencilerin beşte ikiye yakını okul yöneticilerinin genelde kendilerine Alman öğrenciler kadar eşit davrandıklarını, yaklaşık üçte ikisi okullarındaki imkanlardan eşit yararlanabildiklerini ifade etmişlerdir. Bunun yanında, Türk öğrencilerin dörtte üçü okudukları okullardan memnun olduklarını belirtirken, yarıdan daha fazla bir bölümü ise mezun olduktan sonra rahatça iş bulabileceklerini düşünmektedirler.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Eğitim Fakültelerinin Akreditasyon Sürecine Hazır Olma Durumuna İlişkin Öğretim Elemanlarının Görüşlerinin Değerlendirilmesi
    (2010) Erkuş, Leyla; Özdemir, Soner Mehmet
    Bu araştırmada eğitim fakültelerinin akreditasyon sürecine hazır olma durumuna ilişkin öğretim elemanlarının görüşleri ve görüşlerin cinsiyet, unvan ve idari görevi olup olmama durumlarına göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Çalışmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Ankara Üniversitesi, Gazi Üniversitesi ve ODTÜ eğitim fakültelerinde görev yapan 161 öğretim elemanı oluşturmuştur. Çalışmanın bulgularına göre, öğretim elemanları genel olarak akreditasyon sürecine fakültelerinin daha çok öğrenci boyutu yönünden hazır olduğunu düşünürlerken, fakültelerinin akreditasyona hazır olması konusunda ise diğer boyutlar (öğretim elemanı, fakülte, fakülte-okul işbirliği, tesisler, kütüphane ve donanım, yönetim, kalite güvencesi) yönünden kararsız tutum sergilemişlerdir. Çalışmada ayrıca, öğretim elemanlarının görev yaptıkları eğitim fakültelerinin akreditasyona hazır olma durumuna ilişkin görüşleri sadece "tesisler, kütüphane ve donanım" yönünden cinsiyet ve unvana gore anlamlı düzeyde farklılıklar gösterirken, diğer boyutlardaki görüşler arasında anlamlı farklılıklar bulunmamıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İlköğretim öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme araçlarına ilişkin yeterlikleri ve hizmet içi eğitim ihtiyaçları
    (2010) Özdemir, Soner Mehmet
    Bu çalışmada, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin alternatif ölçme ve değerlendirme araçlarına yönelik yeterlikleri ve hizmet içi eğitim ihtiyaçları incelenmiştir. Örneklem grubunu Kırıkkale İli Merkezinde görev yapan 337 ilköğretim öğretmeni oluşturmuştur. Çalışmanın bulguları göstermiştir ki, öğretmenlerin kendilerini en çok yeterli gördükleri alternatif ölçme ve değerlendirme araçları, gözlem, performans görevi/ödevi, öz değerlendirme ve sunum değerlendirme iken, kendilerini en az yeterli gördükleri araçlar ise yapılandırılmış grid, tanılayıcı dallanmış ağaç, rubrik (dereceli puanlama anahtarı) ve tutum ölçekleridir. Ayrıca, öğretmenlerin görev yaptıkları öğretim kademesi ve kıdemlerine göre alternatif ölçme ve değerlendirme araçlarına ilişkin yeterlik düzeyleri arasında anlamlı farklılıklar varken, cinsiyet bakımından ise görüşler arasında anlamlı düzeyde farklılıklar bulunmamıştır. Öğretmenler alternatif ölçme ve değerlendirme araçları içinde en fazla tanılayıcı dallanmış ağaç, yapılandırılmış grid ve rubrik konusunda hizmet içi eğitime ihtiyaç duyduklarını belirtmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İlköğretim Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin İnternet Kullanım Amaçlarının İncelenmesine İlişkin Bir Araştırma
    (2007) Özdemir, Soner Mehmet; Usta, Ertuğrul
