Yazar "Toptaş, Veli" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 20 / 20
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Determination of the University Students’ Opinions About Coronavirus (covid-19) Global Outbreak(T.C. Milli Egitim Bakanligi, 2020) Şengün, Gökhan; Toptaş, VeliThe rapid spread of the Coronavirus (COVID-19) epidemic has become a global threat. In this context, this study aimed to determine the university students’ opinions about the COVID-19 global outbreak. The research was conducted on 344 university students from different universities in Turkey for the 2019-2020 academic year’s spring term. Within the scope of the research, literature, researches, and current publications on COVID-19 were examined. The scanning model was used because it aimed to describe the current situation as it is. In the study, the Questionnaire for Determining the Opinions of University Students on the COVID-19 Global Outbreak prepared by the researchers was used to collect data. Such research was needed due to the lack of sufficient research on university students’ views on the COVID-19 global pandemic. As a result of the research, it was determined that university students have positive opinions as well as negative views about the COVID-19 global pandemic. 214 of the university students (62,2%) stated that they were worried about the epidemic, 277 (80,8%) were upset when they thought of COVID-19, and 287 (83.4%) stated that they found COVID-19 fatal. As a result of the research, approximately 92% of university students stated that they were affected by COVID-19. On the other hand, 12 (3,5%) of the participants stated that they were confident in the protection from COVID-19 and 332 (96,5%) were not confident. 16 of the participants (4.7%) stated that they were not psychologically affected by COVID-19, while 328 (95,3%) were psychologically affected. Of the university students, 158 (46,3%) were psychological, 140 (41,1%) sociologically, 28 (8,2%) economically and 18 (4,4%) They stated that they were affected by the direction. In this study, looking at the impact of COVID-19 on the family relationships of university students, 93 (27,2%) of the participants stated that it was negatively affected, 112 (32,7%) did not affect it, and 137 (40,1%) positively affected. Due to the strong family ties in Turkish culture, the negative impact is considered to be low As a result of this research, university students also stated that although they were negatively affected by the COVID-19 global pandemic, they also had positive aspects such as the development of family relationships. © 2020. All Rights Reserved.Öğe EĞİTİM ALANINDA ÜSTBİLİŞ ÜZERİNE YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İÇERİK ANALİZİ(2022) Bakkaloğlu, Selva; Toptaş, VeliBu araştırmanın amacı Türkiye’de eğitim alanında üstbiliş konusunda yapılmış olan lisansüstü tezlerin incelenmesidir. Araştırma; betimsel tarama modeliyle desenlenmiştir. Araştırmanın evreni; Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) Yayın Dokümantasyon Daire Başkanlığı bünyesinde bulunan eğitim fakülteleri kapsamında üstbiliş konusunda yapılmış 192 lisansüstü tez oluşturmaktadır. Verilerin analizinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre üstbiliş konulu tezler 2007-2020 yılları arasında dağılım göstermiştir. Tezler tür bakımından incelendiğinde 128 tezin yüksek lisans; 64 tezin ise doktora düzeyinde olduğu görülmüştür. Tezlerde çoğunlukla nicel araştırma yöntemleri tercih edilmiştir. Hedef kitle dağılımına bakıldığında en fazla lisans öğrencileriyle çalışılmıştır. Tezlerde konu alanı olarak en çok matematik eğitimi üzerine; üstbiliş konusunda ise üstbilişsel farkındalık üzerinde durulduğu görülmüştür. Tezlerde yapılan öneriler genellikle iki boyut çerçevesinde toplanmıştır.