Güncel Gönderiler: İşletme Ana Bilim Dalı
Toplam kayıt 203, listelenen: 1-20
-
Duyusal pazarlama kapsamında mağaza ve ürün kokularının tüketicinin satın alma davranışına etkilerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma
(Kırıkkale Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı, 2023)Bu araştırmanın amacı, duyusal pazarlama kapsamında uygulanan mağaza ve ürün kokularının tüketicinin bilişsel ve duygusal algısını etkileyerek satın alma davranışına yönlendirmesindeki etkinin belirlenmesidir. Araştırmanın ... -
Müşteri nezaketsizliğinin hizmet sabotajı üzerine etkisi ve algılanan yönetici desteğinin rolü üzerine bir araştırma
(Kırıkkale Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı, 2023)Bu araştırmanın amacı, müşteri nezaketsizliğinin hizmet sabotajı üzerindeki etkisinin tespit edilmesi ile algılanan yönetici desteğinin söz konusu etkiye yönelik muhtemel rolünün araştırılmasıdır. Bu kapsamda müşteri ... -
Hizmet pazarlamasında yapay zekâ kullanımı ve dijitalleşme: Hizmet sektöründe bir model
(Kırıkkale Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı, 2023)Dijitalleşen hizmet pazarlaması sektöründeki işletmeler, hızla değişen rekabet koşulları, teknolojik yenilikler ve dijital dönüşüm süreçleriyle karşı karşıya kalmaktadır. Bu faktörler, işletmelerin gelecekteki başarılarını ... -
Koronavirüs'ün dijital pazarlama ve tüketici davranışları üzerine etkilerinin tüketici psikolojisi açısından incelenmesine yönelik kavramsal bir çalışma
(Kırıkkale Üniversitesi, 2022)Bu çalışmada öncelikle pazarlama ve dijital pazarlama üzerinde durulmuştur. Özellikleri ve gelişimleri ayrıntılı olarak incelenmiştir. Küreselleşen dünyada ekonominin nasıl dijitalleştiği ve dijitalleşmenin etkileri üzerinde ... -
Salgın ve felaket dönemlerinde tüketici davranışları covıd-19 pandemisi ve normalleşme döneminde ankara'da bir inceleme
(Kırıkkale Üniversitesi, 2022)Grupların ya da kişilerin gereksinimlerini, seçimlerini, isteklerini, satın alımlarını ve kullanımlarını karşılayan hizmetler, fikirler, tecrübeler ve süreçleri kapsayan bir disiplin olarak onaylanan tüketici davranışı, ... -
Para aşkı ve bireysel kültürel değerlerin tüketicinin etik inanışlarına etkisi: Ankara ilinde bir araştırma
(Kırıkkale Üniversitesi, 2022)Tüketicilerin paraya aşırı sahip olma isteği ve kültürel özellikleri, etik dışı tüketim davranışlarını etkileyebilmektedir. Tüketicinin etik dışı tüketim davranışları ise işletmelerin başarısının önünde önemli bir engel ... -
İnternet üzerinden alışverişlerde elektronik hizmet kalitesi ve lojistik hizmet kalitesinin, müşteri memnuniyeti ve sadakatine etkisi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2022)Son yıllarda dijital teknolojilerdeki gelişmelerle birlikte elektronik ticaret artmakta ve internet üzerinden alışverişlerde müşteri memnuniyeti ve sadakatinin sağlanması işletme ve araştırmacılar için önemli bir konu ... -
Pandemi döneminde iş motivasyonu ve kurum aidiyetini etkileyen faktörlerin değişimini belirlemeye yönelik bir alan araştırması: Bir mobilya firması örneği
(Kırıkkale Üniversitesi, 2022)Bu çalışmanın amacı, kısa sürede hızlı bir şekilde yayılan, bütün dünya ülkelerini derinden etkileyen Covid-19 salgınının iş dünyası açısından olası etkilerini incelemektir. Covid-19 salgınının bireylerin iş yaşamlarında ... -
Mülteciler açısından çözüm hakları: Geri dönüş, yerel entegrasyon, yeniden yerleştirme
(Kırıkkale Üniversitesi, 2022)İnsanın en temel haklarından olan özgürlük ve yaşama hakkı insanın yaşam sürdürdükleri ülkede ortaya çıkan iç karışıklıklar, dış saldırılar, baskıcı rejim uygulaması sonucunda maalesef ihlal olabilmektedir. Hayatlarını ... -
Posta tedarik zincirinde pazar yoğunlaşması ve Türkiye örneği
(Kırıkkale Üniversitesi, 2022)Posta hizmetlerinin bir haberleşme hizmetinden ziyade çeşitli kurum ve kişiler arası paket teslimatına dönüşüm süreci, tüm dünyada ve ülkemizde hem kamu otoritesi olarak var olan posta işletmelerinin yapısını hem de paket ... -
