Yazar "Ayan, Sinan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 19 / 19
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 16-21 Yaş Arası Elit Düzeydeki Takımların Genç Futbolcularının Duygusal Zekâ Düzeylerinin İncelenmesi(2017) Soylu, Yusuf; Salman, Melih Nuri; Ayan, SinanDuygusal zekâ farkındalığı, sporcunun kişisel becerilerini sergilemesindeki etkileyici rollerden birisi olarak görülmektedir. Duygusal zekâ, kişilerin hayatın içerisinde kendisine bir yer edinme konusunda önemli bir zekâ türüdür. Kişinin kendini tanıma, çevresindeki canlılarla iletişim kurma ve ortaya çıkan duyguları fark edebilme yeteneğidir. Sporcular için önemli bir yere sahip olan duyguların, fark edilebilmesi ve yönlendirilebilmesi gerekmektedir. Duygusal zekâ bu noktada önemli bir yer tutmaktadır. Araştırma, genç yaştaki elit futbolcuların duygusal zekâ düzeylerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Türkiye Süper Ligi'nde bulunan Adana Spor, Gaziantep Spor, Gençlerbirliği, Kayseri Spor, Konya Spor ve Osmanlı Spor U 21, U 19, U 17 ve U 16 takımlarında oynayan 382 (n: 382 erkek) genç futbolcu oluşturmuştur. Çalışmada, araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu ve Schutte duygusal zekâ ölçeği kullanışmıştır. Veri analizi için SPSS 21 paket programı kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler frekans (f), yüzde (%) ve Mann Whitney U testi ve Kruskal Wallis H testleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre; elit düzeydeki genç futbolcuların duygusal zekâ düzeyleri, okul türü, babanın eğitim düzeyi, annenin eğitim düzeyi, ikamet yeri ve oynama yılı gibi değişkenlere göre incelendiğinde; futbolcuların okul türü, babanın eğitim düzeyi ve ikamet yeri değişkenlerine göre gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı fark olduğu görülmüştür. Takımdaki oynama yılı ve annenin eğitim düzeyi değişkenlerine göre ise, gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılığa rastlanmamıştırÖğe Agility Skills, Speed, Balance and CMJ Performance in Soccer: A Comparison of Players with and without a Hearing Impairment(Mdpi, 2023) Yapici, Hakan; Soylu, Yusuf; Gulu, Mehmet; Kutlu, Mehmet; Ayan, Sinan; Muluk, Nuray Bayar; Aldhahi, Monira, IThis study investigates the differences in agility, speed, jump and balance performance and shooting skills between elite hearing-impaired national team soccer players (HISP) and withouthearing-impairment elite soccer players (woHISP). Players were divided into two groups, the HISP group (n = 13; 23.5 +/- 3.1 years) and the woHISP group (n = 16; 20.6 +/- 1.4 years), and were tested in three sessions, seven apart, for metrics including anthropometrics, speed (10 m, 20 m and 30 m), countermovement jump (CMJ), agility (Illinois, 505, zigzag), T test (agility and shooting skills), and balance. The results showed that 30 m, 20mand 10msprint scores, agility/ skills (sec), shooting skills (goals), zigzag, Illinois, and 505 agility skills, and countermovement jump scores were significantly lower among players with hearing impairments (p < 0.05). There were no significant T test differences between HISP and woHISP (p > 0.05). The HISP showed right posterolateral and posteromedial, and left posterolateral and posteromedial scores that were lower than the woHISP group (p < 0.05). Anterior scores were not significantly different between each leg (p > 0.05). In conclusion, the HISP group showed higher performance scores for speed (10 m, 20 m and 30 m), CMJ, agility (Illinois, 505, zigzag) and T test (sec and goals), but not balance. Hearing-impaired soccer players are determined by their skill, training, and strategy, not their hearing ability.