    Bu çalışmada, sınıf öğretmeni adaylarının İnternet kullanım amaçları ve sıklıkları ile İnternet kullanım amaçlarının cinsiyete ve öğrenim gördükleri üniversiteye göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Çalışmada tarama yöntemi kullanılmış olup, çalışma grubunu Kırıkkale Üniversitesi, Amasya Üniversitesi, Ahi Evran Üniversitesi ve Gazi Üniversitesi eğitim fakültelerinde öğrenim gören 238 üçüncü sınıf öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışmada veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen “öğretmen adaylarının İnternet kullanım amacı” adlı ölçekle toplanmıştır. Araştırmanın sonuçları, öğrencilerin İnternet’i en fazla “öğrenci işleri ile ilgili işlemleri yapma”, “genel bilgi arama amaçlı araştırma yapma”, “ödev ve ders konularıyla ilgili araştırma yapma” ve “e-posta alıp-gönderme” amacıyla kullandıkları göstermiştir. Araştırmada, sınıf öğretmeni adaylarının İnternet’i “iletişim kurma” amacıyla kullanma sıklıkları cinsiyete göre anlamlı düzeyde farklılık göstermezken, İnternet’i “eğitim amaçlı”, “genel bilgi arama amaçlı” ve “ticari amaçlı” olarak kullanma sıklıklarında ise cinsiyete göre anlamlı düzeyde farklılıklar gerçekleşmiştir. Çalışmada ayrıca, öğretmen adaylarının İnternet’i “iletişim”, “eğitim”, “genel bilgi arama/çevrim içi aktiviteler” ve “ticari aktiviteler”e göre kullanım sıklıkları öğrenim gördükleri üniversiteye göre anlamlı düzeyde değişiklik göstermiştir
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Metaphoric perceptions of prospective teachers regarding the concept of curriculum
    (2012) Özdemir, Soner Mehmet
    Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının eğitim programı kavramına ilişkin algılarını metaforlar aracılığıyla belirlemektir. Çalışma grubunu Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesinin çeşitli bölümlerinde kayıtlı 302 öğretmen adayı oluşturmuştur. Veri toplamak için açık uçlu sorulardan yararlanılmıştır ve verileri analiz etmede nitel işlemler kullanılmıştır. Çalışmanın bulguları, katılımcıların 8 farklı kategoride toplam 148 geçerli metafor geliştirdiğini göstermiştir. Bu kategoriler şunlardır: “Düzenli ve hiyerarşik olarak oluşturulan/işleyen bir organizasyon/mekanizma olarak eğitim programı, ”yol gösterici olarak eğitim programı”, “bir süreç olarak eğitim programı”, “belli bir sonuca ulaşmaya yönelik bir araç olarak eğitim programı”, “bir kural, ilke ya da amaç doğrultusunda hazırlanan tasarı olarak eğitim programı”, “vazgeçilmez bir öge olarak eğitim programı”, “bireyleri şekillendiren bir kalıp olarak eğitim programı”, “sürekli değğştirilen bir kavram olarak eğitim programı”. En fazla geliştirilen metaforlar, “kılavuz/rehber, sistem, bir binanın planı veya projesi, insan yaşamı ve harita/yol haritası” olmuştur.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Öğretim Süreçlerinde Toplam Kalite İlkelerinin Uygulanmasının Öğrencilerin Tutumlarına ve Başarılarına Etkisi
    (2007) Özdemir, Soner Mehmet
    Bu araştırma, öğretim süreçlerinde, özellikle sınıfta toplam kalite ilkelerinin uygulanabilirliğini ortaya koymaya yönelik olarak yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Bölümü, İngilizce Öğretmenliğinde öğrenim gören 47 birinci sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmada veri toplamak amacıyla iki tür ölçek geliştirilmiş ve bunlar deney ve kontrol grubundaki öğrencilere program öncesinde ve sonrasında uygulanmıştır. Bu ölçeklerden ilki öğrencilerin toplam kalite ilkelerine uygun öğretmen davranışlarına ilişkin tutumlarını ölçmek amacıyla geliştirilen tutum ölçeği ve diğeri, dersteki hazır bulunuşluk düzeylerini ve başarı durumlarını belirlemek için geliştirilen başarı testidir. Araştırma sonunda, toplam kalite ilkelerine dayalı öğretimin, diğer grupta yapılan öğretimle karşılaştırıldığında öğrencilerin tutumlarını ve başarılarını artırmada daha etkili olduğu sonucuna varılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    A study on the relationship between pre-service teachers' information literacy skills and their attitudes towards distance education