Öğe Elementary school teachers’ opinions on instructional methods used in mathematics classes(2012) Toptaş, VeliBu araştırmada, sınıf öğretmenlerinin matematik dersinde kullanılan öğretim yöntemlerine ilişkin görüşlerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda verilerin toplanmasında yapılandırılmamış görüşme yöntemi kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde içerik analizi yönteminden yararlanılmıştır. Araştırmaya 34 sınıf öğretmeni katılmıştır. Çalışmada şu sonuçlara ulaşılmıştır: Katılımcıların matematik dersinde en çok kullandıkları yöntemler sırayla, “soru-cevap”, “problem çözme” ve “düz anlatım”dır. Matematik dersinde kullanılan yöntemlerin seçiminde, yöntemin, “kalıcı öğrenmeyi sağlama” yönü en çok aranan özellik olmuştur.Öğe Geometri Alt Öğrenme Alanlarının Öğretiminde Kullanılan Öğretim Materyalleri ile Öğretme-Öğrenme Sürecinin Bir Birinci Sınıfta İncelenmesi(2008) Toptaş, VeliBu araştırma İlköğretim Matematik Dersi (1–5) Öğretim Programında yer alan 1. sınıf geometri alt öğrenme alanlarının öğretim sürecinde kullanılan öğretim materyalleri ile öğretme-öğrenme sürecini ve öğrencilerin öğrenme düzeylerini incelenmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması (case study) kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları, bir devlet ilköğretim okulunda görev yapan 1. sınıf öğretmeni ve 40 öğrenciden oluşan sınıftan seçkisiz (random) yöntem ile belirlenmiş 12 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmanın uygulaması 2005–2006 öğretim yılında gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri video kaydı, görüşme ve yazılı dokümanlar yoluyla elde edilmiştir. Araştırmada genel olarak şu sonuçlara ulaşılmıştır. Öğretmen teknolojik materyal olarak sadece tepegözden yararlanmış ve konunun amacına uygun materyali sınıfa getirmemiş; bunun yerine dersin işlenişi sürecinde sınıfta bulunan araç-gereçlerden konuya uygun olduğunu düşündüğü materyalleri kullanmıştır. Sınıfta uygulanan etkinliklerde ise çok az somut materyalin kullanıldığı görülmüştür. Öğretim sürecinde yeterince öğretim materyalinin kullanılmaması öğrencilerin öğrenmelerine olumsuz yönde etkilemiş olduğu söylenebilir.Öğe Geometri Öğretiminde Sınıfta Yapılan Etkinlikler ile Öğretme-Öğrenme Sürecinin İncelenmesi(2008) Toptaş, VeliBu araştırma İlköğretim Matematik Dersi (1-5) Öğretim Programında yer alan 1. sınıf geometri alt öğrenme alanlarının öğretim sürecinde sınıfta yapılan etkinlikler ile öğretme-öğrenme düzeylerinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması (case study) kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları, bir devlet ilköğretim okulunda görev yapan 1. sınıf öğretmeni ve 40 öğrenciden oluşan sınıftan seçkisiz (random) yöntem ile belirlenmiş 12 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmanın uygulaması 2005-2006 öğretim yılında gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri video kaydı, görüşme ve yazılı dokümanlar yoluyla elde edilmiştir. Araştırmada genel olarak şu sonuçlara ulaşılmıştır. Öğretme-öğretme sürecinde sınıfta yapılan etkinliklerde çok az somut materyalin kullanıldığı tespit edilmiştir. Etkinliklerin uygulanması sırasında öğretmenin, etkinliklerin öğrenciler tarafından gerçekleştirilmesine izin vermediği, öğretmen merkezli etkinlikler gerçekleştirdiği görülmüştür. Öğretim sürecinde sınıfta yapılan etkinliklerde öğrencilerin kendilerinin keşfetmelerine ve yaparak yaşayarak öğrenmelerine yeterince imkân verilmemesi öğrenmelerini olumsuz yönde etkilemiştir.