Öğe Akıllı Tahta Kullanımının Lise Öğrencilerinin Beden Eğitimi Ve Spor Dersine Olan Tutumuna Etkisi(2018) Acar, Özlem Özel; Ayan, SinanBu çalışmanın amacı; Ortaöğretim düzeyinde Beden Eğitimidersinde çeşitli branşların kazanımlarının akıllı tahta etkinlikleri ileöğretim sürecinde öğrencilerin Beden Eğitimi dersine yöneliktutumlarının etkisini incelemektir.Araştırmanın çalışma grubunu Yozgat İlinde 4 devlet okulu ve 1özel okuldaki farklı sınıflarda okuyan toplam 986 öğrencioluşturmaktadır. Pilot ilde yapılan uygulamada rastgele seçilenörneklem grubuna ilk etapta Test 1 uygulanmış ve kitlenin genel eğilimiyoklanmıştır. Yine aynı öğrenci grubuna ders içerikleri akıllı tahtakullanılarak, yapılandırmacı öğrenme yaklaşımını temel alan yöntem vetekniklerle dersler işlenmiştir. Araştırmanın uygulama basamağısonrasına öğrencilere Test 2 uygulanmıştır. Araştırmanın uygulamaaşaması 2016 – 2017 eğitim öğretim yılının ikinci döneminde, Nisan veMayıs aylarında 5 hafta boyunca gerçekleştirilmiştir.Çalışmanın değerlendirmesi aşamasında SPSS 21.0 (StatisticalPackage for Social Sciences) programı kullanılmıştır. Çalışmada eldeedilen anket bilgileri uygun bir şekilde sayısallaştırılarak bilgisayarortamına girilmiş, likert tipi sorular için kodlama “1. KesinlikleKatılmıyorum”, “2. Katılmıyorum”, “3. Kararsızım”, “4. Katılıyorum”, “5.Tamamen Katılıyorum” biçiminde yapılmıştır. Araştırma sonucunda, beden eğitimi dersinde akıllı tahtakullanılarak, yapılandırmacı öğrenme yaklaşımını temel alan yöntem vetekniklerle derslerin anlatılması bir fark oluşturmuştur. Akıllı tahtakullanılarak derslerin işlenmesi sonucunda, öğrencilerinin uygulamaöncesine göre akıllı tahtaya yönelik tutumlarında istatistiksel olarakanlamlı bir farklılık bulunmuştur.Öğe Çocuk sporcularda fiziksel performans ile ağız ve diş sağlığı arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi(2017) Bağlar, Serdar; Ayan, Sinan; Yapıcı, Hakan; Arıkan, VolkanAmaç: Kötü ağız hijyeninin çocuklarda beslenme ve uykuyu etkilediği ve büyüme-gelişim üzerinde olumsuz etkileri olduğu bildirilmiştir. Bu durum çocuk sporcuların sportif aktiviteler sırasındaki başarısını da olumsuz yönde etkileyebilir. Çalışmamızın amacı Kırıkkale Üniversitesi Spor Akademisindeki çocuk hastaların atletik performansları ile ağız sağlığı arasındaki bir ilişki olup olmadığının değerlendirlmesidir. Gereç ve Yöntemler: Araştırmaya katılan tüm çocuklara ait "Decayed Missing Filled Teeth index" (DMFT) skorları kaydedilmiş ve spor performans testleri uygulanmıştır. Bulgular: Uygulanan çeviklik (Tdrill, Zigzag, 505, LCDT) ve "short sprint" (10m, 20m, 30m best) testleri, DMFT değerleri 3'ten düşük olan sporcuların, DMFT değerleri 3 ve daha yüksek olan sporculara göre istatistiksel olarak daha başarılı olduğunu göstermiştir (P 0,01). Bosco testi sonuçlarına göre de DMFT değeri 3'ten daha az olan sporcuların istatistiksel olarak daha başarılı olduğunu göstermiştir (P 0,01). Ayrıca, DMFT skorları ve performans testi sonuçları arasında korelasyon varlığı tespit edilmiştir. Sonuçlar: Bu sonuçlar çocuk sporcuların ağız sağlığı konusunda bilgilendirilmelerinin önemini ortaya koymaktadırÖğe Erken çocukluk döneminde oyun(2012) Ayan, Sinan; Memiş, A. UğurÇalışmada, okulöncesi çağı çocuklarının genel gelişiminde oyunun yeri ve önemine dikkat çekilmiştir. Son yıllarda gelişmiş ülkelerin eğitim sistemlerinde oyun son derece önemli bir etkinlik olarak karşımıza çıkmaktadır. Oyun, birçok bilim adamına göre çocuğu tanımada ve tahlil etmede en iyi yoldur. Oyun temelli eğitim yetişmekte olan