Yazar "Melanlıoğlu, Deniz" için listeleme
-
5E öğrenme modeline uygun yaratıcı yazma etkinliklerinin ortaokul öğrencilerinin yazma becerisi üzerine etkisi
Dorlay, Oğuzhan (Kırıkkale Üniversitesi, 2018)Bu araştırmada 5E öğrenme modeline uygun yaratıcı yazma etkinliklerinin öğrencilerin yazma becerilerine olan etkisini araştırmaya yönelik hazırlanmıştır. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen ... -
Alternatif dinleme/izleme materyallerinin ortaokul öğrencilerinin yaratıcı yazma becerilerine etkisi
Uluyüz, Şirin (Kırıkkale Üniversitesi, 2019)Bu çalışmada alternatif dinleme/izleme materyallerinin ortaokul öğrencilerinin yaratıcı yazma becerilerine etkisini tespit etmek amaçlanmıştır. Araştırmanın modeli, ön test son teste dayalı deney ve kontrol gruplu bir ... -
Ana Dili Konuşuru Olmayan Öğreticilerin Görüşlerine Göre Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi
Balcı, Mustafa; Melanlıoğlu, Deniz (2016)Yabancı dil olarak Türkçenin öğretimi günümüzde uluslararası bir boyut kazanmıştır. Sadece ülkemizde değil farklı coğrafyalarda da Türkçe sistemli bir şekilde öğretilmeye başlanmıştır. Türkçenin yurt dışında farklı eğitim ... -
Bosna Hersek Örneğinde Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen Çocukların Dinleme Alışkanlıkları
Melanlıoğlu, Deniz (2016)Yabancı dil olarak Türkçenin öğretimi faaliyetleri ülke sınırlarını aşarak yurtdışındaki pek çok ülkede etkin bir biçimde devam etmektedir. Bu ülkelerden biri de Balkan coğrafyası dendiğinde ilk akla gelen ülkelerden biri ... -
Dinleme becerisine yönelik ölçme değerlendirme çalışmalarında üstbiliş stratejilerinin kullanımı
Melanlıoğlu, Deniz (2012)Bu çalışmanın amacı öğrencinin kendi öğrenme sürecinin farkında olması ve kendini değerlendirmesini sağlayan üstbiliş stratejilerinin, dinleme eğitiminde sürecin esas alındığı ölçme değerlendirme çalışmalarında kullanılması ... -
The Evaluation of Primary School Turkish curriculum in terms of “listening types”
Melanlıoğlu, Deniz (2011)Dinlemede yaşanan süreçler, dinlenen materyale ve dinlemenin amacına göre farklılık göstermektedir. Dinleyicinin ilgi ve ihtiyaçları, konunun önemi gibi unsurlar dinlemeyi şekillendirmesi bakımından önemlidir. Bu unsurlar, ... -
Okuma güçlüğü çeken ortaokul öğrencileri üzerine bir eylem araştırması
Şahin, Kadir (Kırıkkale Üniversitesi, 2019)Şahin, Kadir, "Okuma Güçlüğü Çeken Ortaokul Öğrencileri Üzerine Bir Eylem Araştırması," Yüksek Lisan Tezi, Kırıkkale, 2019. Okuma, okul çağı ile birlikte edinilen bir dil becerisidir. Okuma sürecinin mutlaka anlamlandırma ... -
Okuma Kaygısı Ölçeğinin Psikometrik Özelliklerinin Belirlenmesi
Melanlıoğlu, Deniz (2014)Okumaya karşı geliştirilen bir tepki olan okuma kaygısı, okuma becerisinin unsurlardan biridir. Bu nedenle öğrencinin okuma kaygısına sahip olup olmadığının bilinmesi, sahipse kaygı düzeyinin belirlenmesi gerekir. Bu ... -
Ortaokul öğrencileri için dinleme kaygısı ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması
Melanlıoğlu, Deniz (2013)Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin dinleme kaygılarını belirlemeye yönelik bir ölçek geliştirmektir. Araştırmanın verileri Ankara ili Yenimahalle ilçesinde seçkisiz (random) yolla belirlenen on ortaokulda öğrenim ... -
Ortaokul Öğrencileri İçin Dinleme Stratejileri ÖlçeğiNin Geçerlilik Ve Güvenilirlik Çalışması
Araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin dinleme becerilerine yönelik kullandıkları dinleme öncesi, sırası ve sonrası stratejileri kullanma durumlarını belirlemek için geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmektir. ... -