Öğe İlköğretim 4. sınıf matematik programının öğrenme alanları ile matematik öğrenci çalışma kitabındaki soruların zihinsel alanlarının TIMSS’ e göre incelenmesi(2012) Toptaş, Veli; Elkatmış, Metin; Karaca, E. TuğçeTIMSS 4 y ılda bir yapılan, ülkelerin fen ve matematik başarılarını birçok değişken açısından değerlendiren uluslar arası bir araştırmadır. Türkiye 1999 ve 2007 yıllarında 8. Sınıf düzeyinde bu araştırmaya katılmıştır, çalışmaları devam eden TIMSS 2011e ise ilk defa 4. Sınıf düzeyinde de katılacaktır. Bu çalışmada ilköğretim 4. Sınıf matematik öğrenci çalışma kitabında yer alan soruların zihinsel ve öğrenme alanlarına göre incelenmiştir. Çalışmada nitel araştırma yönteminde kullanılan yazılı doküman analiz tekniği kullanılmıştır. Çalışma kitabındaki soruların hem öğrenme alanlarına hem de zihinsel alanlara göre yüzdelik dağılımlarının TIMSS ile büyük oranda farklılıklar gösterdiği görülmektedir.Öğe İlköğretim matematik dersi (1-5) öğretim programındaki becerilerle ilgili sınıf öğretmenlerinin görüşleri(2010) Toptaş, Veliİlköğretim Matematik Dersi(1-5) Öğretim Programının geliştirmeyi hedeflediği beceriler; problem çözme, iletişim, ilişkilendirme ve akıl yürütmedir. Araştırma programın hedeflediği becerilerin kazandırılmasında uygulayıcı durumundaki sınıf öğretmenlerinin becerilerle ilgili görüşlerinin tespit edilmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışma 2008–2009 Eğitim-Öğretim döneminde 134 sınıf öğretmeni ile yapılmıştır. Araştırmada “betimsel istatistikî” yöntem kullanılmıştır. Veri toplama aracının geçerlilik güvenirlilik çalışması yapılmış ve güvenirliği (cronbach alpha= 0,89) değerinde hesaplanmıştır. Çalışmanın sonucunda İlköğretim matematik programındaki problem çözme, iletişim, akıl yürütme ve ilişkilendirme becerilerinin öğrencilere kazandırılması ile ilgili sınıf öğretmenlerin görüşlerini “bazen” şeklinde bildirdikleri tespit edilmiştir.Öğe İlkokul Düzeyinde Yapılan Yaratıcı Drama Temelli Çalışmaların İncelenmesi(2020) Gürbüz, Tolga; Toptaş, VeliBu araştırma, Türkiye’ de ilkokul matematik dersinde yaratıcı drama yönteminin kullanılmasına yönelik 2005-2020 yılları arasında yapılmış makale ve bilimsel toplantılarda sunulan bildiri çalışmalarını değerlendirmek ve bu çalışmaların genel durumunu belirlemek amacı ile yapılmıştır. Literatür taraması sonucu ilkokul matematik dersinde yaratıcı drama yönteminin kullanılmasına yönelik 2005-2020 yılları arasında yayınlanan makalelerin alan yazın araştırması sonucunda 6 çalışmaya ulaşılmıştır. Araştırmanın örnekleminde hakemli dergilerde yayınlanmış 5 makale ve 1 tanesi bilimsel toplantılarda sunulan bildiri olmak üzere 6 çalışma bulunmaktadır. İlkokulda yaratıcı drama yöntemiyle matematik öğretimi ile ilgi ulaşılan makale çalışmalarında en çok nitel araştırma yönteminin daha sonra ise nicel araştırma yönteminin kullanıldığı tespit edilmiştir. Ayrıca çalışmalarda en çok durum çalışması deseni tercih edilmiştir. Çalışmalarda örneklem grubu olarak en fazla 4. sınıf öğrencileri yer almaktadır. Yaratıcı drama yöntemiyle yapılan ders planlarında en fazla sayılar ve işlemler öğrenme alanına yönelik kazanımlar yer almaktadır. Çalışmaların verileri çoğunlukla likert tipi ölçekle toplanmıştır. Çalışmaların hepsinde yaratıcı drama yöntemiyle yapılan ilkokul matematik derslerinin incelenen değişkenler üzerinde olumlu etkiler gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Bu araştırmanın ilgili alanda yapılacak çalışmalara yardımcı olarak yön vereceği düşünülmektedir.