nesillerin temel kaynağı olan insanın fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal gelişimini amaç edinen, genel eğitimin tamamlayıcısı ve ayrılmaz bir parçası olarak görülen bilinçli ve planlı faaliyetlerdir. Çocuklar öğrenme, karar verme, işbirliği, sıralama, düzenleme, paylaşma, başkalarının hakkına saygı gösterme, yardımlaşma gibi davranışları oyun sırasında öğrenir. Oyun sayesinde çocuk yetişkinliğinde gerekli olacak becerileri pratik yapar, değerlendirir ve mükemmelleştirir. Yapılan araştırmalar, oyunun çocukların zihinsel, duygusal ve psikomotor gelişimlerine olumlu yönde katkıları olduğunu kanıtlamıştır. Oyunlar farklı gruplara ayrılsa da, temelinde çocukların gerçek dünyaya alışmasını sağladığı gibi psikolojik ve fiziksel ihtiyaçlarının da karşılanmasında yardımcı olur. Çalışmada okulöncesi dönemde oyun genel anlamÖğe Evaluation of Recreational Areas in Ankara (Turkey) in Terms of Their Functionality and Demographic Characteristics of Their Users(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2021) Orhan, Rustem; Ayan, Sinan; Yapici, Hakan; Unver, RafetThis study aims to determine the demands and tendencies of individuals using recreational areas and parks in the central districts of Ankara. Individuals using recreational areas were given a questionnaire and asked to complete it on a voluntary basis. The findings were evaluated and interpreted according to the sub-dimensions of the scale.Öğe EVALUATION OF RECREATIVE AREAS IN OSMANIYE IN TERMS OF VARIOUS VARIABLES(Ataturk Universitesi, 2020) Metin, Serkan Necati; Kiliç, Mehmet Ali; Ayan, SinanThe purpose of this study was to evaluate the recreation areas in Osmaniye in terms of various variables by users. A total of 932 volunteers, 444 men and 488 women, selected convenience sampling method participated in the study. ‘The Recreation Areas Assesment Scale (RAS)’ which studied for validity and reliability by Ulaş and Ayan (2017) were applied to the volunteers along with their marital status, occupation and income variables. In the applied scale, recreational areas were screened under 3 factors. In I. factor, size, functionality and equipment, II. factor, general competence, III. factor, the ability to meet basic needs and hygiene sub-dimensions were examined.The data obtained were evaluated in SPSS 22 package program. According to information obtained from data, there was no significant difference in terms of marital status and gender in overall average and all sub-dimensions in the evaluation of recreation areas (p>0.05). In terms of occupation and income, there were significant difference in overall average and between subgroups about Equipment, Functionality and Diversity of area, Quantitative and General Qualification of area, Hygiene Sufficiency and Meeting Basic Needs (p<0.05). As a result, it can be said that the evaluation of recreation areas by users varies according to various variables. © 2020, Ataturk Universitesi. All rights reserved.Öğe The Hidden Danger for the Users of Playgrounds and Sport Complexes(Marsland Press, 2013) Ayan, SinanThe aim of this study was to determine the microorganisms harmful for human health and available in playgrounds and sport complexes and to offer solutions for prevention methods. For this reason, equipment used by many people and toys in the playgrounds, especially the parts that handled and contacting to body, and swimming pools were preferred. The samples taken from determined areas by culture rod with carrying medium were immediately brought to the Laboratory of Infection Illnesses and Clinical Microbiology in Medical