Yazar "Dündar, Hakan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 11 / 11
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Okul Deneyimi Dersini Algılama Düzeyleri(2002) Hergüner, Gülten; Arslan, Sibel; Dündar, HakanBu çalışma, Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü 1. sınıf öğrencilerinin Okul Deneyimi I dersine başlamadan önce, derse ilişkin algılarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada öğrencilerin Okul Deneyimi I dersi ile ilgili algılarını belirlemek için bir anket uygulanmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin öğretmenlik mesleğinin kişisel özelliklerine uyduğu ve öğretmen olmayı istedikleri; Okul Deneyimi I dersinin gelecekteki öğrenim yaşantılarını şekillendirmede yardımcı ve öğretmenlik mesleğini daha iyi tanımada önemli olduğunu algıladıkları belirlenmiştir. Ayrıca spor yapmış veya spora yatkın olanların, hiç spor yapmamış veya yeterince uğraşmamış olanlara oranla daha az kaygılı ve kendilerine daha güvenli oldukları belirlenmiştir.Öğe A Case Study Regarding Definition and Solution of Reading and Comprehensive Problems(Turkish Education Assoc, 2014) Dündar, Hakan; Akyol, HayatiThis case study includes the attempts and assessments related to determination and elimination of reading and comprehension difficulties of a second grade student with reading and comprehension deficiencies. The Informal Reading Inventory was used to assess the reading and comprehension deficiencies of the subject. It was found that the reading and comprehension problems of the subject were related to lack of motivation. A training program for 11 weeks was implemented in this study to eliminate the reading and comprehension problems of the subject. With the purpose of ensuring the motivation of the subject for reading, 7 informal reading pieces based on the personal characteristics and daily experiences of the subject were written by the researchers. The reading pieces were edited by replacing the names of the main characters with the name of the subject in the Turkish textbooks. After establishing the motivation of the subject for reading, the "Repeated Reading Method" was chosen to eliminate the reading disabilities and studies were continued with the repeated reading method. The subject, who was in the Anxiety Level according to the pre-test results, reached the Instructinal Level according to the final test results.Öğe Eğitim ve Bilim Dergisinde Yayınlanan Araştırmaların Eğilimleri: İçerik Analizi(2014) Selçuk, Ziya; Palancı, Mehmet; Kandemir, Mehmet; Dündar, HakanBu çalışmanın amacı TED Eğitim ve Bilim dergisinde yayınlanan makalelerin içerik analizini yapmak, bu yolla dergide yayınlanan makalelerin eğilimlerini belirlemektir. Çalışmada amaçlı örnekleme yöntemi ile toplam 492 makale seçilerek analiz edilmiştir. Makalelerin seçiminde derginin SSCI tarafından dizinlendiği sayının yayınlandığı yıl olan 2007 yılı ile 2013 yılları arasındaki sayılarda yayınlanmış makaleler olmasına dikkat edilmiştir. Bu kapsamda tespit edilen makalelerin analizi için "Yayın Sınıflama Formu" kullanılmıştır. Makaleler içerik analizi yapılarak, makalenin kimliği hakkında tanımlayıcı bilgi, disiplin alanı, makalenin konusu, yöntemi, veri toplama araçları, örneklemi, veri analiz yöntemleri, tartışma ve öneriler boyutlarını kapsayacak şekilde incelenmiştir. Elde edilen veriler, yüzde ve frekansa dayalı bir şekilde yorumlanmış, tablo ve grafiklerle de verilerin gösterimine yer verilmiştir. Elde edilen verilere dayalı olarak en fazla yayının Hacettepe, Ankara ve Gazi üniversitesi gibi büyük ve daha gelişmiş üniversitelerde görev yapan bilim insanları tarafından yapıldığı tespit edilmiştir. Yine en fazla yayının, eğitim programları ve öğretimi, eğitim yönetimi, matematik eğitimi ve fen bilimleri eğitimi alanlarında olduğu tespit edilmiştir. Nicel ve betimsel taramaya dayalı araştırmaların en fazla yayın olarak tespit edildiği çalışmada daha çok tutum, algı ve kişilik testlerinin veri toplama aracı olarak kullanıldığı tespit edilmiştir. Örneklem düzeyi olarak lisans düzeyinde ve 301-1000 kişilik bir örneklem aralığında çalışmaların yoğunlaştığı