Öğe İlkokul Öğretmenlerinin Matematik Dersindeki Ölçme ve Veri İşleme Öğrenme Alanına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi(2019) Toptaş, Veli; Bodur, Büşra Nur; Usluoğlu, BüşraBu çalışmada, ilkokul öğretmenlerinin matematik dersindekiölçme ve veri işleme öğrenme alanına ilişkin görüşlerininincelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada öğretmenlerin ölçme veveri işleme öğrenme alanına ilişkin görüş ve tecrübelerininincelenmesinde nitel araştırma desenlerinden biri olan Fenomenografik araştırma metodu kullanılmıştır. Çalışmaya Kırıkkaleil merkezinde görev yapmakta olan 10 sınıf öğretmeni katılmıştır. Veriler araştırmacılar tarafından yarı-yapılandırılmış yüz yüzegörüşme tekniği ile toplanmıştır. Çalışmanın sonucundaöğretmenlerin bireysel farklılıkları gözeterek kazanımlardoğrultusunda ve akıllı tahta aracılığı ile matematik öğretimiyaptıkları tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmenler kazanımlarınçocuklar için uygun olduğunu belirtmişlerdir. Fakat öğretmenler‘Ölçme ve veri işleme öğrenme alanına ilişkin ne tür materyallertasarlıyorsunuz?’ sorusu üzerine kendilerini yetersiz gördüklerinive sadece ders araç gereçleriyle yetindiklerinibelirtmişlerdir.Öğe İLKOKULLARDA YETİŞTİRME PROGRAMI (İYEP) KAPSAMINDAKİ MATEMATİK DERSLERİNİ YÜRÜTEN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ(2019) Toptaş, Veli; Karaca, E. TuğçeİYEP ilkokulların 3. sınıflarına devam eden, önceki eğitim - öğretim yılları içinde çeşitli nedenlerle Türkçe ve matematik dersi öğretim programlarındaki öğrenme alanlarında yer alan ve bu program kapsamında belirlenen kazanımları yeterli düzeyde edinemeyen öğrencilerin bu alanlardaki eksik öğrenmelerinin giderilmesini, psiko-sosyal alanda da desteklenmesini amaçlayan bir tedbir programıdır. Bu çalışmada 2018-2019 öğretim yılında ilk kez uygulanan İYEP programı kapsamında özellikli olarak matematik derslerinin değerlendirilmesi amaçlanmış ve İYEP kapsamında matematik derslerini yürüten sınıf öğretmenlerinin İYEP matematik dersi ve sürecine ilişkin görüşleri incelenmiştir. Araştırma 2018- 2019 bahar döneminin sonunda gerçekleştirilmiş olup katılımcılar Kırıkkale ili merkez ve ilçelerindeki ilkokullarda görev yapan 86 sınıf öğretmenidir. Araştırmanın verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen açık uçlu yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre sınıf öğretmenleri İYEP matematik kazanımlarını ve etkinlik kitabını yeterli ve kapsamlı olarak değerlendirmiş fakat matematik dersleri için ayrılan süreyi yetersiz bulmuştur. Sınıf öğretmenlerinin İYEP’i genel olarak benimsediği ve verimli bulduğu belirtilebilir.Öğe AN OVERVIEW OF COMPUTER SOFTWARE FOR DEVELOPING SPATIAL THINKING SKILLS IN TEACHING GEOMETRY(2017) Toptaş, Veli; Karaca, E. TuğçeTeknolojinin değişmesi ve ilerlemesi insan yaşamının her alanını etkilediği gibi eğitim alanını da etkileyerek ciddi katkılar sağlamıştır. Bu katkıların en belirgin olanlarından biri de şüphesiz bilgisayarların öğrenme öğretme sürecinin içine dâhil edilmesi olmuştur. Genelde teknoloji, matematik eğitimi çalışmalarında faklı amaçlara yönelen değişik dinamik yazılımların kullanım imkânını sunmuştur. Özelde ise geometri kazanımları ile ilgili olarak kullanılan yazılımlardan en popüler olanları GeoGebra, Cabri vb gibi yazılımlardır. Bu yazılımlara ek olarak hem ücretsiz hem de kullanım kolaylığına sahip olan Google SketchUp yazılımı da son yıllarda kullanılmaya başlanmıştır. Geometri başarısında gerekli olduğu düşünülen ve zihinsel yeteneğin bir parçası olarak kabul edilen uzamsal becerilerin önemi birçok araştırmacının üzerinde durduğu bir konudur. Bilgisayar çoğunlukla görsel görüntülerle oynanmasına ortam sağlaması dolayısıyla uzamsal düşünmenin gelişmesine katkı sağlayabilir. Dinamik geometri yazılımlarından GeoGebra, Cabri ve Google SketchUp gibi yazılımların özellikle geometri konularında, uzamsal düşünme becerisinin geliştirilmek istendiği durumlarda oldukça kullanışlı olan bir yazılımdır. Bu