Faculty, Kirikkale University. The samples were put into bloody EMB and Sabouraud Medium, waited in 37 degree incubator and they were evaluated after 24, 48 and 72 hours. As a result of the study, two Staphylococcus aureus were found in the gymnastic mats of fitness saloons and floor mats in wrestling saloons and it was understood that one of them was sensible to methicillin and the other was resistant. The MRSA (Methicillin Resistant Staphylococcus Aureus) in the places open to public has started to create problems in terms of health for the people interested in playing and sport. For decreasing the infection risks into minimum level, cleaning the equipment and materials in playgrounds and sport complexes regularly by the suitable disinfectants and obeying the individual hygiene rules are the most important steps.Öğe İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerin Ebeveynlerinin Eğitim Düzeylerine Göre Beden Eğitimi Dersine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi(2012) Ayan, Sinan; Kır, RıdvanÇalışmada ilköğretim ikinci kademede öğrenim gören öğrencilerin annelerinin ve babalarının eğitim durumlarıyla beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumları arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmaya örneklem olarak random yöntemiyle seçilen 7 ilköğretim okulundan; 389 kız ve 384 erkek öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Öğrenci tutumlarının ölçülmesi için geliştirilen "İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine İlişkin Tutum Ölçeği" kullanılmıştır. Ölçek iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm kişisel bilgilere ilişkin 12 maddeden, ikinci bölüm ise beden eğitimi dersine yönelik tutumlara ilişkin 5'li likert tipi 20 maddelik ölçekten oluşmaktadır. İlk olarak tanımlayıcı istatistikler kapsamında verilerin frekans dağılımları alınmış ve çapraz tablo değerlerine bakılmıştır. Çalışmada faktör analizi sonucu oluşturulan 3 faktör (derse ilgi, öğretmene karşı tutum, ders saati) ve öğrencilerin ebeveynlerinin eğitim durumu arasında korelasyon analizi yapılmıştır. İkili karşılaştırmalar için bağımsız iki örnek t-testi (independent samples t-test) ve varyant analizlerinden tek yönlü-ANOVA yöntemi uygulanmıştır. Tek yönlü-ANOVA analizi sonuçlarında anlamlı farklılığın çıktığı durumlarda ise bu farkın hangi gruplardan kaynaklandığını belirlemek için Post-Hoc testlerinden yararlanılmıştır. İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin ebeveynlerinin eğitim düzeylerine göre beden eğitimi dersine ilişkin tutumları arasında, beden eğitimi dersine gösterdikleri ilgiyle beden eğitimi ders süresine ilişkin tutumları arasında anlamlı farklılık bulunmuşturÖğe Kırıkkale ilinde sporun yaygınlaştırılması için uygulanan spor tesis ve politikalarının incelenmesi(Kırıkkale Üniversitesi, 2002) Ayan, Sinan; Pamukçu, TanerBu çalışmada Kırıkkale' de sporun kitlelere yaygınlaştırılabilmesi için mevcut durumun tespiti, yapılması gerekli görülen tesisler ve faaliyetlerin neler olabileceği konusu araştırılmıştır. Bu amaçla öncelikle ilin tarihi, coğrafi ve sosyo-ekonomik yapısı ile mevcut spor tesislerinin ve işletmelerinin durumu, yeterliliği, dağılımı ile spor faaliyetleri ve yatırımlar incelenmiş, halkın eğilimine göre, sporun kitlelere yaygınlaştırılabilmesi hakkındaki teori ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bu çalışmaya Kırıkkale il merkezinde bulunan değişik meslek, yaş ve cinsiyet gruplarından toplam 2163 kişi gönüllü olarak katılmıştır. Çalışmaya katılan deneklere 3 1 sorudan oluşan bir anket uygulanmıştır. İstatistiki analizler