Sosyal medya alanında müşteri ilişkileri yönetiminin pazarlama performansına etkileri ve bir araştırma
(Kırıkkale Üniversitesi, 2022)Firmaların sosyal medya üzerinde yürüttükleri CRM faaliyetlerinin firmaların pazarlama başarısı üzerindeki etkisinin belirlenmesi firmaların genel başarısı için önemli bir değişken haline geldiği ve bu konunun araştırmaya ... -
Entegre raporlama farkındalık düzeyinin portföy yatırım kararları üzerindeki etkisi: Portföy yönetim şirketleri üzerine bir araştırma
(Kırıkkale Üniversitesi, 2022)Geleneksel kurumsal raporlamanın eksikliklerini veya dezavantajlarını gidermek amacıyla ortaya çıkan entegre raporlama, işletmelere ait finansal ve sürdürülebilirlik bilgilerinin, aralarındaki ilişkilerle birlikte, kısa ... -
Örgütsel etik iklimin iş gören motivasyonuna etkisinde örgütsel özdeşleşmenin ve iş tatmininin aracı rolü
(Kırıkkale Üniversitesi, 2022)Bu çalışmanın amacı, iş görenlerin örgütsel etik iklim algılarının iş gören motivasyonuna etkisinde, örgütsel özdeşleşmenin ve iş tatmininin aracılık rolünü belirlemektir. Araştırmanın evreni, Çankırı'da kamu kurum ve ... -
Yaratıcı düşünme becerisinde akış deneyimi ve nomofobinin etkisi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2022)Bu çalışma, literatürde farklı değişkenler ve sektörler üzerinde çalışılmış olan nomofobi, akış ve yaratıcı düşünme kavramlarının akademisyenler üzerindeki etkisinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Bu doğrultuda öncelikle ... -
Temel benlik değerlendirmesinin işe tutkunluk üzerindeki etkisinde dönüştürücü - etkileşimci önderliğin aracılık etkisi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2022)Bu çalışmanın temel amacı, bireylerin işe tutkunluklarında temel benlik değerlendirmeleri ve algıladıkları dönüştürücü – etkileşimci önderlik davranışlarının etkilerini araştırmaktır. Araştırmanın örneklemi kolayda örneklem ... -
Dijital pazarlamada internet kullanım becerilerinin tüketicinin dijital ürün algısına etkisi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2022)Bu çalışmada, dijitalleşme sürecinde, tüketicinin özellikleri üzerinde durularak, tüketicinin internet kullanım becerisinin dijital ürün özellikleri algıları üzerine etkisi belirlenmiştir. Yeni teknolojik ürünlerin ... -
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİNDE ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİNİN ROLÜ VE ÖNEMİ
(Kırıkkale Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı, 2021)Geleneksel endüstri ilişkileri sistemi, işveren ve işveren sendikaları, işçi temsilcisi olan sendikalar ve bu taraflar arasındaki ilişkilerin düzenlenmesinden sorumlu olan devlet ile ilişkileri ilgilendiren çoğulcu bir ... -
Yaratıcı drama temelli matematik öğretimi çalışmalarının sistematik literatür derlemesi
(Kırıkkale Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İlköğretim Ana Bilim Dalı / Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Bilim Dalı, 2021)Bu araştırma, Türkiye'de ilkokul düzeyinde yaratıcı drama temelli matematik öğretimi alanında yapılmış çalışmaları belirli ölçütlere göre incelemek ve alandaki genel eğilimleri belirlemek amacıyla yapılmıştır. Sistematik ... -
Çokuluslu şirketlerin dillerarası terim serüveni
(Kırıkkale Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Batı Dilleri ve Edebiyatları Ana Bilim Dalı / Mütercim Tercümanlık (Fransızca) Bilim Dalı, 2021)Bu çalışma öncelikli olarak terimi tanımlamayı, nelere terim denildiğini, terimlerin hangi durumlarda ve alanlarda kullanıldığını ve kapsadığı özellikleri açıklamayı amaçlamaktadır. Dil unsuru çokuluslu şirketlerde ... -
Fransızcadaki ünlemlerin Türkçeye aktarımı
(Kırıkkale Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Batı Dilleri ve Edebiyatları Ana Bilim Dalı / Mütercim Tercümanlık (Fransızca) Bilim Dalı, 2021)Ünlem bir dilde dilbilgisel görev üstlenen ve metne çeşitli anlamlar yükleyen önemli unsurlardan biridir. Genel anlamda her dilde şu ya da bu şekilde bir kullanıma sahip olan ünlem gerek bu özelliği bakımından gerekse ...