görülmüştür. Verilerin analizinde ise daha çok betimsel analizlerin yapıldığı, anova ve t-testi analizlerinin çalışmalarda yoğun bir şekilde kullanıldığı tespit edilmiştir. Mevcut analizlerden yola çıkılarak yayın geçmişi, profili ve eğilimleri izlenerek TED Eğitim ve Bilim Dergisinin yayın yönelimi ve bilimsel çalışmalara katkı sağlama çerçevesi geliştirilmeye çalışılacaktırÖğe İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ İLE BİLİME OLAN İNANÇLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ(2017) Şentürk, Merve Lütfiye; Dündar, HakanYapılan bu çalışmada 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin; bilimsel süreç becerileri ile bilime olan inançları arasındaki ilişki araştırılmaya çalışılmıştır. Araştırma Kırıkkale il merkezinde öğrenim gören toplam 410 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Yapılan çalışmada, öğrencilerin başarılarını belirlemek üzere araştırmacılar tarafından geliştirilen bilimsel süreç becerilerine yönelik Başarı Testi kullanılmıştır. Öğrencilerin bilimsel süreç becerilerini belirlemeye yönelik hazırlanan başarı testindeki sorular; gözlem, karşılaştırma-sınıflama, tahmin, çıkarım yapma, deney tasarlama, deney malzemelerini araç ve gereçlerini tanıma ve kullanma, yorumlama ve sonuç çıkarma, ölçme, sunma ve veri kaydetme becerilerinden oluşmaktadır. Ayrıca öğrencilerin bilime olan inanç düzeylerini belirlemek için ise Çoban ve Ergin (2008) tarafından geliştirilen Bilimsel Görüş Belirleme Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonunda ilköğretim 4. ve 5. öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri ile bilime olan inançları arasında anlamlı ve pozitif ilişkiler tespit edilmiştir.Öğe İlköğretim okullarında öğrenci yaratıcılığını geliştirmede yönetici ve öğretmen görüşleri(Kırıkkale Üniversitesi, 2003) Dündar, Hakan; Hoşgörür, Y.VuralÖZET Bu araştırmada, ilköğretim okullarında öğrenci yaratıcılığını geliştirme konusunda, ilköğretim okulu yönetici ve öğretmenlerin görüşlerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada kuramsal çerçeve içerisinde; Yaratıcılık, Yaratıcılığın Gerekliliği, Yaratıcılık ve Zeka İlişkisi, Yaratıcılık ve Hayal Gücü, Yaratıcılık Ve Öğretmenler, Yaratıcılık ve Okul Yönetimi gibi konular yer almaktadır. Araştırma tarama modelindedir. Veri toplama amacıyla ilköğretim okulu yönetici ve öğretmenlerine Yaratıcılık Kavramı ve Eğitimde Öğrenci Yaratıcılığını Geliştirme ile ilgili önermeler yöneltilmiştir. i Araştırma evrenini, Kırıkkale il merkezindeki 41 ilköğretim; okulu oluşturmaktadır. Örneklem araştırma evreninden random yoluyla seçilmiştir. Seçilen örneklemi 58 ilköğretim okulu yöneticisi ve 202 öğretmen oluşturmaktadır.Araştırmada elde edilen verilerin istatistik analizleri, frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, korelasyon, t-testi, tek yönlü varyans analizi ile yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler genel olarak değerlendirildiğinde, ilköğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin bireysel olarak ilköğretim okullarında öğrenci yaratıcılığının gerekliliğine ve yaratıcılık için gerekli koşulların sağlanmasının şart olduğuna inandıkları, öğretmenlerin yaratıcılığı geliştiren öğretim tekniklerini bildikleri noktasında kararsız kaldıkları, eğitim sisteminde öğrenci yaratıcılığının dikkate alındığı ve öğretmenlerin, yaratıcılığı geliştiren öğretim tekniklerini sınıfta uyguladıkları noktasında kararsız görüş bildirdikleri gözlemlenmiştir. Ayrıca yaratıcılık kavramı ve eğitimde yaratıcılığı geliştirme konusunda elde edilen verilerin analizi sonucunda eğitim durumu ve mesleki kıdem gibi değişkenler arasında önemli ve anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Araştırma sonucunda tüm yönetici ve öğretmenler tarafından eğitimde yaratıcılığı geliştirme konulu bir hizmet içi eğitim seminerinin gerekliliği kabul edilmiştir nÖğe İlköğretim Okullarında Serbest Etkinlikler Dersinin Değerlendirilmesi(2011) Dündar, Hakan; Karaca, Elif TuğçeMilli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı 20. 07. 