frekans, yüzde, standart sapma, bağımsızlık testi X2 (chi-square), olabilirlik testi (likehood ratio) dağılımlar hesaplanarak yapılmıştır. Bu çalışma sonucunda sportif faaliyetlere ilgi yüksek olmasına rağmen (%91.1) mevcut spor saha ve tesislerinden halkın yeterince yararlanamadığı (%68.7) gibi tesislerin yeterli olmadığını (%73.2) belirtmektedirler. Örneklem grubunun spor branşlarına duydukları ilgi sıralamasında eğitim ve gelir seviyesi bakımından farklılık görülmemektedir. Örneklem grubunun spora ilgi düzeyleri ile yaşları arasında anlamlı bir ilişki vardır. Yaş yükseldikçe spora olan ilgi azalmaktadır. Erkekler spora kadınlardan daha fazla ilgi duymaktadırlar. Erkekler öncelikle futbol branşını (%46.1) yaparken, bayanların ise joging branşını (%24.6) yaptıkları görülmüştür. Kırıkkale ilinde yaşayan halkın öncelikli olarak önem verilmesini istediği sportif aktivitelerin dağılımı sırasıyla futbol (%18.7), yüzme (%17.1), basketbol (%17.1), joging (%8), tenis (%6.9), atletizm (%6.3), voleybol (%6.1), jimnastik (%4.3), bisiklet (%3.3), güreş (%3.1), masa tenisi (%2.5), karate (%2.4), boks (%2.2), hentbol (%1.2) olduğu görülmüştür. Bu değerlendirmelerin ışığında; spor tesislerinin verimli ve etkin işletilmesine uygun modeller bulunmalıdır. Yeni yapılacak spor programları ve tesisleri için halkın spora olan ilgi ve beklentileri göz önüne alınmalıdır.Öğe Kısa Mesafe Erkek Yüzücülerinin 25 Ve 50 Metre Serbest Sitil Yüzme Dereceleri İle 10-20-30 Metre Sürat Koşusu Derecelerinin Karşılaştırılması(2012) Yapıcı, Hakan; Kabakçı, Alper Cavit; Ayan, Sinan; Doğan, Ali Ahmet; Karaçalı, Selver; Sofuoğlu, MahirBu araştırmanın amacı Kahramanmaraş ve Kırıkkalede yaşayan kısa mesafe erkek yüzücülerin 25, 50 metre serbest stil yüzme dereceleri ile 10, 20, 30 metre sürat dereceleri arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Araştırmaya 40 erkek yüzücü gönüllü olarak katılmıştır (yaş: 12,40,7 yıl, vücut ağırlığı: 51,67,9 kg., boy uzunluğu:1587 cm., spor yaşı: 6,920,8 yıl). Yüzücülerin 10, 20 ve 30 metre sürat değerleri testin ilk gününde; 25 ve 50 metre serbest stil yüzme dereceleri testin ikinci gününde ölçülmüştür. Veriler analiz edilmiştir. Yüzücülerin sürat değerleri ile yüzme dereceleri arasındaki ilişki, Pearson Korelasyon Katsayısının SPSS 18.0 paket programında tespit edilmesi ile ortaya çıkarılmıştır. Sonuç olarak; yüzücülerin 10, 20, 30 metre sürat değerleri ile 25, 50 metre serbest stil yüzme dereceleri arasında anlamlı derecede bir ilişki tespit edilmiştir (p.05).Öğe Microbial Characterization Of Sport Facilities And Children's Playgrounds In Kırıkkale Turkey(Parlar Scientific Publications (P S P), 2018) Ayan, Sinan; Gulhan, Mustafa; Kaygusuz, Sedat; Ergene, AysunThe aim of this study was to determine the microorganisms in playgrounds and sport complexes and to offer solutions for prevention methods. For this reason, equipment used by many people and toys in the playgrounds, especially the parts that handled and contacting to body, and swimming pools were preferred. The samples were put into bloody EMB and Sabouraud Medium, waited in 37 degree incubator and they were evaluated after 24, 48 and 72 hours. As a result of the study 218 (77,03 %) microorganisms were reproduced (217 bacteria and 1 fungus). The surfaces that bacteria were obtained from: 50 from plastic surfaces, 46 from ceramic surfaces, 43 from rubber surfaces, 31 from metallic surfaces, 25 from wooden surfaces, 17 from swimming pools, and 6 from others. 