Yazar "Kara, Feyza Meryem" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 11 / 11
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Algılanan Öğretmen Geribildirim Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması(2018) Kara, Feyza Meryem; Kazak, F. Zişan Çetinkalp; Aşçı, F. HülyaBu çalışmanın amacı, Koka ve Hein tarafından 2003yılında geliştirilen ve 2005 yılında yenilenmişAlgılanan Öğretmen Geribildirim Ölçeğinin Türkçeuyarlamasının psikometrik özelliklerinin incelenmesidir. Ölçek, 12.83 ± 1.26 yaş ortalamasına sahip221 kız (12.67 ± 1.25) ve 233 erkek (12.79 ± 1.27) toplam 454 öğrenciye uygulanmıştır. Verilerin analizinde, yapı geçerliğine ilişkin olarak doğrulayıcıfaktör analizi (DFA) ve güvenirliğin belirlenmesi içinise Cronbach Alfa güvenirlik katsayısı kullanılmıştır.Yapı geçerliğine ilişkin bulgular, orijinal ölçeğin dörtfaktör yapısı ile tutarlıdır (?2/sd (172.06/761) = 2.82,RMSEA = 0.063, SRMR = 0.053, TLI = 0.94, CFI =0.96, GFI = 0.95). Ölçeğin Cronbach alpha güvenirlikkatsayılarının ise 0.69 ile 0.83, test-tekrar test güvenirlik katsayıları ise 0.70 ile 0.90 arasında değiştiğibelirlenmiştir. Bulgular, “Algılanan ÖğretmenGeribildirim Ölçeğinin” beden eğitimi dersindeöğrencilerin geribildirim algılarını değerlendirmekiçin yeterli düzeyde psikometrik özelliklere sahipolduğunu göstermiştir.Öğe Beden Eğitimi Öğretmeni Adaylarının Serbest Zaman Sıkılma Algısı, Yaşam Doyumu ve Sosyal Bağlılık Düzeylerinin İncelenmesi(2018) Kara, Feyza Meryem; Gürbüz, Bülent; Kılıç, Sonnur Küçük; Öncü, ErmanBu araştırmanın amacı; beden eğitimi öğretmeni adaylarının serbestzaman sıkılma algısı, yaşam doyumu ve sosyal bağlılık düzeylerini bazıdeğişkenlere göre incelemek ve aralarındaki ilişkiyi belirlemektir.Öğretmen adaylarının serbest zamanlarında sıkılma ve doyumsuzlukalgıları ile yaşam doyumları sınıf ve düzenli olarak fiziksel aktiviteyekatılma durumu değişkenlerine göre anlamlı bir şekildefarklılaşmazken, sosyal bağlılıkları ise sınıf ve düzenli olarak fizikselaktiviteye katılma durumu değişkenlerine göre anlamlı bir şekildefarklılaşmaktadır. Sonuç olarak, birinci sınıfta öğrenim gören vedüzenli olarak fiziksel aktiviteye katılan öğretmen adaylarının sosyalbağlılık düzeylerinin ve ekonomik durumu yüksek olan katılımcılarınyaşam doyum düzeylerinin yüksek olduğu saptanmıştır.Öğe Leisure Boredom Scale: the Factor Structure and the Demographic Differences(2014) Kara, Feyza Meryem; Gürbüz, Bülent; Öncü, ErmanThe purpose of this study was to investigate the reliability and validity of the Turkish version of the Leisure Boredom Scale (Iso-Ahola & Weissinger, 1990) for adults in Turkey. The second purpose was to investigate the differences based on demographic variables (gender, marital status, working sector) regarding leisure boredom. In total 312 employees from public and private sectors (167 female, 145 male) residing in Ankara participated in this study. Exploratory Factor Analysis (EFA) and Confirmatory Factor Analysis (CFA) were conducted to test the structural validity of the scale. EFA demonstrated that this scale yielded two subscales in the Turkish version. The first factor was named "boredom" and the second factor was named "satisfaction" by the participating researchers after reviewing the related literature and examining the factor structure of the scale. The scale consists of 10 items; the item factor loadings for the overall scale range between 0.38 and 0.83; and the Cronbach Alpha coefficient for the subscales was determined 0.72 for boredom and 0.77 for satisfaction in the final form of the scale. According to t-test results regarding the demographic variables, there was statistically significant difference in gender only in the satisfaction‛ subscale, and between women and men participants, with men participants having higher mean scores (p<.01). There was no significant difference in terms of marital status in total LBS and the subscales. Concerning the working sectors of the participants, the analysis showed significant differences in total LBS and the boredom‛ subscale between public and private sectors participants, with public sectors participants having higher mean scores than the latter (p<.01). In conclusion, the results of the research demonstrated that the Turkish adaptation of The Leisure Boredom Scale‛ can be used as a valid and reliable measurement tool to examine and evaluate the leisure boredom levels of Turkish adults. Another conclusion of the study worth noting is that there were significant differences between the different components of gender and working sector variables in terms of leisure boredom levels.