Yazar "Köse, Esra Karabağ" için listeleme
-
Bireysel Eğitim Programlarında Bilişim Desteğinden Faydalanılmasının Öğretmenlerin Tutumları Üzerindeki Etkisi
Bu araştırma, öğretmenlerin bireyselleştirilmiş eğitim programlarında bilişim teknolojileri kullanımına yönelik tutumları saptanmayı amaçlamaktadır. Araştırma deseni olarak kontrol gruplu ön-test son-test model kullanılmıştır. ... -
Kaynaştırma eğitimi, sosyal duygusal beceriler, empatik eğilim ve akademik yılmazlık arasındaki ilişkiler
Erdağ, Gizem Muratlioğlu (Kırıkkale Üniversitesi, 2022)Bu araştırmanın amacı kaynaştırma eğitimi ile öğrencilerin sosyal duygusal öğrenme becerileri, empatik eğilimleri ve akademik yılmazlıkları arasındaki ilişkileri incelemektir. Araştırmanın evrenini 2021-2022 eğitim öğretim ... -
Kaynaştırma uygulamalarının normal gelişim gösteren öğrencilerin akademik başarısına etkisi
Güngör, Mükremin (Kırıkkale Üniversitesi, 2022)Bu çalışmanın amacı; özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin akranları ile aynı ortamda eşit eğitim haklarından yararlandırıldığı literatüre kapsayıcı eğitim olarak geçmiş kaynaştırma yolu ile eğitime erişim olarak bilinen ... -
Liselerde öğretmen liderliği öğrencilerin okul yaşam kalitesi algıları ile akademik başarı arasındaki ilişkiler
Akkurt, Züleyha (Kırıkkale Üniversitesi, 2019)Bu araştırmanın amacı; okul, öğretmen ve aile ile ilgili değişkenlerin öğrencilerin okul başarısı üzerindeki etkilerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesidir. İlişkisel tarama modelinde tasarlanan araştırmaya Balıkesir ... -
Meslek liselerinde öğrenci okul bağlılığının öğretmen sınıf liderliği ve çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Yurdakul, Ömer (Kırıkkale Üniversitesi, 2019)Bu araştırmada, meslek liselerinde öğrenci okul bağlılığının öğretmen sınıf liderliği ve çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Kırıkkale merkez ve ... -
Okul Müdürlerinin Liderlik Stilleri, Okullarda Karara Katılım ve Örgütsel Öğrenme Arasındaki İlişkiler
Köse, Esra Karabağ; Güçlü, Nezahat (2017)Bu araştırmada, ilköğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin görüşlerine göre, okul müdürlerinin liderlik stilleri ve okullarda karara katılım ile örgütsel öğrenme arasındaki ilişkiler incelenmiştir. İlişkisel tarama ... -
Okul müdürünün liderliğinin ve öğretmen liderliğinin öğrenci başarısı üzerindeki etkileri
Eker, Songül (Kırıkkale Üniversitesi, 2019)Eker, Songül. ''Okul Müdürünün Liderliğinin ve Öğretmen Liderliğinin Öğrenci Başarısı Üzerindeki Etkileri'', Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale, 2019. Araştırmanın temel amacı, okullarda öğrenci başarısının okul müdürünün ... -
Öğrenci Başarısının Okul, Öğretmen ve Aileyle İlgili Değişkenler Açısından İncelenmesi
Akkurt, Züleyha; Köse, Esra Karabağ (2019)Bu araştırmanın amacı, okul, öğretmen ve aile ile ilgili değişkenlerin öğrencilerin okul başarısı üzerindeki etkilerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesidir. İlişkisel tarama modelinde tasarlanan araştırmaya Balıkesir ... -
Öğretmen Motivasyonunu Etkileyen Faktörlere İlişkin Yönetici Ve Öğretmen Görüşleri Üzerine Karşılaştırmamalı Bir İnceleme
Bu araştırmada, okullarda öğretmen motivasyonunu etkileyen faktörleri, özellikle son dönem eğitim politikalarının da etkileri bağlamında ve yönetici öğretmen bakış açılarıyla karılaştırmalı olarak incelemek amaçlanmıştır. ... -
Öğretmen Sınıf Liderliği Ölçeği Öğretmen Formu Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması
Köse, Esra Karabağ (2018)Bu çalışmanın amacı, Öğretmen Sınıf Liderliği Ölçeği’nin öğretmenler için uyarlamasını yapmak ve psikometrik özelliklerini test etmektir. Öğretmenlerle yapılan görüşmelere ve alanyazın incelemesine dayalı olarak öğretmenlerin ... -
Öğretmen sınıf liderliğine ilişkin öğretmen, öğrenci ve veli görüşlerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi
Özlü, Sinan (Kırıkkale Üniversitesi, 2022)Bu araştırma, öğretmen sınıf liderliğine ilişkin öğretmen, öğrenci ve veli görüşlerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Tarama modelinde desenlenen araştırmanın örneklemini Çankırı ilindeki ortaokul ... -
Öğretmenlerin değişim eğilimleri ile sınıf liderliği düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi
Korkmaz, Ercan (Kırıkkale Üniversitesi, 2019)Bu araştırmada, öğretmenlerin değişim eğilimleri ile sınıf liderliği düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modelinin kullanıldığı bu araştırmanın evrenini, 2017-2018 eğitim-öğretim ... -
Öğretmenlerin mesleki imaj algıları, motivasyonları ve örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkiler
Yazici, Elif Sena (Kırıkkale Üniversitesi, 2022)Bu araştırmada öğretmenlerin, öğretmenlik mesleği imaj, mesleki motivasyon ve örgütsel bağlılık düzeylerinin belirlenmesi ve bu kavramlar arasındaki ilişkilerin incelenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modelinde tasarlanan ... -
Öğretmenlerin sosyal adalet liderliği ile mesleki motivasyonu arasındaki ilişkinin incelenmesi
Yalçin, Ahmet (Kırıkkale Üniversitesi, 2022)Araştırmanın amacı, öğretmenlerin sosyal adalet liderliği ile mesleki motivasyonuı arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Öğretmenlerin sosyal adalet liderliği düzeyleri ile mesleki motivasyon arasındaki ilişkinin belirlenmesi ... -
Öğretmenlik mesleği imajına ilişkin öğretmen, öğrenci ve veli görüşlerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi
Şensoy, Ümran (Kırıkkale Üniversitesi, 2022)Bu araştırmada, öğretmenlik mesleği imajına ilişkin öğretmen, öğrenci ve veli görüşlerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi amaçlanmıştır. Tarama modelinde desenlenen araştırmanın örneklemi Kırıkkale ilindeki liselerden ... -
Relationship between Teachers' Change Tendencies and Classroom Leadership Levels
Korkmaz, Ercan; Köse, Esra Karabağ (2019)The aim of this study to investigate the relations between teachers'classroom leadership levels and their change tendencies. 411 teachersworking in the middle and senior high schools participated in the study. Inthe study; ...