175 (80,64 %) reproduced bacteria were specified as human pathogen. The bacteria that reproduced the most were Staphylococcus hominis ssp hominis (17). As a group, the bacteria group that reproduced the most was again staphylococcus (67). Cleaning these areas regularly and inspecting them are very important in terms of infection risk. While doing sport personal precautions like wearing gloves should be considered in order to be protected from such kind of infections.Öğe Öğretmenlerin Oyun Yaklaşımının Okul Öncesi Eğitime Etkisine Yönelik Görüşleri: Trabzon İli Örneği(2020) Bozlar, Volkan; Ayan, SinanOkul öncesi dönemdeki çocuklar için oyun, hayatın anlamıyla aynı değerdedir. Çocukların yaratılışlarıgereği özgürce organize olabildikleri oyun, hem çocuklar hem de yetişkinler için eğitimsel açıdan da önemtaşımaktadır. Çocukların öğrenmelerini, becerilerini geliştirmelerini, deneyim kazanmalarını ve hattaalışkanlıklarını dahi düzene sokmalarını sağlaması yönüyle de, eğitimde güçlü bir araç olarakkullanılmaktadır. Okul öncesi eğitimde istenilen amaçlara ve eğitim kalitesine ulaşılmasında, okul öncesiöğretmenlerinin oyun öğretimine dair tutum ve görüşleri önem arz etmektedir. Bu araştırmanın amacı;öğretmenlerin okul öncesi eğitimde yaygın olarak kullanılan oyun yaklaşımının öğrencilerin öğrenme veuygulama yeteneği ile gelişimine etkisine ilişkin görüşlerinin ortaya konulmasıdır. Araştırmanın çalışmagrubunu, Trabzon İlinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi ve özel okullarda okul öncesi sınıflarda görevyapan öğretmenler oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak, ‘Kişisel Bilgi Formu’ ve ‘OkulÖncesi Eğitimde Oyunun Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi Ölçeği’ kullanılmıştır. Verilerinanalizinde betimleyici istatistikler (frekans, aritmetik ortalama, standart sapma, minimum ve maksimumdeğerler) ve t-testinden yararlanılmıştır. Araştırma bulguları, resmi okullardaki öğretmenlerin özelokullardakilere göre oyunun öğrencilerin gelişimleri üzerine olan etkisini daha pozitif değerlendirdikleriniortaya koymaktadır. Öğretmenler, oyunun en fazla etkisinin öğrencilerin gelişimlerine, en az etkisinin iseuygulama becerilerine olduğunu düşünmektedirler. Bu konuda diğer iller ve bölgelerde yapılacak güncelçalışmalarla ülke profilinin çıkartılması yararlı olacaktır.Öğe PSİKO-MOTOR VE GELİŞİM KURAMLARI AÇISINDAN SPOR PEDAGOJİSİ(Kırıkkale Üniversitesi, 2018) Orhan, Rüstem; Ayan, SinanÇocukluk ve özellikle de erken çocukluk dönemi insanoğlunun hayatındaki en önemli dönemlerin başında yer alır. Gelişim sürecinin hızlı yaşandığı bu dönemde, çocukların sonraki yaşamlarında önemli rol oynayacak karakter eğitimlerinin temeli atılır, bilişsel geleceklerinin alt yapısı oluşur, çevresini algılamaya başlar, tutum ve duyguları büyük ölçüde gelişir. Bireylerin ileriki hayatlarını doğrudan etkileyen bu dönemin çok iyi yönetilmesi, ailelerin bilinçlendirilmesi ve eğitim-öğretimin buna göre planlanması gerekmekir. Bu çalışmada, spor pedagojisi ile çocukların zihinsel ve fiziksel büyüme süreçlerini kapsayan psiko-motor gelişimleri, Freud’un Psikanalitik Kuramı, Erikson’un Psikososyal Gelişim Kuramı, Piaget’in Bilişsel Gelişim Kuramı, Robert Havighurst’ün Gelişim Kuramı, Arnold Gesell’in Olgunlaşma Kuramı ve Bandura’nın Toplumsal Öğrenme Kuramı incelenmiştir. Çalışmada psiko-motor ve gelişim kuramları üzerinde durulmuş ve bu kuramların spor pedagojisi açısından ele alınarak betimsel bir inceleme yapılmıştır. Spor pedagojisinin bir konusu da çocukların bilişsel ve zihinsel gelişimleri ile ilgilidir. Çalışma sonucunda sporun hayatın içinden hayata hazırlayıcı etkisinin maksimum düzeyde sağlanması için aileler ve okullar başta olmak üzere gerek bakanlık gerekse sportif alanda ön plana çıkmış sporcularımıza büyük görevler düştüğü hususuna tarafımızdan dikkat çekilmiştir.