Yazar "Arslan, M. Metin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İlköğretim Okulu Müdürlerinin Okul Yönetiminde Karşılaştıkları Sorunlar (Kırıkkale İli Örneği)(2003) Mirici, İ. Hakkı; Arslan, M. Metin; Özçelik, NihatBu çalışmanın amacı, ilköğretim okulu müdürlerinin, okul yönetiminde ne gibi sorunlarla karşı karşıya bulunduklarını, bu sorunların nelerden kaynaklandığını tespit etmek ve sorunların çözümüne yönelik önerilerde bulunabilmektir. Araştırma, 2001-2002 öğretim yılında Kırıkkale ilinde bulunan toplam 69 ilköğretim okulu ve bu okullarda görev yapan okul müdürleri üzerinde yapılmıştır. Araştırmada örneklen alınmamıştır. Araştırmaya ait bulgular, SPSS programı ile analiz edilerek değerlendirilmiş, sonuç ve öneriler bilimsel ölçütlere uygun olarak sunulmuştur.Öğe Metaforik Düşünme ve Öğrenme Yaklaşımının Eğitim-Öğretim Açısından İncelenmesi(2006) Arslan, M. MetinMetaforlar, genel olarak bir fenomenin veya bir kavramın daha tanıdık ve bilinen terimlerle nitelendirilmesi olarak tanımlanmaktadır. Metaforlarm kesin ve bilinçli olarak eğitim ya da öğrenme amaçlı kullanılmaları henüz yeni olmasına rağmen onların bir öğretim aracı olarak kullanılmaları çok eskiye dayanır. Öğretmenler çoğu zaman fikirleri, kavramları ve soyut şeyleri açıklamak için bilinçsiz olarak metaforları kullanmakta veya benzer bazı yöntemlere günlük uygulamalarında yer vermektedirler. Metaforları ve onların eğitimsel amaçlı kullanımlarını kuramsal olarak inceleyen bu çalışmada, ilk önce metaforlar ile ilgili temel kavramlar açıklanmış ve bu kavramlar somut örneklerle gözler önüne serilmiştir. Daha sonra ise metaforların eğitim öğretim alanında kullanımına yönelik açıklamalar yapılmıştır. Ayrıca öğrenme ortamı içerisinde metaforlarm öğretim amaçlı olarak kullanımlarında dikkat edilmesi gereken noktalar belirtilmiş ve çeşitli önerilerde bulunulmuştur.Öğe Milli Eğitim Bakanlığı Taşra Örgütü Yöneticilerinin Yerelleşme Konusundaki Görüşleri(2008) Arslan, M. Metin; H., Atasayar HasanBu araştırmanın amacı; Milli Eğitim Bakanlığı taşra örgütü yöneticileri ve denetçilerinin iş gören hizmetleri, bütçe hizmetleri, genel hizmetler, eğitim programları ve öğretim ile ilgili hizmetler alanında yerelleşme konusundaki görüşlerini saptamak, eğitim hizmetlerinin yerelleştirilmesi çalışmalarına ışık tutmaktır. Sonuçlar eğitim yöneticilerinin ve denetçilerinin görev unvanı, eğitim durumu, yöneticilik kıdemi değişkelerine göre yerelleşme konusuna ilişkin görüşlerinde gruplar arasında anlamlı farklılıklar bulunduğunu göstermiştir. Eğitim yöneticileri ve denetçileri en fazla, eğitimin milli birliği sağlama işlevinin azalacağı ve yerelleşme ile ekonomik ve sosyal kalkınmanın daha hızlı gerçekleşeceği konularında görüş ayrılığına düşmektedirler.Öğe The evaluation of empathic skills of Turkish teacher candidates in terms of some variables(Petroleum-Gas Univ Ploiesti, 2011) Arslan, M. Metin; Aslan, SevdaThis study aims to determine whether the empathy levels of teacher candidates vary according to the departments and faculties they graduated from. A total of 367 teacher candidates (250 females and 109 males) who are from different fields of education preparing for KPSS Teacher Examination participated in the study during the academic year 2007-2008 in Ankara. Emphatic Skill Scale B-Form was employed in this study. Emphatic Skill Scale B-Form consists of 72 statements composed of 6 situations and 12 reaction statements per situation. T test and one way ANOVA were used in the analysis of the data. It was determined that the difference was significant in the scores of the teacher candidates according to their gender who were preparing for the KPSS Exam.