nedenle bu çalışmada uzamsal düşünceye katkı sağlayan yazılımlarla ilgili çalışmaların ele alınıp değerlendirilmesi yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, bu yazılımların uzamsal düşünceyi olumlu katkılar sağladığı tespit edilmiştirÖğe Özel Yetenekli Öğrencilerin Genel Kültür Olarak Matematik Tarihine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi: Karma Yöntem Araştırması(2023) Divrik, Ramazan; Toptaş, VeliAraştırmanın amacı, matematik tarihi ile zenginleştirilmiş etkinliklerin özel yetenekli öğrencilerin genel kültür bağlamında matematik tarihine yönelik tutumları üzerindeki etkisini tespit etmek ve matematik tarihine ilişkin öğrencilerin görüşlerini incelemektir. Araştırmada karma araştırma desen türlerinden Açıklayıcı Sıralı Desen kullanılmıştır. Bu desene uygun olarak nicel bölümde Bilim ve Sanat Merkezi 5. sınıf düzeyinde öğrenim gören 28 öğrenci, bu öğrenciler arasından seçilen 8 öğrenci ise nitel bölümde çalışma grubuna dâhil edilmiştir. Matematik tarihi ile zenginleştirilmiş etkinliklere yönelik öğrencilerin tutumlarını belirlemek amacıyla “Genel Kültür Olarak Matematik Tarihine Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Öğrencilerin görüşlerinin alınmasında ise “Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu” hazırlanmıştır. Veriler non-parametrik testler ile analiz edilmiştir. Nitel bölümde ise veriler içerik analiziyle çözümlenmiştir. Nicel verilerin analizi sonucunda matematik tarihi ile zenginleştirilmiş etkinliklerin özel yetenekli öğrencilerin genel kültür olarak tutumları üzerinde anlamlı bir etki ortaya koyduğu belirlenmiştir. Nitel verilerin analizi sonucunda, öğrencilerin matematik tarihi ile zenginleştirilmiş etkinlikleri genel kültür kazandırıcı, kalıcı öğrenmeyi destekleyici, matematiğe yönelik sevgi kazandırıcı, eğlenceli ve ilgi çekici buldukları ortaya çıkmıştır. Matematik tarihinin öğrencilerin genel kültür seviyelerinin artmasına katkı sunacak entelektüel bir etkinlik veya öğretim materyali olarak değerlendirilmesi önerilebilir.Öğe Pedagogical materials use of primary grade teachers in mathematics education(2012) Toptaş, Veli; Çelik, Serkan; Karaca, E. TuğçeÖZ.Materyaller hem görsel hem de dokunsal olarak ilgi çekici olmakla birlikte, açık ve somut bir şekilde soyut matematiksel fikirleri temsil ederler.Bu çalışmanın odak noktası ilköğretim matematik programında belirtilen materyallerdir.Bu çalışmada 4. ve 5. Sınıf öğretmenlerinin matematik derslerinde materyal kullanımlarını sorgulamaktır. Çalışmanın verileri kullanımı için izin alınmış bir anket formu ile elde edilmiştir. Çalışmanın katılımcılarını 2011-2012 eğitim öğretim yılında Kırıkkale il merkezindeki 25 ilköğretim okulunda çalışan 137 4. ve 5. Sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Çalışmanın bulguları sınıf öğretmenlerinin materyalleri kullanımları yeterli düzeyde yüksek değildir. Çalışmanın bulgularına dayanarak öneriler sunulmuş ve çalışmanın sınırlılıkları tartışılmıştır.Öğe Pre-Service Primary School Teachers’ Opinions about Using Interactive Board(Kırıkkale Üniversitesi, 2016) Toptaş, VeliThe aim of this study is to measure pre-service primary school teachers’ opinions and thoughts towards using interactive board in learning environments. In this direction, the study is based on survey design. The population of the study is prospective primary school teachers in Department of Primary School Teacher Training Programme in Education Faculty in Kırıkkale University. The sample of the study is 107 is senior year prospective primary school teachers in 2012-2013 semester. The results of the study show that the general part of the students has negative thoughts towards using interactive boards. Also participants’ opinions towards this kind of technology is found in the same level and not statistically significant in terms of gender and educational background.