Öğe Serbest Zamanın Anlamı: Yetişkin Bireyler Örneği(2018) Kara, Feyza Meryem; Emir, Esra; Gürbüz, Bülent; Öncü, ErmanBu araştırmanın amacı; yetişkin bireylerin serbest zaman algılarını belirlemek ve bazı bağımsız değişkenlere (cinsiyet, medeni durum, aktivitelere katılım şekli) göre serbest zaman aktivitelerine yüklenen anlamın farklılaşıp farklılaşmadığını ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu, kolayda örnekleme yöntemi ile seçilen rekreasyonel aktivitelere katılan 336 kadın ve 227 erkek yetişkin birey oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Türkçe adaptasyonu Gürbüz, Özdemir ve Karaküçük (2007) tarafından yapılan “Boş Zamanın Anlamı Ölçeği-BZAÖ” kullanılmıştır. Veriler, betimsel istatistik yöntemler, tek faktörlü MANOVA, ANOVA ve Pearson Korelasyon testleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda, katılımcılar için en yüksek puan ortalamasının “İş İlişkisi” boyutunda, en düşük puan ortalamasının ise “Hedef Yönelimi” alt boyutunda olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca araştırma sonucunda, katılımcıların “Boş Zamanın Anlamı Ölçeği”nden aldıkları puanların cinsiyet, medeni durum ve aktivitenin programlı olup olmama durumu değişkenlerine göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı; eğitim ve gelir durumu değişkenleri ile de arasında anlamlı ilişkilerin olduğu görülmüştür.Öğe SIKILMIŞ VE KAYBOLMUŞ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE SERBEST ZAMANLARDA SIKILMA ALGISININ BAŞARI YÖNELİMLERİNİ YORDAMA GÜCÜ(2023) Kara, Feyza Meryem; Karaca, Gizem; Ugurlu, Aylin; Gürkan, Rıfat KeremBaşarı yönelimi, bireylerin hedeflerine ulaşma sürecinde, düşündükleri ve deneyimledikleri birçok kavramı açıklayabilmektedir. Bu bağlamda, eğitim etkinliklerinin ve serbest zaman alanlarının ne derece bireyin yaşamına ayna tuttuğu araştırma konusu olarak değerlendirilebilmektedir. Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinin serbest zamanlarda sıkılma algısı ve başarı yönelimleri düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi ve serbest zamanlarda sıkılma algısının başarı yönelimlerini yordama gücünün belirlenmesi amaçlanmıştır. Nicel araştırma deseniyle gerçekleştirilen bu araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Kolayda örnekleme metodu ile seçilen ve farklı üniversitelerde öğrenim görmekte olan 516 (300 kadın ve 216 erkek) öğrenci araştırmaya katılmıştır. Katılımcılara “Boş Zamanlarda Sıkılma Algısı Ölçeği” (BZSAÖ) ve “2x2 Başarı Yönelimleri Ölçeği” (BYÖ) uygulanmıştır. Verilerin analizi için MANOVA ve regresyon testleri kullanılmıştır. Bulgulara göre, “BZSAÖ”de cinsiyete; “BYÖ”de ise herhangi bir kulübe/derneğe (sosyal-kültürel-sportif) üyeliğe ve fiziksel aktiviteye katılıma göre anlamlı farklılık tespit edilmemiştir. Bunun yanında, “BYÖ” “öğrenme kaçınma yönelimi” alt boyutunda erkek katılımcılar lehine anlamlı farklılık tespit edilmiştir. “BZSAÖ” “sıkılma” alt boyutunda herhangi bir kulübe/derneğe (sosyal-kültürel-sportif) üye olmayanlar lehine; “doyumsuzluk” alt boyutunda ise, üye olanlar lehine anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. “BZSAÖ” “sıkılma” alt boyutunda fiziksel aktiviteye hiç katılmayanlar lehine, “doyumsuzluk” alt boyutunda ise, sık sık fiziksel aktiviteye katılanlar lehine anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Regresyon analizi sonuçlarına göre, “sıkılma” alt boyutu “BYÖ” “öğrenme-yaklaşma yönelimi” “öğrenme-kaçınma yönelimi” ve “performans-yaklaşma yönelimi” alt boyutlarını yordamaktadır. Ayrıca, “doyumsuzluk” alt boyutu, “BYÖ” tüm alt boyutlarını yordamaktadır. Sonuç olarak, bireylerde akademik davranışların amaçlarına ilişkin sağlıklı açıklamalar yapan başarı yönelimlerinin serbest zaman deneyimlerinin tatminsizliği ya da doyumu ile ilişkili olduğu tespit edilmiştir.