Öğe The research of primary school second stage students’ parents’ attitudes related to course of physical education according to their education levels(2012) Ayan, Sinan; Kır, RıdvanÇalışmada ilköğretim ikinci kademede öğrenim gören öğrencilerin annelerinin ve babalarının eğitim durumlarıyla beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumları arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmaya örneklem olarak random yöntemiyle seçilen 7 ilköğretim okulundan; 389 kız ve 384 erkek öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Öğrenci tutumlarının ölçülmesi için geliştirilen “İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine İlişkin Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçek iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm kişisel bilgilere ilişkin 12 maddeden, ikinci bölüm ise beden eğitimi dersine yönelik tutumlara ilişkin 5’li likert tipi 20 maddelik ölçekten oluşmaktadır. İlk olarak tanımlayıcı istatistikler kapsamında verilerin frekans dağılımları alınmış ve çapraz tablo değerlerine bakılmıştır. Çalışmada faktör analizi sonucu oluşturulan 3 faktör (derse ilgi, öğretmene karşı tutum, ders saati) ve öğrencilerin ebeveynlerinin eğitim durumu arasında korelasyon analizi yapılmıştır. İkili karşılaştırmalar için bağımsız iki örnek t-testi (independent samples t-test) ve varyant analizlerinden tek yönlü-ANOVA yöntemi uygulanmıştır. Tek yönlü-ANOVA analizi sonuçlarında anlamlı farklılığın çıktığı durumlarda ise bu farkın hangi gruplardan kaynaklandığını belirlemek için Post-Hoc testlerinden yararlanılmıştır. İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin ebeveynlerinin eğitim düzeylerine göre beden eğitimi dersine ilişkin tutumları arasında, beden eğitimi dersine gösterdikleri ilgiyle beden eğitimi ders süresine ilişkin tutumları arasında anlamlı farklılık bulunmuştur.Öğe Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmen Öz-yeterlik İnançları ve Öğretim Tekniklerini Seçebilme Yeterlikleri(2020) Yılmaz, Aynur; Aslan, Emrah; Ayan, SinanBu çalışmanın amacı beden eğitimi öğretmen adaylarının öz-yeterlik inancı ve öğretim tekniklerini seçebilme yeterlikalgılarını tespit etmektir. Araştırma nicel araştırma yaklaşımından ilişkisel tarama modeli ile tasarlanmıştır. Araştırma,2017-2018 eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılında, Kırıkkale Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi 3. ve 4. sınıf öğrencileriüzerinde gerçekleştirilmiştir. Bu öğrenciler fakültedeki farklı bölümden (Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği66,Antrenörlük Eğitimi38, Spor Yöneticiliği79 ve Rekreasyon44) öğrenciler olmak üzere toplam 227 öğretmenadayından oluşmaktadır. Veriler araştırmacılar tarafından hazırlanan “Kişisel Bilgi Formu”, Çapa, Çakıroğlu veSarıkaya (2005) tarafından Türkçeye uyarlaması yapılan “Öğretmen Öz-yeterlik Ölçeği” ve Fırat Durdukaya vd.(2017) tarafından geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan “Öğretmen Adaylarının Öğretim Tekniklerini SeçebilmeYeterliği Ölçeği” aracılığıyla elde edilmiştir. Veri analizinde; betimsel istatistikler (aritmetik ortalama, standart sapma),bağımsız gruplar t-testi, tek yönlü varyans analizi, basit doğrusal regresyon analizi ve Pearson Correlation testikullanılmıştır. Sonuç olarak öğretmen öz-yeterlik inancı öğretim tekniklerini seçebilme yeterliğini anlamlı şekildeyordamaktadır. Öğretim tekniklerini seçebilme yeterlik algısı ve öğretmen öz-yeterlik inancı puan ortalamalarıöğretmen adaylarının okudukları bölüme göre farklılık gösterirken; cinsiyet ve mezun olunan okul türüne göre anlamlıfarklılık göstermediği belirlenmiştir. Bu bulgular ışığında; öğretmen öz-yeterlik inancı öğretim tekniklerini seçebilmeyeterliği açısından önemli olduğu söylenebilir.