Ortaokul Öğrencileri İçin Konuşma Kaygısı Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Türkçe öğretiminde temel dil becerilerinden biri olan konuşmanın geliştirilmesi amaçlanır. Konuşma becerisinin geliştirilebilmesi için kişinin kendisini o konuda yetkin ve yeterli hissetmesi gerekir. Öğrencinin beceri ... -
Ortaokul öğrencilerinin yazılı üretimlerinde yer alan söz varlığı üzerine bir inceleme (Van ili örneği)
Aykaç, Nurullah (Kırıkkale Üniversitesi, 2017)Söz varlığının genişliği dikkate alındığında Türkçe, dünyadaki diller arasında ilk sıralarda yer almaktadır. Bu kadar zengin bir dilin kullanılan kelime sıklığının ne olduğu başka bir ifadeyle kelime hazinesi her dönemde ... -
Ortaokul öğrencilerinin yazılı üretimlerinin tutarlılık ölçütlerine göre değerlendirilmesi
Dağaşan, Reyhan (Kırıkkale Üniversitesi, 2018)Ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin yazılı üretimlerindeki tutarlılık görünümünü belirlemek bu çalışmanın amacıdır. Bu amaç doğrultusunda sosyo-ekonomik düzeyi farklı olan ortaokul öğrencilerinin yazılı üretimlerinin ne ölçüde ... -
Ortaöğretim müfredat programı ile üniversiteye giriş sınavlarındaki Türkçe sorularının karşılaştırılması
Melanlıoğlu, Deniz (Kırıkkale Üniversitesi, 2005)Yükseköğretim programlarına öğrenci yerleştirmek amacı ile yapılan Öğrenci SeçmeSınavlarında, 180 dakikalık sürede 180 soruluk bir test uygulanmaktadır.Sınavda çıkan sorular; bilgi soruları, kavram soruları, analiz soruları, ... -
Ödüllü çocuk kitaplarındaki başkahramanların yaşadıkları çatışmaları çözme yöntemlerinin incelenmesi
Şener, Candan (Kırıkkale Üniversitesi, 2018)Bu çalışmada, ödül alan 13 yerli çocuk kitabı ile bu kitaplardaki başkahramanların yaşadıkları çatışmaları hangi yöntemlerle çözdüklerinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Betimsel çözümleme ve betimsel yöntemlerin kullanıldığı ... -
Türkçe Öğrenen Yabancı Öğrencilerin Kelime Servetinin Oluşumunda Okur Kimliğinin Etkisi
Balcı, Mustafa; Melanlıoğlu, Deniz (2016)İkinci ya da yabancı bir dil öğrenmenin nedeni bireyden bireye farklılık göstermekle birlikte temelinde yatan amaç, o dili konuşanlarla iletişim kurabilmektir. İletişim için öğrenicinin hedef dilin söz varlığına ait ... -
Türkçe öğrenen yabancılar için Dede Korkut hikâyeleri'nin B1 düzeyinde sadeleştirilmesi
Akıncılar, Aslı (Kırıkkale Üniversitesi, 2018)Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde ders kitaplarının tek başına yeterli olmadığı bilinen bir gerçektir. Ders kitaplarının yanında öğretim sürecini destekleyecek yardımcı okuma kitapları da hazırlanmalıdır. Yardımcı ... -
Türkçe Öğrenen Yabancılar Örneğinde Yansıtıcı Günlük Kullanma Ve Yazma Öz Yeterliği Arasındaki İlişki
Yabancı dil olarak Türkçenin öğretiminde amaç, öğreniciyi dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinde yetkin hâle getirmektir. Bu beceriler içerisinde yazma düşünme, söz varlığı, gramer vb. pek çok açıdan hedef dildeki ... -
Türkçe Öğrenen Yabancıların Öğrenme Süreçlerine Yönelik Algıları
Melanlıoğlu, Deniz (2014)Yabancılara Türkçenin öğretimi konusu üzerine yapılan çalışmalarda Türkçe öğrenen yabancı öğrencilerin geçirdikleri süreç bir inceleme alanı olarak değerlendirilmemiştir. Bu çalışmada yabancı öğrencilerin Türkçeyi öğrenirken ... -
Türkçe öğretim programlarının dinleme becerisi bakımından değerlendirilmesi
Özbay, Murat; Melanlıoğlu, Deniz (2012)Bu çalışmanın amacı, literatürde “ihmal edilmiş beceri” şeklinde nitelenen dinlemeye, cumhuriyetin ilanından bugüne ilköğretim birinci ve ikinci kademede yürütülen Türkçe derslerine yönelik hazırlanan öğretim programlarında ...