Öğe Primary School Teachers’ Opinions About Mathematics Courses Within Remedial Program In Primary Schools (Iyep)(T.C. Milli Egitim Bakanligi, 2019) Toptaş, Veli; Karaca, E.TuğçeIYEP is a national educational program which aims to eliminate the lack of learning of primary school students who continue their primary school education and has difficulties in the previous academic year for various reasons in Turkish language and mathematics curriculum and give psycho-social support in the field. In this study, it is aimed to evaluate the mathematics courses specifically of İYEP which implemented for the first time in the 2018-2019 academic year and understand the opinions of the primary school teachers who teach mathematics courses. The participants were 86 primary school teachers in Kırıkkale province and the data was collected by an open-ended semi-structured interview form. The results revealed that primary school teachers found mathematics program and activity book adequate and comprehensive enough, but thought the time allocated for mathematics courses were insufficient. It can be stated that primary school teachers generally adopt İYEP and find it efficient and necessary. © 2019,Mİllî Eğİtİm.All rights reserved.Öğe SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖZYETERLİK İLE MATEMATİKSEL PROBLEM ÇÖZMEYE YÖNELİK İNANÇLARI(Kırıkkale Üniversitesi, 2017) Toptaş, Veli; Gözel, EmineBu araştırmada, sınıf öğretmeni adaylarının özyeterlik ile matematiksel problem çözmeye yönelik inançları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini, 2016-2017 eğitim öğretim yılı güz döneminde Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi 2., 3. ve 4. sınıfta öğrenim gören sınıf öğretmeni adayları oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise oranlı küme örnekleme yöntemiyle seçilen 2.sınıfta öğrenim gören 107, 3.sınıfta öğrenim gören 101 ve 4.sınıfta öğrenim gören 92 olmak üzere toplam 300 sınıf öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın sonunda, sınıf öğretmeni adaylarının özyeterlik inançlarının “inanıyorum”, matematiksel problem çözmeye yönelik inançlarının “kararsızım” düzeyinde olduğu ortaya çıkmıştır. Sınıf öğretmeni adaylarının özyeterlik ile matematiksel problem çözmeye yönelik inançlarının cinsiyete göre farklılaşmadığı ancak sınıf düzeyine göre farklılaştığı sonucuna varılmıştır. Sınıf öğretmeni adaylarının özyeterlik ile matematiksel problem çözmeye yönelik inançları arasında anlamlı ve pozitif yönde zayıf bir ilişki bulunmuştur.Öğe Sınıf Öğretmeni Adaylarının Demokratik Tutumlarının İncelenmesi(2015) Elkatmış, Metin; Toptaş, VeliBu çalışmanın temel amacı sınıf öğretmeni adaylarının demokratik tutumlarının farklı değişkenler açısından test edilmesidir. Araştırmada Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim gören 157 öğretmen adayı örneklem grubuna alınmıştır. Veri toplamak için Gözütok tarafından geliştirilen "Demokratik Tutum Ölçeği" kullanılmıştır. Ölçekler aracılığıyla elde edilen veriler, ortalama, standart sapma, t testi, tek yönlü varyans analizi kullanılarak analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Araştırma sonunda sınıf öğretmeni adaylarının demokratik tutum düzeylerinin cinsiyete, öğretim türüne, mezun olunan lise türüne, ebeveyn eğitim durumu ile aile gelir düzeyi açısından istatiksel olarak anlamlı bir farklılığın olmadığı belirlenmiştir.