    (Elsevier Science Bv, 2009) Özdemir, Soner Mehmet; Akbaş, Oktay; Çakır, Recep
    This paper presents the relationship between pre-service teachers' information literacy skills and their attitudes towards distance education. Two questionnaires were administered to 235 pre-service teachers enrolled in the department of primary school teaching, the department of science teaching and the department of Turkish language teaching at Kirikkale University in Turkey in order to examine their attitudes and their literacy skills. Results of this study show that there is no significant relationship between participants' information literacy levels and their attitudes towards distance learning. (C) 2009 Elsevier Ltd. All rights reserved
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretim Sürecine İlişkin Öz-Yeterlik İnançlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
    (2008) Özdemir, Soner Mehmet
    Bu araştırmada, sınıf öğretmeni adaylarının öğretim sürecine ilişkin öz-yeterlik inançlarının cinsiyete, öğrenim görülen üniversiteye, öğretim biçimine, mezun olunan liseye, bölümü tercih sırasına, tercih nedenine ve öğretmenliğe yönelik tutuma göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Çalışmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2005-2006 öğretim yılında Hacettepe Üniversitesi, Gazi Üniversitesi ve Kırıkkale Üniversitesinde öğrenim gören 223 sınıf öğretmeni adayı oluşturmuştur. Çalışmada veriler “öğretmen adaylarının öğretim sürecine ilişkin öz-yeterlik inançları” ölçeği ile toplanmıştır. Çalışmanın sonuçları, öğretmen adaylarının öğretim sürecinin bazı boyutlarına ilişkin öz-yeterlik inançlarının cinsiyet, öğrenim görülen branşı tercih sırası, tercih nedeni ve öğretmenlik yapmaya istekli olmaya yönelik tutum değişkenlerine göre anlamlı düzeyde farklılık gösterdiğini, buna karşılık öğrenim görülen üniversite, öğretim biçimi ve mezun olunan lise değişkenlerinin ise öz-yeterlik inançlarında anlamlı bir farklılığa neden olmadığı belirlenmiştir. Çalışma sonunda, öğretmen adaylarının öz-yeterlik inançlarının artırılması için hizmet öncesi eğitim sürecinde kuramsal ve uygulamalı derslerde öğretim sürecini etkili biçimde planlama, uygulama ve değerlendirmeye yönelik bilgi ve becerilerin yanı sıra, öğretmen adaylarına alanlarına ve öğretmenlik mesleğine ilişkin olumlu tutum ve anlayışların kazandırılması gerektiği önerilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Sınıf öğretmenlerinin yeni ilköğretim programlarının ölçme ve değerlendirme süreçlerinde karşılaştıkları sorunların incelenmesi
    (2009) Özdemir, Soner Mehmet
    Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin yeni ilköğretim programlarının uygulanmasında ölçme-değerlendirme süreçlerinde yaşadıkları sorunları belirlemektir. Bu amaçla, araştırmada tarama modeline dayalı betimsel yöntem kullanılmıştır. Araştırma, Kırıkkale il merkezindeki 21 ilköğretim okulunda görev yapan 287 birinci kademe sınıf öğretmeni üzerinde gerçekleştirilmiştir. Veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen öğretmenlerin ölçme-değerlendirme sürecinde yaşadıkları sorunları belirlemeye yönelik beşli Likert tipi bir ölçekle elde edilmiştir. Çalışmanın sonuçları, sınıf öğretmenlerinin ölçme-değerlendirme sürecinde ölçeğin altı alt boyutu olan “alternatif ölçme-değerlendirme araçları”, “zaman”, “ortam”, “öğrenci”, “veli” ve “denetim elemanları” ile ilgili oldukça yüksek düzeyde sorunlar yaşadıklarını