2010 tarihinde aldığı bir kararla İlköğretim Okulları Haftalık Ders Çizelgesinde bir değişiklik yapmıştır. Bu değişiklikle birlikte ilköğretim okullarında okutulmakta olan bazı derslerin saatleri azaltılırken Serbest Etkinlik uygulamalarına geçilerek bu dersin saati ise ilköğretim 1.2.ve 3.Sınıflarda 5 saat, 4.ve 5.Sınıflarda ise 4 saat olarak belirlenmiştir. Yapılan bu araştırma ile ilköğretim okullarında 2010-2011 öğretim yılında uygulamaya başlanan Serbest Etkinlikler derslerinin nasıl uygulandığı, derslerdeki uygulamalar, problemler ve problemlerin çözümüne ilişkin öneriler Sınıf Öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirilmiştir. Yapılan bu çalışma nitel araştırma tekniklerinden görüşme tekniğinin kullanıldığı bir araştırmadır. Araştırmada kullanılan görüşme formu araştırmacılar tarafından geliştirilmiştir. Serbest etkinlikler dersinin değerlendirildiği bu çalışmada 40 sınıf öğretmeni ile görüşülmüştür. Araştırmadan elde edilen veriler ise içerik analizi yapılarak değerlendirilmiştir. Araştırma sonunda elde edilen veriler doğrultusunda; katılımcıların çoğu bu derste başka dersleri işledikleri, dersin saatlerinin fazla olduğunu, derse ilişkin bir öğretim programı-kılavuz ya da örnek uygulama modüllerinin olmamasının dersin etkililiğini olumsuz yönde etkilediğini belirtmişlerdir.Öğe Investigation of the Effects of Understanding by Design Model on Problem-Solving, Collaboration, and Academic Achievement in Social Studies Course(2024) Erdağı, Tuğçe; Dündar, HakanThe purpose of this study is to examine the effect of the Understanding by Design Model (UbD) on students' problem-solving skills, collaboration skills, and overall academic achievement in the fourth-grade social studies course. The research was conducted with mixed methods, and an enriched design was used in the study. The participants of the study consisted of 41 fourth-grade students: 22 in the experimental group and 19 in the control group. 'Problem-Solving Steps Teacher Observation Form', 'Cooperative Learning Rubric', and 'UbD Application Teacher Interview Form' were used as qualitative data collection tools. 'Problem-Solving Skills Scale', 'Cooperative Work Scale', and 'Social Studies Academic Achievement Test' were used as quantitative data collection tools. Descriptive statistics results were used to analyze qualitative data, and Mann-Whitney U, Welch t-test, ANOVA, and Shapiro-Wilk test were used to analyze quantitative data. The findings obtained from the data of the study show that UbD contributed to the development of problem-solving and collaborative working skills, increased academic achievement, and increased students' motivation towards the learning process.Öğe Öğretmenlerin Sahip Olduğu Değerler İle Örgütsel Vatandaşlık Davranışları Arasındaki İlişki(2012) Dündar, HakanBu çalışmanın amacı öğretmenlerin sahip olduğu değerler ile örgütselvatandaşlık davranışları arasındaki ilişkiyi tespit etmektir. Bu amaçla Ankara İliKeçiören İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı okullarda görev yapan 407 öğretmeneSchwartz' ın (1992) değerler listesi ile Podsakoff ve arkadaşları (1990) tarafındangeliştirilen örgütsel vatandaşlık davranışları ölçeği uygulanmıştır. Araştırmadaöğretmenlerin sahip olduğu değerler ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındakiilişkiyi istatistiksel olarak belirlemek için korelasyon yapılmıştır. Araştırma sonundaöğretmenlerin sahip olduğu değerler ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaistatistiksel olarak anlamlı ve pozitif ilişkiler tespit edilmiştir. Schwartz' ın listesindeyer alan ve on boyutta toplanan değerler ile örgütsel vatandaşlık davranışlarınıoluşturan beş ana davranış boyutları arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişkilertespit edilmiştir. Araştırmada elde edilen verilere dayalı olarak en güçlü ilişkininevrenselcilik değer grubu ile erdemlilik davranış boyutlarında olduğu tespitedilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular literatüre dayalı olarak yorumlanmaya çalışılmıştır.