Öğe Sınıf Öğretmenlerinin Matematik (4. ve 5.sınıf) Dersinde Öğretim Materyalleri Kullanımını Engelleyen Unsurlarla İlgili Görüşleri(2011) Çekirdekci, Sıtkı; Toptaş, VeliBu araştırmada sınıf öğretmenlerinin ilköğretim 4. ve 5. sınıf matematik dersinde programda belirtilen öğretim materyallerini kullanma durumları araştırılmıştır. Bu amaca uygun olarak araştırma tarama modeline göre tasarlanmıştır. Çalışmanın evrenini İstanbul ilindeki ilköğretim okullarında görev yapan 4. ve 5. sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklem grubu 20092010 eğitim öğretim yılında Sultanbeyli ilçesinde bulunan 25 ilköğretim okulunda, 4. ve 5.sınıflarda görev yapan toplam 268 sınıf öğretmeninden meydana gelmektedir. Araştırmanın sonuçlarına göre; Öğretmenlerin matematik derslerinde araç-gereç kullanmalarını engelleyen nedenler arasındaki Kullanılmak istenilen araç-gerecin okulda olmaması, Sınıf mevcudunun araç-gereç kullanmak için uygun olmaması en etkili nedenlerdir. Sınıfın fiziki koşullarının matematik dersinde araç-gereç kullanmak için yeterli olmaması etkili olan diğer nedendir. Öğretmenlerin araç-gereç kullanmalarını engelleyen nedenler ile yaş ve mesleki kıdem değişkenleri arasında anlamlı fark bulunmamıştır.Öğe Sınıf öğretmenlerinin matematik dersinde alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin kullanımı ile ilgili algıları(2011) Toptaş, VeliBu çalışma, İlköğretim Matematik Dersi(l-5) Öğretim Programının matematik dersi için önerdiği alternatif ölçme ve değerlendirme süreçlerinde "değerlendirme yapma, ölçme ve değerlendirme planı hazırlama, ölçme ve değerlendirme planı uygulanması ve süreci ölçmeye yönelik araçları kullanması" şeklinde belirtilen boyutlarla ilgili sınıf öğretmenlerinin görüşlerini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Çalışma, 2009-2010 eğitim-öğretim döneminde 214 sınıf öğretmeni ile yapılmıştır. Araştırmada "betimsel istatistik" yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak beşli Likert tipi anket kullanılmıştır. Ölçeğin güvenirliği araç boyutunda Cronbach Alpha= 0,86 değerinde hesaplanmıştır. Çalışmanın sonucunda genel olarak öğretmenlerin bu konudaki görüşleri, programla örtüşmektedir. Fakat öğretmenler anketteki "Çalışma sonunda öğrencilerin ürünlerini sınıf içinde sunmalarına olanak sağlanmalıdır" görüşüne büyük oranda "bazen" cevabı vermişlerdir. Bu da programla örtüşmeyenbir durumdur. Bu görüş öğretmenlerin proje sunumlarına gerekli önemi vermediklerini göstermektedir.Öğe Türkiye’de 2004-2022 Yılları Arasında İlkokul Matematik Öğretiminde Eğitsel Oyun Kullanımı Üzerine Yapılmış Çalışmaların İncelenmesi(2023) Gözel, Emine; Toptaş, VeliBu araştırmanın amacı, ilkokul matematik öğretiminde eğitsel oyun kullanımı üzerine Türkiye’de 2004-2022 yılları arasında yapılan araştırmaları çeşitli değişkenlere göre eğilimlerini belirlemektir. Doküman analizi yöntemiyle yürütülen bu çalışmanın verileri, toplam 38 yayın üzerinden toplanmıştır. Elde edilen verilere dayalı olarak tez ve makaleler; yayın yılına, amacına, ele alınan değişkene, oyun türüne, öğrenme alanına, yönteme, örneklem grubuna, veri toplama aracına ve veri analiz teknikleri olmak üzere dokuz başlık altında sınıflandırılmıştır. Yapılan çalışmanın sonucunda; yayın yılına göre çalışmaların sayısal olarak daha az olduğu, amacına göre en çok başarı, tutum, kalıcılık gibi değişkenlerin tercih edildiği, en fazla başarı/erişi değişkenin ele alındığı, fiziksel oyunlarla ilgili çalışmaların daha yoğunlukta olduğu ortaya çıkmıştır. Bununla birlikte çalışma sonucuna göre en fazla “Sayılar ve İşlemler” öğrenme alanında çalışmaların yapıldığı, en fazla nicel araştırma yönteminin kullanıldığı, örneklem grubu olarak öğrencilerin çoğunlukta olduğu, veri toplama aracı olarak başarı testi ve veri analiz tekniği olarak da en fazla kestirimsel analiz tekniğinin sıklıkla kullanıldığı belirlenmiştir.