göstermiştir. Çalışmada ayrıca, öğrenci sayısı 30-40 ve 40-50 arasındaki kalabalık sınıflarda görev yapan öğretmenlerin, öğrenci sayısı 10-20 ve 20-30 arasındaki sınıflarda görev yapan öğretmenlere göre yaşadıkları sorunlar anlamlı farklılık yaratacak ölçüde daha fazla bulunmuştur. Buna karşılık, öğretmenlerin ölçmedeğerlendirme süreçlerinde yaşadıkları sorunlara ilişkin görüşleri arasında cinsiyete ve mezun olunan okula göre herhangi bir anlamlı farklılık bulunmamıştır. Çalışma sonunda; öğretmenlerin yeni programların uygulanması sürecinde ölçme ve değerlendirme ile ilgili yeterliklerini ve karşılaştıkları sorunları belirlemeye ve bunları önlemeye yönelik kapsamlı çalışmaların yapılması önerilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Teknik eğitim fakültesi otomotiv öğretmenliği programı öğrencilerinin memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi
    (2010) Okay, Şenol; Özdemir, Soner Mehmet; Semiz, Süleyman
    Bu çalışmanın amacı, teknik eğitim fakültesi otomotiv öğretmenliği öğrencilerinin memnuniyet düzeylerini belirlemektir. Araştırma tarama modelinde tasarlanmış olup, çalışma grubunu 6 teknik eğitim fakültesinin otomotiv öğretmenliği programında ölçme aracına cevap veren 329 öğrenci oluşturmuştur. Çalışmada elde edilen bulgular, öğrencilerin öğrenim gördükleri fakültenin yönetimi, fakültedeki sosyal faaliyetler, eğitim-öğretim etkinlikleri ve uygulama çalışmaları boyutlarına ilişkin memnuniyetlerinin orta düzeyde olduğunu göstermiştir. Çalışmada ayrıca, öğrenim görülen üniversiteye ve programı tercih nedenine göre görüşler arasında bazı boyutlarda anlamlı düzeyde fark bulunurken, mezun olunan liseye göre anlamlı farklılıklara rastlanmamıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    The effect of drama education on prospective teachers' creativity
    (Eskisehir Osmangazi Univ, Fac Education, 2008) Özdemir, Soner Mehmet; Çakmak, Aygen
    A number of studies of the effects of drama on individuals' cognitive and affective characteristics have been carried out recently. These studies revealed that drama had positive impact on students' development of communication skills, socialization levels, development of emotional intelligence, social skills, empathic skills and empathic tendencies regardless of the grade levels of the students. In the present study, the effect of drama education on creativity of prospective classroom teachers was examined. As the method of this study, experimental design, which is based on pre-test and post-test, was used. In the research the study group consisted of 78 the 4th grade students (50 females and 28 males) who attended the Primary School Teacher Education Program at Elementary Education Department of Faculty of Education, Kirikkale University in fall semester of 20062007 academic year. The data in this study was gathered through Torrance Test of Creative Thinking-Figural Form A. TTCT-Figural, Form A was applied on the participants before and after Drama Course, and their pre-test and post-test scores were compared accordingly. Results of the study showed that at the end of the Drama Course, the scores of creativity test the students took increased to some extent in all of the dimensions of creativity test, which are fluency, originality, elaboration, resistance to premature closure and abstractness of titles. It was also found out that participants' pre-test and post-test creativity scores did not make a significant difference according to gender variable. Recommendations of the study include that drama should be an essential part of all teacher education programs, and more research should be performed focusing on the effects of drama on students' various intellectual skills and attitudes.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Toplumsal değişme ve küreselleşme bağlamında eğitim ve eğitim programları: kavramsal bir çözümleme