Öğe “Sporcu Bağlılık Ölçeği”nin Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması(2018) Kelecek, Selen; Kara, Feyza Meryem; Aşçı, F. HülyaBu araştırmanın amacı, Lonsdale, Hodge ve Jackson (2007) tarafından geliştirilmiş olan “Sporcu Bağlılık Ölçeği” (Athlete Engagement Questionnaire)’nin Türkçe versiyonunun geçerlilik ve güvenilirliğinin test edilmesidir. “Sporcu Bağlılık Ölçeği” 87 kadın (Xyaş: 22.62 2.36), 114 erkek (Xyaş: 23.85 3.07) olmak üzere toplam 201 (Xyaş: 23.32 2.84) sporcuya uygulanmıştır. Sporcu Bağlılık Ölçeği her biri dört maddeden oluşan dört alt boyut (güven, adanmışlık, dinçlik, coşku) olmak üzere toplam 16 maddeden oluşmaktadır. Ölçeğin yapı geçerliğini test etmek için Temel Bileşenler Faktör Analizi Varimaks dönüştürmesi uygulanmıştır. Ölçüt geçerliliğini sınamak amacıyla “Sporcu Tükenmişlik Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçeğin ölçüt geçerliği için Pearson Çarpımlar Moment Korelasyonu, iç tutarlılığı için ise Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayısı hesaplanmıştır. Temel Bileşenler Faktör Analizi sonuçları ile orijinal ölçeğe uygun olarak dört faktör yapısı belirlenmiştir ve maddeler ölçeğin %71.73’ünü açıklamaktadır. Sporcu Bağlılık Ölçeği için hesaplanan iç tutarlık katsayıları 0.75 (adanmışlık) ile 0.92 (güven) arasında bulunmuştur. Sporcu Bağlılık Ölçeği ile Sporcu Tükenmişlik Ölçeği arasında anlamlı bir ilişki olmadığı saptanmıştır. Elde edilen analiz sonuçlarına göre, Sporcu Bağlılık Ölçeği’nin Türkçe versiyonunun sporcuların bağlılık düzeylerinin belirlenmesinde kullanılabilir olduğunu göstermekle birlikte, kriter geçerliğinin desteklenmediğini göstermektedir.Öğe "Sporcu Tükenmişlik Ölçeği"nin Türkçe Uyarlaması(2016) Kelecek, Selen; Kara, Feyza Meryem; Çetinkalp, F. Zişan Kazak; Aşçı, F. HülyaB u çalışmanın amacı, Raedeke ve Smith (2001) tarafından geliştirilen "Sporcu Tükenmişlik Ölçeği"nin Türkçe versiyonunun geçerliği ve güvenirliğinin test edilmesidir. Bu amaç doğrultusunda "Sporcu Tükenmişlik Ölçeği" 79 kadın, 128 erkek olmak üzere toplam 207 (Ortyaş: 20.57 3.62) sporcuya uygulanmıştır. Sporcu Tükenmişlik Ölçeği 15 madde ve 3 alt boyuttan (Azalan Başarı Hissi, Duygusal/Fiziksel Tükenme ve Duyarsızlaşma) oluşmaktadır ve 5'li Likert tipinde değerlendirilmektedir. Verilerin analizinde, yapı geçerliğine ilişkin olarak doğrulayıcı faktör analizi (DFA) ve iç tutarlığın belirlenmesi için ise Cronbach Alfa güvenirlik analizi kullanılmıştır. Bununla birlikte, Sporda Güdülenme Ölçeği ve Kendini Fiziksel Algılama Envanteri ile yakınsak geçerlik; Maslach Tükenmişlik Ölçeği ile de eş zamanlı geçerlik test edilmiştir. Yapı geçerliğine ilişkin bulgular, orijinal anketin üç faktör yapısıyla tutarlıdır [SB-?2 (df 66) 185.70, RMSEA 0.06, 0.92]. İç tutarlık katsayılarının ise 0.75 ile 0.87 arasında değiştiği belirlenmiştir. Eş zamanlı geçerlik için yapılan analiz sonucunda Sporcu Tükenmişlik Ölçeği alt boyutları ile Maslach Tükenmişlik Ölçeği'ne ait alt boyutlar arasındaki korelasyon değerlerinin anlamlı olduğu görülmüştür (p.01). Yakınsak geçerlik analizi için ele alınan içsel güdülenme, güdülenmeme ve sportif yeterlik alt boyutları ile Sporcu Tükenmişlik Ölçeği'nin alt boyutları arasındaki ilişkinin de anlamlı olduğu (p.01); ancak dışsal güdülenme alt boyutu ile anlamlı bir ilişki olmadığı görülmüştür (p.01).Bulgular Sporcu Tükenmişlik Ölçeği'nin Türkçeye uyarlamasının sporcuların hangi boyutlarda tükenme yaşadıklarını belirlemek için yeterli düzeyde psikometrik özelliklere sahip olduğunu göstermiştir.Öğe The Relationship Between Perception of Leisure Boredom, Motivation for Participation in Physical Activity and Presenteeism(2023) Kara, Feyza Meryem; Gürkan, Rıfat Kerem; Karaca, Gizem; Ugurlu, AylinThe aim of this study was to test the leisure boredom perceptions and predictive power for motivations for participation in physical activity and presenteeism perceptions and analyze the effects among university students. Additionally, a secondary aim was to reveal whether leisure boredom perceptions, physical activity motivation and presenteeism differed according to some variables or not. In line with these aims, a total of 517 students attending different universities in Türkiye and volunteering to participate in the research completed the Leisure Boredom Scale (LBS), Motivation Scale for Participation in Physical Activity (MSPPA) and Presenteeism Scale for Adults (PSA). The data underwent correlation, regression, MANOVA and ANOVA. According to regression analysis, the LBS boredom subscale predicted the PSA work completion and avoiding distraction subscales; while it significantly predicted the MSPPA subscales of “individual reasons” and “lack of reasons”. Additionally, the LBS “dissatisfaction” subscale appeared to significantly predict the PSA “work completion” and MSPPA “individual reasons”, “environmental reasons” and “lack of reasons” subscales. The research findings identified significant differences according to gender, membership status and physical activity participation variables. In conclusion, the physical activity motivation and presenteeism of university students were identified to be associated with perceived boredom during leisure, and it is understood leisure perceptions positively affect important areas of life (like health and education).