Yazar "Melanlıoğlu, Deniz" için Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı listeleme
-
5E öğrenme modeline uygun yaratıcı yazma etkinliklerinin ortaokul öğrencilerinin yazma becerisi üzerine etkisi
Dorlay, Oğuzhan (Kırıkkale Üniversitesi, 2018)Bu araştırmada 5E öğrenme modeline uygun yaratıcı yazma etkinliklerinin öğrencilerin yazma becerilerine olan etkisini araştırmaya yönelik hazırlanmıştır. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen ... -
Alternatif dinleme/izleme materyallerinin ortaokul öğrencilerinin yaratıcı yazma becerilerine etkisi
Uluyüz, Şirin (Kırıkkale Üniversitesi, 2019)Bu çalışmada alternatif dinleme/izleme materyallerinin ortaokul öğrencilerinin yaratıcı yazma becerilerine etkisini tespit etmek amaçlanmıştır. Araştırmanın modeli, ön test son teste dayalı deney ve kontrol gruplu bir ... -
Okuma güçlüğü çeken ortaokul öğrencileri üzerine bir eylem araştırması
Şahin, Kadir (Kırıkkale Üniversitesi, 2019)Şahin, Kadir, "Okuma Güçlüğü Çeken Ortaokul Öğrencileri Üzerine Bir Eylem Araştırması," Yüksek Lisan Tezi, Kırıkkale, 2019. Okuma, okul çağı ile birlikte edinilen bir dil becerisidir. Okuma sürecinin mutlaka anlamlandırma ... -
Ortaokul öğrencilerinin yazılı üretimlerinde yer alan söz varlığı üzerine bir inceleme (Van ili örneği)
Aykaç, Nurullah (Kırıkkale Üniversitesi, 2017)Söz varlığının genişliği dikkate alındığında Türkçe, dünyadaki diller arasında ilk sıralarda yer almaktadır. Bu kadar zengin bir dilin kullanılan kelime sıklığının ne olduğu başka bir ifadeyle kelime hazinesi her dönemde ... -
Ortaokul öğrencilerinin yazılı üretimlerinin tutarlılık ölçütlerine göre değerlendirilmesi
Dağaşan, Reyhan (Kırıkkale Üniversitesi, 2018)Ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin yazılı üretimlerindeki tutarlılık görünümünü belirlemek bu çalışmanın amacıdır. Bu amaç doğrultusunda sosyo-ekonomik düzeyi farklı olan ortaokul öğrencilerinin yazılı üretimlerinin ne ölçüde ... -
Ödüllü çocuk kitaplarındaki başkahramanların yaşadıkları çatışmaları çözme yöntemlerinin incelenmesi
Şener, Candan (Kırıkkale Üniversitesi, 2018)Bu çalışmada, ödül alan 13 yerli çocuk kitabı ile bu kitaplardaki başkahramanların yaşadıkları çatışmaları hangi yöntemlerle çözdüklerinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Betimsel çözümleme ve betimsel yöntemlerin kullanıldığı ... -
Türkçe öğrenen yabancılar için Dede Korkut hikâyeleri'nin B1 düzeyinde sadeleştirilmesi
Akıncılar, Aslı (Kırıkkale Üniversitesi, 2018)Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde ders kitaplarının tek başına yeterli olmadığı bilinen bir gerçektir. Ders kitaplarının yanında öğretim sürecini destekleyecek yardımcı okuma kitapları da hazırlanmalıdır. Yardımcı ... -
Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde bir materyal çalışması: Temalara uygun şarkılar oluşturma
Gürel, Nurdan (Kırıkkale Üniversitesi, 2017)Bu çalışmada Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılmak üzere bir materyal geliştirme çalışması yapılmıştır. Bu amaçla hazırlanan materyal, temalara uygun olarak bestelenen sekiz adet özgün şarkıdır. Bu şarkılarda ... -
Üstbiliş stratejileri eğitiminin ortaokul öğrencilerinin dinlediğini anlama becerilerine, dinlemeye yönelik tutumlarına ve dinleme kaygılarına etkisi
Harmankaya, Mustafa Özgün (Kırıkkale Üniversitesi, 2016)Bu çalışmada üstbiliş stratejileri eğitiminin, ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin dinlediğini anlama becerileri, dinlemeye yönelik tutumları ve dinleme kaygıları üzerine etkisi belirlenmek amaçlanmıştır. Araştırmada ön ...