    (2011) Özdemir, Soner Mehmet
    Tarih boyunca sosyal, ekonomik, kültürel, teknolojik ve siyasal alanlarda meydana gelen değişme veya gelişmeler hemen her toplumun büyük ya da küçük, hızlı veya yavaş biçimde değişmesine neden olmaktadır. Bu değişimden eğitim sistemleri, programları ve süreçleri de etkilenmektedir. Bu çalışmada eğitim ve eğitim programlarının toplumsal değişme ve küreselleşme kavramları çerçevesinde kavramsal bir analizi yapılmış, toplumsal değişmelerin toplumların sosyal, ekonomik, kültürel ve siyasi yaşamları üzerindeki etkileri yanında; eğitim politikalarına, eğitim süreçlerine ve eğitim programlarına etkisi ilgili alan yazından elden edilen kuramsal verilerden hareketle irdelenmiştir. Küreselleşmeyle birlikte toplumsal alanda meydana gelen değişmeler eğitimi ve eğitim programlarını değişmeye zorlarken, eğitim programları aracılığıyla toplumun ulusal ve uluslararası değerler, nitelikler ve yeterlikler yönünde değişmesi ve gelişmesi amaçlanır. Özellikle programların hedef kitlesi olan bireylerin ve toplumun gereksinimlerinin, ilgilerinin, beklentilerinin ve sorunlarının ihtiyaç analizi çerçevesinde incelenmesi ve programlara yansıtılması gerekir. Eğitim programlarının tasarlanması ve geliştirilmesi sürecinde, bireylerin günümüz bilgi toplumunun ve küreselleşmenin gerektirdiği temel bilgi, beceri ve yeterliklere sahip olmasını sağlayacak niteliklerin yanı sıra, toplumun sosyal ve kültürel değerlerini benimseme ve geliştirme, insan haklarına ve farklılıklara saygı duyma, hoşgörü, empati, işbirliği, yardımlaşma vb. gibi anlayış ve değerler dikkate alınmalıdır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Üniversite Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi
    (2005) Özdemir, Soner Mehmet
    Bu çalışma, üniversite öğrencilerinin eleştirel düşünme becerilerinin ne düzeyde olduğu ve cinsiyete, doğum yerine, anne ve baba öğrenim durumuna ve gelir durumuna göre farklılaşıp farklılaşmadığını ortaya koymaya yönelik olarak gerçekleştirilmiştir. Çalışmada survey modeli kullanılmış ve veri toplama aracı olarak bir tutum ölçeği geliştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesinde okuyan 128 öğrenci oluşturmuştur. Toplanan verilerin analizi SPSS-11 istatistik programında gerçekleştirilerek yorumlanmıştır. Elde edilen verilerin yorumlanmasında şu istatistik analizler yapılmıştır: 1 .Öğrencilerin eleştirel düşünme beceri düzeylerini ortaya koymaya yönelik "ortalama" ve "standart sapma", 2.Öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerinin cinsiyete ve alanlarına göre farklılık oluşturup oluşturmadığına ilişkin bağımsız gruplar t testi (independent samples-t test) analizi, 3.Öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerinin doğum yerine, anne baba öğrenim durumuna ve gelir durumuna göre farklılığa yol açıp açmadığına ilişkin ANOVA (tek yönlü varyans) analizi gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın amacı doğrultusunda geliştirilen ve uygulanan ölçekten elde edilen bulgular sonucunda, öğrencilerin eleştirel düşünme becerisi bakımından orta düzeyde oldukları ve eleştirel düşünme becerisine sahip olma durumlarının cinsiyet, doğum yeri, anne baba öğrenim durumu ve gelir durumu değişkenlerine göre anlamlı düzeyde farklılık göstermediği ortaya çıkmıştır.

| Kırıkkale Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim