Yazar "Aydoğan, İsmail" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 8 / 8
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe An Investigation on the Importance and Necessity of Justice in Educational Administration(Kırıkkale Üniversitesi, 2018) Küçükçene, Mehmet; Aydoğan, İsmailJustice is an indispensable must for maintainingthe concordance and order in societies. Living in societies without doingsomebody an injustice will occur within the frame of justice and respect.Today, the interaction of people has increased and the justice has become animportant concept on which should be laid emphasis. In the same way, thejustice has a significant position for all organizations which desire toachieve theirs’ goals and to give pleasure and satisfaction to their employees.To examine and clarify the concept of justice in educational organizationscreates awareness for employees in organizations. In addition, it affects in apositive way the organizational commitments, occupational abilities,performances, productivities, motivations, organizational citizenshipbehaviors, interactions and communications of employees in educationalorganization. The aim of this study is to carry out a conceptual analysis inthe subject of justice and to examine the necessity, significance and effectsof phenomenon of justice in educational administration field.Öğe BİR EĞİTİM ARACI OLARAK MODERNİZM VE MÜSLÜMANLARIN AÇMAZI(Kırıkkale Üniversitesi, 2016) Aydoğan, İsmailBu çalışmada her türlü geleneği ve geleneksel olanı reddederek, yeniyi ve yeniliği savunan modernizmin insanı etkilemesi incelenmiştir. Aynı zamanda bu çalışmada, batılı toplumların sekülerizminin esas taşıyıcısı olan modernizmin Müslüman toplumlarda da benzer işlev gördüğü analiz edilmiştir. Özellikle yirminci yüzyıldan itibaren batı karşısında trajedi yaşayan Müslüman aydınların kendi benliklerini bulmak için girdiği sürecin bir betimlemesi yapılmıştır. Çalışmanın sonucunda, özgür toplumların kendi varoluş temellerine dönmeleri ve bu dönüşün normal sancılarına değinilmiştir.Anahtar Kelimeler: Modernizm, Eğitim, Sekülerizm, BatıÖğe DOĞU-BATI PARADİGMASI BAĞLAMINDA DEĞER VE EĞİTİMİ(Kırıkkale Üniversitesi, 2016) Aydoğan, İsmailDeğer, günümüz toplumlarının ve insanlarının önemli bir yoksunluğu olarak öne çıkarılmakta ve bu yoksunluktan kurtulmanın yolu olarak eğitim örgütleri göreve davet edilmektedir. Bu çağın en önemli özelliği, modern ve post modern yaşam biçiminin insan tekine direkt hitap etmesi ve o insan tarafından kabul edilmek zorunda kalmasıdır. Teknolojik gelişmelerinde etkisiyle modern çağ, tüm toplumların geleneklerini işlevsiz bırakmış ve bu nedenle insanlar ve toplumlar kültürel değerlerden uzaklaşmak zorunda kalmışlardır. Bugün gelinen noktada bir değersizlikten bahsediliyorsa bunun çağın özelliğinden kaynaklandığını bilmek gerekir. Çağın özelliği dikkate alındığında ise değerin eğitimle var olamayacağı açıktır. Bu çalışmada değerin paradigma olgusu olarak ele alınması gerektiği belirtilmiş ve değerin eğitiminin insanların ve toplumların hür bırakılmasıyla ve samimiyet duygusuyla oluşturulabileceği öne sürülmüştür.Öğe Eğitim Bilimleri Nelerdir ve Nerelerde Bulunur? Yükseköğretim Kurulu'nun Eğitim Fakültelerinin Yapısında Gerçekleştirdiği Değişikliklere İlişkin Eleştirel Bir Analiz(2017) Yaylacı, Ali Faruk; Aydoğan, İsmail; Gök, EnesBu çalışmada, Yükseköğretim Kurulu tarafından 2016 yılında gerçekleştirilen düzenlemeden yola çıkılarak eğitim fakültelerinin yapılanması ve eğitim bilimlerinin neliğinin tartışılması amaçlanmıştır. Söz konusu tartışma, eğitimin bilime dönüşme süreci bağlamında yapılmıştır. Bu doğrultuda, alanyazındaki kuramsal yaklaşımlara dayalı olarak eğitim fakültelerindeki yeniden yapılanma, ders programları ve kitaplarında eğitim bilimlerinin yer alış tarzları, genel olarak eğitim alanında yürütülen araştırmaların eğitim bilimlerine dağılımları gibi ölçütler göz önünde bulundurularak genel bir değerlendirme yapılmıştır. YÖK'ün bütün üniversiteleri ve eğitim fakültelerini kapsayan bu düzenlemesinin tektipleştiriciliği önemli bir sorun olarak dikkat çekmektedir. Aynı zamanda eğitimin bir bilimsel alana dönüşme sürecine ilişkin mirastan daha çok güncel sorunların ve gelişmelerin söz konusu düzenlemeyi biçimlendirdiği görülmektedir. Bu durum düzenlemenin kalıcılığı konusunda da belirsizlikleri beraberinde getirmektedir. Gerek eğitim bilimleri bölümündeki ana bilim dallarına ve gerekse eğitim fakülteleri için önerilen bölümlere bakıldığında eğitimin bilim olarak kapsamına ve alt dallarına ilişkin tutarlı bir bakış açısını yansıtmaktan çok güncel sorun ve değişimlerden hareketle revize edilmesi anlayışının ağırlık kazandığı söylenebilir. Dolayısıyla eğitim fakültelerinin yapılanmasına ilişkin olarak var olan akademik ve bilimsel sorunlar varlığını sürdürmektedir.Öğe EĞİTİMDE ESTETİĞİN GEREKLİLİĞİ VE OLUŞUMU ÜZERİNE BİR İNCELEME(Kırıkkale Üniversitesi, 2017) Özbal, Nurcan; Aydoğan, İsmailBireyin yaptığı işin ahlakça zorunluluğunun bilincinde olması ve bunu kendinde duyması yeterli olmayıp, aynı zamanda yapılan o işin güzelliğinin ya da yüceliğinin de bilincinde olması gereklidir. Vatanseverlik veya topluma bağlılık gibi duygular, siyasal bir düşünce olmaktan çıkıp, aynı zamanda estetik bir coşku olduğu zaman, etkili bir kuvvet haline gelebilmektedir. Öte yandan bireyin eğitim sürecinde, davranış duyarlılığı, güzel algısı ve etkinliklere eklenen sanat ve estetik bakış açısı ile hayatının tüm alanına, düşüncelerine ve kişiliğine de yansıyacak estetik duyarlık kazandırılmış olacaktır. Bu araştırmanın amacı, estetiğin tanımı ve kapsamı, güzel kavramı, estetik ve sanat, estetik duygu gelişimi, eğitimde estetik bakış açısının kazandırılmasının önemi, okul mekânlarının estetiği, Batı ve Doğu filozoflarının estetik ve eğitim ile ilgili görüş ve çalışmaları ve sanat merkezli eğitim konularını ortaya koymaktır.Öğe Investigation of School Success and Problems of Primary Education Second Stage Students with Divorced and Intact Families(Kırıkkale Üniversitesi, 2015) Altunbulak, Cesur; Aydoğan, İsmailThe purpose of this study was to investigate the school success and problems of primary education second stage students with divorced and intact families. Our sample was consisted of 431 (220 female and 211 male) students attending 6th, 7th, 8th, grade among 16 primary schools in Kayseri city center. In this sample, 214 students had divorced families and 217 students had intact families. In order to collect data for the research; “Personal Information Form” was used to determine grade point average and sosyodemographic traits of the students; “Problem Check List” was used to determine the problem situations of the students. To analysis data, t test for independent samples, one way Anova, Chi-Square are used. The significance level was accepted as p and lt;.05 in this study. The results indicate that there were significant differences in school success with respect to family structure (divorced-intact family), grade level, custodial parent’s remarriage, frequency of contact with noncustodial parent. However, there were no significant effect of gender of the student, which parent the student stays after the divorce and duration elapsed after the divorce on the student’s school success. The results also indicate that the students from divorced families implied higher number of problem situations than the students from intact families especially for internalization problemsÖğe SEKÜLERİZM, KÜLTÜR VE EĞİTİM(Kırıkkale Üniversitesi, 2017) Aydoğan, İsmailBatı paradigmasının egemen olduğu bu çağın en temel özelliği seküler olmasıdır. Öncekendi kültürünü sekülerleştiren batı dünyası, eğitim aracılığıyla diğer kültürleri de sekülerleştirmiştir.Eğitimin Almanya öncülüğünde hem genel hem de zorunlu hale getirilmesininamacı, bu seküler insan tipini ortaya çıkarmaktı. Bu eğitim sisteminin İslamülkelerinde yaygınlaşması, Müslüman ülkelerin kendi kültürleriyle bağını koparmıştır. Bunedenle Türkiye başta olmak üzere her ülkenin kültür temelli bir eğitim sistemine ihtiyacıvardır. Aksi durumda, bilgi ve becerisi yüksek ama aidiyet duygusu zayıf insan yetiştirmesistemi devam edecektir.Öğe Türkiye'nin Eğitim Paradigması ve Yeni Paradigma Oluşturma Zorunluluğu Üzerine(2015) Aydoğan, İsmailTürkiye'nin eğitim paradigması Tanzimat döneminde itibaren yerli, milli ve kendi medeniyetinin özelliklerini göstermemektedir. Çünkü bu dönemden itibaren Türk eğitim paradigması batılı ülkelerin paradigması tarafından oluşturulmuştur. Eğitimin yapısal ve içerik (müfredat) olarak iki ana unsuru hariç, diğer tüm alanlarında sürekli bir değişiklik ya da iyileştirmeler yapılmıştır. Ancak yapılan bu değişiklikler, ortalama bir insan yetiştirmeyi hedeflemiştir. Tarihinden, kültüründen ve kendi felsefesinden habersiz yetiştirilen bu insan ve düşüncesi, küresel sermaye ve fikirlerin sürekli alıcısı olmuştur. Bu nedenle eğitim sistemi açısından yapılması gereken yerli bir müfredat ve özgüvenli-özerk bir yönetim olmalıdır.