Öğe Spor komplekslerinde ve oyun alanlarındaki sağlığa tehdit oluşturabilecek faktörlerin incelenmesi(Kırıkkale, 2014) Ayan, Sinan…Öğe Spor Ürünleri Piyasasında Aktif Pazarlama Karması Bileşenlerinin Tespitine Yönelik Müşteri Tercihleri Araştırması(2015) Güler, Yunus Bahadır; Ayan, SinanGerçekleştirilen bu araştırma ile özellikle spor mallarına yönelik talebin değişimi ve yönü incelenmeye çalışılarak, bu malları sunan firmaların etkinlik ve verimlilik için oluşturması gereken pazarlama karması kararları ortaya konmaya çalışılmıştır. Araştırmada birincil elde veri toplama yöntemi olarak 1013 öğrenciye yüz yüze anket uygulanmış ve veriler bilgisayar destekli istatistik programında analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, spor mallarının kullanımında ve tercihlerinin açıklanmasında sekiz alt boyut ortaya çıkmıştır. Bunlar; somut özellikler, orijinal corner mağazalar, moda ve estetik değişkenler, outlet mağazacılık ve elektronik ortam, marka bağlılığı ve sadakati, departmanlı aracı mağazalar, tanıtım ve tutundurma ve son olarak fiyat kalite karşılaştırmasıdır. Araştırma sonuçlarına göre oluşturulacak spor mallarına ilişkin pazarlama karma kararlarının firmaların daha etkin ve verimli şekilde pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirmesine ve tüketicilerin ihtiyaçlarının daha iyi karşılanmasına katkı sağlayacağı öngörülmektedirÖğe The relation between performance and oral health in male athletes(2019) Yapıcı, Hakan; Eroğlu, Oğuz; Ayan, Sinan; Bağlar, Serdar; Memiş, Uğur Altay; Doğan, Ali AhmetObjectives: .Oral health is as important to an athlete’s sporting successas regular exercise and adequatenutrition. The aim of this study was to investigate the relation between oral health and sporting performance.Methods: This prospective study was carried out with male athletes. Athletes' demographic characteristics,dental care habits, number of decayed, missing or filled teeth, and sporting performance data were recorded.The Decayed Missing Filled Teeth (DMFT) index, Significant Caries index (SCI) and Plaque index (PI) wereused to assess oral health. The T-Drill, Zig-Zag, Lateral Change of Direction (LCD) and 505 tests to assessagility, and 10-, 20- and 30-m short sprint tests were used to assess speed. The results were analyzed on SPSSsoftware, and p values < 0.05 were regarded as significant.Results: Ninety-six athletes were included in the study. Active caries was determined in 70.8%. The meanDMFT index value was 3.9 ± 3.7, mean SCI 10.2, and mean PI 0.9 ± 0.4. DMFT was ? 4 in 45.8% of athletesand < 4 in 57.2%. No difference was determined between subjects with DMFT < 4 and DMFT ? 4 in terms ofage, height, body weight, or years engaged in sports. Agility and speed tests results were superior in subjectswith DMFT<4 than in those with DMFT ? 4, and times to completion of performance tests were shorter (p <0.05). Pearson correlation analysis revealed that DMFT was positively correlated with agility tests [T-Drill test(r = 0.428), Zig-Zag test (r = 0.428), LCD test (r = 0.286) and 505 test (r = 0.529)], and speed tests [shortsprint, 10-m (r = 0.309), 20-m (r = 0.336), 30-m (r = 0.449)] (p < 0.05).Conclusion: Impairment of oral health has an adverse effect on sporting performance, and this can lead topoorer results in performance tests such as agility and speed.