Yazar "Altunay, Hakan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Değer Akışı Haritalandırma Yöntemi: Mobilya Sektöründe Bir Uygulama(Kırıkkale Üniversitesi, 2016) Bulut, Kezban; Altunay, HakanŞirketlerinsürdürülebilir rekabet ortamında var olabilmeleri için özellikle kalite,maliyet ve sevkiyatlarını iyileştirmeleri gerekmektedir. Yalın üretimfelsefesinin temel amacı, mevcut süreçlerin etkinlik ve verimlilik analizlerinigerçekleştirmek, maliyetleri azaltmak ve sonuçta müşteriye mükemmel değerlersunmaktır. Geleneksel bir yaklaşımla günümüzde, kaynakların aralıksız ve yoğunbir tempoda kullanılmasıyla üretim sistemlerinin katma değer yaratmayanfaaliyetlerden büyük ölçüde arındırılabileceği düşünülmektedirler. Ancakisrafın tam olarak ortadan kaldırılarak daha verimli bir üretim sürecine sahipolmak için hammaddeden başlanıp nihai ürününün teslimatına kadar olan sürecinbir bütün olarak görülmesi ve değerlendirilmesi gerekliliğini göz ardı edilmektedir.Buçalışmada da israfı en aza indirerek süreç verimliğini arttırmak ve yalınüretim felsefesine ulaşabilmek amacıyla değer akışı haritalandırma tekniğikullanılarak Kayseri ilinde faaliyet gösteren ve mobilya sektöründe liderkonumda olan bir firmada örnek bir uygulama gerçekleştirilmiştir. Çalışmasonucunda, üretim sistemini yeniden değerlendirmek, mevcut durumu bir bütünolarak inceleyebilmek, israf kaynaklarını görebilmek, israfların köksebeplerini belirlemek ve yalın uygulamaları planlayabilmek için değer akışı haritalandırma tekniğindenyararlanılarak ortak bir hedefe yönlendirilmiş ve kazancı hesaplanmış bir yolharitası elde edilmiştir.Öğe Ders Programı Çizelgeleme Problemi İçin 0-1 Tamsayılı Programlama Modeli Ve Bir Örnek Uygulama(2016) Altunay, Hakan; Eren, TamerDers programı çizelgeleme problemi, başta üniversiteler olmak üzere bütün eğitim kurumlarında sıklıkla karşılaşılan, en yaygın zaman çizelgeleme problemlerinden birisidir. Çözümü gün geçtikçe zorlaşan bu problem, çeşitli kısıt yapıları dikkate alınmak koşuluyla, derslerin ve öğretim üyelerinin en uygun zaman dilimleri ve dersliklere atanmasını ifade etmektedir. Probleme özgü bu kısıt yapıları; eğitim kurumlarının özellikleri ve kuralları, öğretim üyelerinin talepleri, öğrencilerin istek ve önerileri gibi çeşitli faktörlere göre oluşturulmaktadır. Bu çalışmada, ders programı çizelgeleme problemi için öğretim üyelerinin istek ve taleplerini dikkate alan yeni bir 0-1 tamsayılı programlama modeli önerilmiştir. Önerilen bu matematiksel programlama modeli Uludağ Üniversitesinde yapılan bir örnek uygulama ile desteklenmiştir. Bu sayede matematiksel modelin bir gerçek hayat problemi üzerinde test edilmesi ve üretilen sonuçların analiz edilmesi sağlanmıştır. Yapılan uygulama çalışmasının sonuçları, önerilen matematiksel programlama modelinin kurum kurallarını ve öğretim üyelerinin tercihlerini karşılayan haftalık bir ders çizelgesinin elde edilmesinde verimli sonuçlar ürettiğini göstermektedirÖğe Ders programı çizelgeleme problemi için bir literatür taraması(2017) Altunay, Hakan; Eren, TamerDers ve sınavlara ait zaman çizelgelerinin oluşturulması, başta üniversiteler olmak üzere, bütün eğitim kurumları için oldukça yorucu ve zaman alan bir faaliyettir. Ders programı çizelgeleme problemi de derslerin ve bu derslerden sorumlu öğretim üyelerinin, problem ve kurum özellikleriyle ilgili kısıtlar dikkate alınarak, en uygun derslik ve zaman dilimlerine atanmasını ifade eden bir zaman çizelgeleme problemidir. Bu makalede, 1960'lı yıllardan günümüze kadar geçen süreçte, ders programı çizelgeleme problemi alanında yapılmış, öne çıkan bilimsel çalışmaların ana hatlarıyla ele alındığı bir literatür taraması sunulmuştur. Bununla birlikte, araştırmacılar tarafından kullanılan çözüm yöntemlerinin; yöneylem araştırması temelli yaklaşımlar, metasezgisel temelli yaklaşımlar ve yeni yaklaşımlar şeklinde gruplandırıldığı bir analize yer verilmiştir.Öğe A literature review for course scheduling problem(Pamukkale Univ, 2017) Altunay, Hakan; Eren, TamerThe timetabling of courses and examinations is a challenging and time consuming activity for all educational institutions, especially universities. The course scheduling problem is a type of timetabling problem that is concerned with assigning a number of courses and instructors to the most suitable classrooms and time-slots, subject to some constraint structures on characteristics of the problem and institutions. In this paper, we analyze the main points of the outstanding studies that have conducted on the problem since 1960. In addition, solution approaches that have been applied by researchers to solve the problem, including operations research based methods, metaheuristic-based methods and some novel methods are analyzed.