Öğe The socialization process for women with disabilities in sports: A double barrier?(Pamukkale University, 2019) Guven, Bengu; Kara, Feyza Meryem; Ozdedeoglu, BehlulSports has long been regarded as an important mediator for all individuals in the socialization process. An individual with disabilities has a limited social life and sports is very influential in their socialization process. The aim of this research is to reveal the mediators that prompt the disabled women athletes, (socialization into sports) and what kind of effects the sports have on the lives of these disabled women (socialization via sports). Eight disabled women athletes athletes with physical disabilities participated in the study. In the study conducted by the qualitative research method, the data was collected through an individual interview and focus group interview. According to the results obtained from the research, the most effective mediators for female athletes with disabilities to start sports are the trainers looking for athletes, and their own decisions. When the findings on the socialization processes of the female athletes with disabilities through sports were examined, it was revealed that athletes had experienced major changes in their lives after starting sports in physical, social and emotional dimensions. However, the participants underlined that they had some disadvantages compared to male athletes. © 2019 Pamukkale University. All Rights Reserved.Öğe Women's Empowerment within the Framework of the Sustainable Development Goals: The Case of “Girls on the Field”(2023) Kara, Feyza Meryem; Ugurlu, Aylin; Karaca, GizemIn Türkiye, efforts to eliminate gender inequality, barriers to access to sport and cultural norms in sport are increasing by the day. The aim of this research is to the empowerment of girls and women through football within the framework of the Sustainable Development Goals (Goal 5) using the “Girls on the Field” platform as a case. According to the findings, the 'Girls on the Field' platform as been seen as an exemplary platform that \"prioritizes sustainability in terms of its founding purposes\" and adopts empowerment activities in sport through football. As a result, the “Girls on the Field” platform is seen as an exemplary organization in establishing similar platforms in Turkey and the world to achieve the Sustainable Development Goals.Öğe Work hard, play hard: Leisure satisfaction and work engagement among Turkish women(Ios Press, 2019) Kara, Feyza Meryem; Gurbuz, Bulent; Oncu, ErmanBACKGROUND: Previous studies have found physical activity to be associated with decreased organizational cynicism and low performance OBJECTIVE: The aim of this study was to examine work engagement and leisure satisfaction in Turkish women with regard to recreational physical activity participation and marital status, and to test the relationship between age and work experience, work engagement and leisure satisfaction. METHODS: Utrecht Work Engagement Scale (UWES) and Leisure Satisfaction Scale (LSS) were administered to assess women workers' work engagement and leisure satisfaction. The sample for this project consisted of 317 women workers living in Turkey Ankara. RESULTS: The analysis indicated that there were statistically significant differences in all sub-dimensions of UWES and LSS between single and married participants, with single participants having higher mean scores. There were also statistically significant differences in "vigor" and "dedication" sub-dimensions of UWES, and in all sub-dimensions of LSS regarding to recreational physical activity participation. The results demonstrated that the mean scores of physically active women are higher than the non-active group. CONCLUSIONS: As a result, the data points to exercise participation as a rich source of information about work engagement and leisure satisfaction, and the positive use of leisure counseling as a work engagement.