Öğe Okuma ve anlama problemlerinin tespiti ve giderilmesine ilişkin örnek olay çalışması(2014) Dündar, Hakan; Akyol, HayatiBu çalışma, okuma ve anlama problemi olan bir ikinci sınıf öğrencisinin okuma ve anlama problemlerinin giderilmesine yönelik olarak yapılan uygulama ve değerlendirmeleri kapsamaktadır. Okuma ve anlama problemlerinin tespiti ve bu problemlerin ortadan kaldırılmasına yönelik bir örnek olay çalışmasıdır. Çalışmada öncelikli olarak deneğin okuma hataları ve nedenleri, sonrasında ise bu hataların giderilmesine yönelik izlenecek yöntem tespit edilmiştir. Okuma ve anlama hatalarının değerlendirilmesinde Yanlış Analizi Envanteri kullanılmıştır. Hataların genel olarak motivasyon eksikliğinden kaynaklandığı tespit edilmiş, ortadan kaldırılması için 11 haftalık bir öğretim programı uygulanmıştır. Deneğin okumaya karşı motivasyonunu sağlamak amacı ile araştırmacılar tarafından deneğin kişisel özellik ve günlük yaşantılarına dayalı olarak 7 okuma parçası yazılmış ve Türkçe ders kitabında okuma parçaları içindeki ana kahramanların ismi, deneğin ismi ile değiştirilerek parçalar yeniden düzenlenmiştir. Okuma motivasyonu sağlandıktan sonra hataların ortadan kaldırılması için “Tekrarlı Okuma Yöntemi” seçilmiş ve çalışmalar tekrarlı okuma yöntemi ile sürdürülmüştür. Ön test sonuçlarında endişe düzeyinde olan denek son test sonuçlarında öğretim düzeyine ulaşmıştır.Öğe Türk Asıllı Yabancı Uyruklu Bireylerin Türkiye’deki Eğitim Süreçlerinde Yaşadıkları Problemler(2018) Dündar, Hakan; Aksoy, Büşra NurBu araştırmanın amacı, yurtdışında doğmuş, eğitim hayatına yurtdışında başlamış ve bir süredevam etmiş yabancı uyruklu Türk asıllı bireylerin Türkiye’ye geldikten sonraki yeni eğitimhayatlarına uyum süreçlerinde yaşadıkları problemlerin ortaya çıkarılmasıdır. Araştırmada nitelaraştırma deseni olan olgubilim (fenomenoloji) deseninden yararlanılmıştır. Bu araştırmanınçalışma grubunu 5 farklı ülkeden (Almanya, Avusturya, Fransa, Hollanda, İsviçre) 7’si kız 3’üerkek toplam 10 yabancı uyruklu Türk asıllı birey oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında yarıyapılandırılmış görüşme yöntemi kullanılmıştır. Türk asıllı yabancı uyruklu bireylerden eldeedilen veriler içerik analizi yoluyla çözümlenmiştir. Araştırmanın sonucunda yabancı uyrukluTürk asıllı bireylerin Türkiye’deki eğitim süreçlerinde yaşadıkları problemler beş ana temaaltında incelenmiştir. Bireylerin yaşadıkları problemlerin, yetersiz bir Türkçe’ye ve farklı birkültüre sahip olmalarından, iletişim kurmada, uyum sağlamada güçlükler çekmelerinden,akademik anlamda ağır müfredatın, zor sınavların, geldikleri ülkelerdeki kullanılan yöntem veteknikler ile derslerin çok hızlı bir şekilde işlenmesinden kaynaklandığı sonucuna ulaşılmıştır.Bireylerin bir kısmının bu süreçte gelecek kaygısı ve başarısızlık korkusu yaşarken bir kısmınında mutlu ve inançlı oldukları görülmüştür. Aynı zamanda bu süreçte bireylerin ailelerinin onlaradestek oldukları; öğretmen ve arkadaşlarından bazılarının da onlar için bu süreci daha dazorlaştırdığı ortaya konmuşturÖğe TÜRKİYE'DE ÇOCUK HAKLARI BAĞLAMINDA YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN ARAŞTIRMA EĞİLİMLERİNİN İNCELENMESİ(2017) Dündar, Hakan; Hareket, ErdemBu araştırma, Türkiye'de çocuk hakları bağlamında gerçekleştirilmiş tez çalışmalarının, çeşitli açılardan incelenmesi ve araştırma eğilimlerinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Nitel araştırma yaklaşımına uygun olarak tasarlanan araştırma, betimsel desene sahiptir. Araştırma verilerinin edinilmesinde, doküman incelemesi tekniği kullanılmıştır. Bu amaç doğrultusunda araştırmada, ölçüt örnekleme yöntemi ile belirlenen toplam 133 lisansüstü tez çalışması incelenmiştir. Araştırma verilerinin analizi, içerik analizi tekniği ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda, tez çalışmalarının; genel kategorisi, konu alanı, yayın yılı, yayın dili, danışman kişi akademik unvanı, tezin; üniversitesi, enstitüsü, araştırma yöntemi ve deseni, örneklem türü, örneklem seçim yöntemi, örneklem sayısı, veri toplama araçları ve veri analiz yöntemleri açısından elde edilen bulgularına yer verilmiştir. Araştırma sonucunda, bu bulgulara dayalı olarak; konu ile çalışmalar yürüten araştırmacılara yönelik ve ilgili konu bağlamında gerçekleştirilecek yeni bilimsel araştırmalara yönelik görüş ve öneriler geliştirilmiştir.